WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: pawpaw12 » 2015-01-19, 17:22

stalker pisze:Witam wszystkich, i również chciałbym dołączyć się do dyskusji,

Na tą chwile jestem w trakcie odbudowy WSK 125 M06-Z2 1962r
W mojej Z2 pokrywa przedniego koła jest chromowana, kierownica posiada regulacje długości linek, dźwignia zmiany biegów chromowana, starter (kopka) składana chromowana, koła 19'' na pełnych bębnach.
Również odnośnie tego motocykla mam pytanie.
Czy widoczny na załączonym zdjęciu bagażnik był opcją dodatkową czy zapożyczony z innego motocykla


Również posiadam WSK 125 M06-Z 1959r
Pokrywa przedniego koła jest również chromowana, kierownica posiada regulacje długości linek, dźwignia zmiany biegów chromowana, starter (kopka) nie składana chromowana, na baku widnieje stare logo z białą podkładką, odnośnie kół są pomalowane również na biało, aczkolwiek ktoś przemalował je srebrną farbą i w miejscach gdzie odchodzi widoczna jest biała farba (zgodził bym się chromowanymi kołami jako opcja dodatkowa lub na rynek poza krajowy )koła 19'' na pełnych bębnach

Odnośnie bagażnika nie wiem.
Odnośnie zetki z 59. Niepamiętam z której to pozycji literaturowej, piszę z pamięci: " .... były też modele tańsze (w sensie nie elka tylko w ramach sprzedaży zetki) z malowanymi felgami i bez światła stop". Moje pytanie, czy te felgi w twoim egzemplarzu były białe, jak piszesz, czy w kolorze kremowym jak tło loga na baku?
Bardzo Cię Proszę wrzuć tutaj fotki. Niech baza zetki zwiększa swoją objętość. Szparunki sfotografuj.
Ostatnio zmieniony 2015-01-19, 17:54 przez pawpaw12, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: pawpaw12 » 2015-01-19, 17:40

skavinsky pisze:Jestem posiadaczem WSK rocznik 1960 na tabliczce znamionowej jest WSK M06-Z a prosze zobaczyć jak wygląda, wygląda jak model L ale nie wierze że cokolwiek byłoby kombinowane bo dziadek rocznik 34, i tabliczka oryginalna i komplet jest śrubki oryginalne nie kombinowana jest. Jest możliwe taka konfiguracja w M06-Z ?

Oczywiście to jest piękna elka, nikt na tym forum Ci nie uwierzy że to jest zetka. I wygląda na to, że tylko na tabliczce masz Z bo na pierwszy rzut oka nie widać tam istotnych cech charakterystycznych dla zetki.
Odpowiedź na Twoje pytanie już była w tym wątku. Pytanie czy możliwym było zainstalowanie fabryczne części elki do zetki lub odwrotnie .......... ? Nie mam odwagi jednoznacznie określić się w tej kwestii, bo w tym wątku wzbudzało to bardzo intensywne emocje. Musisz sam sobie wyrobić swoje zdanie. Ja jestem zwolennikiem rzeczywistości postrzeganej przez pryzmat polskiej dobrej komedii z PRL. Czyli pytanie brzmi: a co wówczas było niemożliwe ? ;D
Chociaż ten kapsel aluminiowy na baku mnie zastanowił, bo nie wiem czy to jest w elce normalka - niech się ktoś wypowie.
Pozdrawiam PM

skavinsky
Posty: 377
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: skavinsky » 2015-01-19, 18:34

Mam jeszcze drugą kompletną ramę również z tabliczką znamionową ale na tamtej już jest L , ale tak samo wszystko zbiornik troszeczkę inny na tamtej jest bez tej metalowej blaszki WSK na środku. Hmmmm, jestem 100% pewny że ten motocykl nie był kombinowany, bo wszystko jest spasowane i skręcone oryginalnymi śrubami także może błąd fabryki i wybili Z na tabliczce znamionowej ? Hmmmmmmmm

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: janosikmz19822 » 2015-01-23, 12:25

Panowie do wsk m06L 1962 roku licznik w jakiej obudowie ma być metal czy plastik ?

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: pawpaw12 » 2015-01-25, 19:55

mariusz30003 pisze:No widzisz... przeglądałem książkę i nie wyhaczyłem tego jak i inni. :)

Zamieszczam obiecane fotki.
Nie mam jeszcze skompletowanego zestawu przeniesienia napędu na ślimak licznika, tzn tej blaszki z zabierakiem dlatego fotki przedstawiają zestaw złożony na sucho.
Konfiguracja na przednie koło ma się identycznie więc jak z tyłem. Dlatego nie robiłem dodatkowych fotografii.
Potwierdzam fakt stosowania tych zaślepek z przetłoczeniami do kół z przednim napędem licznika a płaskich do kół z tylnym napędem licznika - uwidocznione jest to na rysunkach z ww książki.

I mam prośbę o zrobienie pomiarów na kompletnym motocyklu wartości zaznaczonych na ostatniej fotce.

Jeszcze mam pytanie odnośnie szczęk hamulcowych 132mm jak je rozpoznać w gąszczu części do WSKi?
Odnośnie wymiarów zaznaczonych na fotce. Dzisiaj to robiłem i zgrubnie mierząc wyszło ok 60 mm na stronę (symetrycznie).
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: WSK » 2015-02-22, 21:24

skavinsky
Daj foto tabliczki ku potomności.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

SIWY_OPOLE
Posty: 109
Rejestracja: 2015-02-24, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 62 rok
Lokalizacja: Opolo opolski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: SIWY_OPOLE » 2015-03-31, 07:35

Moze głupie pytanie ale czy wsk 125 m06-l 62 rok a wfm m 06 to prawie to samo? Bo szukajac czesci często pod wfm więcej znajdę do mojej wsk

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2015-03-31, 18:51

Nie to samo. Ale cała masa części pasuje zarówno do WFM jak i WSK. Pamietaj że pierwsze WSK były wierną kopią WFM a póxniej każda z fabryk poszła swoją drogą.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

brunecki1
Posty: 3
Rejestracja: 2015-03-22, 16:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: brunecki1 » 2015-04-08, 22:02

pawpaw12 pisze:
skavinsky pisze:Jestem posiadaczem WSK rocznik 1960 na tabliczce znamionowej jest WSK M06-Z a prosze zobaczyć jak wygląda, wygląda jak model L ale nie wierze że cokolwiek byłoby kombinowane bo dziadek rocznik 34, i tabliczka oryginalna i komplet jest śrubki oryginalne nie kombinowana jest. Jest możliwe taka konfiguracja w M06-Z ?

Oczywiście to jest piękna elka, nikt na tym forum Ci nie uwierzy że to jest zetka. I wygląda na to, że tylko na tabliczce masz Z bo na pierwszy rzut oka nie widać tam istotnych cech charakterystycznych dla zetki.
Odpowiedź na Twoje pytanie już była w tym wątku. Pytanie czy możliwym było zainstalowanie fabryczne części elki do zetki lub odwrotnie .......... ? Nie mam odwagi jednoznacznie określić się w tej kwestii, bo w tym wątku wzbudzało to bardzo intensywne emocje. Musisz sam sobie wyrobić swoje zdanie. Ja jestem zwolennikiem rzeczywistości postrzeganej przez pryzmat polskiej dobrej komedii z PRL. Czyli pytanie brzmi: a co wówczas było niemożliwe ? ;D
Chociaż ten kapsel aluminiowy na baku mnie zastanowił, bo nie wiem czy to jest w elce normalka - niech się ktoś wypowie.
Kamyczek do dyskusji na temat "L", czy "Z". Przed kilkoma dniami przywlokłem do domu coś takiego. Jeden właściciel, 82 lata. Moto zakupione w roku 60. W latach 80 silnik wyruszył do remontu i słuch po nim zaginął... Tak więc serducho z epoki do remontu chętnie przygarnę. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mariusz30003 » 2015-04-10, 21:37

Kolejne pytanie...
Tym razem o zamek blokady kierownicy. Jak to wygląda w Zetce?
W mojej ramie jest oczko, czyli zamek powinien być montowany w dolnej półce. Tylko teraz jaka jest prawidłowa półka... tłoczona z blachy, odlewana/kuta podobna do tej z B3 [taka ukazana jest w książce Mitkowskiego].
Przedstawiam zdjęcie mojej ramy z półką tłoczoną ( nie mam dokładniejszych fotek, ponieważ WSK jest w malowaniu).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: MajkelCIN » 2015-04-10, 23:50

Oczko to wygląda z tej fotki na dorobione. W linku masz moje, widoczne od boku, lecz widać o co biega. https://www.bikepics.com/pics/2013/06/2 ... 0-full.jpg

Gibson78
Posty: 23
Rejestracja: 2015-03-21, 13:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06-Z1 1959r.
Lokalizacja: Bełchatów, łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Gibson78 » 2015-04-16, 17:59

image.jpg
Witajcie, właśnie kupiłem swoją pierwsza wske. Wstawię kilka fotek, napiszcie co myślicie o nabytku. Z góry dzieki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: MajkelCIN » 2015-04-16, 19:19

Ile utargowałeś? ;-) .

redi0803
Posty: 21
Rejestracja: 2015-01-28, 22:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 Z
Lokalizacja: Polska, lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: redi0803 » 2015-04-20, 21:01

A ja wam pokażę swoją Z-kę :) Silnik standardowo wyjęty do remontu. Dziś już gotowy i czeka na renowację całej reszty :)
No i oczywiście dodam , że w całości kupiona za 100 zł ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

brunecki1
Posty: 3
Rejestracja: 2015-03-22, 16:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: brunecki1 » 2015-04-24, 12:00

redi0803 pisze:A ja wam pokażę swoją Z-kę :) Silnik standardowo wyjęty do remontu. Dziś już gotowy i czeka na renowację całej reszty :)
No i oczywiście dodam , że w całości kupiona za 100 zł ;)
Witam.
Mógłbyś wrzucić jakieś w miarę dokładne fotki silnika z uwzględnieniem cech charakterystycznych (o ile takie są) dla tego rocznika? Wybieram się na najbliższy Motobazar i może coś uda się kupić.

matias21
Posty: 7
Rejestracja: 2014-01-15, 20:33
GG: 0
Moje maszyny: Wsk B1 125, Komar 2350
Lokalizacja: Godziszka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: matias21 » 2015-06-12, 18:41

Witam może ktoś pomoże :-) jaki to bedzie model ? jestem świadom ze nie jest 100% oryginał. Po prostu kupiłem wsk za przysłowiową flaszkę zrobiłem a tabliczka nie czytelna.

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: MajkelCIN » 2015-06-12, 22:24

:hah: obstawiam, ze to B-2. Tak samo niewidzialny jak Twoja WSKa.

zaki
Posty: 16
Rejestracja: 2014-12-28, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10 z wózkiem, WSK garbuska, Jawa typ 20p, WFM M06
Lokalizacja: Poznań, Wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: zaki » 2015-06-16, 15:41

Witam,

Jak wyglądało przejście z WSK M06 na wersje Z,L? Zwykłe M06 było jeszcze produkowane po roku 1959? Mam WSK z 1960 roku z tabliczką WSK M06 bez L lub Z oraz z silnikiem S01. Brakuje mi do niej sinika i nie wiem jaki sinik tam wstawic. . .

zaki
Posty: 16
Rejestracja: 2014-12-28, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10 z wózkiem, WSK garbuska, Jawa typ 20p, WFM M06
Lokalizacja: Poznań, Wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: zaki » 2015-06-16, 19:50

Problem jest w tym, że motorek rozebrany jest na części pierwsze. Znalazłem na forum praktycznie identyczny model WSK jaki posiadam:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=11556

Pisałem do właściciela, ale od paru tygodni niestety nie odpisuje. W częściach które posiadam wszystko jest takie jak na zdjęciach z linku powyżej. Z opisu wynika, że wszystkie numery są zgodne z tabliczką a silnik jest WFM. Nie dopatrzyłem napisu ZMD na karterach pod gaźnikiem.

zaki
Posty: 16
Rejestracja: 2014-12-28, 13:55
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10 z wózkiem, WSK garbuska, Jawa typ 20p, WFM M06
Lokalizacja: Poznań, Wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: zaki » 2015-06-16, 22:50

M06L ma silnik DEBA a w linku który podałem wyżej użytkownik twierdzi, że numer silnika jest zgodny z tabliczką i ma silnik WFM na okrągły cylinder i bez oznaczeń ZMD DEBA. Ciekawy jest też tłumik nie na obejmę tylko z dospawanym mocowaniem tak jak w linku. Więc jak z tym silnikiem?? może da radę dojść jaki tam powinien być silnik po numerach z tabliczki??

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości