Strona 3 z 4

Re: WSK M06 B3 Sport 125

: 2011-03-11, 15:32
autor: Savier
Czy na tabliczce model silnika to S01-Z3 ?!
A tak nie powinno być? W mojej B3 jest identycznie.
M06 B39?
M06 B3 S.

Co do samego motocykla, to jest bardzo ciekawy. Spójrzmy na napis: Riviera - jakby w innym stylu namalowany, no nie? Silnik ma krzywo nabite numery, kapa sprzęgła jest ZM, ale czy nie ma jedynki w żołędziu? idziemy dalej, lewa konsola podnóżków pasażera ma coś dospawane - co to? Nie siedzę w takich szczegółach co do budowy, ale ,nie powiem, zaciekawiła mnie ta Riviera ;-). Poza tym wielkie dzięki Marcinowi za te informacje!

Re: WSK M06 B3 Sport 125

: 2011-03-11, 15:39
autor: wujcio
Savier pisze:
idziemy dalej, lewa konsola podnóżków pasażera ma coś dospawane - co to? N
Wydaje mi się że to jest zatrzask do stopki centralnej ciekawe czy oryginał :D jak wiadomo w wuesce org była jakaś gumka która i tak ginęła przez co stopka jest luźno i na dziurach i wybojach obija o ramę.

Re: WSK M06 B3 Sport 125

: 2011-03-11, 18:55
autor: marcin.fr
Model silnika to S01Z3, model motocykla M06B3 S. Konsola lewa ma uchwyt na zatrzymanie stopki centralnej niestety nie ma tej gumy. Podnóżki pasażera są wzmacniane. Malowanie "Riviera" jest całkiem inne od "Lutece" litery są złote. Dla porównania obie pokrywy.

Do czego służy uchwyt zaraz za prawą podnóżką kierowcy?
Podaje jeszcze kilka zdjęć.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: WSK M06 B3 Sport 125

: 2011-03-13, 10:50
autor: marwsk
Super motocykl. Historia właściciela mówi o eksportach więcej niż wszelkie nasze przypuszczenia. 5 sztuk:) biorąc pod uwagę, że takich importetów było więcej i tak liczba motocykli nie powala na kolana. Ciekawe jak miała się cena 2490 franków do innych motocykli z tego okresu?

Jak okazuje się nie każdy eksport ma na tabliczce wybite EX i to jest obalenie kolejnego funkcjonującego mitu. 'S' przy modelu wybijali zarówno w s1 i s2.

Prezentowany motocykl (jak i motocykle na prospektach) nie posiada chromowanego korka paliwa, osłony łańcucha - więc ex nie zawsze szły w 'całości' w chromie.

Czy licznik wystalowany jest w kph?

Bardzo fajny motocykl (motocykle) i co nie spotykane w Polsce kompletne i oryginalne. Na tej podstawie nie trzeba już wróżyć z fusów.

Re: WSK M06 B3 Sport 125

: 2011-03-17, 17:50
autor: marcin.fr
Dla porównania Yamaha DT 125 z 1975 roku kosztowała 5250 franków a Honda 125 CB 6000 franków. Czyli WSK mogła sie stać bardzo konkurencyjnym motocyklem.

Ten motor ma licznik skalowany w KPH ma przejechane 13800km. Po odpaleniu Sporta jedna rzecz zaskakuje jest to jego dźwięk, motocykl chodzi bardzo cicho.

Jeszcze raz ponawiam pytanie czy ktoś wie do czego służy uchwyt który jest zaraz za prawą nóżką kierowcy?

Re: WSK M06 B3 Sport 125

: 2011-03-17, 18:06
autor: wujcio
ten uchwyt jest w 175 do mocowania wydechu

Re: WSK M06B3 Sport 125

: 2011-08-26, 23:48
autor: marwsk
Taki jest mój pogląd na ten temat:

http://www.muzeum.topacz.pl/frontend.ph ... 06b3-sport

Gdyby ktoś mógł uzupełnić/poprawić komentarze mile widziane:)

Re: WSK M06B3 Sport 125

: 2011-09-17, 15:20
autor: Marcin
ten egzemplarz co stoi w muzeum nie ma nic wspólnego z Rivierą mozliwe ze jest to wypust na nasz rynek ...

Re: WSK M06B3 Sport 125

: 2011-09-20, 08:57
autor: Sebastian440
Czemu tak sądzisz? Wytłumacz to laikowi :) ?

Re: WSK M06B3 Sport 125

: 2011-09-21, 14:50
autor: Marcin
sebastian440 pisze:Czemu tak sądzisz? Wytłumacz to laikowi :) ?
jest wiele rzeczy, które mówią że to nie Riviera - najlepszym przykładem jest tylnia lampa kupiona prosto ze skuteradebica mam taką identyczną, gdzie sa składane podnóżki, wyciszana głowica, dwubarwne malowanie czy okrągłe kolanko, nie mówi ze jest to 100%towa 125 SPORT, zastanawiająca jest na pewno rama z niektórymi częściami, do muzeum jak najbardziej pasuje, większość ludzi tak się nie zna wiec podziwiać jest co ... ;)

Re: WSK M06B3 Sport 125

: 2011-09-22, 21:25
autor: marwsk
Myslę, że powinienes nieco się ograniczyć w tych dywagacjach i napisać coś bardziej rzeczowego. Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że dwubarwne malowanie i składane podnóżki są elementami charakterystycznymi wersji Riviera? Jeżeli tak nawet motocykl z poprzedniej strony tego tematu nie spełnia tych kryteriów.

Re: WSK M06B3 Sport 125

: 2011-09-22, 21:30
autor: Johnny
Również chciałem to zauważyć. "Francuska" Riviera ma zwykłe podnóżki. Składane są jedynie na czarno-białym zdjęciu z początku tematu. Moją uwagę zwrócił jednak fakt, że motocykl w muzeum nie posiada wkładek gumowych w głowicy ... Kolanko wydechu również ma inny kształt. Moim zdaniem czepianie się aż takich szczegółów nie ma sensu w przypadku motocykli, których wyprodukowano takie ilości, że można na palcach policzyć :) Poza tym skąd pewność, że z biegiem czasu coś nie zostało zmienione bo np. się zużyło .....

Re: WSK M06B3 Sport 125

: 2011-09-26, 13:19
autor: Marcin
marwsk pisze:Myslę, że powinienes nieco się ograniczyć w tych dywagacjach i napisać coś bardziej rzeczowego. Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że dwubarwne malowanie i składane podnóżki są elementami charakterystycznymi wersji Riviera? Jeżeli tak nawet motocykl z poprzedniej strony tego tematu nie spełnia tych kryteriów.
Marwsk jesli to co pisze są dywagacje to ja opisując te fotki, pewnie w photoshopie je skombinowałem ...

pierwsza fotka przedstawia dwubarwne malowanie nie wiem dlaczego jest tam silnik 175

P.S. na drugi raz się opanujcie od jakiś intrygujących odp. to jest forum, w którym dochodzimy oryginalności danych modeli. Mój opis Riviery opiera się tylko na tych zdjęciach, z którymi się nie ukrywam i to co przeczytałem w różnych tekstach - majac na uwadze tzw. "krytyke źródła" w zależności kiedy i kto to opisywał ... ja nie pracowałem w WSK i to nie są moje wymysły jeśli ktoś znalazł archiwalne źródła czy rozmawiał z pracownikiem czy ze sprzedawcą fizycznej WSK Riviera to chwałą mu za to - nie podważam tego
pozdrawiam dociekajacych tego tematu

Re: WSK M06B3 Sport 125

: 2012-06-25, 23:15
autor: Dario.G
Czy w 75 roku produkowano jeszcze sporty? Na pierwszej stronie jest zdjecie sporta z bakiem lezka wlasnie z rocznika 75. Potem pada jednak informacja, ze lata produkcji to 72-74. Jak to w koncu wyglada? Czy byly sporty z bakiem lezka? Sa na to jakies dowody procz tego jedynego zdjecia? A moze wychodzily wersje z bakiem garbatym bez nakladek?

Re: WSK M06B3 Sport 125

: 2012-06-26, 00:11
autor: Marcin
ja nie spotkałem się ze SPORTEM 125ccm ze zwykłym zbiornikiem garbatym... a z tą WSK SPORT co ma zbiornik od Kobuza lub Paka to mogło być tak jak z tą WSK co przedstawiłem na zdjęciu 2 ze sprężynami na przednich teleskopach tzn. "tunung PRL-u" miałes dostep do cześci to ulepszałeś - jest parę nie zgodność w tej WSK ( 2 fota ) jak np. stare kolanko z początku lat 70' i nowy wahacz tylny, nowa rama - mocowanie silnika no i patrzymy dalej już zawieszenie przednie jak w pierwszym Dudku gdzie był regulowany błotnik przedni góra dół jak kto chciał ....

Re: WSK M06B3 Sport "Riviera"

: 2012-10-21, 15:17
autor: marcin.fr
Witam wszystkich

Po raz drugi udało mi się kupić WSK 125 "RIVIERA", transakcja zakończona motocykl będzie u mnie za tydzień. Tym razem strzał w setkę motocykl posiada Francuski dowód rejestracyjny jest użytkowany na co dzień. Posiada przebieg 7 tys. km. Wraz z motocyklem powinienem dostać serie katalogów WSK tłumaczonych na Francję i książkę techniczna również po Francusku. Właściciel dodaje również druga ramę z dokumentami i nowy silnik na plombie.

Witam wszystkich

WSK już w domu cala rozebrana z powodu przewozu w aucie zdjęcia będą kolo soboty. Motocykl posiada dowód rejestracyjny Francuski jutro jadę go przerejestrować. Do motocykla dostałem sakiewkę ze skóry na narzędzia, jest cały wypas tego. Na każdym kluczu jest nabite ZMPT czy ktoś wie co oznacza ten napis ? i czy ten zestaw narzędzi wygląda tak samo jak zestaw który był przy polskich motocyklach krajowych. Dodatkowa gratka to książka serwisowa do motocykli M06 B Export w małym formacie.
Motocykl ma przejechane 5438Km.

Oto kilka zdjęć:

Re: WSK M06B3 Sport "Riviera"

: 2012-11-08, 19:53
autor: Marcin
ZMPT co to za skrót już nie pamiętam ale jest to pewnie w rozwinięciu nazwa zakładu produkujący narzędzia ( klucze płaskie, specjalne jak do motocykli czy rowerów etc. ) raczej ( jeśli chodzi o WSK ) to wszystkie klucze płaskie były sygnowane tym skrótem jak ten 3 od dołu na zdjęciu ( to zestaw narzedzi jaki był w WSK M21 W2 Sport )

Re: WSK M06B3 Sport "Riviera"

: 2012-11-08, 20:00
autor: Skinder
Marcin.fr gdzie podziały się zdjęcia z załączników ?

Re: WSK M06B3 Sport "Riviera"

: 2012-11-08, 23:08
autor: marcin.fr
nie wiem co się stało zniknęły rano :( Podaje ponownie.

Re: WSK M06B3 Sport "Riviera"

: 2015-12-28, 22:34
autor: peper50
Witam,

Czy kolega posiada i mógłby udostępnić więcej zdjęć w lepszej jakości? Byłby bardzo wdzięczny.

Co o tym myślicie?

"This rare beast was built by a British company called Barron Eurotrade. Approx. 120 bikes were built between 1976 and 1981, and I can still remember the adverts in the magazines."

"It was a strange mixture of parts - Polish built WSK 125 frame and cycle parts, Italian Motori Minarelli engine, and British MP (Metal Profiles) forks, and the side panels featured the flags of the supplying countries."

Źródło:
http://youcanttouronasingle.blogspot.co ... ke_23.html