Strona 7 z 35

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-02-24, 00:41
autor: Maniekk
1. na 100% , to model dla bogatych nie dla plebsu z PRL :-D

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-02-24, 01:03
autor: tomasz87
Wydaje mi się,że wszystkie kola do z-ek jakie widziałem nosiły ślady chromu.Ze stopkami stałymi się raczej nie zgodzę.Ramy od Z-ek miały wyfrezowane zęby w ramie właśnie na regulowane stopki.W instrukcjach tez można przeczytać o prawidłowym dopasowaniu stopek..Bez regulacji nie widziałem.Może fotkę masz ?:)Z tym białym wypełnieniem to całkiem możliwe,że w latach 1959-1960 bo w tych rocznikach były wszystkie zetki a często widuje z2 z 59' w oryginalnym lak. właśnie z takim wypełnieniem.Można przyjąć z dużym prawdopodobieństwem,że w 59 tak były malowanie wszystkie z,ale z 60' z takim malowaniem nie widziałem.

Małe odkrycie :)
W książce przy tłumiku i obejmie jest adnotacja:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub czernienie"
Przy feldze podobnie:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub lakier"
Podobnie jest z siedzeniem:
"Przy zamówieniu podać kolor pokrycia"
A nawet pedał hamulca:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub cynkowanie"
Czyli wszystko kwestia kasy :)

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-02-24, 21:28
autor: WSK
Maniekk pisze:1. na 100% , to model dla bogatych nie dla plebsu z PRL :-D
Jak widać powłoki były różne..... (Patrz post wyżej lub cytat niżej)
tomasz87 pisze: Małe odkrycie :)
W książce przy tłumiku i obejmie jest adnotacja:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub czernienie"
Przy feldze podobnie:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub lakier"
Podobnie jest z siedzeniem:
"Przy zamówieniu podać kolor pokrycia"
A nawet pedał hamulca:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub cynkowanie"
Czyli wszystko kwestia kasy :)
Tomasz87, w 1960 gdzieś przebiło mi się przez oczy z tym białym wypełnieniem, chyba na allegro stała taka wsk, poszukam ;), wracając do stópek to trochę było z nimi zagmatwań w historii dwuramówek z okresu 59+

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-02-24, 23:23
autor: Stary
M06Z występowała w wersji tańszej o droższej. Różniły się właśnie ilością chromu. Nie jestem w stanie podać teraz żadnej pozycji literaturowej bo wszystkie książki są w Polsce ;(

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-02-24, 23:32
autor: tomasz87
Ok co do ilości chromu to poprawiłem gdzie bylo i ile :) Ten bak z wypełnieniem też uzupełniłem. A co powiesz Stary o stopkach kierowcy ? Bo ja to nigdy nie widzialem nawet w innych 2-ramówkach bez regulacji. to jest jakiś pręt prosty gwintowany czy jak ?

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-02-25, 02:01
autor: Stary
Nie wiem jak w Z bo Z oryginalnej nigdy nie miałem. Przypuszczam, że w tym modelu wszystkie były regulowane, ale to tylko moje gdybanie. W M06B1 mam stałe - pręt, w M06-64 też chyba było stałe. Ja już mam bardzo długą przerwę z WSK i co tu dużo gadać - dużo zapominam. Co Ci mogę napisać na pewno to to, że SHL M04 i M05 mają proste, nie składane ;-)

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-06-30, 09:33
autor: ArtekGS
Z innej beczki, które elementy w modelu Z2 były w chromie, a które w ocynku? Nie chciałbym robić sprzeta na 102% stąd moje pytanie...

czy np: naciągi hamulców były chromowane? Ramka zegara? dekiel przedniego bębna? Kopajka?

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-06-30, 10:38
autor: WSK
Ramka zegara- chrom
Dekiel przedniego bębna- nic, kolor hmm.. "blaszany", komponujący się z kołem xd
Kopajka- czarny malunek
Naciągi hamulców tzn?

Chromy:
-Lagi ruchome
-Ramka licznika
-Osłona stacyjki
-Ramka lampy
-Śruba mocująca półkę
-Śruby mocujące sprężyny lag (w półce)
-Kierownica
-Szklanki tylnych amortyzatorów
-Pałąki błotnika
-Osłonka klaksonu
-Stopka hamulca tylnego
-Kolanko wydechowe
-ew. tłumik

Ocynki:
-Szprychy, a dalej niewiem xd

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-06-30, 10:39
autor: Maniekk
Klient wybierał co chciał mieć pochromowane, jest w tym duża rozbieżność.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-06-30, 10:44
autor: WSK
Ale przecież klient nie mógł zrezygnować np z chromu na lampie, półce, kierownicy, szklankach, lagach, nakretkach na półce itp.

Wybór mógł być w przypadku tłumika lub felgi, no chyba że na rozkaz w polmozbycie zamalują mu chrom farbą xd

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-07-02, 22:22
autor: Abuk
Jestem nowy i jeszcze nie tak doświadczony jak wy w kwestii WueSeK. Zastanawiam sie nad jedną sprawą. Mam strasznie zdekompletowaną eLkę, którą zamierzam remontować. Czy zawieszenie z WFM bylo takie same jak w eLkach ( 1963 rok ) ?? Czy wtedy montowano już ostatecznie licznik w lampie ??

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-07-03, 14:09
autor: WSK
Licznik w lampie koleszko ;)

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-07-03, 21:38
autor: ArtekGS
WSK pisze:Ramka zegara- chrom
Dekiel przedniego bębna- nic, kolor hmm.. "blaszany", komponujący się z kołem xd

Kopajka- czarny malunek
Naciągi hamulców tzn?

Chromy:
-Lagi ruchome
-Ramka licznika
-Osłona stacyjki
-Ramka lampy
-Śruba mocująca półkę
-Śruby mocujące sprężyny lag (w półce)
-Kierownica
-Szklanki tylnych amortyzatorów
-Pałąki błotnika
-Osłonka klaksonu
-Stopka hamulca tylnego
-Kolanko wydechowe
-ew. tłumik

Ocynki:
-Szprychy, a dalej niewiem xd
Chciałem nabrać pewności co do spornych elementów, to co wymieniłeś w drugiej części posta, jest oczywiste.

Nie mam pewności co do kopajki - szukam opinii.

Dekiel przedniego koła na 99% był w chromie.
Posiadam oryginał i ma ślady chromu - wiec twoja podpowiedz tylko wprowadza w błąd.

Naciągi hamulców, czyli elementy z tulejką mocowane do bębna przez które przechodzi linka tez były w chromie - mój dylemat polega na tym, ze nie wiem, czy obydwa, czy tylko przód.

Chciałem wiedzieć, czy śruby, nakrętki były w ocynku, czy w chromie.

I jak ktoś ma wiedzę, to proszę o podpowiedz jaki rodzaj klamek występował w Z2, bo mam przynajmniej 2 rodzaje i nie wiem...

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-07-06, 10:46
autor: WSK
ArtekGS pisze: Dekiel przedniego koła na 99% był w chromie.
Posiadam oryginał i ma ślady chromu - wiec twoja podpowiedz tylko wprowadza w błąd.
Posiadam u siebie 2 takie dekielki, oba w kolorze 'metalicznym' bez nawet maleńkiego śladu chromu, szukałem długi czas takiego dekielka bo był mi potrzebny, przerobiłem dużą ilość fotek, fotek prospektowych, oryginałów itp itd i w chromie nic takiego nie było, przyjrzyj się prospektowi, nawet po nim można zobaczyć (choć jest czarno-biały) iż na tym dekielku niema chromu, więc nie pisz, że wprowadzam ludzi w błąd skoro sam nie jesteś tego pewien.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-07-06, 15:38
autor: tomasz87
Ja też większość jakie widziałem były w chromie. Więc w chromie były na 100% ale czy były inne to nie wiem.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-07-06, 16:18
autor: WSK
Moja większość jakie widziałem była 'metaliczna', mogą nam się kłaniać 'dodatkowe elementy chromowane' o których pisał Maniekk, wrzucać fotki chromowanego dekielka, ja wrzuce zwykłego...

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-07-07, 23:20
autor: tomasz87
dekle.jpg
Jak już się przypatrzyłem to znalazłem i kilka metalicznych dekielków :-)
Na górze chrom na dole dla porównania metaliczne(aluminiowe ? )

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-07-08, 00:16
autor: WSK
tomasz87 pisze: metaliczne(aluminiowe ? )
Niet, zwykła 'blaszka', jutro zapodam fotki swoich ;-)

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-07-13, 23:42
autor: tomasz87
A muzeum WSK w Świdniku w modelu Z lub z2 (zapomniałem zrobić zdjęcie tabliczki...) jest taki oto zawieszenie które jak dla mnie jest dość dziwaczne :
1.jpg
2.jpg
3.jpg
6.jpg
No i co to za model ? :-D
5.jpg
Co ciekawsze to już 2i prospekt z takim modelem. Jak znajdę tę książeczkę to dodatkową fotkę umieszczę.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2010-07-14, 22:45
autor: WSK
M06-B, tyle że osłony na aq są 'prospektowe' już chyba w temacie o B była podobna fotka, tyle że jednostka napędowa nam się nie zgadza, a jak widać na ramie są już konsole...