WSK M21W2 175

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

WSK M21W2 175

Post autor: Wężu » 2007-08-30, 10:36

Witam. Mam kilka pytań co do WSK'i M21W2:
- w którym roku zaczęto montować takie lampy jak w Kobuzie
- czy orginalnie montowano metalowe lampy przednie
- czy istniały wersje 12V
- w jakiej liczbie je wyprodukowano i w którym roku zakońcono proukcje(76r czy 77r)

Prosiłbym też o opis ogólny tego motocykla bo ja w WSK'ach siedze dopiero o maja a z M21W2 kontakt mam od tygodnia więc jestem jeszcze "zielony".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 191
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Post autor: Shoei » 2007-08-30, 11:44

Ad. 1 nie wiem
Ad. 2 Orginalnie montowano metalowe lampy przednie najpierw te z 3ki z kluczykiem na srodku pozniej zaczeto metalowe obudowy juz przystosowane do stacyjki od 4ki dawac. oczywiscie z metalowa obudowa byl tez licznik mniejszej srednicy niz w pozniejszych latach produkcji.
Ad. 3 Instalacja 12V na poczatku byla ale zrezygnowano z tego bo po co dawac dwa akumulatory skoro mozna dac jeden. Ja mialem "dopuki mi nie zajumal jakis kretyn" wlasnie jedna z pierwszych wersji jakie opuscily fabryke. 18 lat pod plotem stala i sraly na nia kury. Wlasnie w niej byla pradnica 12V i miejsce na dwa akumulatory.
Ad. 4 patrz Ad. 1

Awatar użytkownika
grzech7
Posty: 53
Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013
Lokalizacja: Chludowo
Kontaktowanie:

Post autor: grzech7 » 2007-08-30, 13:08

Ad4. Lata produkcji : 1972-1984 natomiast wyprodukowano 184 082 egzemplaży

Więcej info http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do175ccm.html

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1097
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-30, 16:59

Shoei, a czy przypadkiem nie było tak że wersje 12v weszły dopiero w 1978 bo z tego co wiem to wprowadzono wtedy silniki W2B 060 z 12v prądnicą
"You've got to ask yourself one question : Do I feel lucky?
Well, do ya, punk?"

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 191
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Post autor: Shoei » 2007-08-30, 23:14

Moja pierwsza WSK M21W2 jest rok prod 1975 nr silnika 94101 nr podwozia 1330524. Miala ona pradnice 12V miejsce na dwa akumulatory 6V i silnik 059 z miejscem na rozrusznik. Wiem co pisze bo takiego sprzeta posiadalem dopuki jakis kretyn nie ukradl mi motorka po kapitalnym remoncie silnika. Tylko kartery mi zostaly po niej prae drobiazgow, dowod rejestracyjny i wspomnienia po pierwszym wlasnym motorze.

BTW. gosc jezdzil nia dwa lata i zepsula sie i stala pod plotem 18 lat. Sraly na nia kury i powiem ze do dzis dzien pamietam ze po wyczyszczeniu i dlugim okresie uzytkowania jak jezdzilem to czulem swąd kurzej kupy.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 191
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Post autor: Shoei » 2007-09-01, 16:43

Każdy wie nawet muchy ze w kupie siła. Jeszcze jedno mi sie przypomniało. Filtry powietrza były dwa rodzaje. Ten pierwszy model z okrągłym filtrem tez miał dwie wersje. W mojej byłej M21W2 była taka okrągła blacha przykręcana na śrubę z doczepiona do niej plastikowym mocowaniem na allegro widziałem ze były tez filtry z śruba na stale wmontowana w filtr i tylko nakrętka mocowała to kuleczko z blachy.

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1953
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Alien » 2007-09-01, 20:19

Ja mam M21W2 z '72 a w niej;
- metalową lampę ze stacyjką od trójki (w pierwszej chwili myślałem że to składak i kupiłem sobie stacyjke od czwórki :oops: ale fakt faktem ze schematu połączenia do takiej instalacji nie ma nigdzie)
- instalacja 12V

Co do filtra to mam opcję drugą opisywaną wyżej, czyli śruba na stałe + nakrętka mocujaca blache.

W Twojej Wiesi Wezu zastanawia mnie tylna lampa i wysoka kiera - szkoda ze realia PRLu utrudniają dokładne określenie od kiedy ( o ile w ogóle ) je zakładano :-/ Pozdrawiam
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-09-01, 20:34

Alien pisze:W Twojej Wiesi Wezu zastanawia mnie tylna lampa i wysoka kiera -
Jest to na 100% orginał. Ale z późmiejszych lat produkcji widziałem identyczną M21W2 z 1976r na polskajazda.pl
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1953
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Alien » 2007-09-01, 21:47

Hmm.. osobiście spotkałem sie też z Wiesią z metalowa lampą (taką jak masz Ty) ale z niską kiera i metalową lampą z tyłu.Taka właśnie Wiesia widnieje w instrukcji obsługi która posiadam.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-09-01, 22:12

http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/8496 Czyżby 2 identycznie przerobione WSk'i??
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1953
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Alien » 2007-09-03, 21:12

Ja się nie upieram ze to przeróbki - za mało wiem o historii :-> myślę natomiast ze kombinacji z detalami elementami: lampa przód, lampa tył i kiera było wiecej. Co do Twojej wieśki to być może masz racje bo ostatnio wygrzebałem ze swojego dysku zdjęcie własnie takiej jak Twoja :-P Pozdrawiam
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2008-01-22, 13:30

W przybliżeniu rok 76 to czas odnawiania.czyli wysoka kierownica telewizorek zastąpiony lampa w plastikowej obudowie.stacyjka.różnego rodzaju kostki do łączenia elektryki(ja mam pod siodłem -sa tez listwy)zgadzam sie z filtrem a raczej jego mocowaniem.osłony boczne zastąpiono plastikowymi ale tego samego wzoru co metalowe.różnic jest jeszcze sporo i sam nie potrafie ich wszystkich rozpoznać.a na pewno nie teraz:)

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2008-01-23, 23:49

Moja jest z 1974 roku, ma orginalnie 12v instalacje i miejsce na 2 aku, pozatym na dekielku zaplonu (stator?) chyba rozumiecie ;-) jest wybite - ośw 12v, ład 6v jednak z pradnicy wychodza 2 zolte kable i czerwony :-) , metalowa przednia lampe, tylnia taka jak w gazelach, pozatym moja z fabryki wyjechala z poszyciem siedzenia w kolorach kremowo czarnych jak np w SHL M11 :-) No i prosta kierownica :-) Nie byla przerabiana jestem 2gim wlascicielem

EDIT: Oslony metalowe, chromowane obrecze, z reszta spojz na moj temat, moja WSK jest praktycznie w orginale, procz chromowanych szklanek tylnich teleskopow :-)

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-24, 10:48

No ja mam takiego składaka. Silnik 059 i numer wskazujący na ładowanie 12V ale jest 6V. Kierownica jak w Kobuzie, schowka nie było, przełącznik świateł chrom (ale chyba był wymieniany), osłony plastikowe(dostałem jedną metalową), cylinder i głowica z gumami, stacyjka z boku jak w Kobuzie, lampa metalowa, tył jak w Kobuzie. Po oponach (2 Stomile U-6) stwierdziłem, że jest to najprawdopodobniej 1975 rok.
Ostatnio zmieniony 2008-01-24, 10:52 przez Wężu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2008-01-24, 10:49

Sobie nie spojrzę jak narazie niestety.Kanapa to Ci powiem ciekawostka bo jeszcze takiej w M21 nie widzialem.gdzie jest kostka do łączenia instalacji?schowek na narzędzia plastik czy metal?przełącznik świateł chrom czy aluminium?jakiego koloru kalkomania na baku?kolanko jajowate pewnie.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-24, 11:02

Berek, a czym różnią się te kolanka??? Masz jakieś foty???
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1574
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-24, 12:09

2 typy kolanek.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-24, 12:16

Dzięki ŻbiKu, teraz już wiem, że u siebie mam ten pierwszy typ :zdrowko:
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2008-01-24, 14:26

Kolanko oplywowe badz jajowate, instalacji nie bylo wgl tylko ladowanie aku i cewka takze instalke mam cala nowa, schowek metalowy, przelacznik do swiatel byl metalowy chromowany ale ze byl zardzewialy zmienilem na aluminium, charakterystycznymi deklami dla silnika 059 sa :

Obrazek
(zdjecie mojego autorstwa)

Chociaz czesto spotykam sie z deklem bez napisu wiatr i deklem z okienkiem w silniku 059

EDIT:
Co o kalkomani na baku nie wiele tam bylo bo wsk byla ruda, jednak jestem pewien ze zadnej nie bylo tylko byly malowane znaki WSK, czerwone na bialym tle

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-24, 14:30

Ja właśnie mam 059 bez napisu "WIATR" a w okienku zamiast ZM piszę PREDOM-DEZAMET.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość