Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: daroohd » 2016-08-22, 14:51

Mixol pisze:Mój zatarł się dziś po 1200km, docierana 1:20 z przerwami żeby stygła, robiłem długie trasy i było ok, nawet na maxa leciałem kilka razy.Dziś było cieplej niż ostatnio ale w takiej temperaturze nie powinno złapać po 4km normalnej jazdy.Ktoś miał jeszcze problemy z tymi tłokami ?
No to lipa 1200 km i złapało szkoda, ja mam od Aliena ale nalatane ponad 400 km wiec się wypowiedzieć nie mogę za bardzo ale jak na razie jest ok..a tresę 30 km na raz robił już przy pierwszych 100km..

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Mixol » 2016-08-22, 20:21

Miałem na zapas oryginalny żeliwny cylinder na 3 szlif też pod tajwana, zobaczymy co będzie teraz.Poniżej fotki poprzednika i wygląd świecy sorki za jakość.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Marqz
Posty: 42
Rejestracja: 2015-08-23, 08:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
Lokalizacja: Krapkowice
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Marqz » 2016-08-22, 21:28

No widać że go porobiło. Mój bułgar tak srogo się nie przytarł. Ale też od razu puchł, dlatego taką temperaturę miałem. W końcu złapał dolny pierścień przy zamku.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Skinder » 2016-08-23, 00:20

Ile i jakiego tam lałeś mu oleju? Ja wyciągałem jakieś 400 letnie gorzyce ze starych silników w podobnym stanie.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Mixol » 2016-08-23, 06:11

Mixol 1:25 iglica max w górze, motor normalnie dotarty bez pałowania.Tam był bardzo duży luz ok 9 setek, wcześniej był w tym cylindrze almot na 0,07 który też się zatarł i cylinder był honowany i mierzony pod tajwana u Franqa.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: halcik » 2016-08-23, 08:10

Jak dla mnie to mocno za bogato i do tego pierścienie przepuszczały- za duży luz na zamkach? Olej wybrałeś najgorszy z możliwych, no poza luxem. Ciekawe jaki luz masz zrobiony. Jeśli masz chęci oddaj tłok do pomiarów, niech sprawdzą, czy spuchł, czy było za ciasne pasowanie

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Mixol » 2016-08-23, 09:05

Co wiesz na temat tego oleju robiłeś jakieś badania w labolatorium na jakiej podstawie wyciągasz wnioski, tak Mixol zostawia nagar ale temat jest o tłokach a olej niech każdy wlewa jaki chce.Pierścienie od Aliena, były rozpiłowane na 0,2 bo były za ciasne.A pisałem wcześnie jakie było pasowanie i dlaczego.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: halcik » 2016-08-23, 11:01

To jest moja osobista opinia, którą potwierdzasz pisząc o pojawiającym się nagarze.
Ostatnio zmieniony 2016-08-23, 12:23 przez halcik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Skinder » 2016-08-23, 12:22

No właśnie po mixolu tak to wygląda, rozbierałem swoje silniki po jakiś mineralnych olejach firmowych i czegoś takiego nie było nigdy. Najebałeś jeszcze tego oleju tyle to musiało tak to być. Myślałem, że już nikt nie leje tego cuda :roll:

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Mixol » 2016-08-23, 12:56

Od Mixolu się zatarła po 1200km na luzie 0,09 :faint:Przestał smarować czy temperaturę spalania podnosi bo nie rozumiem.Przypomnę że fachowiec Franq87 jeździ na starym Mixolu.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Skinder » 2016-08-23, 13:09

Tylko ciekawe czy też 1:25 leje

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: halcik » 2016-08-23, 13:11

Paproch zatkał dyszę główną i miałeś ubogą mieszankę. Takich pomysłów na wytłumaczenie może być więcej

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Mixol » 2016-08-23, 13:23

Nie zaśmiecajmy tematu, może ktoś miał też kłopoty z tymi tłokami i się wypowie.

Awatar użytkownika
Dżjordżjo
Posty: 282
Rejestracja: 2016-02-11, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kobuz 77'
Lokalizacja: Sadowne
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Dżjordżjo » 2016-08-23, 13:29

Mixol to ujnia,widać cięzko dołozyc 20zł i mieć dobry olej który lepiej smaruje i nie zostawia syfu ale to i tak nie powinno się zdarzyć bo kiedyś z 7lat temu na takim się jeździło a i czasami na przepalonym oleju i się nic nie zacierało a dawałem nakrętkę oleju na litr paliwa wiec sporo uboższa mieszanka ;-)

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Mixol » 2016-08-23, 13:31

Następny :faint:
Kiedyś ludzie jeździli i na Luxie i na Mixolu, to co też tylko się zacierały, fakt lali inne paliwo i może obecny Mixol jest po prostu gorszy.

