WSK M06B3 Bąk 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sirian-S1
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-25, 17:44
GG: 41923036
Moje maszyny: -->
Wsk M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

WSK M06B3 Bąk 125

Post autor: Sirian-S1 » 2010-03-17, 14:53

Wsk M06B3 Bąk

ObrazekObrazek

Motocykl Wsk Bąk należy do tzw. rodziny ptaków. Był drugim polskim soft-choperem uboższym w stosunku do mocniejszego Dudka. Konstrukcja Bąka była oparta na wspólnym podwodziu i jednostce napędowej z motocyklem podstawowym M06B3. Różnił się wyglądem zewnętrznym. Charakterystyczną rzeczą zastosowaną w Bąku jest kanapa którą zastosowano także w Dudku - odpowiedniku Bąka w klasie 175. Miała możliwość regulacji tzn. mogła nam służyć jako dwuosobowe siedzenie, po złożeniu tylnej części jako jednoosobowe siedzenie z oparciem, bądź też po odkręceniu tylnej części kanapy (przykręcanej na 4 plastikowe nakrętki takie jak przy boczkach) jako bagażnik. Ciekawy jest również zbiornik paliwa z gumami z wąsem o pojemności 8,5l z kieszonką zamykaną w trzech położeniach oraz wysoka kierownica z poprzeczką. Prezentowany model produkowany był seryjnie od 1975 roku. Oparty na pojedynczej ramie M06B3, silnik klasy 125 - S01-Z3A Lux z trzybiegową skrzynią biegów. Dysponował mocą 7,3KM (jak podają wykresy z hamowni w książce Załęskiego). Do silnika użyto standardowego gaźnika o średnicy gardzieli 20mm i oznaczeniu G20M2A. Motocykl posiadał górny wydech stosowany także w WSK M06B3 Lelek. Występował w barwach nadwozia: żółtym, pomarańczowym oraz czerwonym ze złotymi lub czarnymi napisami "Bąk" lub kalkomanią na boczkach. Zawsze był malowany dwukolorowo. Boczki, zbiornik oraz lampa w jednym z w/w kolorów a błotniki na popielato. Produkcję zakończono w 1977 roku wypuszczając 9701 sztuk tego motocykla.

W ciągu trzech lat produkcji motocykl Wsk Bąk był stopniowo zmieniany. Głowne zmiany to:
- napis "Bąk" na boczkach zastąpiono kalkomanią
ObrazekObrazek

- puszki licznika i stacyjki z początku produkcji metalowe z licznikiem wyskalowanym do 120km/h a później większe plastikowe z licznikiem do 140km/h
ObrazekObrazek

- tylna lampa metalowa lub nowsza plastikowa
ObrazekObrazek

- osłona łańcucha zagięta zastąpiona później osłoną prostą
ObrazekObrazek

- zbiornik paliwa z charakterystycznymi gumami z wąsem zastąpiono bakiem ze zwykłymi gumami montowanym także w zwykłej, seryjnej M21W2 i M06B3



Dane techniczne:

Silnik:
Jednocylindrowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym.
Pojemność skokowa 123cm³
Moc maksymalna 7,3KM przy 5300 obr/min

Gaźnik:
G20M2A o średnicy gardzieli 20mm

Sprzęgło:
Mokre trzytarczowe

Skrzynia biegów:
Trzybiegowa z kołami stale zazębionymi

Napęd:
Przeniesienie napędu na koło tylne łańcuchem

Podwozie:
Pojedyncza rama rurowa, zawieszenie tylne na wahaczu wleczonym, resorowanym amortyzatorami teleskopowymi z tłumieniem hydraulicznym. Zawieszenie przednie na widelcu teleskopowym wykonanym częściowo (półki) ze stopów lekkich. Wzmocniona, wysoka kierownica z poprzeczką, stacyjka i prędkościomierz umieszczone w puszkach przykręcanych do górnych półek widelca. Płytkie błotniki, osłona łańcucha niepełna.

Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe, pełnopiastowe.

Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h

Obrazek

Źródła
H.Załęski Bibliografia
http://www.wueska.pl

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: 1angel » 2010-03-17, 20:49

Nie może obejść się bez kilku słów krytyki ;] Osobiście uważam , że robiąc artykuł powinno zamieścić się najbardziej szczegółowe i znaczące informacje w jednym miejscu . Brak tu danych kiedy następowały zmiany poszczególnych elementów . Całość to początkowa śpiewka z jakiegoś czasopisma bądź książki kilka zdjęć i kopia danych technicznych . Coś co każdy nie siedzący w temacie byłby w stanie znaleźć w google i skleić w całość . Ale lepszy rydz niż nic jak mawiają niektórzy :)
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Kapiii » 2010-03-17, 21:35

Jasne, dobrze gadasz 1angel. Widzisz, Sirian napisał, każdy może ten artykuł poprawić, coś dodać, poprzez zacytowanie i dodanie pewnych elementów... Ale miło mi, że chociaż ktoś się stara i mam co na portal wrzucić. A samemu już mi się nie chce pisać.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sirian-S1
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-25, 17:44
GG: 41923036
Moje maszyny: -->
Wsk M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Sirian-S1 » 2010-03-17, 21:55

No to jak jesteś taki mądry 1angel to trzeba to było napisać samemu. Jeśli masz dane w jakich latach następowały zmiany to je podaj. Niestety jak pisałem już w poprzednim temacie (którego pewnie nie czytałeś bo jak byś czytał to byś nie pisał tych bredni) wspólnym dla Bąka i Dudka nikt nie wie kiedy dokładnie te zmiany następowały no chyba że ty jakimś cudem to wiesz to edytuj mój post, ja bredni pisał nie będę. A co do tej początkowej śpiewki jak to napisałeś to korzystałem z internetu i bibliografii Załęskiego tak jak w temacie o Dudku. Nie przepisałem tego z żadnego czasopisma ani z książki co tu sugerujesz. A dane techniczne to co miałem sobie sam stworzyć? Czy może zbudować sobie prywatną hamownię silników żeby sprawdzić jaką rzeczywiście mają moc silniki od Wsk-i. A co do zdjęć to pisałem przecież żeby wszyscy wrzucali co mają to by było ich więcej i wybrałoby się te najlepsze ale przecież po co? Lepiej od razu tak jak ty zmieszać innego użytkownika z błotem, posądzić o plagiat i odstraszyć innych żeby nic niepisali bo ty im już pokażesz. Oby więcej takich modów jak ty...

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: fazerofz6y » 2010-03-17, 23:25

Czy byly wupuszczane Baki z kierunkowskazami ? tak jak Dudki ?
Zastanawiam sie czy by pasowaly kierunki w moim baku i nie jestem pewny czy warto .Sie za to brac coby nie odskakiwac od oryginalu

Awatar użytkownika
Sirian-S1
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-25, 17:44
GG: 41923036
Moje maszyny: -->
Wsk M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Sirian-S1 » 2010-03-18, 00:15

Nie było Bąków z kierunkowskazami. Jedyne Wsk-i z kierunkowskazami i silnikiem klasy 125 to Pak i Pic.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: 1angel » 2010-03-18, 19:42

Jeśli konstruktywną krytykę odbierasz jako atak to myślę , że nie ma sensu dalej prowadzić dialogu . Osobiście nie podejmuję się czegoś co wiem że zrobię "sztuka dla sztuki" , jeśli miałbym pracować nad jakimkolwiek artykułem to tylko dogłębnie siedząc w temacie i znając każdy szczegół ot taka uwaga . Chwała Ci za Twój poświęcony czas , ale artykułowi jeszcze trochę brakuje .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Sirian-S1
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-25, 17:44
GG: 41923036
Moje maszyny: -->
Wsk M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Sirian-S1 » 2010-03-18, 20:07

Krytykę mogę przyjąć, oczywiście. Ale jeśli to co ty napisałeś nazywasz konstruktywną krytyką to inaczej rozumiemy te pojęcia. A to że posądziłeś mnie o plagiat to mam odebrać jako komplement? Nie robiłem tego artykułu "sztuka dla sztuki" jak to napisałeś. Napisałem go bo akurat naszła mnie wena ;) . A tych szczegółów w postaci dat zmian w tym modelu po prostu nie ma. Przecież było wyraźnie napisane jak już wspomniał Kapiii że każdy mógł artykuł poprawić, dodać coś od siebie tak jak to zrobił Kapiii w artykule o Dudku. No ale po co... Wiem że artykułowi jeszcze trochę brakuje. Dlatego prosiłem żeby podsyłać zdjęcia, jakieś ciekawe informacje ale jak widać większość użytkowników ma to w dup... Napewno ty byś napisał to 100 albo nawet 1000 razy lepiej ale nie napisałeś!!! Za twoje uwagi dziękuję i napewno wiele wniosły do tematu. A na przyszłość to najpierw weź się sam do roboty a później "konstruktywnie krytykuj" innych...

A dialog można prowadzić zawsze i napewno wyniknie z tego coś dobrego ale nie w sposób w jaki ty zacząłeś...

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Tukan » 2010-03-27, 09:37

Zdjęcie brązowego Bąka, które Stary umieścił w dziale Aukcje:
966098952_1.jpeg
Od siebie zaś dorzucam foto brązowych boczków do Bąka, które były kiedyś wystawione na Allegro.
brazowy bak oslony.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Germanizer

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Germanizer » 2010-11-29, 20:56

Czy bąk ma plastikowe czy metalowe boczki ?? bo mam do kupienia bąka i ma plastikowe boczki jeden stopiony od tlumika a nie wiem czy tak powinno byc

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Sebastian440 » 2010-11-29, 22:18

W motocyklach z górnym wydechem stosowano WYŁĄCZNIE METALOWE BOCZKI.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
pgorzynski3
Posty: 63
Rejestracja: 2009-12-07, 22:38
GG: 930745
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: pgorzynski3 » 2011-02-15, 07:38

To ja załączę bąka Kolegi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupie do 175s2:Opona tył continental

kędzior
Posty: 8
Rejestracja: 2011-02-26, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: wsk dudek,wsk sport,africa twin ,
Lokalizacja: ciechanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: kędzior » 2011-02-27, 10:34

Interesuje mnie sprawa podnóżek pasażera czy były metalowe czy bolce z gumą ? widziałem kilka bąków i miały gumowe.

Awatar użytkownika
Mateusz1994
Posty: 3
Rejestracja: 2011-02-03, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 BĄK
Lokalizacja: Lublin\Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Mateusz1994 » 2011-03-31, 20:13

pgorzynski3 - Czemu ten Bąk ma te duże boczki?

BlacK
Posty: 161
Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: BlacK » 2011-05-10, 16:25

Kiedyś spotkany Bączek na Rajdzie Opawskim TRIAL w Jarnołtówku w 2007 roku:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Auto Moto Klub Wrocławski
http://amkwroclawski.pl

Yano 88
Posty: 0
Rejestracja: 2011-06-05, 22:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-06 B1, WSK Bąk
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Yano 88 » 2011-06-06, 16:41

Witam. Jakiś czas temu kupiłem od pierwszego właściciela WSKę Bąk a właściwie to co z niej zostało. Motorek był w oryginalnym stanie, przedni błotnik(bo tylnego nie było) był w tym samym kolorze co bak i boczki a boczki nie są metalowe tylko PLASTIKOWE. Więc nie wiem czemu ktoś pisze że w wersjach z wysoką rurą stosowano tylko boczki metalowe. Być może wychodziły wersje z jednymi i drugimi, bo jak wiadomo w motocyklach WSK stosowano dużo takich drobnych zmian :)

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Tukan » 2011-06-06, 16:51

Zmiana boczka to 2 min. Bardziej prawdopodobne jest to, że masz zwykłego kundla niż to, że montowali plastikowe.
Co do błotnika to daj jakieś WYRAŹNE (najlepiej makro) fotki (miejsca ubytków lakieru, przetarć itp), każdy w miarę rozgarnięty posiadacz wsk pozna czy to oryginalny lakier.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Brat » 2011-06-06, 21:45

Nie ma opcji by fabrycznie boczki były plastikowe przy górnym tłumiku, miałem kiedyś plastikowy boczek przy s2 i najnormalniej w świecie rozpuścił się od gorąca.

Coś musisz mieć kombinowane z tą wueską.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Sebastian440 » 2011-06-06, 22:55

Nie ktoś tylko ja :) Jeżeli jesteś taki pewny tego co piszesz, zamieść zdjęcia boczka oraz elementow o których wspominasz. Mam nadzieję, że masz aparat. Co do boczków to sprawa jest prosta. Plasytowe poprostu się topiły lub deformowały. Ale skoro jako jedyny w polsce masz bąka fabrycznie wyposazonego w plastykowe boczki to duża ciekawostka. Powiedz jeszcze jaki masz rok wybity na tabliczce :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Yano 88
Posty: 0
Rejestracja: 2011-06-05, 22:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-06 B1, WSK Bąk
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 Bąk 125

Post autor: Yano 88 » 2011-06-08, 23:33

O nie Tukan, jeżeli mojego Bąka nazywasz "kundlem" to sam jesteś wróbel :) Mojego Bąka wyciągnąłem od pewnego dziadzia z piwnicy, stał tam ponad 20 lat i wydaje mi się mało prawdopodobne żeby ten pan coś kombinował i przerabiał. Jak kupowałem do niej pierścienie to sprzedawca był zdziwiony że cylinder jest fabryczny i jeszcze nominalny. No ale kłócił się nie będę. Niestety nie mam dokładnych fotek sprzed remontu a teraz moto jest już po malowaniu.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości