Prostownik

gorylfx
Posty: 30
Rejestracja: 2007-01-21, 22:45
GG: 0
Lokalizacja: Marszew
Kontaktowanie:

Prostownik

Post autor: gorylfx » 2007-01-22, 18:27

Chciałem wymienić prostownik selenowy na coś lepszego. Słyszałem że montuje się coś takiego jak diodę prostowniczą czy mostek Graetza. Jak to zrobić. Może ktoś wie...

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-01-22, 18:38

diodę podpinasz tak jak prostownik selenowy, tyle że nie masz bezpiecznika, mostek w 125 to już troche trzeba przerabiać.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

gorylfx
Posty: 30
Rejestracja: 2007-01-21, 22:45
GG: 0
Lokalizacja: Marszew
Kontaktowanie:

Post autor: gorylfx » 2007-01-22, 18:41

ale dokładnie jaką diodą mam kupić, czy rzeczywiście to coś daje?? A co do bezpiecznika, to nie ma problemu. montuje kabelek od plusa od radia, a tam jest przecież miejsce na bezpiecznik.

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-01-22, 22:39

Tak jak mówisz daj w szeregu na "plusowym kabelku" bezpiecznik ok 1A(a właśnie jaki bezpiecznik do wski 125 a jaki do 175??)

http://www.tofal.webpark.pl/md01.gif
Te strzałeczki to mostek greatza. Mostek wbudowany jest w prosty układ tzn tak jak by to było w wsce z tym że ten rezystor Rodb to cała instalacja: żarówki, trąbnik itd.


Acha co do wytrzymałości (prądowej) jednej diody to tak do 5Amper żeby były...

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2007-01-23, 00:43

Witaj Gorylfx

Pierwsza sprawa.Fajnie by było jakbys się przedstawił napisał coś o sobie itd a dopiero potem zaczynał od takich tematów.bo tak to jakoś mam mieszane uczucia zawsze czy pomagac czy nie.Nie wiem kto co i dlaczego i czy nie jest to następny uzytkownik rejestrujący sie po to aby wykorzystac a potem po 9 miesiącach sie okazuje :)Nie odczytaj tego źle.Nic do Ciebie nie mam.takie spostrzeżenie.

Aco do prostownika.Nie lepiej Ci kupic jakiś nowszy prostownik germanowy??i lepszy i na atmosferę odporny a koszt wcale nie taki duzy.Na pewno bedzie lepiej moim zdaniem.
Jesli jednak się uprzesz to zamieszczę oznaczenia i parametry diodek oraz pomoge w realizacji.

Witaj na forum i mam nadzieje że będziesz się tu dobrze czuł.

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-01-23, 10:58

A nie lepiej iść do sklepu i kupić prostownik diodowy i wstawić zamiast gów... selena?

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-01-23, 17:12

póki selen działa to nie ma sensu bawić się w wymianę.

w 125 (M06B3) bezpiecznik w prostowniku powinien wynosić 2A typu teletechnicznego topikowy, drugi bezpiecznik między akumulatorem a ramą 8A
w 175 (M21W2) bezpiecznik jest typu samochodowego o dopuszczalnej wartości 8A
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-01-23, 22:11

Ok to sprawa bezpieczników jest załatwiona, dzięki Hadesie ;-)

Awatar użytkownika
Markiz
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
GG: 1155265
Moje maszyny: Romet 50 T-1
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Kontaktowanie:

Post autor: Markiz » 2007-01-24, 01:03

Ja osobiście miałem złe doświadczenia z diodą.
Po założeniu diody wciąż rozładowywał mi się aku - pisałem o tym na Forum Fenixa.
Jak założyłem zamiast prostowanika selenowego prostownik UNITR-y wszystko działa pięknie. A z selenowego i transformatora zrobiłem sobie prostownik sieciowy do ładowania aku wg porad Załeskiego i też jestem zadowolony...
Moja była Wiesia :( http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Obecnie Romet 50 T-1

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-01-24, 15:02

rozładowywał się, bo (być może) za dużą diodę założyłeś, trzeba było założyć diodę taką do 2A.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

gorylfx
Posty: 30
Rejestracja: 2007-01-21, 22:45
GG: 0
Lokalizacja: Marszew
Kontaktowanie:

Post autor: gorylfx » 2007-01-24, 21:04

Ok. Coś o mnie. Niektórzy znają mnie z forum Polmotu. Od kilku lat interesuję się wueskami. Posiadam jedną - m06b1 z 69r. Kupiłem w sklepie diodę 400V 6A. Zamontuje w piątek i pomierzę natężenie i napięcie. Napiszę co i jak się spisuje. A na forum myślę, że jednak pobędę dłużej niż miesiąc. 8-) A i jestem z Marszewa 8-) Jak ktoś blisko mieszka, to możemy pojeździć razem jak zarejestruje furę. 8-)

Obrazek

[ Komentarz dodany przez: Gaceczkos: 2007-01-24, 20:31 ]
Do wszystkiego są odpowiednia działy i tematy, więc dlaczego przedstawiasz się w dziale "Elektryka"?

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2007-01-26, 20:47

Aby sprawiedliwości stało się za dość zamieszczam stronę z katalogu ELFY 1997r. zawierającą diody prostownicze powyżej jednego ampera

gorylfx
Posty: 30
Rejestracja: 2007-01-21, 22:45
GG: 0
Lokalizacja: Marszew
Kontaktowanie:

Post autor: gorylfx » 2007-01-26, 21:06

Zamontowałem dziś, ale nie mogę sprawdzić natężęń i napięć, ponieważ nie mogę dostać czujnika:/ Zakupiłem diodę 6A400V. Zamontowałem tym szarym paskiem w kierunku stacyjki. Dobrze??

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2007-01-26, 21:33

ten szary pasek to Katoda.prąd płynie zawsze od anody do katody w drugą nie.Na tym właśnie polega działanie diody.dobrze:)

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-02-04, 13:39

co do diody prostowniczej to ona jest lepsza od prostownika selenowego a to że nie wszystkim działa to zależy od wartości diody jaki ma parametry ja u siebie nie miałem już dawno prostownika selenowego miałem prymitywny układ zbudowany z 4 diód prostowniczych było to wielkie ochydne i co najważniejsze nie działało tak jak powinno na stronach Fenixa jest artykuł o zmianie prostownika i wymieniłem podłączyłem tak jak Fenix pokazał i wszystko działa akumulator zawsze naładowany zamieszczam link do strony fenixa gdzie jest wszystko opisane http://wsk-fenix.republika.pl/wsk.prostownik.html

gorylfx
Posty: 30
Rejestracja: 2007-01-21, 22:45
GG: 0
Lokalizacja: Marszew
Kontaktowanie:

Post autor: gorylfx » 2007-02-05, 19:50

Wszystko ładnie, pięknie, ale moja maszyna to WSK m06b1 więc nie ten silnik, nie ta instalacjia:/

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-02-06, 01:17

jak tak bardzo chcesz założyć mostek greatza to kabel wychodzący z bloku silnika podpinasz po jedno z wejść do mostka, drugi kabelek ten wychodzący z oplotu cewki co jest przylutowany odlutowujesz go, ładnie zarabiasz by nie masował się i podpinasz pod drugie wejście do mostka. wyjście "+" z mostka podpinasz pod akumulator, a "-" masujesz.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-02-27, 23:00

Dla niewiedzących tutaj przesuper jest wytłumaczone jak podłaczyć mostek Greatza
http://wsk-fenix.republika.pl/wsk.prostownik.html

Odświeżam temat, kupiłem do Kobuza taki wynalazek żelowy jak na załączniku poniżej.
6v 12Ah

i do tego pana Greatza 15A 400V
http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=893

I tu mam pytanie od osób będących w temacie, czy 15 amperowy mostek będzie ok? Tak mi się wydawało ale wole byc pewny na 100% zanim coś podłącze.
Dla ciekawostki, u nas w motoryzacyjnym wołają za mostek 30zł :fuck: , a sami spójrzcie ile kilka ulic dalej w sklepie elektronicznym kosztuje :evil: :evil: :evil: (link u góry)
Ostatnio zmieniony 2007-04-03, 21:38 przez ŻbiKu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-02-27, 23:08

Diody 15A są ok, AQ moim zdaniem trochę za pojemne tzn według mnie powinno być do 10Ah maksymalnie.
Garaż: wsk 175 Kobuz

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-02-27, 23:34

Coś się będzie działo? jeśli
trochę za pojemne
i dlaczego
10Ah maksymalnie
?
Rozwiń to :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość