WSK M21W2 175

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2008-01-24, 14:35

To pewni drugi typ :-) W kazdym razie masz tam mocowania do aparatu sprzegla? Bo w sumie innej mozliwosci nie ma jesli masz kartery od 059...

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-24, 14:39

KLINAR pisze:jesli masz kartery od 059...
Pod nr. silnika pisze 059 więc przynajmniej kartery na 100% są z tego modelu.
KLINAR pisze:W kazdym razie masz tam mocowania do aparatu sprzegla?
Eee a jak to wygląda??? :mrgreen:
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2008-01-24, 14:59

Chodzi o to gdzie linke sprzegla zaczepiasz, masz to wkrecone w kapie? Bo gdybys mial kartery od 060 mialbys to wkrecone w kartery, rozumiesz? :-P Swoja droga uwazam ze to lepsze rozwiazanie, mozna latwiej regulowac zaplon

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-24, 15:03

Nie, jest to założone na zębatkę w deklu jest tylko otwór na linkę.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2008-01-24, 19:16

No i mamy nastepne różnice.w roczniku 76 schowek to plastik.przełącznik zwykle aluminium.no nie wspomnę o jednym akumulatorze i instalacji 6v ale z tego co pamiętam nie wiem czy dobrze byly robione takie i w pewnym czasie.białe na czerwonym tle.o to chodziło.ale to nie bylo malowane.wnęke na przyszły rozrusznik masz pewnie bez pokrywki.ja juz mialem z pokrywką kolejne byly bez wnęki.cylinder z gumowym wyciszeniem?pewnie tak.kolanko musiało byc jajowate.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-24, 21:55

Berek pisze: masz pewnie bez pokrywk
U mnie wnęka jest z pokrywą. Puszka jest plastik ale nie pasuje za dobrze więc chyba powinien tam być metal.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-24, 21:58

Mnie tylko zastanawia jedna rzecz, otóż dlaczego niektóre silniki miały pełne wyciszenie, mianowicie na żebrach głowicy i cylindra, a niektóre tylko w cylindrze? Mam motocykle oba z 82` albo jeden z 81` (nie pamiętam) i mój Kobuz (82`) ma tylko wyciszenie w cylindrze, w głowicy już nie, a M21W2 (82` albo 81`) full service :)

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-24, 22:19

Taka prawda im później tym gorszę wyposażenie. Zaczęło się z gumami w cylindrze i głowicy oraz instalacją 12V a w połowie lat 80 nie było już żadnej z tych rzeczy.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-24, 22:22

Z ładowaniem 12V rozumiem dlaczego, ale z gumami nie. Wywiercić 4 dziury w żebrach cylindra i wepchnąć zwinięty kawałek gumy to żadna sztuka.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2008-01-24, 22:34

a skąd pewność czy głowica nie była wymieniana ??
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2008-01-24, 23:02

Pewności nie ma nigdy dla tego zbieramy dane.po prostu to olali.sa tez cylindry bez wyciszenia(odlew po bokach)

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2008-01-25, 00:59

Wężu pisze:Taka prawda im później tym gorszę wyposażenie. Zaczęło się z gumami w cylindrze i głowicy oraz instalacją 12V a w połowie lat 80 nie było już żadnej z tych rzeczy.
Trudno mówić o gorszym wyposażeniu, bo WSK M21W2 była wyposażona tylko w to, co niezbędne. W sprawie wkładek wyciszających nie zgodze sie z Tobą. Mam WSK M21W2 (wprawdzie Kobuz) i wkładki wyciszające są tak w cylindrze jak i głowicy.

Omawiając WSK M21W2 trzeba zauważyć, że było kilka konfiguracji tego modelu.

Pierwsza z nich, to wersja znana najbardziej - kolor zdecydowanej większości - czarny, duzy, 13 litrowy bak oraz duże, metalowe osłony, które z czasem zaminieono na osłony z tworzywa sztucznego. Podobnie było ze schowkiem pod siedzeniem. Kolanko wydechu bez załamań, określone wczesniej jako jajowate. Ponadto wersja ta posiadała pelną osłonę łańcucha oraz tylną lampę znaną z SHL Gazela. Do tego dodać można prostą kierownicę, chociaż nie mam pewności czy w tym samym czasie nie montowano także wyższej kierownicy. Model ten został później "odchudzony" poprzez zmianę lampy tylnej na plastikową oraz wspomnianych wcześniej oslon i schowka oraz obudowy lampy przedniej, na niestety, niezbyt urodziwą. Silnik oczywiście 059. Kanapa szeroka z wycięciem na błotnik. Następne lata przyniosły zmianę osłon bocznych oraz zbiornika paliwa, które znamy z "serii ptaków" Blotniki pozostały głeboki, mocowanie tylnej lampy bez zmian. Kanapa zmieniona na lżejszą wizualnie, z aluminiową listwą ozdobną. Następne lata przyniosły nowe, kwadratowe błotniki oraz inny rodzaj mocowania tylnej lampy. Zmieniono także kolanko na tzw. kwadratowe. Silnik 060 zaczęto stosować około roku 1978, ale dokładnie nie mogę stwierdzić. Z grubsza tak wygląda ewolucja M21W2

Wkładki tłumiące w cylindrze oraz w głowicy to ciekawa sprawa. WSK-i raz je miały, a raz nie. Dla przykładu katalog części podaje, że wkładki powinny być w modelach M21W2 oraz odmianach Kobuz, Dudek, S1. W S2 natomiast wkładek nie ma. W moich motocyklach to sie sprawdza. Przy okazji warto wspomnieć, że wkładki takie można wymienić na nowe, ponieważ oryginalne po tylu latach najlepsze czasy maja już za sobą. Wystarczy dobrać wąż gumowy o średnicy zewnętrznej 10 mm, nabyć dla pewności 2 mb i zabrać sie za wymiane.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2008-01-25, 01:22

Znak WSK byl na 100% malowany... mozna bylo wyczuc garb miedzy czerwonym a bialym i wgl nie wygladalo to na kalkomanie, glowica i cylinder wyciszane oczywiscie tyle ze na glowicy zostal slad po gumach bo myjac glowice myjka guma sie rozpadla :p P.S moja kanapa orginalnie miala aluminiowa listwe i nie miala wciecia na blotnik tylko siedzenie jest cale proste i na 100% orginalne no i pochodzi z 74 roku...

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-25, 13:23

Ja mam siedzenie z wcięciem i ramką. Nowe lampy, plastikowe puszki i osłony oraz wysoka kierownica zaczęli montować raczej w 1975 roku. Widziałem 3 identyczne Wueski właśnie z tego roku z tego jedna na 100% nie była przerabiana.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2

Post autor: Pietrusek » 2008-02-05, 17:41

Moze komus przydadza sie fotki mojej M21W2 rocznik 1976 motocykl jest raczej wpełni orginalny około 15 lat nie eksploatowany ustrzegł sie jakos wiejskich tjunerów:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
wskyellow
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Sędziejowice
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: wskyellow » 2008-02-19, 20:07

u mnie konfiguracja jesrt taka
duży, garbaty bak, plastikowa lampa przednia , plastikowe osłony boczne, plastikowa lampa tylna, plastikowy schowek na narzędzia, okrągłe kolanko, wysoka kierownica, licznik taki jak w kobuzach, wyskalowany do 140. ponadto mam bagażnik z tyłu i zaraz za siedzeniem, chromowane oparcie do trzymania, silnik z automatem sprzęgła po prawej stronie(czyli po stronie hamulca tylnego)[to jest ten silnik 059?], a na prądnicy napisane "ładowanie 6V, oświetlenie 12V", gumki na całym cylindrze i głowicy, filtr powietrza okrągły, w książkach H. Załęskiego opisany jako"tłumik redukcji szmerów ssania", stacyjka taka jak w kobuzach(czterostopniowa), prostownik selenowy czteropłytkowy pod bakiem, listwa zaciskowa taka jak w kobuzie pod siedzeniem, a kartery silnika takie jak na zdjęciach, które wstawił pietrusek<powyżej>
jaki to według was może być rocznik?
MoTóR nie umiera nigdy ;)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-25, 01:19

Następną ciekawostką dot. silników W2B, jest to, że stosowano 2 typy wirników. Ten nietypowy pochodzi zapewne z pierwszych wersji, gdy stosowano instalację 12V. Fotki podrzucę może jutro.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2

Post autor: KLINAR » 2008-03-25, 07:35

Tak ten "pełny" był w instalacjach 12v, jednak w moim Kobuzie dałem wirnik ten pierwszy czyli bez wypelnien i cewki 12v i puki co wszystko działa jak nalezy :-)

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2

Post autor: Maciek » 2008-03-25, 11:07

Żbiku Ty w swoim Kobuzie '82 miałeś ten ,,lżejszy''?

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-25, 11:50

Tak mam, ten od lewej. Mój to 1982r. tak więc montaż instalacji 12V przerwali kilka lat wcześniej.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Wronas2 i 9 gości