Strona 20 z 35

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-03-08, 10:06
autor: halcik
Zgadza się, taka powinna być tulejka, ale lubi wypadać jak linka nie jest dobrze napięta

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-03-08, 13:29
autor: Adam_Ga
Cywa pisze:Proszę o weryfikację:
1) W moim moto kranik paliwa jest przesuwny lewo/prawo lub jak kto woli zamkniety/otwarty. Czy taki piwinien być w wsk 125 m06-Z2 z 63r.? Czy występowały też wtedy kraniki obrotowe z rezerwą? Wydaje mi się, że jak oddawałem moto w częściach do renowacji to był kranik obrotowy. Nie wiem czy się nadawał do użytku. Ustalenia z osobą składającą były, że robimy najbliżej oryginałowi. Nie wiem też, czy Tata z Dziadkiem nie wprowadzali modyfikacji usprawniających funkcjonowanie moto.
Na filmach, zdjęciach w necie występują obydwa warianty. Sam skłaniam się ku kranikowi obrotowemu ale nie wiem, czy to nie bedzie za duża rozbieżność. Warto mieć rezerwę, a nie pusty bak przy wyjazdach.
Oryginalnie taki
Obrazek

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-03-10, 23:51
autor: Cywa
Dziękuję za informacje. Bloczek już założyłem i jest o niebo lepiej i pewniej. Krani będzie musiał zostać, a już miałem cichą nadzieję.
:cool:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-03-11, 09:03
autor: Adam_Ga
kranik można zawsze zmienić, taka wisienka na torcie ;-)

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-03-14, 23:53
autor: Cywa
Panie i Panowie. Jedne problemy załatwione, a kolejne już się pchają.

1) licznik zaczął wskazywać prędkość to o 20 km/h większą, to o 20 km/h mniejszą. Z początku było ok, a później coraz bardziej się rozjeżdżał. Moto zrobiłem raptem 108 km po remoncie. Teraz wcale prędkości nie wskazuje i nie kręci drogomierza. Wskazówka lekko drga na Zerze. Macie jakieś wskazówki, aby przy rozbiorce i weryfikacji czegoś nie popsuć bardziej?
Otworzyłem lampę i odkreciłem linkę. Z początku wew. linkę mogłem utrzymać palcami kręcąc kołem w obie strony. Później lekko pchnąłem i pociągnąłem ją i kręcąc kołem zaczęła się w palcach obracać. Niestety nie zmontowałem wszystkiego bo zrobiło sie zbyt ciemno i zimno. Wydaje mi się, że ten problem rozwiazany. Tylko czemu ślimak przy piaście przestaje dzoałać?

2) druga rzecz to rozładowujacy się aku i brak mocnych świateł pozycji/miejskich z przodu, oświetlenia licznika, tylnej pozycji i stopu. Zakładam, że one są zasilane z cewki ładowania aku i z samego aku. Problem zapoczątkował brak klaksonu. Zdemontowałem go sprawdziłem i tylko buczał słabo. Kupiłem nowy 6V i jestem przed jego montażem. Międzyczasie aku podładowałem i wymienione światła ożyły. Po jednej przejażce osłabły. Iskra i światła mijania/drogowe są. Na obrotach biegu jałowego takie sobie, a na obrotach mocne. Konektory od klaksonu zabezpieczobe przed zwarciem, pozycje, licznik stop ba odpalonym silniku na biegu jałowym nie świecą. Po dodaniu gazu blado są. Stop jest blady na pozycjach lub na zapłonie ale na mijania i drogowych już nie.
To normalne zachowanie czy objaw padnietej cewki ładowania aku? Można ją sprawdzić miernikiem bez demontażu koła magnesowego? Gdzie i jakie parametry mierzyć? Jakie powinny być? A może mam zwarcie?
Założyłem klakson 6V i światła pozycja, stop, tylna pozycja wróciły. Na biegu jąłowym są blade i po przygazówce mocniejsze. Aku ładowany jest napięciem 6,68V. Natomiast obydwa styki na klaksonie mają ~6V. A po naciśnięciu przycisku spda napięcie do 0v. Tak ma być? Podejrzewam przełącznik świateł, czy tam nie ma zwarcia. Naładuję aku i zobaczymy czy to wystarczy.

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-03-28, 22:22
autor: Cywa
Nie mogę edytować powyższego wpisu więc robie kolejny post.

ad1) Na szczęście licznik cały, a problemem był rdzeń linki licznika, który rozdzielił się trzpieniem wchodzącym w ślimak. Kupiłem nową linkę i postanowiłem ostatecznie podmienić same rdzenie. Ale ten nowy był za krótki i naprawiłem stary zagniatając rdzeń w końcówce. Montując wszystko wpuściłem trochę smaru grafitowego. Koło w ruch i licznik pewnie się podnosi.

Dodatkowe pytanie. Montując lampę mam w chromowe oprawie z dołu otwór. Służy on czemuś konkretnemu, czy jest do wentylacji wnętrza lampy?

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-03-28, 22:48
autor: sbanys
Kolego mogę się tylko domyslać że masz ramkę jak w załączniku jeśli tak to otwór służy do jej przykręcenia do skorupy poprzez takie mocowanie.

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-04-16, 21:20
autor: smoku
Koledzy mam pytanie czy rama WSK L a Z2 jest taka sama? oraz czy Z2 z 1964r ma mieć krótkie czy długie mocowanie tłumnika, i czy lagi są takie same jak w WSK B1?

Z góry dzięki za odpowiedz

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-04-16, 23:42
autor: sbanys
Rama powinna być taka sama produkowali w tych samych latach Z2 nieco dłużej. Lagi powinny pasować od B1, chociaż były też z innymi mocowaniami.

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-04-17, 15:59
autor: G.I.Joe
Witam !
Mam skromne pytanie co do kranika przesuwnego (patrz zdjęcie wyżej) ... gdzie można dostać uszczelki do takiego cuda i czy w ogóle da się coś takiego zregenerować ? Albo czy ktoś widział może coś takiego nowego lub chociaż sprawnego ? Nadmieniam iż chodzi o graty do WSK M06-64 z 1964r. w kolorze czarnym, którą to szczęśliwie posiadam i jestem na ostatniej prostej z restauracją tego cuda tj. odmalowana (polakierowana), silnik powoli się składa itp i już stoi na kołach ...
pozdrawiam G.I.Joe

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-04-17, 16:06
autor: halcik
Na allegro są i nowe i regenerowane (chromowane), a uszczelki to po prostu kawałek skóry z dziura. Nie róbmy z tego nie wiadomo co. Łatwiej nie będzie

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-04-17, 16:16
autor: G.I.Joe
No to fajnie, bo rozebrałem przedmiotowy kranik ale nie miałem czasu zająć się analizą materiału uszczelkowego ... teraz takie cuś z dziurką dorobię i po sprawie ... ogromne dzięki za informacje ... jestem początkujący wskomaniakiem dlatego takie dyletanckie pytania śmiem zadawać .... jeszcze raz ogromne dzięki.

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-05-14, 20:55
autor: smoku
Koledzy mam pytanie czy rama z linku jest od modelu z2
http://allegro.pl/wfm-wsk-shl-rama-i6192865884.html

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-05-16, 12:11
autor: Adam_Ga
smoku pisze:Koledzy mam pytanie czy rama z linku jest od modelu z2
http://allegro.pl/wfm-wsk-shl-rama-i6192865884.html
Tak

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-07-04, 01:05
autor: mm8255
Czy ktoś z was ma Z1 lub Z2 w oryginale?

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-07-24, 11:23
autor: smoku
Witam ponownie znów mam pytanie czy skorupa lampy i chorągiewki są do modelu z2
Średnica lampy 15 cm
http://allegro.pl/wsk-wfm-czesci-calasc ... l#imglayer

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-07-28, 00:15
autor: motórzysta62
Witam , mam problem ze szczękami w tylnim kole , gdzyż nie nie wiem jakie powinny być orginalnie w z2 z 1962 r

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-07-29, 09:31
autor: Mixol
Szczęki są mniejsze niż późniejszych modelach i mają 132 mm, ja w mojej Zetce przetoczyłem oryginalne piasty i założyłem te nowsze na 135mm.

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-08-01, 22:26
autor: mm8255
Witam, Czy to jest oryginalna WSK model M06-Z? Zdjęcia w załączeniu czy ona była malowana? Nie mam porównania bo Ztek jest mało prosze o pomoc

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

: 2016-08-01, 22:31
autor: sbanys
mm8255 pisze:Witam, Czy to jest oryginalna WSK model M06-Z? ... czy ona była malowana?
Nie to jest WSK - L. A czy była malowana trudno powiedzieć słabej jakości zdjęcia ale na puszcze wygląda na oryginalny lakier i szparunki.
Cylinder był wymieniany bo jest aluminiowy. Tak poza tym to całkeim dobry stan i kompletna.