WSK M06B3 Kos 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: czankete » 2023-04-23, 14:19

...założenie dodatkowych standardowych podkładek fi8 pod każdą z nakrętek powinno załatwić problem...

GIENTY
Posty: 17
Rejestracja: 2023-09-17, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS 1985r
CZ 350 Typ 472.5 1984r
BMW R1200GSA 2011r
Lokalizacja: WWL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: GIENTY » 2023-09-19, 00:57


Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 164
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: krajdomini » 2023-09-19, 11:00

Cześć, to Twój pierwszy post, więc ładnie byłoby się przywitać najpierw w odpowiednim dziale i coś o sobie wspomnieć.

Pytasz co powiemy - nie wiem w jakim kontekście mogę coś powiedzieć? Czy ładna? Czy brzydka? Czy ma braki rocznikowe? Czy chcesz kupić czy sprzedać?

GIENTY
Posty: 17
Rejestracja: 2023-09-17, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS 1985r
CZ 350 Typ 472.5 1984r
BMW R1200GSA 2011r
Lokalizacja: WWL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: GIENTY » 2023-09-19, 17:55

Kupiłem w takim stanie i mam pytanie czy jest w oryginale? Co jej brakuje itp

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 326
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Jogurt » 2023-09-19, 20:47

Tłumik, kolanko, lampa tył do wymiany, plus brak listwy siedzenia.

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 164
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: krajdomini » 2023-09-19, 21:14

Brakuje gum i kedry baku, pokrywa sprzęgła nie z tego rocznika. Zależy który miesiąc 85r, w tym temacie jest gdzieś rozpiska co szło w danym modelu, końcówka 85r. miała tez inne stopki pasażera i pokrywę sprzęgła z szerokim rozstawem śrub i kartery ze spustem z komory korbowej.

Podejrzyj mój temat, remontuję tam właśnie Kosa z sierpnia 85:
viewtopic.php?f=71&t=30326

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: halcik » 2023-09-19, 22:49

Moja z 85, w porównaniu do krajdomini ma boczki w kolorze czarnym i śruby rączek na klucz sześciokątny. Cała zachowana w oryginale, pozmieniałem jej tylko silnik, aby móc jeździć.

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 164
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: krajdomini » 2023-09-20, 06:04

Tak, to prawda, boczki zrobiłem pomarańczowe przez sentyment i to chyba jedyne odstępstwo od rocznika (chyba, że się weźmie pod uwagę 2mln egzemplarz specjalny, tez miał pomarańczowe boczki :-) )
A co do śrub rączek, które masz na myśli? Ciekawy szczegół, którego chyba nie zauważyłem, a łatwo poprawić.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: halcik » 2023-09-20, 07:43

Chodzi o montaż klamek do uchwytu kierownicy. Naciągi linek też są nietypowe.
img_20230920014147_Screenshot_2023-09-20-07-38-02-628_com.miui.gallery-edit_zmniejszamy_pl.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

GIENTY
Posty: 17
Rejestracja: 2023-09-17, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS 1985r
CZ 350 Typ 472.5 1984r
BMW R1200GSA 2011r
Lokalizacja: WWL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: GIENTY » 2023-09-20, 11:10

krajdomini pisze:
2023-09-19, 21:14
Brakuje gum i kedry baku, pokrywa sprzęgła nie z tego rocznika. Zależy który miesiąc 85r, w tym temacie jest gdzieś rozpiska co szło w danym modelu, końcówka 85r. miała tez inne stopki pasażera i pokrywę sprzęgła z szerokim rozstawem śrub i kartery ze spustem z komory korbowej.

Podejrzyj mój temat, remontuję tam właśnie Kosa z sierpnia 85:
viewtopic.php?f=71&t=30326
Obrazek

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/INp ... w5cA1CUTW1

Czy wszystkie KOSy miały gumy na baku po bokach i po środku ?
I według rozpiski na forum bak też jest z innej wersji bo jest czerwony a w 85 występowały tylko pomarańczowe?
Czy baki się jakoś różniły? czy tylko kolor i gumy?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: halcik » 2023-09-20, 13:06

Tu będzie mi łatwiej odpowiedzieć na wiadomość prywatną.
Historia tej wueski była burzliwa. Kupiona dla syna, który miał wypadek samochodowy i zmarł. Wueska stała do śmierci ojca i przygarnął ją kuzyn, który ją odsprzedał mi. Wueska ma na liczniku 6 lub 7 tysięcy przebiegu, ale silnik był przełożony do jakiejś maszyny i przepadł.
Oprócz wymiany uszczelniaczy w lagach, montażu silnika, zapłonu CDI i odblasków (współczesnych) wueska nie była przeze mnie ruszana i zmieniana. Ma nawet ciągle pękniętą podporę pod tylną lampę.

Dla lepszego efektu, będę jeszcze mimo CDI puszczał instalacje jak w oryginale, choć do stacyjki nie będą podłączone. To znaczy dołożę przepusty i podłącze do przewodu idącego w stronę stacyjki, który tu jest schowany pod bak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 164
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: krajdomini » 2023-09-20, 13:34

halcik, super sztuka! Taki stan najlepszy, oryginalny. Moja była kundlem, więc trzeba było ją robić od podstaw.

Co do śruby sześciokątnej w klamce, tu mam obiekcje, widziałem kilka oryginałów i w każdej była śruba z łbem na płaski wkrętak. Ale nie upieram się :-)
GIENTY pisze:
2023-09-20, 11:10
Czy wszystkie KOSy miały gumy na baku po bokach i po środku ?
I według rozpiski na forum bak też jest z innej wersji bo jest czerwony a w 85 występowały tylko pomarańczowe?
Czy baki się jakoś różniły? czy tylko kolor i gumy?
Nie jestem pewny, ale chyba wszystkie ptaki miały gumy na zbiorniku i kedrę po środku. To mogłoby też wskazywać, że zbiornik masz od zwykłej B3 z końca produkcji.
Co do różnic w zbiornikach, jest to opisane szeroko w bieżącym temacie dot. Kosa i w temacie dotyczącym zwykłej B3. Poczytaj, nie będziemy powielać wszystkiego od nowa.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: jjaworskyy » 2023-09-20, 13:45

Mam jedną nowa klamkę, śruba nie jest na płaski śrubokręt...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 164
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: krajdomini » 2023-09-20, 13:56

jjaworskyy pisze:
2023-09-20, 13:45
Mam jedną nowa klamkę, śruba nie jest na płaski śrubokręt...
No to mnie zagiąłeś, ciekawe czy to szło rocznikami, czy losowo.. Widziałem kilkanaście sztuk klamek wyglądających na oryginalnie spatynowane, i wszędzie była śruba z łbem na płaski wkrętak.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: halcik » 2023-09-20, 18:37

Mam bardzo wysoki numer ramy - 346952x. W jednym z tematów była to rama o najwyższym numerze. A w temacie o numerach ram, dzisiejsza wrzutka mówi o numerze ramy do 3466xxx. Więc ten numer jest o 3000 wyższy. Może to jakaś końcówka, ale fajnie że taka śruba występuje nie tylko u mnie, choć regulacja linki już standardowa, a u mnie też sześciokątna.

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 164
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: krajdomini » 2023-09-20, 21:28

halcik pisze:
2023-09-20, 18:37
Mam bardzo wysoki numer ramy - 346952x. W jednym z tematów była to rama o najwyższym numerze.
A z ciekawości, który masz miesiąc w numerze fabrycznym? Moja mieści się w pierwszej setce z sierpnia 85, wiec pewnie początek miesiąca, nr ramy 34589**

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: halcik » 2023-09-20, 21:48

Był kiedyś temat o dekodowaniu tego drugiego numeru. Po przeczytaniu całości doszedłem do wniosku, że to nie data. Jeśli jednak jest inaczej to prośba o rozszyfrowanie. Ale,upadku tego co widać na zdjęciu to nie wiem, czy nie robił tego ktoś po pijaku. Część ze znaków to w mojej ocenie ani liczba, ani litera. Między znakami jest też przerwa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 164
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: krajdomini » 2023-09-20, 21:58

Wg mojej wiedzy po rozmowach stanęło na tym, że jest to schemat CYFROWY xx xxxx.
Pierwsze dwie cyfry to podobno miesiąc (a więc u Ciebie 10 - październik, co grałoby z wysokim numerem ramy), kolejne 4 cyfry po przerwie to podobno numer kolejny w danym miesiącu (czyli u Ciebie 0270 - 270 sztuka z października).

Z ciekawostek, znam człowieka z numerem fabrycznym 10 1416 - a wiec jeszcze późniejszy od Twojej :-)

Generalnie u Ciebie, u mnie i u innych znanych mi osób też występuje jakby C zamiast zera, z tym że to C jest za każdym razem nieco inne. Mogłoby to właśnie wskazywać na to, że jest to niedobite zero. Wszelką wątpliwość w sprawie C=0 rozwiałyby oryginalne dokumenty do swojego motocykla jeśli ktoś takie posiada. Ja nie posiadam :-)

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: halcik » 2023-09-20, 22:21

Dzięki za rozszyfrowanie. Czy wueska z wyższym numerem fabrycznym miała wyższy numer ramy?
Niestety ja również nie posiadam papierów z fabryki do tego egzemplarza i nie pomogę. Idąc dalej po twoich słowach przyglądam się właśnie nabiciu "0", "C" lub czegoś nieokreślonego. W przypadku pierwszego "0" wychodzi ono poza tabliczkę, odpisze sobie analizowanie na tą chwile. Kolejne "0" ma dość kwadratowe boki i kończy się ostro, więc nie mogło powstać przez nie dobicie matrycy. Ostatnie "0" jest już ładne i owalne, przypomina nawet to pierwsze, ale również jak to drugie kończy się dość ostro i tu też wykluczam nie dobicie.
I tu konkluzja, skoro to "0" jest zerem z wykruszonym kawałkiem na matrycy, to dlaczego go dalej stosowali? I dalej, czy mieli więcej wadliwych, na moim numerze upieram się że są dwa różne "0".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

GIENTY
Posty: 17
Rejestracja: 2023-09-17, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS 1985r
CZ 350 Typ 472.5 1984r
BMW R1200GSA 2011r
Lokalizacja: WWL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: GIENTY » 2023-09-20, 23:23

Jakie wymiary mają sprężynki z przedniego hamulca? Kupiłem w Łodzi i się rozgięły przy zakładaniu, trzeba było użyć siły aby zamontować szczęki.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości