Postaram się przybliżyć w/w modele wsk, co proste i wykonalne chyba nie jest. Informacje zawarte traktujmy w 90% za poprawne ale nie dajmy sobie ręki za nie uciąć
W miarę możliwości i nowej wiedzy informacje zostaną poprawione.
Zacznijmy chronologicznie od modeli wsk:
-Wsk M06
-Wsk M06-z / M06L
-Wsk M06-z1/z2 / M06L
"Motocykle M06-Z i M06-L produkowane równolegle w latach 1959/1964 rozwinięciem konstrukcji M06, w których wprowadzono wiele zmian konstrukcyjnych w celu polepszenia własności trakcyjnych i zwiększenia wygody jazdy. W modelach tych zastosowano silniki S01-Z o zwiększonej mocy znamionowej do 6,2 KM, nowe bardzo wygodne siodło, tylne amortyzatory teleskopowe o starannie dobranych charakterystykach sprężyn i tłumieniu olejowym . W modelu M06-Z (bardziej luksusowym) wprowadzono ponadto amortyzatory teleskopowe przednie z tłumieniem olejowym , koła z pełnymi piastami, głębokie błotniki chroniące w większym stopniu użytkownika przed błotem i wodą, oraz oraz trwałe i estetyczne powłoki antykorozyjne (chrom) . W obu tych modelach wzmocnieniu ponadto uległa rama motocykla . Motocykl M 150 produkowano w 1960 roku. Był to model M06-Z z silnikiem WFM S06 o pojemności skokowej150 ccm i mocy 6,6 KM."
Tyle z „książek” Prawda jest tam sobie gdzieś po środku.
Na start tabliczki znamionowe wsk M06 z/z1/z2/150:
tabliczki.jpg
Jak widać na załączonym obrazku m06-z wcale nie jest starsza od z2 czy z1 od z2 . Produkowano je równolegle zależnie od portfela klienta.
Zdjęcia pochodzą z książki którą dostałem od gościa co pracował w Świdniku. Książka opisuje tylko model M06-Z i M06. Ma 270 stron i opisy w 4 językach.Okładka wygląda tak:
ksiazka.jpg
Zdjęcia modeli :
ksika_1.jpg
Model M06-Z jak widać głębokie błotniki „ostro” ścięte bez „wywinięć” wewnątrz szparunku na baku biały/kremowy lakier i logo wsk(tak polakierowany bak występował najprawdopodobniej w 1959 i 1960 w wiśniowych wsk zarówno w z/z1/z2)
wsk.jpg
Według mnie to Wsk m06-Z2 Głębokie błotniki z wywinięciami, Bak bez białego pola wewnątrz szparunku.
ksika_2.jpg
Według mnie to Wsk m06-Z1 Tylny błotnik jeszcze z m06-z a przód jak w m06-Z2
zetka.jpg
Kolejna m06-z2 w stanie godnym zainteresowania.
29638a kopia.jpg
29638e.jpg
Widać brak konsekwencji w prospektach lub M06 Z w późniejszym okresie dostała nowy przedni błotnik.
Koła:
Według mnie każda wsk z literką „Z” na tabliczce powinna mieć koła 19”,obręcze w chromie lub lakierze (zależne od klienta), piasta z 5 żeberkami i 3 otworami gwintowanymi na chromowany kapsel koła. Średnica bębna 132mm,inna niż w nowszych wsk.
kolo.jpg
Oświetlenie:
Lampa tylna starszy typ kanciasty lub nowszy typ „junak”.
Przednia lampa z licznikiem ale z zaokrągloną ramką płynnie przechodzącą w szkło.
lampa tylna.jpg
tampa.jpg
Zawieszenie przednie według mnie były 3 typy.
-Lagi „zwykłe” jak w nowszych wsk.
-Lagi nr 2:
zaw2.jpg
-Lagi nr 3:
988628186_6.jpg
zawieszenie.jpg
Do zawieszenia nr3 idzie błotnik z takimi mocowaniami:
błotnik.jpg
(Widziałem takie zawieszenie i błotnik na allegro więc fizycznie też istniał)
Kierownica:
Występowała tylko w tych modelach i dość łatwo ją rozpoznać,była zarówno w z/z1/z2:
kierownica.jpg
Kranik:
kranik.jpg
Licznik:
licznik.jpg
Bak:
bak.jpg
bak2.jpg
Z bakiem jest podobnie jak ze wszystkim w Z-ach nie wiadomo w jakim modelu był jaki
Ale najczęściej spotykany jest bak mocowany śruba przez cały bak a u góry aluminiowa zaślapka z napisem "WSK"
Silnik i kartery:
silnik.jpg
Silnik S01-Z wyprodukowany w zakładach metalowych w Dębie (Tarnobrzeg) Instalka 6V 28W . Napis "ZM DĘBA" na kapie sprzęgła
Siedzenie na drewnianej desce mocowane do śruby amortyzatorów tylnych lub do ramy :
siedzenie.jpg
Stopki kierowcy regulowane.
Tłumik, obejma, kolanko,pedał hamulca -chrom,ocynk,czernienie (do wyboru przez klienta).