WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-20, 08:16

Czytałem Kosa twój wątek. Problem w tym że simering jest za duży może rozwiązaniem byłoby delikatne podtoczenie tłoczka amortyzatora.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-20, 08:31

Prawda jest taka, że trzeba by podtoczyć i tłoczek (simmering nie wchodzi) i cały trzpień (uszczelka na nim stoi - wchodzi bardzo ciasno - nawet po zwilżeniu olejem się nie przesuwa). Rozważam opcję zakupienia kilku simmeringów do zniszczenia o podobnej średnicy i przełożenia z nich sprężynki na starą uszczelkę.
Przyjrzałem się tym nowym od CZ-ty i jest inny problem - otwór w tulei ma 12mm a u mnie 8mm - pasowałyby raczej od Simsona niż od CZ-ty...
Czy ktoś z Was może przesłać linki albo fotki tylnych amorów, których mocowania na pewno pasują do Zetki? Wydaje mi się, że te oferowane na allegro zamienniki mają nieodpowiednie mocowania - nie zmieszczą się w ceownik ramy...

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-21, 15:04

Zmierz średnicę trzpienia, tłoczyska ja zmierzę jaka jest w moim amorze i zobaczymy czy to jest to samo.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-21, 16:47

Pamiętam, że trzpień ma 10mm. Co do tłoczka - jutro zmierzę i podeślę średnicę wewnętrzną i zewnętrzną. Z pomysłu z użyciem sprężynek z nowych simmeringów nic nie wyszło - kupiłem chyba 7 sztuk o różnych średnicach i żadna nie pasuje - albo ściska na tyle mocno, że unieruchomi uszczelkę albo jest za duża i w tłoczek nie wchodzi. Żeby się z taką pierdołą drapać tyle czasu :evil: Dzięki za odpowiedź bo już straciłem nadzieję, że ktoś pomoże...

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-21, 20:02

W moich amorkach wygląda to następująco:
- średnica trzpienia 10 mm
- średnica wewnętrzna tłoczyska - 15,5 mm
- średnica zewnętrzna tłoczyska - 18 mm.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-21, 21:29

To już jest coś nie tak bo jeżeli u Ciebie jest 10mm i uszczelka ze sprężyną swobodnie się przesuwa razem z tłoczkiem a u mnie też jest 10 mm ledwo mogę uszczelkę nasunąć na trzpień i praktycznie stoi w miejscu to kompletnie nic nie kapuję. Uszczelki zrobione są z bardzo miękkiej gumy i ściśle przylegają do trzpienia. Jutro wszystko pomierzę i wrzucę fotki...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-22, 07:52

Wymiary są następujące:
1. średnica trzpienia - 10mm,
2. średnica zewnętrzna tulejki na kołnierzu - 20mm,
3. średnica zewnętrzna tulejki poniżej kołnierza - 18mm,
4. średnica wewnętrzna tulejki - 13,5-14mm.

Sbanys jesteś pewien, że 10mm?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-22, 09:53

Sorry za post pod postem ale chcę zachować chronologię: właśnie jestem po mailowej rozmowie z użytkownikiem "zap1200" z OLX z Rypina i potwierdził, że do jednego typu tulejek żadne uszczelki nie pasują - tak jak radził "sbanys" konieczne jest roztoczenie tulei aluminiowej o 1mm i wszystko powinno być dobrze. Pozostałe wymiary się zgadzają. Teraz muszę znaleźć tokarza, który mi taką pierdołę zrobi...

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-22, 15:57

Wiertarka i papier ścierny. Tanim kosztem sam to zrobisz.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-22, 16:40

Prawdę mówiąc właśnie o tym myślałem:) Dobre wiertło do metalu, imadło i powinno być ok - bylebym się nie smyknął:)

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-22, 18:32

Ja bym to zrobił inaczej.
Tłoczek w futerko wiertarki.
Włączasz obroty i szlifujesz papierem wszędzie pójdzie równomiernie, a wiertłem rozwiercanie to trochę ryzyko, że krzywo pójdzie.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-22, 19:10

Tak to szprychy czyściłem:) Ten tłoczek muszę przecież roztoczyć - zwiększyć średnicę wewnętrzną - nie bardzo rozumiem jak mam to zrobić Twoim sposobem. Papierem owinąć np śrubę mniejszej średnicy, wsadzić do środka i stopniowo dociskać? Nigdy nie bawiłem się z aluminium i nie wiem jak ten materiał się zachowuje...

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-22, 19:21

Dokładnie tak jak piszesz. Aluminium to miękki metal więc pójdzie łatwo.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-22, 19:36

Jakim papierem radzisz to zrobić żebym nie pokaleczył tulei?

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-22, 19:51

Na początek 320, grubszy pozostawi rysy.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-23, 13:36

Pytanie odnośnie zawieszenia przedniego - czy wszystkie model miały lagi (te wkręcane w półkę) z miejscem na pierścień ustalający (coś a'la seger) na samym dole po tulejami? Pytam bo mogę kupić komplet w dobrym stanie i prosty ale sprzedawca twierdzi, że nie ma miejsca na ten pierścień...
Amory tylne powoli mnie pokonują - znajomy tokarz zwiększył średnicę wewnętrzną o 1mm - efekt jest taki, że uszczelki wchodzą w tłoczek ale nadal bardzo ciężko przesuwają się po trzpieniu - przez ostatnią godzinę szlifowałem trzpienie - wkręciłem je w wiertarkę i jechałem papierem - efekt znikomy. Czy gdzieś są dostępne współczesne zamienniki tych amortyzatorów?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-25, 14:50

Nikt nie podpowie gdzie dorwać takie zamienniki?

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2016-10-26, 10:35

Nikt nie podpowie bo nie ma, zostaje ci szukać tylko używki w dobrym stanie.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-11-08, 13:34

Ktoś wie jakie jest rozmiar uszczelnienia, które wchodzi w przednim zawieszeniu pomiędzy łącznikiem lag - poz. nr 9...

http://www.wsk125.co.pl/przedni_widelec ... opowy.html

Czy to będzie 31x40x6?

Kolejna sprawa to brak gumowych "odbojników" - chodzi mi o grube czarne tuleje gumowe - nie było ich w ogóle... Powinny być w tym zawieszeniu?

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: waldek19 » 2016-11-10, 18:15

Koledzy proszę o pomoc w prawidłowym sposobie złożenia tylnego amortyzatora od wsk M 06.W załączeniu przedstawiam foto rozebranego amora jak było złożone w moim motocyklu. Z góry mówię , że w trakcie jazdy po bruku lub innych nierównościach z amortyzatorów dochodzą stuki.
Ponadto czy ma znaczenie sposób zalewania amorka olejem. Czy najpierw wlewamy olej i wsuwamy tłok z prowadnicą, czy też najpierw wsuwamy tłok i później zalewamy olej pomiędzy cylinderek a korpus amortyzatora.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości