Strona 5 z 20

Re: WSK KOS

: 2008-10-04, 08:37
autor: RaPi
Spełniłem swoje dziecięce marzenie i kupiłem motocykl WSK KOS w idealnym stanie:
Obrazek

Re: WSK KOS

: 2008-10-04, 10:32
autor: tomw88
Kos ma inne osłony boczne i amortyzatory z tyłu

Re: WSK KOS

: 2008-10-04, 13:23
autor: RaPi
Wiem o tym ale w takim stanie kupiłem

Re: WSK KOS

: 2008-10-08, 10:50
autor: Budda znad morza
Motorek ładniutki , gratulacje ,osłonami bym się nie przejmował nie ma problemu z kupieniem na allegro. Amortyzatory tylnie jeśli są w dobrym stanie zostaw nie "odbiegają od stawki", nie zamieniał bym na proste sprężynki (bez przesady z tą oryginalnością , pokazowy Kos z pierwszych lat miał takie ). Tak jak już o tym wspominaliśmy na GG ,wywal z przednich teleskopów te wkładki filcowe bo to tylko ściera i niszczy gładź , kup nowego typu uszczelniacze najlepiej nasze Libelle A 31X45X7 nie polecam kupowania połówek . Te nowe z Libelli mają po dwie wargi i są z nowoczesnego materiału wykonane. Dobrze żebyś miał tulejkę do wprowadzania simmeringów na miejsce jeśli nie to polecam gumowy mały młotek jest dokładnie tej wielkości co trzeba. Jeśli masz gładź zjechaną to najlepiej było by to pokryć chromem od nowa, ale można wypolerować to nie wpływa na jakieś tam przecieki, tylko jest nieestetyczne i rdzewieje jak motor stoi. Jeśli motocykl traktujesz jak do jazdy nie na wystawy to załóż sobie gumy od jawy zamiast naszych krótkich pierścieni zgarniających ( zawsze można przed wystawą zmienić na te oryginalne to trwa 10 min). No i najważniejsze nie stosował bym hippoli do zawieszenia lepiej wlać olej o lepkości 15w 40, oczywiście po 200ml.

Re: WSK KOS

: 2008-10-08, 15:25
autor: soltys_16
Budda znad morza pisze:No i najważniejsze nie stosował bym hippoli do zawieszenia lepiej wlać olej o lepkości 15w 40, oczywiście po 200ml.

Słyszałem już pare wersji - o mieszaniu hipola z innymi olejami itp. Jak to w końcu jest? Ja do swojego wlałem Castrola właśnie 15w 40, ale miałem mieszać z Hipolem teraz już nie wiem. Ma to na celu utwardzenie zawieszenia (Hipol jest dużo gęstszy) czy ma inne zastosowanie?

Re: WSK KOS

: 2008-10-08, 17:29
autor: Budda znad morza
W sprawie hippoli .... odpowiedz jest prosta uszczelniacze-simmeringi starej produkcji czyli Gambit mają jedną wargę i materiał jaki użyto do produkcji odporny jest na olej mineralny bez tzw. „uszlachetniaczy”, współczesne hippole mają tych dodatków widać sporo i w praktyce więcej hippolu się traci, (wylatuje na zewnątrz ) używając samego oleju 15 W 40 nie ma tego efektu, widać jest mniej agresywny. Nie próbowałem mieszanek ani samego hippolu. Na nowych uszczelniaczach teoretycznie powinny dobrze "trzymać " no bo są z innego nowoczesnego materiału i mają dwie najmniej wargi tego nie sprawdzałem więc nie wiem czy tak też się dzieje, może ktoś kto to zrobił w swojej WSK-ce się wypowie, ja doradzam to co sam sprawdziłem więc stąd to zdanie.

Re: WSK KOS

: 2008-10-08, 18:28
autor: Wojtek
Ja zastosowałem mieszankę olejów jednak w zawieszeniu M21W2 czyli innym niż to z Kosa. Po paru kilometrach pojawił się duży wyciek. Wytarłem go i odpuściłem sprawę. Uznałem że przy innej okazji zajmę się tym ponownie. Tak się składa że przez następne prawie 3 tys kilometrów nie pojawiła się nawet kropla oleju. O ile cały olej nie wyciekł to uszczelniacze ułożyły się i jest szczelnie. Oleju nalałem dużo więcej niż zalecane 90ml gdyż przy tak małej ilości nie ma żadnego tłumienia.

Dodam jeszcze że po podgrzaniu hipol robi się jak rzadki jak woda. Nie wiem do jakiej temperatury nagrzewa się w zawieszeniu ale na pewno rzednie w stosunku do postaci którą widzimy wlewając go.

Re: WSK KOS

: 2008-10-08, 20:21
autor: ŻbiKu
Ja na swoim zawieszeniu w tym sezonie zrobiłem już 4200km w tym rajd, zmieszałem amortyzol (40ml) i hipol (50ml) w każdą lagę i nie widać najmniejszej kropelki oleju. W zeszłym sezonie był wyciek gdyż, podkładka dociskająca simmerigi nie dociskała ich właściwie, problem rozwiązałem poprzez wycięcie topornej podkładki z gumoleum i problemów żadnych nie ma.

Re: WSK KOS

: 2008-12-27, 19:33
autor: Piórek22
Witam.A ja kupiłem juz błotniki do swojego Kosa bo jak wcześniej pisałem tylny błotnik był za krótki także teraz piaskowanie całości i oddaje do lakiernika plus cały remont silnika tylko że nie moge znaleść karterów w dobrym stanie :( a na allegro są same powycinane od lańcucha albo obłamane od strony iskrownika jak ktoś zdejmował magneto srubokrętem......plus szukam gum na bak bocznych....

Re: WSK KOS

: 2009-01-14, 22:00
autor: wielki94
osobiście powiem tak dla mnie to jest kos idealny

Re: WSK KOS

: 2009-01-14, 22:05
autor: wielki94
ja osobiście wolałbym chromowane niż białe

Re: WSK KOS

: 2009-03-19, 20:15
autor: tomasz87
Witam!
mam zamiar poskładać sobie kosa a właściwie przełożyć ramę do kosa który posiada mój dziadek. Mam ramę z wsk z 85' z wojska z faktura i umową kupna sprzedaży tylko problem w tym,że nie wiem czy to rama od zwykłej b3 czy kosa. Możecie dać fotki tej blokady kier. w b3 a kos ? bo po tym chyba najłatwiej poznać.

Re: WSK KOS

: 2009-03-19, 21:21
autor: wielki94
chyba tylko przodem się różni a jak to z 85 to z przodu ma mieć jeden uchwyt

Re: WSK KOS

: 2009-03-21, 20:02
autor: misiek125
kurczę mać u mnie w b3 jest też taki uchwyt na zamek jak w kosie u kolegi też tak jest ludzie w fabryce pewnie ładowali co było pod ręką i tyle u faceta co ma u nas w mieście kosa jest pierwszym właścicielem i mówi że nic nie zmieniał a tego zamka nie było od nowości pozdro

Re: WSK KOS

: 2009-05-30, 09:31
autor: Kamil
Oto moje maszyny, oczywiście nie wszystkie wskkos1981
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/60579

Re: WSK KOS

: 2009-06-03, 15:01
autor: Piórek22
bede mial w poniedzialek jak wyciagne ja z garazu to wrzuce na forum...a ktory masz rok tej wsk-i?

Re: WSK KOS

: 2009-06-03, 15:25
autor: Kamil
1981 r.

Re: WSK Kos 125

: 2010-04-13, 10:09
autor: wujcio
Specjaliści od KOS'ów mam pytanie czy prowadnice linek w przednim błotniku są takie same jak w zwykłych wersjach b3, kobuz itp czy są dłuższe.
Mam te prowadnice oryginalne od b3 albo kobuza i przymierzając do przedniego błotnika wydają mi się trochę za krótkie ponieważ linka jest przy samym pałąku.
Był bym wdzięczny za bliższe fotki jak są poprowadzone linki w przednim błotniku albo prosił bym o porównanie/z wymiarowanie takich uchwytów.

Re: WSK Kos 125

: 2010-11-28, 12:09
autor: adimen2007
Przepraszam drodzy medoratorzy że odkopuje ale moje pytania najbardziej pasują do tego tematu.

A więc.
1. Jakiego koloru są lagi w czarnej kolorystyce WSK (srebrne czy czarne)? Za fotki bardzo bym podziękował.
2. Widziałem, że większość WSK KOS na przednim zawieszeniu miała tylko zgarniacze w przypadku moim ma "gumowe zasłony".
3. Czy wszystkie WSK KOS miały gumy na baku?
4. Jak jest z tą ramką na siodle czy zawsze występowała?

Oczywiście ten napisany post poprzedziłem szukaniem we wszystkich zasobach o motocyklu WSK.

Dziękuje za odpowiedzi

Re: WSK Kos 125

: 2010-11-28, 12:22
autor: pawel15
adimen2007 pisze:1. Jakiego koloru są lagi w czarnej kolorystyce WSK (srebrne czy czarne)? Za fotki bardzo bym podziękował.
Lagi w WSK zawsze były w kolorze "aluminium" i nie były niczym malowany- przynajmniej mi się tak wydaje :).
adimen2007 pisze:2. Widziałem, że większość WSK KOS na przednim zawieszeniu miała tylko zgarniacze w przypadku moim ma "gumowe zasłony".
Te gumowe osłony są nieoryginalne(najprawdopodobniej mogą pochodzi od motocykla MZ ETZ. Nawet na forum kilka osób ma takie osłony. Są one zamontowane po to aby chromowane nogi nieruchome tak się nie niszczyły.
adimen2007 pisze: 3. Czy wszystkie WSK KOS miały gumy na baku?

Niej jestem pewien, ale chyba wszystkie.
adimen2007 pisze: 4. Jak jest z tą ramką na siodle czy zawsze występowała?
Zawsze z ramką.