Strona 2 z 21

: 2007-01-29, 23:32
autor: Marcin
kierownice stosowane w tych modelach miały szerokość ok 860mm, model S1 posiadał wspawaną poprzeczkę, natomiast w S2 tej poprzeczki brak charakterystyczną cechą tej kierownicy było brak otworu na dźwignię regulatora powietrza ( rączkę ssania ), która była mocowana wkrętem M6.
Nr katalogowy M21.28.01xS ( dla S1 i S2 )

: 2007-01-30, 20:36
autor: Kapiii
Ja wrzucę zdjęcie stacyjki, jaką mam przy swoim Sporcie. Wg. katalogu nie zgadza sie numer, u mnie to 7016.7.000.2, a wg katalogu 000.3

: 2007-01-30, 23:43
autor: WojtekW
Oznaczenia na tabliczce z boku są różne i różnie w latach bywa. Jest to albo kod koloru ,( u was raczej kod koloru ) ,lub numer fabryczny w zależności jaką macie tabliczkę sprawdźcie z kodami koloru to będziecie mieć pewność. Jest też trzecia opcja w latach od 1974 do 1981 zdarzały się tabliczki z nr fabrycznym i numeracją partii ( serii ) to wszystko zależy od tego gdzie te akurat motory miały iść i czy była robiona dokumentacja dodatkowa tej partii czy nie .

: 2007-01-30, 23:53
autor: Marcin
to może wytłumaczymy to do końca na mojej tabliczce w WSK S1 (75r.) jest :
kol. 8 3 8
2 Poziom N
wrzucam tabliczkę od S1 - co najciekawsze ta tabliczka jest dwustronna, znaczy się została ponownie wykorzystana gdyż pierwotnie została źle ucięta więc wykorzystali druga str ( fotka 1 )

: 2007-02-07, 20:14
autor: Kapiii
Widze ze kazdy pierd*** to co wyżej napisane...

W związku z tym, że stałem sie szczęśliwym posiadaczem już 2 bingów, opisze różnice pomiedzy nimi. Troche się zdziwiłem, gdy na pierwszy rzut oka zauważyłem, że na jednym pisze BING, a na drugim BING 53 (Fotka nr.1). Sprawa mnie zaiteresowała, więc zaczełem po kolei rozbierać. Jak widać na zdjęciach nr.: 2, 4, 5, 6 różnica miedzy nimi, to zaślepki. Nie wiem jak to wytłumaczyć, może ktoś wie, niech się pochwali. Do tego na 3 zdjęciu, widać wybite 511. Różnic na tyle, z lewej Strony BING, z prawej Bing 53.

Załączam także bebechy Binga. Od lewej:
Sprężyna przepustnicy, Przepustnica, Podkładka pod sprężyne przepustnicy, Nakrętka przepustnicy, Śruba regulacyjna linki, Kapsel, Denko gażnika, Uchwyt denka, Śruba regulacyjna dodatkowego powietrza, Śruba regulacji obrotów.

: 2007-02-08, 00:15
autor: Sebastian440
OK to ja zamieszczam fotki odmalowanego magneta. Na magnecie wybite jest :
-SEM SWEDEN
-100.405.00
-K1/80 S (STRZAŁKA W PRAWO) E2
Widać żę magneto jest dodatkowo wywaźane o czym świadczą nawierty na boku.

: 2007-02-08, 01:42
autor: Kapiii
OK, następnie dla Wojtka wstawiam foty sworznia główki ramy. Wydaję mi się, że nic nie było przy nim kombinowane. Jeśli ktoś ma dostęp do swojej, proszę o umieszczenie zdjęć, w celu porównia.

Co do ośki, nic nadzwyczajnego :mrgreen: Na zdjęciach rozłożona na części pierwsze. Co prawda, na fotach bieżnie z lekkimi ubytkami, jeśli ktoś ma na sprzedaż zapraszam na gg.

: 2007-02-10, 14:10
autor: marekproca
Podaję kilka fotografii ramy od mococykla WSK M21W2 S2
Niestety ja tego sporta nabyłem w ubiegłym roku i obecnie przechodzi on generalny remont.
Motocykl kupiłem dość mocno pozmieniany:)
Myślę że nie są to oryginalne gumy od sporta tylko właśnie od gazeli
;-)
Widać tutaj charakterystyczne cechy dla tego modelu:
- osłona pod silnikiem
- wzmocnienia z płaskowników koło stopek kierowcy
- specjalny uchwyt w ranie do mocowania cewki zapłonowej SEM

: 2007-02-11, 16:45
autor: Marcin
Zastosowany w modelu S2 górny błotnik pociągnoł za sobą pewne zmiany, a mianowicie ( w teleskopach przednich ) zastosowanie prowadnic do linek ( MR16T.10.2.07 ) i innych nóg ruchomych ( prawa - M21.10.06.xS lewa - M21.10.05.xS )

: 2007-02-11, 20:52
autor: Stary
WojtekW pisze:Oznaczenie 2 poziom N , to oznaczenie KLAS RÓWNOŚCI I POZIOM TESTOWANIA , chodzi tu o sposób testowania , testowanie integracyjne ( zstępujące testowanie integracyjne ) (...) To też jest świadectwem tego że wielce starannie jak na owe czasy starano się składac te motocykle i może skończą sie te opowieści o braniu części jakich popadnie i z czego popadnie w czasach 1971-1981.
Wojtku, Ty w ogóle wierzysz w to co piszesz? Jaka jakość, jakie testowanie ... ktoś tu bardzo dobrze napisał, nie wiem czy nie Żbiku, że on książkom z tamtego okresu nie wierzy. To wszystko jedna wielka propaganda. Stan wojenny też był nam potrzebny jak dziura w moście - testowanie wsk? Heh ... Jestem ciekaw jak oni je "testowali" produkując tak dużo modeli. Kontrola (jakości) wg. całej tej bandy pajaców typu H.Koontz czy Fayol dla mnie w tym przypadku to jedna wielka paranoja :P

A to że składali z czego popadnie uważam za prawdopodobne w 75%. A z junakami jak było? Wspaniale brzmiące tłumiki czemu się pojawiły? Bo ich wyprodukowali w nadmiarze (okazało się, że nie spełniały norm czy coś - nie pamiętam już) a i tak zdecydowano się je montować .... to co w wsk może było inaczej? :]

: 2007-02-15, 23:57
autor: marwsk
sportowcow mamy duzo. mnie osobiscnie nie podoba sie forma przedstawiania sportow, rozmawialem juz z Pawlem, ze powinno sie z wielu postow, takze tych dostepnych z poprednich forum zrobic jeden, tak jak ja zrobielm o M06B3, duzy, konkretny i rozlegly, zawierajacy wiekszosc podstawowych informacji a kolejne posty powinny stanowic bardziej rozlegle problemy,a nie przedstawianie przez kolejne 4 strony charakterrystycznych czesci z modelu S1 czy S2 jak nie moglby ktos zrobic tego w jednym poscie,a dopiero dalej dopisywac rzeczy typu wyzsze...

: 2007-02-25, 22:14
autor: marwsk
Proponowalem stworzenie oddzielnego dzialu o S1 jako motocyklu zupelnie różnym od S2, wiec niestety pisze tutaj. W Sporcie Marcina widzialem przy tylnym kole osłonę, ktora ma zapobiegac spadaniu lancucha, taka sama oslone widzialem kiedys w ksiazce Zaleskiego. Dzis na bazarze w bardzo okazyjnej cenie kupilem cale kolo:

Obrazek

Ciekawi mnie kiedy montowano takie oslny, poniewaz nie jest to czesty widok w S1, a przypuszczam, ze bylo to montowane tylko w tym modelu. Dodam, ze oslona jest plastikowa:)

: 2007-03-18, 22:23
autor: Marcin
zgadza sie, mam w swoim sporcie takową osłonę i zdaje mi się że nie przypadkowo się tam znalazła gdyż wydaje mi sie że takie same miały WSK-i M21 W2 gdzie osłona łańcucha była pełna, z resztą w moich S1 wahacze posiadają mocowanie na osłonę pełną...

: 2007-03-19, 18:25
autor: Kapiii
Ja w swojej S2 również posiadam takową osłonę, pewnie dlatego ze miałem założoną pełną osłone :) PS. Jest teraz taka na allegro, tytuł aukcji to bodajże: WSK imitacja tarczy... :lol:

: 2007-03-21, 10:35
autor: marekproca
"No, i jak było, tak jest nadal :shock: Żadnej odpowiedzi na pytanie, odnośnie ośki główki ramy... a "Sportowców" dużo mamy u nas na forum..."

Kapi, lepiej późno niż wcale, Mam fotki główki ramy szkoda że wcześniej nie pisałeś jak miałem moto rozłożony do malowania, wtedy mógłbym dokładniej sprawę przedstawić
:zdrowko:

o to chodziło?

[ Dodano: 2007-03-22, 10:02 ]
Chciałem poruszyć temat kół w Sporcie 2
Przednie koło 19 cali , opona Continental 3,0/19 GS6
Tylne koło 18 cali 3,25/18 opona Continental 3,25/18 GS6

: 2007-03-22, 17:45
autor: Kapiii
Na zdjęciach załączonych przez Ciebie Marku, nie widać dokładnie tego problemu, ale po rozkręceniu główki ramy w Dudku, spotkałem się z taką samą nakrętką, jak jest na zdjęciach załączonych przeze mnie.

Ehh, te Continentale, zeby moja Dwójka miała takie buciki :)

Spisałem Wam wymiary śrub regulacyjnych do Binga, jakby komuś brakowało to możecie sobie śmiało dorabiać.

: 2007-03-22, 18:17
autor: Marcin
no Kapiii spisałeś się na 5 :zdrowko: :D , jak jesteśmy w temacie gaźnika Bing szukam krućca do niego i się zastanawiam czy można dorobić do niego wspornik

: 2007-03-22, 20:05
autor: Kapiii
Ok, na nast. raz jeśli oczywiście nie zapomne, jak to mam w zwyczaju, zwymiaruje Ci tą podpórke :) Zresztą sam potrzebuje taką.... :P

: 2007-04-07, 12:46
autor: Paweł81
no Kapiii spisałeś się na 5 :zdrowko: :D , jak jesteśmy w temacie gaźnika Bing szukam krućca do niego i się zastanawiam czy można dorobić do niego wspornik
Ostatnio w sklepie motoryzacyjnym zauważyłem króciec, który jak żywo przypominał ten pod gaźnik binga z s2. Sprzedawca twierdził, że to mz 150.
Myślę, że warto sprawdzić ;-)

: 2007-04-11, 18:53
autor: Marcin
jak wiadomo miałem mały problem ze znalezieniem dyszy do Bing'a, ale mam i to oryginalny, szukałem w częściach po Pegazie :P ale co do pompki to niby to samo ale zdaje mi sie ze jest za krótka i coś się zacina :-/ , jakby Ktoś miał czas i chęć zwymiarować oryginalną pompkę z Binga - z góry wielkie dzięki :!: :!: :!: