Strona 4 z 20

Re: WSK KOS

: 2008-08-01, 12:37
autor: erni
a nie zauwazyliscie ze przelacznik w kosie jest POTROJNY tzn ze ma krotkie, dlugie, a po srodku luz... przynajmniej jest u mnie tak....

Re: WSK KOS

: 2008-09-01, 22:10
autor: Budda znad morza
Czy ktoś z posiadaczy WSKM06 B3 "KOS" z lat 1980-1981 ma „Kosa” z małogabarytowa stacyjką ( taka jak w motorowerze Chart) i co ważniejsze z instalacją w której złączki konektorki są pochowane w plastikowych kostkach ( jak instalacja elektryczna Fiata 126p). I jeszcze jeden ważny szczegół w miejscu gdzie w standardowej WSK M06 B3 jest zamocowany bezpiecznik w tej ramie jest miejsce na plastikową obudowę złączek i bezpiecznik jako razem ( podobnie jak w WSK 175. Jeśli ktoś z Was ma takiego Kosa lub WSK z ostatnich lat, ale z takimi detalami to proszę o zdjęcia i kontakt na PW.

Re: WSK KOS

: 2008-09-02, 15:28
autor: pawel15
Budda znad morza pisze:Czy ktoś z posiadaczy WSKM06 B3 "KOS" z lat 1980-1981 ma „Kosa” z małogabarytowa stacyjką ( taka jak w motorowerze Chart)
O ile mi sie wydaje to stacyjki z Charta montowano w ostatnich latach produkcji modeli B3 a do Kosa pewnie też takie montowano tylko wydaje mi się, że też w ostatnich latach produkcji(1984-1985).

Re: WSK KOS

: 2008-09-02, 16:38
autor: Budda znad morza
Właściwie chodzi mi dokładnie o rodzaj ramy różnice pomiędzy taką "zwykłą kosa", a tą o którą mi chodzi , będą takie : na ramie pod siedzeniem na spawane zaczepienie z blachy do zamontowania prostownika Unitra to od strony filtra na środkowej belce i pod siodłem w spawana blaszka pod zamocowanie plastikowej oprawy pod podłączenie konektorów i bezpiecznika, powinno takich ram być około tysiąca, wiec możliwe że jakaś przetrwała. Nie sadzę że może to być Kos z ostatnich lat, ale jak to w WSK-ach wszystko jest możliwe.

Re: WSK KOS

: 2008-09-02, 17:59
autor: Kermit
Kolega ma B3 z 85 r. ze stacyjką od Harta i złączki konektorków pod siedzeniem są pochowane w kostce ale narazie jest w warszawie więc nie zobaczę chyba że w sobotę przyjedzie

Re: WSK KOS

: 2008-09-02, 20:09
autor: Tukan
W mojej ramie Kosa również instalacja w okolicach siedzenia jest w białej kostce.

Re: WSK KOS

: 2008-09-02, 23:34
autor: Budda znad morza
Tkn poprosze o zdjęcia , nr ramy i rocznik

Re: WSK KOS

: 2008-09-03, 15:48
autor: Tukan
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rok produkcji: 1985

Słaba jakość, ponieważ zdjęcia robione telefonem.

Re: WSK KOS

: 2008-09-03, 17:04
autor: wafelson
Na jakiejś starej fotografii widziałem takiego samego kosa i bardzo zainteresowała mnie lampa taka jak w zwykłej b3. Ciekawe po co montowali w takim razie pod koniec produkcji te gorsze lampy...


Pozdro

Re: WSK KOS

: 2008-09-03, 17:48
autor: wueskajarka
Wojtku, KOS z 1985 roku, którego kupił ode mnie Sławek z tego forum także miał białą kostkę instalacji oraz nr ramy S03438502.

Re: WSK KOS

: 2008-09-04, 11:04
autor: Budda znad morza
W 1975 roku przedstawiono WSK M06 B3 "KOS" władzą PRL w tym też roku wyszło z Fabryki około 100 pierwszych egzemplarzy tego motocykla, musiało bo takie były procedury. Niestety z licznych moich zapytań różnych ludzi i byłych pracowników fabryki i pasjonatów WSK. Nic nie wynika nikt tego nie pamięta. O tym, że to rok 1975 jest rokiem narodzin „Kosa” pisze tylko H. Załęski i chyba powiela to A. Zieliński jednak niczego nie ma na ten temat gdzie indziej i nikt z byłych pracowników tego nie potwierdza. Potwierdzone jest jednak to że w 1977 było parę konfiguracji tego modelu ( rożne baki i instalacje elektryczne ). W 1979 przezbrojono około 1000 sztuk motocykli w instalację nowego typu z małogabarytową stacyjka ( z tą stacyjką były spore poślizgi z jej produkcją ) i oprócz zmian niewielkich w ramie, mocowanie prostownika selenowego pod siodłem i listwy przyłączy instalacji i bezpiecznika w jednym. Zamontowano do tej partii motocykli konsole i przełączniki zespolone. W ten sposób chciano wprowadzić nowy typ motocykla czyli „Kraskę „ Jest to potwierdzona z paru źródeł informacja o tym zdarzeniu. Tylko niestety nic oficjalnie nie wiem w którym roku rozeszła się ta próbna partia byłych Kosów w nowym ubranku czyli Kraski. Podejrzewam że niestety po przeprowadzeniu kalkulacji cenowych i rozeznania na rynku nigdy ta partia motocykli nie opuściła Fabryki i że po zdjęciu konsoli i przełączników ( podszły do magazynu a potem do partii Perkozow z 1980 ) znów w wersji Kosa została ta partia motocykli sprzedana jako Kos. Czemu rozpisuję się o tym jak jest tyle niewiadomych i sprzecznych relacji, że raczej można to uznać jako jeszcze jedną legendę o WSK ? Bo jeśli nie wykonano motocykli w wydaniu „Kraski” to cała partia wykonanych ram z osprzętem jak w Krasce, rozeszła się po kraju jako Kos i numeracja ram powinna być w części numerów motocykli Kos lub zwyklej M0B B3, z roku 1979 -1980. Dlatego poszukuję ramy od Kosa z takimi detalami, no bo to jest rama od Kraski bardzo Ważna dla wykonania dokładnej wersji tego motocykla .

Re: WSK KOS

: 2008-09-14, 23:08
autor: Piórek22
Witam
Czy mozecie cos powiedziec o moim Kosie?wiem ze ma nieoryginalny tlumik i mocowanie tylnej lampy bo wystaje poza botnik w dol.....oraz zamiast mocowan przedniego blotnika z gumami?sa wspawane plaskowniki i jednoczesnie poszukuje takiego mocowania.....wiecej zdec przesle jak zrobie narazie mam tylko z koma moj jest chyba z 81r ale czy jest tez mozliwe ze byly z 79r?i jeszcze jedno pytanie pisaliscie o;......"Przedni uchwyt w WSK 125 z pojedynczym mocowaniem stosowany był w latach 1983-1985 ( w tym KOS )".O jaki uchwyt chodzi?i czy jak przesle numery ramy to cos wiecej bedzie wiadomo?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f62 ... d0298.html" target="_blank" target="_blank

Re: WSK KOS

: 2008-09-15, 09:35
autor: tomw88
Mi się wydaję, że ktoś kombinował z podniesieniem błotników a uchwyt jest oryginalny, może się mylę...

Re: WSK KOS

: 2008-09-15, 10:15
autor: Piórek22
tomw88 pisze:Mi się wydaję, że ktoś kombinował z podniesieniem błotników a uchwyt jest oryginalny, może się mylę...
blotnik tylny jest w tym samym miejscu wszystkie uchwyty sa oryginalne tylko to mocowanie jest dziwne moze blotnik jest obciety?

Re: WSK KOS

: 2008-09-15, 14:21
autor: wueskajarka
Piórek22 pisze:Witam
Czy mozecie cos powiedziec o moim Kosie?wiem ze ma nieoryginalny tlumik i mocowanie tylnej lampy bo wystaje poza botnik w dol.....oraz zamiast mocowan przedniego blotnika z gumami?sa wspawane plaskowniki i jednoczesnie poszukuje takiego mocowania.....wiecej zdec przesle jak zrobie narazie mam tylko z koma moj jest chyba z 81r ale czy jest tez mozliwe ze byly z 79r?i jeszcze jedno pytanie pisaliscie o;......"Przedni uchwyt w WSK 125 z pojedynczym mocowaniem stosowany był w latach 1983-1985 ( w tym KOS )".O jaki uchwyt chodzi?i czy jak przesle numery ramy to cos wiecej bedzie wiadomo?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f62 ... d0298.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Tłumik jest nieoryginalny, siedzenie od zwykłej B3, brak gum bocznych na zbiorniku i krawata, mocowanie tylnej lampy OK, rocznik 1979 KOSa jest jak najbardziej możliwy.
Przedni błotnik faktycznie masz pokombinowany.
Daj fotki silnika z drugiej strony (widzę, że pokrywę zapłonu masz tą najnowszą ze znaczkiem GIGE).
Chodziło o uchwyty silnika.

Re: WSK KOS

: 2008-09-15, 21:28
autor: Piórek22
A dlaczego siedzenie od zwyklej B3?wiem ze byla na nim listwa aluminiowa tylko byl wymieniony pokrowiec.To jak jest w koncu z tym mocowaniem lampy?nigdzie nie widzialem zeby wystawalo w jakims Kosie wszedzie sie konczy rowno z blotnikiem a u mnie wystaje okolo 3cm??czy ktos moglby mi przeslac zdjecia tego mocowania blotnika przedniego z guma? piorek171@wp.pl" target="_blank" target="_blank

Re: WSK KOS

: 2008-09-30, 15:05
autor: Piórek22
Wróce do tematu mocowania tylnego błotnika jak już mówiłem jest za długie,na tym zdjęciu dokładnie to widać.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f21 ... 391fb.html" target="_blank

Re: WSK KOS

: 2008-09-30, 18:54
autor: tomw88
błotnik jest ucięty

Re: WSK KOS

: 2008-10-01, 23:00
autor: Piórek22
Ale to jest pewne?Po co ktoś miałby go ucinać?

Re: WSK KOS

: 2008-10-02, 07:51
autor: wueskajarka
Piórek22 pisze:Ale to jest pewne?Po co ktoś miałby go ucinać?
Dobre pytanie !

Takie pytanie powinno się zadać każdemu co uciął jakis błotnik, ramę, wstawił koło od innego moto czy silnik.

Ale wydaje mi się, że na 100 pytań będzie 100 różnych odpowiedzi.

Zmierz odległość od końca błotnika do uchwytu (połączenie błotnika ze stelarzem lampy) oraz ew. długość całego błotnika (mógł ktoś otwory przesuwać) i wyjdzie prawda na jaw :D