WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-06, 18:19

Pisłaem już klikakrotnie na forum na temat tych kompletów. Środkowy zawsze mi pasował to w końcu on w pierwszej kolejności uszczelnia amortyzator. Najsłabiej jest z tym soczewkowym. Wogóle nie jest wykonany jak oryginał i nie pasuje. Ja to robie w moich WSK w następujący sposób, że daję dwa razy tylko odwrotnie ten środkowy. Trzyma idealnie.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-06, 19:06

Tak jak pisałem - zamiast soczewkowej w korku dałem współczesny simmering. Problem jest z tą uszczelką ze spręzyną - po prostu blokuje tłoczek tak, że nie można nim ruszyć. Do tego nie bardzo wiem co to jest "wycieraczka" ze schematów - jutro wrzucę fotki rozebranych amorów i na nich opisy i bardzo Cię proszę o pomoc - najlepiej łopatologicznie:) Co to znaczy, że dajesz odwrotnie ten środkowy? Chodzi Ci o ten ze sprężynką?

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-06, 20:37

Tak dokładnie daję dwa razy ten ze sprężynką. Tylko odwrócone do siebie. Aby umożliwić poruszanie trzpienia możesz podczas składania trochę nasmarować te uszczelki.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-07, 07:25

Uwaga zaczynam:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-07, 19:52

Ja zawsze montuje tak jak to wcześniej opisałem.
Pierwsze dwa zdjęcia na starych uszczelniaczach a kolejne dwa na nowych.
Amorki trzymają olej, nic nie cieknie i działa płynnie.
Nie zwracać uwagi na to że trzpień i mocowanie pomalowane służy mi tylko jako zawieszka do malowania dołu :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: dąbek » 2016-10-07, 20:55

Ja też w końcu tak założyłem jak ty sbanys i działa, nic się nie poci. W tych z SD przynajmniej simmering pasuje:)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-07, 21:34

Czy mi się wydaje czy mamy amortyzatory o innej budowie? Z jakiego to modelu?
Chyba odżałuję parę złoty i kupię komplet z SD - może lepiej wykonane...

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: waldek19 » 2016-10-07, 21:57

Ja w swoich amrtyzatorach od wsk b1 po wymianie oleju i uszczelniaczy mam ciągłe stuki w trakci jazdy po kostce brukowej.Po wyjęciu z ramy stwierdziłem że amortyzacja występuje dopiero po mocnym ugièciu trzpienia natomiast po lekkim trzpień lekko wychodzi i słychać uderzenie o górnà część. Proszę o radę co może być ni tak z amorami.

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-07, 22:58

Kosa pisze:Czy mi się wydaje czy mamy amortyzatory o innej budowie? Z jakiego to modelu?
Chyba odżałuję parę złoty i kupię komplet z SD - może lepiej wykonane...
Z mojego doświadczenia to miałem dwa typy amorków.
Mocowania skręcane na gwincie i długie tłoczki oraz mocowania blokowane na klin i krótkie tłoczki.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: dąbek » 2016-10-07, 23:00

Kosa pisze:Czy mi się wydaje czy mamy amortyzatory o innej budowie? Z jakiego to modelu?
Chyba odżałuję parę złoty i kupię komplet z SD - może lepiej wykonane...
Ty masz od WFM z długą aluminiową prowadnicą. To na zdjęciach kolegi jest od WSKi, nowsze, z krótkimi prowadnicami. Z zewnątrz też się różnią, korpus u dołu jest dłuższy.

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-10-07, 23:22

waldek19 pisze:Ja w swoich amrtyzatorach od wsk b1 po wymianie oleju i uszczelniaczy mam ciągłe stuki w trakci jazdy po kostce brukowej.Po wyjęciu z ramy stwierdziłem że amortyzacja występuje dopiero po mocnym ugièciu trzpienia natomiast po lekkim trzpień lekko wychodzi i słychać uderzenie o górnà część. Proszę o radę co może być ni tak z amorami.
Możliwe, że bez rozebrania amortyzatorów się nie obejdzie aby sprawdzić co im dolega.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-08, 06:20

@dąbek a Twoje amory, które uszczelniałeś jak @sbanys, są od WFM czy od WSK?

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: dąbek » 2016-10-08, 10:48

Od WFM.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-08, 12:19

Czyli takie jak moje na fotkach - jeżeli u Ciebie uszczelka z SD pasuje to u mnie chyba też musi:) Chyba, że mam jakieś niewymiarowe klamoty - w tygodniu chyba zamówię i zobaczymy - dzięki za pomoc i zajrzyjcie czasami na mój temat poświęcony odbudowie Z2 - każda pomoc się przyda...

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: waldek19 » 2016-10-08, 12:57

A jaki olej zalewacie do swoich amortyzatorów tylnych.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: dąbek » 2016-10-08, 13:32

Jak wlałem LUXu.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-12, 12:26

Ktoś z Was eksperymentował z szerokością opon? 3,5 wejdzie bo nie zmierzyłem przed rozbiórką i teraz nie wiem...?
Jutro powinny dotrzeć uszczelki amorów z SD to dam znać czy wszytko pasuje...

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2016-10-12, 13:55

Wejdą, ale będą obcierać - czyli nie wejdą :lol:
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-12, 14:11

:faint:

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2016-10-20, 06:52

Pisałem o tym w swoim wątku ale tutaj większa szansa, że ktoś przeczyta - uszczelki Z SD nie pasują na moje amory typ WFM - są takie same jak kupione w gmoto na allegro.Potrzebuję jednej oryginalnej uszczelki ze sprężynką. Jeżeli ktoś z Was ma to proszę o informację i pomoc. Ewentulanie doradźcie co z tym zrobić... Może po prostu zrobić tak jak radził jeden z forumowiczów - kupić nowe od CZ, założyć szklanki od WSK i po problemie?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości