Strona 1 z 5

Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-15, 19:13
autor: man on the WSK
Czy ktoś wie coś na temat jakości tych tłoków, które się ostatnio pojawiły. Podaję link: http://skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4789 . Do 175 też są.

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-15, 19:44
autor: Filip518
Też jestem ciekaw i czekam na wypowiedzi. ;P

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-15, 20:03
autor: Muciek
Te do 175 (rozmiar od N do 62,50) to prawdopodobnie CX, bo oni tylko robią takie nad wymiary http://www.cross-impex.pl/advanced_sear ... ok&x=0&y=0

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-15, 21:52
autor: franq87
Nie to nie jest CX. Dziś byłem w skuterdębica z mikromierzem i tak:
-Kształt i wymiary tłoka prawidłowe,
-Dostępne od Nominału do R6
-Waga tych ostatnich nadwymiarów za duża
-jest to wyrób tajwański za wzór oryginalnych( od wewnątrz mamy napisy WSG G ,051, AK12, oraz plamkę selekcji otworu piasty sworznia)
-Pierścienie dosyć dobrej jakości jeśli chodzi o wykonanie ,sprężystość prawidłowa
-sworzeń wymiarowo prawidłowy, w zestawie do Wiatra zdecydowanie za ciężki( gruby)
Tłoki tego producenta są do S01, S09, S32 i W2.
Jeśli ktoś chętny przetestować mogę za friko przeszlifować komuś cylinder pod ten tłok.

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-15, 22:35
autor: jannex
A tłok za ile? Mam cylek nominał, chętnie sprawdzę jak to śmiga.

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-15, 23:32
autor: franq87
Tłok jak w cenniku, tam za komplet tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia jest 49zł.
Potrzebuję informacji po zamontowaniu i uruchomieniu:
-hałas i jego rodzaj
-sprężanie po kilku minutach pracy
-spostrzeżenia po wstępnym dotarciu
-zakładam, że tłok nie będzie stawał dęba po kilku minutach jazdy, jednak interesuje mnie jak zachowuje się po dłuższej jeździe na wyższych obrotach (oczywiście, że po przebiegu co najmniej 500km)
-chciałbym aby silnik był eksploatowany na mieszance 1:20 z olejem mineralnym, który zapewniam lub po uzgodnieniu jego rodzaju ze mną
-jeśli była by możliwość po przebiegu ok 1000km chciałbym sprawdzić stan tłoka ,pierścieni, oraz sworznia - jeżeli nie nic się nie stanie.
Próba tłoka zostanie opisana w osobnym wątku przez użytkownika, lub zrobię to ja.
Ze względu na zbliżoną konstrukcję ,oraz kształt tłoka do gorzyckiego zakładam pasowanie na 0,04-0,05mm.
Jeżeli Ty jannex ,lub ktoś inny jest chętny wystarczy przysłać cylinder na adres ,który podam na pw, tłok kupię sam .
Po naprawie cylinder odeślę za pobraniem( koszt tłoka) lub można będzie wysłać przelew.
Z racji ,że zależy mi na tym doświadczeniu wymagania są aby komplet był prawidłowo docierany ,nastawy silnika wg. instrukcji, pałowanie na dzień dobry nic mi nie powie i cały test diabli wezmą.

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-16, 00:04
autor: Muciek
Wiadomo co tam jeszcze z Tajwanu przypłynie? :mrgreen:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-16, 12:43
autor: bartosz1907
Muciek pisze:Ze względu na zbliżoną konstrukcję ,oraz kształt tłoka do gorzyckiego zakładam pasowanie na 0,04-0,05mm
mógłby kolega wyjaśnić to "zbliżenie konstrukcji" i wskazać przesłanki do "założenia" :?:
Muciek pisze:hałas i jego rodzaj
najgłośniej pewnie będzie w okolicach wylotu tłumika :P - rodzaj hałasu to nieregularne : bum, bum ,bum...

to tak pół żartem pół serio, bez obrazy proszę :-D

a na poważnie to co dokładnie kolega chce osiągnąć ( sprawdzić , udowodnić , obalić ) za pomocą tego przedsięwzięcia?

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-16, 17:33
autor: qpa
czy tłok się nadaje do użytku

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-16, 23:09
autor: franq87
bartosz1907 pisze:
Muciek pisze:Ze względu na zbliżoną konstrukcję ,oraz kształt tłoka do gorzyckiego zakładam pasowanie na 0,04-0,05mm
mógłby kolega wyjaśnić to "zbliżenie konstrukcji" i wskazać przesłanki do "założenia" :?:
Tak mógł bym:
-tłok odlewany z siluminu( stop aluminium z krzemem) o zawartości 12% krzemu (bynajmniej takie są zapewnienia)
-kształt tłoka : owalny równolegle do osi sworznia, stopniowana stożkowatość głównie w stronę części pierścieniowej z wyróżnieniem części prowadzącej płaszcza tłoka ,oraz w stronę górnej części płaszcza zaczynająca się 3mm przed jego krańcem czyli tzw "beczka"
-podobne grubości ścianek, piast ,denka
-taki sam wcisk sworznia
To producent tłoków określa pasowanie tłok-cylinder ,więc skoro Nowa Dęba zalecała 0,04-0,06mm ,bo taki bezpieczny luz zalecały gorzyckie zakłady dla swoich tłoków ,ja dla tego obrałem 0,04-0,05 w celu sprawdzenia jak będzie się w tych warunkach sprawował. Naprawiam niekiedy cylindry do WSK i w przypadku gdy właściciel cylindra nie posiada oryginalnego tłoka, ja stosowałem tłoki almot. Ponieważ pojawił się nowy produkt ,chciałbym się dowiedzieć o jego jakości.

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-17, 01:20
autor: Texas Ranger
Czy test w silniku S32 by Cię interesował?

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-17, 07:59
autor: rss
franq87 pisze:Naprawiam niekiedy cylindry do WSK i w przypadku gdy właściciel cylindra nie posiada oryginalnego tłoka, ja stosowałem tłoki almot. Ponieważ pojawił się nowy produkt ,chciałbym się dowiedzieć o jego jakości.
ode mnie 2 pytania:
jaka mase powienien miec kompletny tlok (jaka mialy tloki fabryczne) - ze sworzniem i pierscieniami ?
czy wygrzewales te almoty w oleju przed pasowaniem i zalozeniem czy montowales takie "saute"?

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-17, 10:24
autor: franq87
Wartości w gramach:
Tłoki WSK Poznań: 114-124( w zależności od nadwymiaru)
Tłoki WSG Gorzyce: 118-132( jw)
Sworznie: 20-24
Pierścienie 2szt: 10
Nie wygrzewałem nigdy almotów ,mają one w miarę dobry kształt (jako jedyne z polskich rzemieślniczych nie są okrągłe) i jakoś nikt nie reklamował , ale wiem że przy długiej ostrej jeździe zacierają się w części pierścieniowej(podejrzewam, że z powodu dość grubego denka i samej części pierścieniowej a jak wiadomo rozszerzalność cieplna jest proporcjonalna do ilości materiału).
Texas Ranger pisze:Czy test w silniku S32 by Cię interesował?
Tak, zwłaszcza że nie ma dobrych zamienników do S32 ,co nie zmienia faktu że w WSK nadal chciałbym je sprawdzić

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-17, 20:46
autor: Texas Ranger
A które chciałbyś przetestować w silniku S32?
Te: http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4773 ?
Czy te: http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=630 ?
Z braku innego wyboru w silniku mojej SHL-ki stosowałem tłok CX, ale równo po 5 km się zacierał, a jeździłem naprawdę spokojnie, bogata mieszkanka, itd..., jednym słowem szajs. Potem dorwałem gdzieś tłok taki jak z drugiego linka i jest super, ale pracuje on w cylindrze aluminiowym, a w mojej M11 powinien być żeliwny.

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-17, 21:52
autor: franq87
Ten z drugiego linka, ponieważ ten pierwszy już w trakcie testów przez znajomego i narazie pokazuje na dobry tłok. (pomimo fabrycznie luźnego pasowania sworznia).
Na temat wyrobów firmy Cross Impex już się w którymś wątku wypowiedziałem i starczy.

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-18, 11:04
autor: jannex
Ja się wycofuję, nie jestem w stanie zagwarantować terminu kiedy rozpocząłbym testy. Ponadto najpierw chcę dać cylek tokarzowi na naprawę gwintu wydechu.

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-19, 14:25
autor: Zimny_Lech
Jaką pojemność osiąga WSK przy 6 nadwymiarze ? :)

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-19, 15:30
autor: Muciek
Rower ma astronomiczne 130,4ccm na tłoku 53,5 a czwórka 182,5 na 62,50 ;)

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-19, 17:09
autor: jannex
Ma taką moc że jak nie ukręci wałka sprzęgłowego to łańcuch na pewno pęknie. Próbowałem u siebie i zdjąłem, strach na moto wsiadać. :lol:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

: 2015-01-23, 02:15
autor: Mateusz WSK
Nie ma chętnych żeby przetestować ten tłok :shock: ?
Szlif za darmo, praktycznie wystarczy kupić tłok...
Tyle ludzi płacze, że te dzisiejsze badziewia do niczego się nie nadają a nie ma komu przetestować tłoka, który wygląda na dobry zamiennik.
Żebym miał 125 do jazdy to bym sam spróbował.