WSK M06B3 Lelek 125
: 2007-01-29, 00:57
Motocykl produkowany w latach 1975 -1977 (wyprodukowano 12438 sztuk). Wsk M06 B3 Lelek to pochodna motocykla M06 B3 należąca do tzw. rodziny ptaków stworzonej w roku 1974 przez zespół w składzie inż. Mazur, inż. Czobot, inż. Bryzek, inż. Krzeszowiec, inż. Sagan. W założeniu "ptaki" miały być zunifikowaną rodziną oparta na wspólnym podwoziu i jednostce napedowej różniące się wyglądem zewnetrznym i wyposażeniem. "Lelek" otrzymał nowy zbiornik paliwa uzupełniony o torebkę na drobne wyposażenie, siodło z przetoczeniem oraz płytkie błotniki.Sportowy charakter podkreślał górny układ wydechowy (z modelu M21W2S1), dluzsza kierownica, przedni widelec o wyzszym skoku wraz z gornym blotnikiem z modelu M21W2S2. Z czasem konfiguracja modelu ulegla pewnym zmianom. Zaczeto stosowac zamiast kieszonki krawat z wizerunkiem bramy Krakowskiej, gumy bez wasa, naklejane emblematy oraz zamiast napisu Lelek kalkomanie..
Motocykl WSK M06 B3 Lelek
Dane ogólne
Typ motocykla: WSK M06 B3 Lelek
Ciężar w stanie suchym w kg: 100
Dopuszczalna masa całkowita w kg: 150
Prędkość maksymalna: 80 km/h
Zużycie paliwa w litrach na 100 km przy prędkości 60 km/h: 2,8
Produkowany: Od 1975 do 1977
Wyprodukowanych egzemplarzy: 12 438 sztuk
Wymiary
Długość: 2000 mm
Rozstaw osi: 1310mm
Szerokość: 860 mm
Wysokość: 1080 mm
Podwozie
Rama: Pojedyncza zamknięta spawana z rur
Zawieszenie koła przedniego: Widelec teleskopowy ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym
Skok zawieszenia przedniego: 150 mm
Zawieszenie koła tylnego: Wahacz wleczony z elementami resorującymi
Średnica bębnów hamulcowy szczękowych w mm: 135
Rozmiar obręczy: 1,85Bx18”
Rozmiar koła przedniego i ogumienie: 3,00x18”
Rozmiar koła tylniego i ogumienie: 3,00x18”
Ciśnienie w ogumieniu przód/tył w kG/cm3 : 1,3/1,9
Silnik
Typ: S01-Z3A Lux
Rodzaj: Gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Pojemność skokowa w cm3: 123
Średnica cylindra w mm: 52
Skok tłoka w mm: 58
Stopień sprężania: 7,8
Moc maksymalna w KM (kW): 7,3 (5,4)
Prędkość obrotowa maksymalna dla mocy: 5300 obr/min
Smarowanie silnika: Mieszanka ze stosunkiem oleju do paliwa 1:30
Gaźnik: G20M2A
Zapłon: Iskrownikowy
Optymalne wyprzedzenie zapłonu przed ZZ w mm: 3,0
Przerwa na przerywaczu przy maks. rozwarciu w mm: 0,2-0,3
Zalecana świeca zapłonowa: 225 lub F80
Sprzęgło: Mokre z wkładkami korkowymi 3 tarczowe
Skrzynka biegów: 3 biegowa
Zespół przeniesienia napędu: zblokowane z silnikiem
Przełożenia na poszczególnych biegach: I bieg 2,93 II bieg 1,49 III bieg 1,00
Smarowanie zespołów przeniesienia napędu: olejem, rozbryzgowo
Instalacja elektryczna
Źródło energii elek.: prądnica-iskrownik 3106 6V – 28W
Prostownik: SPSs-36-08
Akumulator kwasowy 6V: 3MA3
Lampa przednia:
-Żarówka światła głównego 6V-25/25W
-Żarówka światła postojowego 6V-2W
-Żarówka oświetlająca szybkościomierz 6V-2W
Lampa tylna:
-Żarówka światła postojowego 6V-5W
-Żarówka światła ''stop'' 6V-15W lub 6V-21W
Sygnał dźwiękowy: SES 6V
Pojemności
Zbiornik paliwa l (dm3): 8,5
Teleskopy cm3: 90
Skrzynka biegów l (dm3): 0,5
Stosowana kolorystyka: malowane dwubarwne – błotniki popielate, pozostałe elementy: czerwone, błękitne, żółte, pomarańczowe
Motocykl WSK M06 B3 Lelek
Dane ogólne
Typ motocykla: WSK M06 B3 Lelek
Ciężar w stanie suchym w kg: 100
Dopuszczalna masa całkowita w kg: 150
Prędkość maksymalna: 80 km/h
Zużycie paliwa w litrach na 100 km przy prędkości 60 km/h: 2,8
Produkowany: Od 1975 do 1977
Wyprodukowanych egzemplarzy: 12 438 sztuk
Wymiary
Długość: 2000 mm
Rozstaw osi: 1310mm
Szerokość: 860 mm
Wysokość: 1080 mm
Podwozie
Rama: Pojedyncza zamknięta spawana z rur
Zawieszenie koła przedniego: Widelec teleskopowy ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym
Skok zawieszenia przedniego: 150 mm
Zawieszenie koła tylnego: Wahacz wleczony z elementami resorującymi
Średnica bębnów hamulcowy szczękowych w mm: 135
Rozmiar obręczy: 1,85Bx18”
Rozmiar koła przedniego i ogumienie: 3,00x18”
Rozmiar koła tylniego i ogumienie: 3,00x18”
Ciśnienie w ogumieniu przód/tył w kG/cm3 : 1,3/1,9
Silnik
Typ: S01-Z3A Lux
Rodzaj: Gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Pojemność skokowa w cm3: 123
Średnica cylindra w mm: 52
Skok tłoka w mm: 58
Stopień sprężania: 7,8
Moc maksymalna w KM (kW): 7,3 (5,4)
Prędkość obrotowa maksymalna dla mocy: 5300 obr/min
Smarowanie silnika: Mieszanka ze stosunkiem oleju do paliwa 1:30
Gaźnik: G20M2A
Zapłon: Iskrownikowy
Optymalne wyprzedzenie zapłonu przed ZZ w mm: 3,0
Przerwa na przerywaczu przy maks. rozwarciu w mm: 0,2-0,3
Zalecana świeca zapłonowa: 225 lub F80
Sprzęgło: Mokre z wkładkami korkowymi 3 tarczowe
Skrzynka biegów: 3 biegowa
Zespół przeniesienia napędu: zblokowane z silnikiem
Przełożenia na poszczególnych biegach: I bieg 2,93 II bieg 1,49 III bieg 1,00
Smarowanie zespołów przeniesienia napędu: olejem, rozbryzgowo
Instalacja elektryczna
Źródło energii elek.: prądnica-iskrownik 3106 6V – 28W
Prostownik: SPSs-36-08
Akumulator kwasowy 6V: 3MA3
Lampa przednia:
-Żarówka światła głównego 6V-25/25W
-Żarówka światła postojowego 6V-2W
-Żarówka oświetlająca szybkościomierz 6V-2W
Lampa tylna:
-Żarówka światła postojowego 6V-5W
-Żarówka światła ''stop'' 6V-15W lub 6V-21W
Sygnał dźwiękowy: SES 6V
Pojemności
Zbiornik paliwa l (dm3): 8,5
Teleskopy cm3: 90
Skrzynka biegów l (dm3): 0,5
Stosowana kolorystyka: malowane dwubarwne – błotniki popielate, pozostałe elementy: czerwone, błękitne, żółte, pomarańczowe