Strona 5 z 35

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-10-22, 07:54
autor: lehoom
Mhm. Git. Z tymi kołami to jest tak że mam przód 19 a tył 18, chcę założyć do tyłu 19 żeby był komplet. Mam kilka kół od WFM czyli 19" i z któregoś z nich wezmę obręcz i przełożę sobie w wolnej chwili w pracy.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-10-29, 22:00
autor: KoSzU
Uwaga! żeby nie było ze wprowadzam jakieś mity itd. To są tylko moje domysły. Co o nich myślicie?
Proszę nie traktować tego jako pewnych info by nie padały potem oskarżenia!

Model M06 L był dużo uboższą wersją równolegle produkowanej M06 Z
Obrazek
M06 L
Obrazek
M06 Z
Więc tak: Model Z wzbogacony został o :
-przedni widelec nowszego typu
-koła na pełnych bębnach
-trójkątne osłony

Obrazek
M06 Z
Obrazek
M06 Z1
Model Z1 wzbogazony został od Z o:
-chrom na lagach
-troszkę głębsze błotniki
Obrazek
M06 Z2
No i Z2 bogatszy od Z1 o:
-głębokie błotniki

i WSK M06 Z 150 miała nadwozie zapożyczone z WSK M06 Z2
Obrazek
M06 Z 150

Teraz powiedzie mi czy chodź troszkę coś kumam? To co napisałem jest pewnie całkowicie bez sensu ale z całego tematu nic mądrzejszego po swoich domysłach nic nie przyszło mi do głowy.
Jeśli post zaśmieca tylko temat trudno przepraszam....
_________________________________________________________________________________

A teraz kilka pytań co do WSK M06 Z 150
Jak był oznaczany w końcu ten motocykl tak jak ja pisze u góry czy WSK M 150?
Ile sztuk 150 wyszło? Czy to było ok 9988szt?
Z której Zetki w końcu 150 ma zapożyczone nadwozie? Z Z2 tak jak ja wnioskowałem?
To chyba na tyle. Sory jeśli głupoty pisze i za te gradobicie pytań ale z osobą od 150 do której mam dojście będę widział się dopiero we środę i z jej pomocą spróbuje opisać ten model.
Pozdro i jeszcze raz sorry jeśli zaśmiecam. :)

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-10-29, 22:48
autor: WSK
Zdjęcia numer 2 i 3 to nie Z tylko 64, ( stópki przeniesione na wahacz), co do tej teorii z tego można wywnioskować że:

a) Z- płytkie błotniki
b) Z1- głębsze
c) Z2- najgłębsze

punkty a) i b) się wykluczają, płytkich błotników nie mogło być w Z na 120%, co do punktu b), wyglądałoby na to że przedni błotnik to a'la B1/B3, co też mi się nie widzi, oznaczenia Z,Z1,Z2,Z3 mogły dotyczyć lat produkcji bo przecież w tym modelu nic ważniejszego nie ulegało zmianie, pytanie jest jakie to lata na jakie oznaczenia?

Chrom na lagach był w każdej Z.

A właśnie Model 150- to samo co Z+ jednostka napędowa ~~150cm3, nie zapomnij dodać że ten model miał oprócz silnika jeszcze jeden ważny szczegół, mianowicie wzmocnienie ramy, (belka idąca od główki- pod bakiem- do sklepienia)

Pozdr.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-10-30, 10:14
autor: KoSzU
Sory za błąd z tą 64 ma ktoś może fotki oryginalnej Z ?
WSK wiem wiem o tym wzmocnieniu ale i tak dzięki za przypomnienie :P
____________________________________________________________________________________
Więc maszyna POLLA (Z1) która jest rzekomo oryginalna wygląda tak jak by miała założone przednie zawieszenie razem z błotnikiem od L-ki :
Z1 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1bd ... 405c8.html
L - http://img212.imageshack.us/i/0520153104xiw0.jpg/
Dodatkowo ma ona głęboki tylni błotnik co potwierdzało by przekładkę przedniego zawieszenia i przy okazji obalało moją głupią teorie z głębszymi błotnikami.
tył Z1 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/576 ... cb11d.html

POLL coś wspominał o zmienionej półce i lampie ale mi wygląda to na całkowitą przekładkę zawieszenia.

Co o ty myślicie?

Gdyby potwierdziło się, że Z, Z1, Z2 to jedno i to samo a nazwa zależy od okresu produkcji to myślę ze określenie tych lat będzie naprawdę bardzo trudne. Więc chłopy powiedzcie mi jak zacząć opisywać te motocykle? Na razie zająłem się 150-tką i zastanawiam się czy nie połączyć tego wszystkiego bo jeśli nadwozie M06 Z 150 to jedno i to samo co Z, Z1, Z2 to mogę się tym zająć.

A jak myślicie skasować ten mój poprzedni post?

Pozdro ;-)

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-10-30, 18:38
autor: WSK
Jeśli chodzi o Modele Z, Z1,Z2,Z3 to najlepiej by było zrobić sondę wśród posiadaczy Ztki o dokładny symbol na tabliczce, i w ten sposób trzeba byłoby to zebrać.

Co do tej przekładki zawieszenia że w Z niby od L to wg mnie to za bzdura , już wyżej pisałem na ten temat ale w skrócie prospekt w 1959r ogłaszał Z jako model luksusowy od L jaki miałby sens wkładka zawiechy z L do Z, który miał przewyższać L?

Postu nie kasuj

Jeśli chodzi o Lampe i półke to zmiana dotyczyła "L", i następywała na przełomie 1962/1963, wtedy licznik zniknął z półki i został przeniesiony do lampy.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-10-31, 21:00
autor: jannex
Według posiadanej przeze mnie książki napraw z 1958 roku między modelami L i Z był troszkę więcej różnic niż piszecie. Przede wszystkim Modele Z miały już nowszą stacyjkę jak w późniejszych WSK gdy w M06 - L byla podobna do tej w Wfm. Dalej L nie posiadała standardowo światła stop (pomimo gotowego mocowania w ramie na czujnik). Błotniki w Z powinny byc takie same w całej serii - różnica widoczna pomiędzy Z1 a Z2 to sposób mocowania goleni do półek, zwiększajacy sztywność przedniego zawieszenia.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-10-31, 21:14
autor: KoSzU
jannex a mógł byś wrzucić skany tej książki? Byłbym wdzięczny :]

PS Chodzi mi nie o całą książkę tylko o te informacje o których piszesz chodz cała książka też była by mile widziana Pozdro.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-10-31, 22:11
autor: jannex
Skany to raczej nie bo nie mam skanera. MOge wrzucić zdjęcia schematu elektryki tam jest to ładnie pokazane i zdjęcia modelu M06 - Z z pierwszych lat produkcji.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-10-31, 22:31
autor: WSK
jannex pisze:Według posiadanej przeze mnie książki napraw z 1958 roku między modelami L i Z był troszkę więcej różnic niż piszecie. Przede wszystkim Modele Z miały już nowszą stacyjkę jak w późniejszych WSK gdy w M06 - L byla podobna do tej w Wfm. Dalej L nie posiadała standardowo światła stop (pomimo gotowego mocowania w ramie na czujnik). Błotniki w Z powinny byc takie same w całej serii - różnica widoczna pomiędzy Z1 a Z2 to sposób mocowania goleni do półek, zwiększajacy sztywność przedniego zawieszenia.
Niezgadzają mi się dwie rzeczy

1)-rok- 1958
2)**-Brak czujnika światła "stop"

stacyjka to prawda (przecież cały przód L to wciąż wcześniejsze modele)


1) przecież produkcja L i Z ruszyła dopiero w 1959, książki czasem kłamią o datach produkcji, np w książce H Załęskiego, naprawa motocykli .... daty są pomylone np Z2- 1959-1967 czy B1- 1966-1970 jedno zawsze wszędzie się powtarza rok 1959- zaczęcie produkcji modelu Z i L

2)Jeśli mówimy tu o seryjnych modelach Z i L światło stop było w nich montowane (1959)

** W 1958 jedynym nowym motocyklem był prototyp Z czyli WSK MZ-06

Wrzucaj skany książki ;) i zdjęcia modelu wszystko co by się przydało :-)

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-01, 02:21
autor: jannex
To nie jest książka załęskiego tylko oryginalna książka napraw, dołączana przez fabrykę do nowego motocykla. Taka w twardej oprawie, mała w niebieskim płutnie, ze schematem w środku. Moja M06-L z 1961 roku na bank nie miala stopu w serii, dopiero ja dorobiłem bo ie chcieli podbic przeglądu. Sory za jakość, ale mam tylko aparat w telefonie a on nie grzeszy jakością. Jakby ktoś chciał to wrzuce konkretne zdjęcia stron bo nie widzę sensu fotografowania całej książki.
Jesli chodzi o różnice, w modelu M06 - L zmodyfikowano w stosunku do Wfm i poprzedniczek wsk M06 oś tylnego koła. W pierwszych byla to oś dzielona ośrednicy 12 mm a w modelu Mo6- L zastosowano os przetykową, z wieńcem zamocowanym na tulei. Wpusty w wachaczu mialy średnicę większą co umożliwilo zamocowanie kół z bogatszego modelu stąd pewnie duż liczba mieszańców.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-01, 19:51
autor: Maniekk
WSK pisze:Jeśli chodzi o Modele Z, Z1,Z2,Z3
Jaka to jest Z3? Ma ktoś zdjęcie?

Głębokość błotników od Z1 i Z2 jest inna? Ciągle myślałem że taka sama.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-01, 20:42
autor: KoSzU
Maniekk pisze:
WSK pisze:Jeśli chodzi o Modele Z, Z1,Z2,Z3
Jaka to jest Z3? Ma ktoś zdjęcie?

Głębokość błotników od Z1 i Z2 jest inna? Ciągle myślałem że taka sama.
Jeśli chodzi o mój post o głębokościach błotników to przeczytaj go jeszcze raz!! :?
Wiedziałem ze tak bedzie :>

A co do Z3 to WSK się poprostu chyba rozpędziła zabardzo i o 1 za dużo mu wyszło :P

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-01, 21:01
autor: WSK
W pierwszej stronie tematu kolega man on the WSK, stwierdza że model Z3 istnieje, lecz nie zdąża jak zakładał zrobić zdj tabliczki, co do swiatła stop to rzeczywiście niemam racji, zawsze myślałem że po wprowadzeniu plastykowej lampy był od razu stop a tu zonk, przeglądając różne źródła mam istny mętlik w głowie, modele Z z silnikiem L z przodem L itp itd istne szaleństwo, nie zapomnijmy jeszcze że w modelu Z z tyłu był zupełnie inny dekielek bębna, kiedyś Stary opisywał gdzieś co było dokladnie z tymi kołami z tyłu ale niemoge tego na szybko znaleźć ;),

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-02, 16:15
autor: Stary
Dekiel tylny miał wbudowany ślimak napędu prędkościomierza, piasta wciśnięty napęd ślimaka. Rozwiązanie w 100% dokładnie takie samo jak w Junaku M10 (tylko mniejsze :) ).

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-16, 12:22
autor: Maniekk
Panowie w 59 roku były tylko białe łatki na bakach czy jak to z nimi było bo nie wiem czy sobie robić z łatkami czy bez. Tu jest taka z łatkami : http://moto.allegro.pl/item817233393_ws ... y_756.html
i moja jest jej bliska numerem ramy.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-16, 12:50
autor: WSK
Zapewne te łatki występywały tylko w okresie początku produkcji 1959 napewno, czy później?-niewiem, także swobodnie możesz namalować sobię ten ładny wzorek ;)

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-17, 19:56
autor: Maniekk
WSK u mnie w Z2 fabrycznie był tłumik rybka i lampka żółwik co o tym sądzisz?

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-17, 20:17
autor: WSK
Lampkę z "żółwika" na plastik zmieniono w II połowie 1958r szanse że były w seryjnym modelu M06-Z są mniej niż znikome.
Tłumik Rybka kategorycznie odpada już w prospektach z roku 1958 dotyczących modelu Z założony był tłumik "zwykły"*

*zwykły o ciut innej budowie ;-)

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-17, 20:21
autor: Wężu
Lampkę z "żółwika" na plastik zmieniono w II połowie 1958r
Być może Maniek ma Z2 z początku 1959 i zamontowali do niej części, których na papierze już montowano, ale w fabryce jednak to robiono bo np. w danym momencie mieli brak lamp nowego typu.

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

: 2009-11-17, 20:32
autor: Chota
Wężu pisze:
np. w danym momencie mieli brak lamp nowego typu.
Lub stare zalegały na magazynie.
Z wieloma częściami tak było nie tylko w WSK`ce :)