WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
km1979wsk
Posty: 149
Rejestracja: 2011-01-18, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21 W2 1973r, KOBUZ 1980r, S1 1975r, S2 1975r.
Lokalizacja: Leżajsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: km1979wsk » 2013-11-23, 09:43

To jak długie lagi ma S2 a jak długie Dudek, Lelek, Bąk bo wydawało mi się że te lagi są jednakowej długości.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: Johnny » 2013-11-23, 11:39

Sirian-S1 pisze:S2 ma na pewno dłuższe lagi od Dudka i reszty. Co do Lelka nie wiem. Półki i błotnik Lelek i S2 mają takie same.
Akurat w Lelku i S2 jest identyczne zawieszenie :!: Generalnie były dwa rodzaje zawieszeń zwykłych i dwa rodzaje zawieszeń sportowych, które nieznacznie się między sobą różniły. Przy czym nowszy typ to końcówka produkcji WSK i w przypadku zawieszenia sportowego spotkałem się z nim tylko jako część zamienna na Polmozbyt :)

Plotka głosi, że w pierwszych S1 było dłuższe zawieszenie ale ja się z tym nigdy nie spotkałem i uważam, że tak nie było ale wspominam, że takie głosy do mnie dochodziły ;)

Awatar użytkownika
km1979wsk
Posty: 149
Rejestracja: 2011-01-18, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21 W2 1973r, KOBUZ 1980r, S1 1975r, S2 1975r.
Lokalizacja: Leżajsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: km1979wsk » 2013-11-23, 11:48

Że były 2 rodzaje sportowych zawieszeń (lag) to fakt, mam tu na myśli rodzaj tulejki na ladze nieruchomej oraz jej zabezpieczenie pierścieniem lub jego brak. Zastanawia mnie tylko to czy na pewno były różnice w długości lag nieruchomych.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: Johnny » 2013-11-23, 11:59

km1979wsk pisze: Zastanawia mnie tylko to czy na pewno były różnice w długości lag nieruchomych.
W zależności od tego jaki były tulejki na dole nogi nieruchomej była inna długość lagi nieruchomej - bardzo nieznaczna różnica. O innych różnicach w długości nigdy nie słyszałem i nigdy takich lag w ręce nie miałem, a możesz mi wierzyć, że trochę mi się tego przez ręce przewinęło.

Awatar użytkownika
km1979wsk
Posty: 149
Rejestracja: 2011-01-18, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21 W2 1973r, KOBUZ 1980r, S1 1975r, S2 1975r.
Lokalizacja: Leżajsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: km1979wsk » 2013-11-23, 12:04

Wygląda na to że różnica w długości zależała od zastosowanej tulejki.

trollfireblade
Posty: 682
Rejestracja: 2012-09-08, 00:05
GG: 0
Moje maszyny: gazela 69, pannonia 63, pic,75 shl m1161,
WSK S1 74'
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: trollfireblade » 2013-11-23, 19:22

lagi zaspawane są o 5mm dłuższe od przelotowych

Alkon
Posty: 2
Rejestracja: 2013-10-14, 18:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Sport 2
Lokalizacja: Morąg
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: Alkon » 2013-11-25, 19:08

Kilka stron wcześniej został poruszony temat dotyczący zabieraka koła tylnego i tylnej zębatki (45 zębów) z 4 otworami mocującymi, typowe tylko dla S2. W moim Sporcie zębatka wymaga już wymiany, jednak element ten jest rzadko dostępny. W związku z tym jedyną opcją jest dorobienie zębatki, albo zamiana całego zestawu zabieraka na bardziej dostępną wersje z 9 otworami.

1.Czy wszystkie WSKi 175 miały taką samą średnicę zabieraka i czy dostępne zębatki będą pasować do niego?
2.Jaka zębatka nadaję się najlepiej do ewentualnej przeróbki?

Czy ktoś z Was już uporał się z tym problemem?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: Savier » 2013-11-25, 21:06

Jak masz oryginalny zabierak to masz dostępną zębatkę z leżajska za wcale nieduże pieniążki. Na tablicy się ogłaszał :).

G.A.
Posty: 31
Rejestracja: 2013-10-13, 12:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK; Triumph; Kawasaki
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: G.A. » 2013-11-29, 20:16

Witam,
mam prośbę: czy mógłby ktoś wrzucić fotkę króćca do Binga? Czy te króćce miały bite jakieś oznaczenia?
Pozdrawiam!

mass
Posty: 39
Rejestracja: 2012-04-11, 13:00
Moje maszyny: wsk S1 74r
S2 75r
Kobuz 76r
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: mass » 2013-12-02, 21:37

Na moim jest wybite ZMD i tylko to widzę, nic więcej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

G.A.
Posty: 31
Rejestracja: 2013-10-13, 12:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK; Triumph; Kawasaki
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: G.A. » 2013-12-27, 20:03

U mnie chyba nie ma tego oznaczenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
grack
Posty: 194
Rejestracja: 2013-04-19, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 Sport "S1"
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: grack » 2013-12-27, 20:11

To Kolega G.A. ma Binga w swojej S1? :) czy jakiś nowy nabytek? :)

G.A.
Posty: 31
Rejestracja: 2013-10-13, 12:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK; Triumph; Kawasaki
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: G.A. » 2013-12-27, 20:19

Składam jeszcze S2 niezależnie :oops:

Awatar użytkownika
grack
Posty: 194
Rejestracja: 2013-04-19, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 Sport "S1"
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: grack » 2013-12-27, 20:21

Zapraszamy do pochwalenia się na forum w odpowiednim dziale ;)

G.A.
Posty: 31
Rejestracja: 2013-10-13, 12:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK; Triumph; Kawasaki
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: G.A. » 2013-12-27, 20:36

Z chęcią wrzucę fotki ...jak już wreszcie będę miał coś choć trochę przypominającego kształtem motocykl ;-)
Póki co bardzo liczę na pomoc merytoryczną Kolegów z Forum :-)

G.A.
Posty: 31
Rejestracja: 2013-10-13, 12:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK; Triumph; Kawasaki
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: G.A. » 2013-12-30, 19:14

Ostatnio wpadła mi w ręce druga cewka SEM i zauważyłem pewne różnice. Numery seryjne elementów się zgadzają (029 899 00), kształt i otwory wszystkie identyczne ale różne są oznaczenia w tych malutkich kółeczkach odpowiednio:
- cewka po lewej kółko lewe "I", kółko prawe "3",
- cewka po prawej kółko lewe "E", kółko prawe "2".
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, które szły do S2 (może i takie i takie)?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: Johnny » 2013-12-31, 00:56

Na moje oko są to numery technologiczne - mogą być powiązane z numerem formy do zalewania, serią, datą produkcji etc etc. Nie przejmowałbym się. Cewka z lewej strony jest zmatowała, to od przechowywania i użytkowania czy faktycznie jest inny rodzaj plastyku :?: Osobiście spotykałem się tylko z cewkami o bardziej "świecącej" powierzchni :)

G.A.
Posty: 31
Rejestracja: 2013-10-13, 12:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK; Triumph; Kawasaki
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: G.A. » 2013-12-31, 17:34

Wydaje mi się, że to od przechowywania. Plastik obydwu jest, chciałoby się powiedzieć, identyczny: twardość, itp.
Po lekkim przypolerowaniu pastą zaczyna się robić połyskiwy :cool: Ślady po wtrysku też są w tych samych miejscach. Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam!

G.A.
Posty: 31
Rejestracja: 2013-10-13, 12:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK; Triumph; Kawasaki
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: G.A. » 2014-01-09, 07:31

Witam,
czy mógłby mi ktoś powiedzieć jakiej długości powinny być sprężyny w lagach zawieszenia w S2?

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: Johnny » 2014-01-09, 08:33

Taka sama jak w standardowym zawieszeniu - sprężyny były takie same, dłuższe były elementy tłumiące. Długość sprężyny zgodnie z książką H. Załęskiego: 471 plus minus 7,5 mm.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 51 gości