Marqz
Posty: 42
Rejestracja: 2015-08-23, 08:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
Lokalizacja: Krapkowice
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Marqz » 2016-08-23, 14:12

Ja jeździłem na Castrolu Power 1 Semisyntetic za 41 zł. butelka w stosunku 1/30. Nagar na denku plus zatarty tłok, świeca kawa z mlekiem. Jestem przekonany że ten olej u kolegi nie ma nic do rzeczy. Z resztą tłok ze zdjęcia wytrzymał 800 km więcej niż mój.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: Skinder » 2016-08-23, 15:13

Jeżeli to ma znaczenie to jeździłem na mobilu 1 racing 2t pełen syntetyk i też złapał, tam nawet 100m nie szło przelecieć takim umiarkowanym tempem. Almotom od tamtej pory mówię zdecydowane nie. Na tłokach Aliena nie jeździłem, ale patrząc na tłok kolegi to były ewidentne przedmuchy. Świeca powinna być moim zdaniem jaśniejsza. Spuchnięcia tłoka w moim przypadku wyglądały zawsze delikatniej, ot drobne rysy. Tu już chwyciło całkiem solidnie, nie wykluczone że rzeczywiście coś się przypchało i dostał za ubogo.

Tłoków oczywiście nie bronie, sam zamówiłem i planuje założyć i jestem ciekaw co to z tego wyjdzie. Pamiętajcie tylko, że lanie więcej oleju to też nie jest dobrze. Zresztą, przyjdzie Franq to pewnie to jakoś fajnie wyjaśni.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: daroohd » 2016-08-23, 15:40

W poście wkleiłem porównanie ze specyfikacji olei ich parametry.
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=56 ... 53#p617753
Wiadomo iż mixol smaruje lepiej niz lux10 ale semisyntetik smaruje jeszcze lepiej, następna sprawa jest to iż teraz mamy bezyne bezołowiową kiedyś była inna a dodatek ołowiu obniżał temperaturę spalania jak pisałem o dodatku ołowiu w swoim poście oraz czyimś to była, tylko krytyka, bo wsk a nie ma zaworów.... wiec po co wydawać 5 zł na 50 litów..itd..
Ja tam leje Semisyntetik z Orelnu + dodatek Ołowiu z Shella i jak narazie jest ok na każdej maszynie, koledze łapało co chwila dodał i minęło i tak ja zacząłem dodawać aby nie było zatarcia..bo paliwo mamy inne niż było w latach 70...

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: franq87 » 2016-08-23, 17:24

No ale co tu mozna wyjaśniać, rozmawialem juz z mixolem ,wynika że on nie raz jej dobrze przylagowal i nic sie nie działo a zatarlo sie przy normalnej jeździe. Zatarcie widać od strony wydechu i u góry wiec zbyt wysoka temperatura denka, lub odksztalcenia zmeczeniowe, przysle cylinder to sprawdzimy, choć niepokojacy jest wygląd pierścieni ,wygladaja na przegrzane, może straciły sprężystość a może to po zatarciu. Trzeba obejrzeć. Co do oleju to gorsza jego jakość przyspieszy zużycie ,a nie zatrze tłok. W cylindrze mixola widac jeszcze jodełkę . Mixol to nie jest jakaś rewelacja, ale w tych obciążeniach i predkosciach tłoka w cylindrze nie powoduje zatarć. Wieksza ilość oleju w paliwie nie daje nic, tak jak mowicie jego nadmiar zostanie wyrzucony przez wydech ,lub tam spalony. Jak nie ma tulejki w główce i olej jest dobrej klasy to wynika że można nawet trochę zmniejszyć jego ilość od fabrycznej. Jak ktoś chce stosować dodatki potasowe i uważa to za dobre niech stosuje. Jesli jednak to porownanie wartosci typowych podanych olei chodzi, nie mozna sie nimi tak sugerować. Podana lepkosc kinematyczna będzie różna ze wzgledu na procentową zawartość rozpuszczalnika, tak samo temperatura spalania. Sa to oleje do mieszanek, więc po sporzadzeniu z nich mieszanki, a nastepnie wytraceniu go z paliwa przez odparowanie w komorze teoretycznie i w duzej mierze praktycznie smaruje olej bez rozpuszczalnika. Wiec wartosci te się zmieniają.

krisu92
Posty: 176
Rejestracja: 2013-12-27, 12:25
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1976r
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Nowe tłoki ze Skuter Dębica

Post autor: krisu92 » 2016-08-24, 08:19

Też mam tłok tajwański pasowany przez franq87. Narazie jest wszystko OK, ale dopiero początek docierania, przejechane około 100km. Olej do mieszanki Orlen Oil 2T Semisynthetic,w stosunku 1:20.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości