Jawa 50

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 162
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: Adamos » 2009-02-21, 14:30

Anzel ja kupowałem zapinkę iglicy u siebie w sklepie .. zawołał za nią 3,50! Aż się zdziwłiłem co tak drogo.. Powiedział ze to oryginalna..:D
Little Outsider

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: Anzel » 2009-02-21, 14:52

No słuchaj,wiesz że oryginalne części są najlepsze ;D A coś takiej wagi jak zapinka nie ma prawa być podróbą :!: :lol:
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-02-21, 19:44

Dzisiaj cały czas próbowałem i nic. Jak zapali to 20 m przejedzie i gasnie. gaznik i kruciec czyste. Co to moze byc ?

Awatar użytkownika
apollan
Posty: 45
Rejestracja: 2008-04-15, 19:58
GG: 0
Lokalizacja: Bytom / Lubliniec
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: apollan » 2009-02-21, 20:50

A kranik czysty? Zobacz też poziom paliwa w komorze pływakowej - regulujesz go za pomocą blaszki, która współpracuje z zaworkiem iglicowym.
Mr01 Ryś.

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-02-21, 22:19

a własnie czy przewód paliwowy powinien być cały wypełniony paliwem ? u mnie jest tak, żę czasem zbiera się powietrze, ale paliwo przed samym wlotem do gaźnika jest.

dodam jeszcze że gdy już załapie to na obroty wkreca się bardzo ładnie, ale zaraz (po paru sec.) gasnie . Czyli kondensator raczej odpada ?

Nie piszemy post pod postem.. używaj opcji Edytuj Adamos

Awatar użytkownika
LukaSS
Posty: 54
Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
GG: 6429228
Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: LukaSS » 2009-02-22, 11:41

- przeczyśc i sprawdz drożność kranika
- odkręć gaźnik, przeczysc go
- sprawdz czy pomiędzy gaźnik a cylinder nie ostaje się fałszywe powietrze
- sprawdz (jak masz) filtr powietrza
- kondensator zamień na kondensator o takiej samej liczbie mikrofaradów jak oryginał (masz wybite na jego obudowie)
- sprawdz ustawienie zapłonu i odległoac styków przerywacza
- sprawdz czy na świecy jest duża niebieska iskra pomiędzy elektrodami - nie gdzieś obok
- przejedz sie z odkręcoenym korkiem paliwa - moze jego odpowietrzenie jest zatkane.
!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: rutkowski » 2009-02-22, 18:20

kondensator pasuje od WSK125
wyprzedzenie zapłony 1,7mm przed GMP przerwa na przerywaczu ~0,3mm [ja ustawiam wkładając żyletkę pomiędzy styki]
na świecy podobnie ale może być trochę większa

co do kranika to chodzi on nieco inaczej niż w WSK bo otwarty jest na dół a rezerwa do góry

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-02-22, 19:09

Ale skoro na obroty wkrecca sie idealnie a potem wlasnie tak jakby brakowalo paliwa to raczej nie wina kondensatora chyba ? ponawiam pytanie czy w wezyku paliwowym moze pojawic sie powietrze.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: wujcio » 2009-02-22, 19:31

GiGi pisze: ponawiam pytanie czy w wezyku paliwowym moze pojawic sie powietrze.
jasne ze może u mnie z tego co pamiętam to był jakiś taki odcinek 2-3 cm powietrza ale nigdy się nie zdażyło żeby było samo powietrze bo jeśli tak jest to masz pewnie zatkany kranik najlepiej go wykręć bo zakładam że teraz odpalasz na rezerwie i to wciąga najgorszy syf jeśli bak jest brudny i może się akurat przytyka

więc wg mnie kranik przytkany

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: rutkowski » 2009-02-22, 19:42

wykręć kranik rozbierz go i starannie wyczyść

Awatar użytkownika
LukaSS
Posty: 54
Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
GG: 6429228
Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: LukaSS » 2009-02-22, 20:55

Sprawdzałeś odpowietrzenie baku?

Tak w ogóle to Ty cos przy tym motocyklu robiłeś, czy tylko patrzysz i myślisz?
!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-02-22, 20:57

Wyczyscilem gaznik , sprawdziłem kruciec, ustawilem zapłon, przerywacz, wyczyscilem kranik paliwa ale nie przyniosło mi to oczekiwanych rezultatów, probowałem jezdzic bez korka ......

Awatar użytkownika
shlmatis
Posty: 156
Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
GG: 12412133
Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: shlmatis » 2009-02-26, 00:23

Jawka to jawka. Mój barat jeździł jawką dużo po wsi i często gasła z powodu bąbelka w rurce paliwowej. Jak jej dodasz do maksa gazu to obserwuj co się dzieje z tym bąbelkiem .Jeżeli dochodzi do gaźnika to może to być tego wina. W przypadku gdy jawka nadal nie chce chodzić to odkręć świece po takim zgaśnięciu i zobacz czy nie jest zalana. Jeżeli nie to bardzo możliwe że masz źle wyregulowany gaźnik. Jeżeli zalana to może się pływak wieszać. Szukaj przyczyny w gaźniku i zapłonie bo to bardzo częste problemy jawki . Zobacz czy cewka zapłonowa jak i kondensator mają dobrą masę.
Jak to nie pomoże to możesz szukać rzebicia w instalacji ale to mało prawdopodobne
Grono motorków rośnie jak na drożdżach :)

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-02-26, 10:28

dzisaij kupilem nową iglicę z zapinką bo tamta była " po przejsciach" i zobaczymy jeszcze bede kombinowal z tym kranikiem ...

Awatar użytkownika
LukaSS
Posty: 54
Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
GG: 6429228
Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: LukaSS » 2009-02-26, 22:18

Pokombinuj zasilanie nie z baku ale z butelki do gaźnika.
!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!

Awatar użytkownika
GiGi
Posty: 61
Rejestracja: 2009-01-13, 12:50
GG: 5965295
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: GiGi » 2009-03-11, 19:04

sorawdziłem. Chodzi ale tylko po wykreceniu krótszej dyszy. Co to może byc ?

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: rutkowski » 2009-03-11, 21:29

masz kolego zasyfiony gaźnik weź igłę i przeczyść kanaliki doprowadzające paliwo z komory do dysz oraz przedmuchaj dysze
krótka dysza jest od jałowych obrotów zapewne kanalik dyszy głównej jest zatkany jakimś syfem

edit: jeszcze jedna sprawa pod gaźnikiem na łączeniu z króćcem jest mały otworek będzie lepiej jeśli go zatkasz, ja do tego celu użyłem śrubki ze starego kompa

polecam lekturę http://www.jawa50.cba.pl" target="_blank tam są wiadomości jak zdjąć z jawki blokady fabryczne
po odblokowaniu jawka osiąga zawrotne 70km/h a nawet więcej

Awatar użytkownika
apollan
Posty: 45
Rejestracja: 2008-04-15, 19:58
GG: 0
Lokalizacja: Bytom / Lubliniec
Kontaktowanie:

Re: Jawa 50

Post autor: apollan » 2009-03-12, 09:19

Jeśli już tak polecamy, to ja polecę moto.kirc.pl ;-)
Mr01 Ryś.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość