WSK M06B3 Kos 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
erni
Posty: 37
Rejestracja: 2007-06-09, 21:58
Lokalizacja: Krk
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: erni » 2008-08-01, 12:37

a nie zauwazyliscie ze przelacznik w kosie jest POTROJNY tzn ze ma krotkie, dlugie, a po srodku luz... przynajmniej jest u mnie tak....

Budda znad morza

Re: WSK KOS

Post autor: Budda znad morza » 2008-09-01, 22:10

Czy ktoś z posiadaczy WSKM06 B3 "KOS" z lat 1980-1981 ma „Kosa” z małogabarytowa stacyjką ( taka jak w motorowerze Chart) i co ważniejsze z instalacją w której złączki konektorki są pochowane w plastikowych kostkach ( jak instalacja elektryczna Fiata 126p). I jeszcze jeden ważny szczegół w miejscu gdzie w standardowej WSK M06 B3 jest zamocowany bezpiecznik w tej ramie jest miejsce na plastikową obudowę złączek i bezpiecznik jako razem ( podobnie jak w WSK 175. Jeśli ktoś z Was ma takiego Kosa lub WSK z ostatnich lat, ale z takimi detalami to proszę o zdjęcia i kontakt na PW.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: pawel15 » 2008-09-02, 15:28

Budda znad morza pisze:Czy ktoś z posiadaczy WSKM06 B3 "KOS" z lat 1980-1981 ma „Kosa” z małogabarytowa stacyjką ( taka jak w motorowerze Chart)
O ile mi sie wydaje to stacyjki z Charta montowano w ostatnich latach produkcji modeli B3 a do Kosa pewnie też takie montowano tylko wydaje mi się, że też w ostatnich latach produkcji(1984-1985).

Budda znad morza

Re: WSK KOS

Post autor: Budda znad morza » 2008-09-02, 16:38

Właściwie chodzi mi dokładnie o rodzaj ramy różnice pomiędzy taką "zwykłą kosa", a tą o którą mi chodzi , będą takie : na ramie pod siedzeniem na spawane zaczepienie z blachy do zamontowania prostownika Unitra to od strony filtra na środkowej belce i pod siodłem w spawana blaszka pod zamocowanie plastikowej oprawy pod podłączenie konektorów i bezpiecznika, powinno takich ram być około tysiąca, wiec możliwe że jakaś przetrwała. Nie sadzę że może to być Kos z ostatnich lat, ale jak to w WSK-ach wszystko jest możliwe.

Kermit

Re: WSK KOS

Post autor: Kermit » 2008-09-02, 17:59

Kolega ma B3 z 85 r. ze stacyjką od Harta i złączki konektorków pod siedzeniem są pochowane w kostce ale narazie jest w warszawie więc nie zobaczę chyba że w sobotę przyjedzie

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: Tukan » 2008-09-02, 20:09

W mojej ramie Kosa również instalacja w okolicach siedzenia jest w białej kostce.

Budda znad morza

Re: WSK KOS

Post autor: Budda znad morza » 2008-09-02, 23:34

Tkn poprosze o zdjęcia , nr ramy i rocznik

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: Tukan » 2008-09-03, 15:48

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rok produkcji: 1985

Słaba jakość, ponieważ zdjęcia robione telefonem.

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: wafelson » 2008-09-03, 17:04

Na jakiejś starej fotografii widziałem takiego samego kosa i bardzo zainteresowała mnie lampa taka jak w zwykłej b3. Ciekawe po co montowali w takim razie pod koniec produkcji te gorsze lampy...


Pozdro

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: wueskajarka » 2008-09-03, 17:48

Wojtku, KOS z 1985 roku, którego kupił ode mnie Sławek z tego forum także miał białą kostkę instalacji oraz nr ramy S03438502.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Budda znad morza

Re: WSK KOS

Post autor: Budda znad morza » 2008-09-04, 11:04

W 1975 roku przedstawiono WSK M06 B3 "KOS" władzą PRL w tym też roku wyszło z Fabryki około 100 pierwszych egzemplarzy tego motocykla, musiało bo takie były procedury. Niestety z licznych moich zapytań różnych ludzi i byłych pracowników fabryki i pasjonatów WSK. Nic nie wynika nikt tego nie pamięta. O tym, że to rok 1975 jest rokiem narodzin „Kosa” pisze tylko H. Załęski i chyba powiela to A. Zieliński jednak niczego nie ma na ten temat gdzie indziej i nikt z byłych pracowników tego nie potwierdza. Potwierdzone jest jednak to że w 1977 było parę konfiguracji tego modelu ( rożne baki i instalacje elektryczne ). W 1979 przezbrojono około 1000 sztuk motocykli w instalację nowego typu z małogabarytową stacyjka ( z tą stacyjką były spore poślizgi z jej produkcją ) i oprócz zmian niewielkich w ramie, mocowanie prostownika selenowego pod siodłem i listwy przyłączy instalacji i bezpiecznika w jednym. Zamontowano do tej partii motocykli konsole i przełączniki zespolone. W ten sposób chciano wprowadzić nowy typ motocykla czyli „Kraskę „ Jest to potwierdzona z paru źródeł informacja o tym zdarzeniu. Tylko niestety nic oficjalnie nie wiem w którym roku rozeszła się ta próbna partia byłych Kosów w nowym ubranku czyli Kraski. Podejrzewam że niestety po przeprowadzeniu kalkulacji cenowych i rozeznania na rynku nigdy ta partia motocykli nie opuściła Fabryki i że po zdjęciu konsoli i przełączników ( podszły do magazynu a potem do partii Perkozow z 1980 ) znów w wersji Kosa została ta partia motocykli sprzedana jako Kos. Czemu rozpisuję się o tym jak jest tyle niewiadomych i sprzecznych relacji, że raczej można to uznać jako jeszcze jedną legendę o WSK ? Bo jeśli nie wykonano motocykli w wydaniu „Kraski” to cała partia wykonanych ram z osprzętem jak w Krasce, rozeszła się po kraju jako Kos i numeracja ram powinna być w części numerów motocykli Kos lub zwyklej M0B B3, z roku 1979 -1980. Dlatego poszukuję ramy od Kosa z takimi detalami, no bo to jest rama od Kraski bardzo Ważna dla wykonania dokładnej wersji tego motocykla .

Awatar użytkownika
Piórek22
Posty: 84
Rejestracja: 2008-08-19, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: Piórek22 » 2008-09-14, 23:08

Witam
Czy mozecie cos powiedziec o moim Kosie?wiem ze ma nieoryginalny tlumik i mocowanie tylnej lampy bo wystaje poza botnik w dol.....oraz zamiast mocowan przedniego blotnika z gumami?sa wspawane plaskowniki i jednoczesnie poszukuje takiego mocowania.....wiecej zdec przesle jak zrobie narazie mam tylko z koma moj jest chyba z 81r ale czy jest tez mozliwe ze byly z 79r?i jeszcze jedno pytanie pisaliscie o;......"Przedni uchwyt w WSK 125 z pojedynczym mocowaniem stosowany był w latach 1983-1985 ( w tym KOS )".O jaki uchwyt chodzi?i czy jak przesle numery ramy to cos wiecej bedzie wiadomo?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f62 ... d0298.html" target="_blank" target="_blank

Awatar użytkownika
tomw88
Posty: 28
Rejestracja: 2007-06-30, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: tomw88 » 2008-09-15, 09:35

Mi się wydaję, że ktoś kombinował z podniesieniem błotników a uchwyt jest oryginalny, może się mylę...

Awatar użytkownika
Piórek22
Posty: 84
Rejestracja: 2008-08-19, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: Piórek22 » 2008-09-15, 10:15

tomw88 pisze:Mi się wydaję, że ktoś kombinował z podniesieniem błotników a uchwyt jest oryginalny, może się mylę...
blotnik tylny jest w tym samym miejscu wszystkie uchwyty sa oryginalne tylko to mocowanie jest dziwne moze blotnik jest obciety?

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: wueskajarka » 2008-09-15, 14:21

Piórek22 pisze:Witam
Czy mozecie cos powiedziec o moim Kosie?wiem ze ma nieoryginalny tlumik i mocowanie tylnej lampy bo wystaje poza botnik w dol.....oraz zamiast mocowan przedniego blotnika z gumami?sa wspawane plaskowniki i jednoczesnie poszukuje takiego mocowania.....wiecej zdec przesle jak zrobie narazie mam tylko z koma moj jest chyba z 81r ale czy jest tez mozliwe ze byly z 79r?i jeszcze jedno pytanie pisaliscie o;......"Przedni uchwyt w WSK 125 z pojedynczym mocowaniem stosowany był w latach 1983-1985 ( w tym KOS )".O jaki uchwyt chodzi?i czy jak przesle numery ramy to cos wiecej bedzie wiadomo?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f62 ... d0298.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Tłumik jest nieoryginalny, siedzenie od zwykłej B3, brak gum bocznych na zbiorniku i krawata, mocowanie tylnej lampy OK, rocznik 1979 KOSa jest jak najbardziej możliwy.
Przedni błotnik faktycznie masz pokombinowany.
Daj fotki silnika z drugiej strony (widzę, że pokrywę zapłonu masz tą najnowszą ze znaczkiem GIGE).
Chodziło o uchwyty silnika.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
Piórek22
Posty: 84
Rejestracja: 2008-08-19, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: Piórek22 » 2008-09-15, 21:28

A dlaczego siedzenie od zwyklej B3?wiem ze byla na nim listwa aluminiowa tylko byl wymieniony pokrowiec.To jak jest w koncu z tym mocowaniem lampy?nigdzie nie widzialem zeby wystawalo w jakims Kosie wszedzie sie konczy rowno z blotnikiem a u mnie wystaje okolo 3cm??czy ktos moglby mi przeslac zdjecia tego mocowania blotnika przedniego z guma? piorek171@wp.pl" target="_blank" target="_blank
Ostatnio zmieniony 2008-09-30, 15:07 przez Piórek22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piórek22
Posty: 84
Rejestracja: 2008-08-19, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: Piórek22 » 2008-09-30, 15:05

Wróce do tematu mocowania tylnego błotnika jak już mówiłem jest za długie,na tym zdjęciu dokładnie to widać.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f21 ... 391fb.html" target="_blank

Awatar użytkownika
tomw88
Posty: 28
Rejestracja: 2007-06-30, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: tomw88 » 2008-09-30, 18:54

błotnik jest ucięty

Awatar użytkownika
Piórek22
Posty: 84
Rejestracja: 2008-08-19, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: Piórek22 » 2008-10-01, 23:00

Ale to jest pewne?Po co ktoś miałby go ucinać?

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: WSK KOS

Post autor: wueskajarka » 2008-10-02, 07:51

Piórek22 pisze:Ale to jest pewne?Po co ktoś miałby go ucinać?
Dobre pytanie !

Takie pytanie powinno się zadać każdemu co uciął jakis błotnik, ramę, wstawił koło od innego moto czy silnik.

Ale wydaje mi się, że na 100 pytań będzie 100 różnych odpowiedzi.

Zmierz odległość od końca błotnika do uchwytu (połączenie błotnika ze stelarzem lampy) oraz ew. długość całego błotnika (mógł ktoś otwory przesuwać) i wyjdzie prawda na jaw :D
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości