Strona 6 z 24

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-10-13, 09:51
autor: z-tomek
peter125-175 pisze:Mi się wydaje że jest inny,bo w m06-64 jest wąższy a w b1 szerszy tak jest u mnie
Jakieś zdjęcia potwierdzające ?
Przejrzałem literaturę w postaci książki ''Naprawa Motocykli WSK M06 B1 ,M06-64.kuklewicz.kapecki.1969.
O zbiornikach paliwa nie było wzmianki że się różnią a w charakterystyce technicznej pojemność zbiornika dla obu modeli jest ta sama

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-10-13, 18:27
autor: brennner
Witam. Teoretycznie zbiorniki od M06-64 i B1 mają taką samą pojemność ,ale są widoczne różnice w budowie. Zbiornik od M06-64 jest ok 2cm węższy. Wlew paliwa w B1 jest niższy i przesunięty o ok2-3cm do tyłu.
IMG_0055.JPG
IMG_0059.JPG
i jeszcze 2 fotki na których widać różnice w wysokościach wlewów.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-10-13, 19:48
autor: z-tomek
Jeśli dobrze patrzę to by oznaczało że w mojej M06 64 (a mam oryginalny zbiornik) to byłby on od B1 :shock:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-10-14, 07:26
autor: brennner
Kolego z-tomku wlew paliwa w Twoim zbiorniku jest wysoki ,więc to bak od M06-64.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-10-14, 10:28
autor: Savier
Akurat umiejscowieniem wlewu bym się nie sugerował. Z moich obserwacji wynika, że w Świdniku robili to na odpierdo*. Jak się Heńkowi wspawało tak było dobrze i tyle.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-10-14, 12:47
autor: mundy1
Ewentualnie 64 to taka przejsciowka do B1. I czesto jak np byla koncowka produkcji, nie bylo na stanie bakow od 64,zakladali to co bylo, jesli byly od B1. NIe wyrzycali zaminnikow. Np na kole zamachowym mam oznaczenie roku 1964, a moto jest 65. Kolo napewno z tego silnika.

Podobnie w KOS-ach np spotyka sie cylindry zeliwne i ze stopu aluminium , przyladow wiele

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-12-24, 15:01
autor: Roy
Panowie jaki może być przybliżony rok produkcji modelu M06-64 o nr ramy - S01037374. Niestety nie posiadam tabliczki znamionowej. :mrgreen:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-12-25, 14:44
autor: Łukasz S.
Moim skromnym zdaniem coś przekombinowałeś z nrem ramy - za długi, 1 milion podpada wyżej niż M06-64.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-12-25, 15:16
autor: Roy
Milion?? :mrgreen: Sądziłem że początek nr ramy czyli S01... to oznaczenie silnika zamontowanego.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-12-25, 16:21
autor: Łukasz S.
To źle myślałeś.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-12-25, 18:12
autor: Roy
Kiedyś kupiłem WSK M06Z bodajże z 59 roku, i w niej też nr ramy zaczynał się od S01. Z resztą popatrz na np. 2 str. tego tematu, tam chłopaki powrzucali nr ramy razem ze zdjęciami i każda ma nr poprzedzony S01.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-12-25, 18:47
autor: Łukasz S.
W zetce będziesz miał krótszy (stutysięczny) numer. Jeśli Cię to interesuje ja mam w 64 z 65 roku S050984x. Twój numer wskazuje na B1, przynajmniej tak mi się wydaje, ewentualnie późne 64, mogę po świętach spojrzeć w spis i określić to dokładnie.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-12-25, 19:15
autor: Roy
Byłbym wdzięczny i to bardzo. Teoretycznie wygląd wskazuje na późną M06-64 ponieważ ma dekiel połączony w jednym odlewie z wyciskiem sprzęgła. Ale wiadomo dekiel wymienić można. Rama na 100% z M06-64 ponieważ posiada ten ordynarny (niestety) pałąk do mocowania tłumika. Niestety nie mam motocykla jeszcze w domu, więc nie dysponuje zdjęciami. A są jakieś różnice w ramach w poszczególnych rocznikach modelu M06-64??

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-12-25, 19:22
autor: Łukasz S.
Jedyna znana mi modyfikacja ramy to blokada siedzenia :) A reszta niezmienna, jakbyś miał jakieś zdjęcia możnaby to dokładniej określić, ale jeśli jest mocowanie tłumika przy ramie to raczej napewno bardzo późna M06-64 :D

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-12-25, 19:38
autor: Roy
Tzn. pałąk od tłumika mam ten gięty pod kątem przyspawany do ramy dosyć wysoko (taki jak w opisie M06-64 na 1 str. tego wątku). No nic liczyłem na to że może ktoś zamienił dekiel i jest to model przed 66r. ale wrzucę foty to ocenisz sam dokładnie. A co do zamka siedzenia to szkoda bo nie mam jak sprawdzić :roll: Trzeba w końcu zrobić porządek i miejsce i sprowadzić maszynę do domu. A i mam chromowany tłumik a moto nie jest jakieś grzebane. Wiele śrub oryginalnych, w większości bez śladów manipulacji.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2012-12-31, 19:57
autor: macpac
ja mam nr S01094061 i mam b1 z 70r wiec raczej masz B1

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2013-01-06, 19:44
autor: Roy
Panowie z całym szacunkiem ale to chyba nie jest B1.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2013-01-06, 19:52
autor: Jakub
Roy pisze:Panowie z całym szacunkiem ale to chyba nie jest B1.
To jest chyba m06-64 ze zmienionym siedzeniem

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2013-01-06, 20:07
autor: Łukasz S.
Dźwignia hamulca i kielichy przednich lag są malowane? Ogólnie mix, ale więcej elementów przemawia, że jest to m06-64, ale rama ma numerację B1 z 1969 r., podaj mi jeszcze nr silnika.

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

: 2013-01-06, 20:45
autor: Roy
Generalnie: siodło jest do niej oryginalne z czerwoną górą na metalowym stelażu ale obecnie u tapicera. WSK całą jest opędzlowana jedynie logo zostało oszczędzone. Silnik nie posiada nr silnika w tradycyjnym miejscu tam gdzie ma M06B3. A że jest cały uwalony to go nie szukałem bo tak jak mówiłem motocykla nie mam u siebie chwilowo. Z nieoryginalnych rzeczy to na pewno jeszcze krócieć gaźnika i brak filtra. A co z tłumikiem? 64 miała chyba fabrycznie czarny ale czy ten mój jest właściwy lecz pochromowany czy jest to inny typ tłumika i stąd chrom (chodzi mi o kształt w sensie ścisłym)