Strona 1 z 35
WSK M06 : Z, Z2, L - 125
: 2007-01-10, 21:43
autor: kobuz1
Wszystko o motocyklach -z,-l . Zakładam ten temat żeby wspmnieć o jednych z pierwszych motocykli wsk. Na starym forum były toczone dyskusje na ten temat. Z tego co pamiętam to doszliśmy do wniosku ,że oprócz modeli m06-z i -z2 wychodziły modele m06-z1.
Niestety tak jak piszesz - opisy przepadły ale wspólnymi siłami "damy rade"
Co do modelu Z1 mam ciekawe wieści gdyż jakiś czas temu kolega POLL nabył motocykl WSK M06Z1! Tak więc jest nas narazie aż dwóch;)
Zapodaje zdjęcia mojej Z1 i dam znać koledze POLL aby zapodał zdjęcia swojej maszyny:
dsc01089ja3.jpg
dsc01085va9.jpg
dsc01062br7.jpg
Nie będe sie już rozpisywał co jest oryginalne a co nie bo za dużo było by wymieniać. Na zdjęciach M06Z1 POLLA będzie widać części takie jak powinny być w mojej Z1 ponieważ jego jest jest kompletna i oryginalna;)
: 2007-01-11, 16:24
autor: luk@sz
Już myślałem ze nic nie napiszecie
I mamy kolejne potwierdzenie ze wsk m06z-1 była produkowana.
Oto wsk m06z-2
viewtopic.php?p=755&sid=abe30feaa18a190 ... daa018#755
wstawie jeszcze póżniej wsk m06z tak dla pokazania że nie wiele się różniły od siebie.
: 2007-01-18, 15:57
autor: pioter
Witam!
to ja pioterrr ze starego forum ;p ... no to pokaże wam ciekawostkę dotycząca WSK M06L. Pisałem już o niej na starym forum, cholera no wszystko przepadło ale tak jak kobuz mówi damy rade ze stratami. Załączam link do galerii mojej M06L sami zobaczcie jaka była i jaka powoli sie staje (aktualnie nadal kompletuje). Pozdrawiam
http://www.bikepics.com/members/piotrrr/62m06l/
: 2007-01-26, 00:46
autor: tony d
witam,ja jestem posiadaczem wsk 125 m06 taką luk@sz, tylko w raz gorszym stanie silniczek był remontowany 30lat temu i nie był odpalany dopiero ja 2 lata temu go odpaliłem. Jedyne co mnie zaskakuje w tych motorkach ze wsk m60 a wfm m06 to to samo lecz różnią sie mocą silnika nie wiem dlaczego. Mam foto tego motocykla jak miał 3tyg od jego zakupu niestety foto jest małe, czarnobiałe a ja nie mam skanera.
: 2007-02-17, 13:04
autor: Adamos
Słuchajcie od razu mówie ze ja dopiero zaczynam się wtajemniczac w modele tego typu, wiec prosze o wyrozumiałość
Więc tak wczoraj przyglądałem(po raz pierwszy dokladniej) się swojej rzekomej "Elce" i nie omieszkałem spojrzeć takze na tabliczke znamionową a tu zaskoczenie na tabliczce widnieje Z wszystkie elementy bardziej podchodzą mi pod L niż po Z. Czy to po prostu jest tylko jakaś podmianka tabliczki czy coś w tym stylu..?Bo już nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć..
Wiecej zdjęć w moim temacie:
viewtopic.php?t=173
: 2007-02-17, 13:07
autor: Stary
Kurde Adam, ale to M06L jak w morde strzelił! Koła półbębny, błotniki przednie, zawieszenie cierne, licznik w półce, brak osłon bocznych ... ELka jak w morde!
: 2007-02-19, 00:36
autor: Chrzan
99% ELki! 1% straciła przez nieoryginalne napinacze tylnego koła
i oczywiście bagażnik wylatuje bo jak to wygląda z tymi drutami na zadku
I jeszcze masz oryginalny znaczek WSK
Mój był zamalowany
[ Dodano: 2007-03-04, 00:18 ]
tak sie zastanawiam... w standardzie L ma niewiele chromów... ale ładniej bedzie wyglądać z lśniącym tłumikiem, jeśli sie nie myle to obręcze też nie były chromowane.... z innej strony stworzenie tego modelu miało na celu odcinać wszelkie koszta wiec powinienem zachować "tani" charakter motocykla. Może sie wydawać że przesadzam ale to jednak jest chyba różnica...
: 2007-10-13, 22:52
autor: wueskajarka
Koledzy, wygrzebałem w stodole takie cudo, że pomimo wielokrotnego przestudiowania lektury nie wiem dokładnie jaki to model. Myślę, że może to być Zetka, ale czy na pewno ?
: 2007-10-14, 08:35
autor: Stary
No to jest M06Z. Błotniki oryginał, bak też, zawieszenie chyba też, ale nie widać dokładnie na zdjęciu. W M06Z montowano zawieszenie którego nie było w żadnej innej wsk. Poza tym największym rarytasem jeśli chodzi od "Z" są koła ....
: 2007-10-14, 19:47
autor: Adamos
Zawieszenie przednie oryginalne ma te swoje, unikalne mocowania, i Oczywscie zgodzę się z moim przedmowcą w Z najwiekszym rarytasem są koła 19" na pełnych bębnach..
: 2007-10-14, 21:20
autor: wueskajarka
Dzięki koledzy ! Koła mam z oponami. Tylko jaki silnik tam powiniem być bo znalazłem ich w sumie 3 i każdy inny ?
: 2007-12-14, 21:47
autor: man on the WSK
Witam!! Ostatnio dowiedziałem się że oprócz wersji M06-Z i Z2 była też wersja Z-3 .Miałem okazję zobaczyć taki egzemplarz na własne oczy, ale nie było w nim widać konkretnych różnic.
: 2007-12-15, 10:47
autor: luk@sz
a może jakieś konkretne zdjęcie tabliczki znamionowej??
wg. mnie te motorki były produkowane seriami (ten sam motor w obrębie kilku lat)i dla tego nie widać różnicy
: 2007-12-15, 12:11
autor: wueskajarka
A ja co do swojej mam wątpliwości wogóle co to jest. Kilka postów wyżej dawałem fotki, ale :
- moja ma półkę zwykłą i licznik w lampie
- koła sa 19 cali na pełnych bębnach
- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach
- rocznik 1955 jest na tabliczce (wtedy nie było chyba Zetek)
- brak silnika (silniki znalezione z motocyklem sa duzo nowsze)
: 2007-12-15, 15:50
autor: luk@sz
wueskajarka pisze:moja ma półkę zwykłą i licznik w lampie
moja tez ma licznik w lampie
wueskajarka pisze:koła sa 19 cali na pełnych bębnach
one miały właśnie takie koła
wueskajarka pisze:- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach
to też jest norma
wueskajarka pisze:- rocznik 1955 jest na tabliczce (wtedy nie było chyba Zetek)
hmm może masz ramę od innego motocykla
: 2007-12-15, 18:44
autor: terry2008
Właśnie przeczytałem posty i wydaje mi sie że ,,Stary"" fajnie opisał poszczególne modele ale zauważyłem parę nieścisłości m.in w modelu M06 nie było żadnej modernizacji w 1958, była w 1957 ale to tylko parę małych zmian: licznik w półce, inna instalacja, akumulator i trójkątne puszki narzędziowe. Poza tym silnik został dalej 4,5 KM i był produkowany jeszcze w WFM.
Piszesz że w 1958 silnik miał 6KM wprawdzie miał ale tylko w WFM'kach bo WSK już czekała na nowe silniki z Nowej Dęby S01-Z i wprowadzono je w Lutym 1959r(charakterystyczne kwadratowe cylindry) a silniki S01 w WFM po zmianie w 1958r miały okrągłe cylindry i były montowane tylko w WFM'kach.
Tyle z mojej strony
Pozdrawiam
: 2007-12-15, 19:24
autor: man on the WSK
Na świętach postaram się zrobić fotke tabliczki znamionowej i udostępnie po miom powrocie.Motor jest z 1964 roku.
: 2007-12-15, 19:51
autor: wueskajarka
wueskajarka napisał/a:
- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach
to też jest norma
Ale na zdjęciach wszędzie Zetki mają filtr zakładany na gaźnik.
: 2007-12-15, 21:00
autor: luk@sz
wydaje mi się że miały tę puszkę środkową ale może twój moto ma ten filtr z innego motocykla
: 2007-12-15, 22:46
autor: man on the WSK
wueskajarka pisze:wueskajarka napisał/a:
- ma puszki boczne i środkową z tłumikiem szmerów ssania i filtrem
- błotniki sa pełne i podgięte na końcach
to też jest norma
Ale na zdjęciach wszędzie Zetki mają filtr zakładany na gaźnik.
Moja maszyna ma też filtr zakładany na gaźnik.Taki był założony oryginalnie.