Strona 1 z 1

Problem z ustawieniem wolnych obrotow

: 2014-07-27, 11:39
autor: mariusz2099
Witam , po kolejnym remoncie
silnika , wyregulowałem zapłon i
zabrałem sie za gaźnik , a to zonk .
Nie moge ustawić wolnych obrotów ,
srobke od obrotów wykreciłem na
maxa i wsk dalej pracuje , i wcale nie
ma najniższych obrotów, gdy ja
wkrecam to silnik reaguje i podnośi
obroty , lecz jak wykrecam to spadaja
tylko do pewnego poziomu, na śrubę składu miieszanki silnik reaguje
normalnie.
Linka nie jest napięta , to odrazu sprawdziłem. Lewe powietrze można raczej
wykluczyć (choć nigdy nie wiadomo) , silnik jest po remoncie . Można jakoś
sprawdzić czy bierze lewe powietrze ? Gdy zatkam reka gaznik od strony filtra to odrazu zgasnie.

Re: Problem z ustawieniem wolnych obrotow

: 2014-07-27, 13:26
autor: Savier
Może po prostu masz zużyty gaźnik? :)

Re: Problem z ustawieniem wolnych obrotow

: 2014-07-27, 13:48
autor: Kamko94
Lewe powietrze można sprawdzić specjalnym preparatem, albo zwykłym areozolem psikając na połączenia i obserwując obroty. Dla pewności jeszcze raz sprawdź linkę może się blokować już w gaźniku nawet gdy będzie luźna.

Re: Problem z ustawieniem wolnych obrotow

: 2014-07-27, 14:50
autor: mariusz2099
Sprawdzałem na dwóch gaźnikach, na każdym jest to samo , ale dla pewnosci sprawdze jeszcze na jednym.
Psikałem na połączenia i nic z obrotami sie nie zmieniało. Były jakies różnice w przepustnicach i iglicach w 125 tkach ?

Re: Problem z ustawieniem wolnych obrotow

: 2014-07-29, 21:11
autor: AndrzejJ
to łapie ci pod cylindrem/przez komorę korbową

Re: Problem z ustawieniem wolnych obrotow

: 2014-07-30, 22:42
autor: jasiu
... którą śrubę nazywasz od obrotów a którą od składu mieszanki ?
- śruba regulacyjna biegu jałowego ( ta z boku gaźnika ), powinna podwyższać obroty po jej wykręceniu,
- śruba ustalająca przepustnicy ( ta na dole gaźnika), powinna obniżać obroty po jej wykręceniu
Przed regulacją śrubę biegu jałowego wkręcamy do oporu, a śrubę przepustnicy wkręcamy do ok 3/4

Re: Problem z ustawieniem wolnych obrotow

: 2014-07-31, 12:06
autor: mariusz2099
Wiem jak sie reguluje gaźnik ;)
Śruba co "podpiera" przepustnice , jest od " obrotów " .
Pozioma jest od składu mieszanki.
Śruba od "obrotów" powinienem ustalać jak najmniejsze obroty , zeby potem korygowac to śrubą od mieszanki , u mnie jest taka granica , ze srobke od obrotów moge całkiem wykrecic a motor pracuje . Jeśli wykrecam srobe od mieszanki to silnik zwieksza obroty , wkrecam to spadają , czyli tu jest ok . Zdejme dziś cylinder i wtedy zobaczymy :)

Re: Problem z ustawieniem wolnych obrotow

: 2014-08-09, 22:59
autor: tomital
mariusz2099 pisze:Wiem jak sie reguluje gaźnik ;)
Śruba co "podpiera" przepustnice , jest od " obrotów " .
Pozioma jest od składu mieszanki.
Śruba od "obrotów" powinienem ustalać jak najmniejsze obroty , zeby potem korygowac to śrubą od mieszanki , u mnie jest taka granica , ze srobke od obrotów moge całkiem wykrecic a motor pracuje . Jeśli wykrecam srobe od mieszanki to silnik zwieksza obroty , wkrecam to spadają , czyli tu jest ok . Zdejme dziś cylinder i wtedy zobaczymy :)
Podzielam opinię z @mariusz2099 tzn śrubkę mieszanki regulujesz wkręcająć ją na maksa a następnie wykręcasz trochę np pół obrotu i sprawdzasz dodając gazu czy dobrze wchodzi na obroty i tak do skutku.
Jeżeji motorek już dobrze się zbiera to przystępujesz do regulacji wolnych obrotów.
Ja radzę ci na zimnym silniku ustawić śrubkę podpierającą przepustnicę na nieco większe obroty ponieważ jak silnik się rozgrzeje to obroty nieco zwolnią.
Pozdrawiam