CZ 350

Odpowiedz
Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

CZ 350

Post autor: wskmaniak » 2011-03-07, 19:07

Witam
Niedawno po okazyjnej cenie która wynosiła 200zł kupiłem Jawe CZ 350 po kapitalce silnika. Były właściciel nie mógł poradzic sobie z elektryką i oddał motocykl praktycznie za bezcen.Cezete kupiłem z odkręconym silnikiem i bez instalacji elektrycznej ale po tygodniu motor odpalił i jezdzi bardzo dobrze,po drodze udało załatwic sie papiery. I teraz moje pytanie czy opłaca sie remontowac ten motocykl pod względem estetyki itd czy lepiej zainwestowac w lepszy motocykl? :?: .
Czekam na odpowiedzi osób posiadających cezete lub osób które miały do czynienia z tym sprzętem.Bardzo bym prosił by nie pisac odpowiedzi np "szwagier mojej ciotki od strony matki mówił że jego dziadek słyszał"że ten motor jest taki siaki i owaki ;) .

Pozdrawiam
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
Grzesiek_Bieszczady
Posty: 122
Rejestracja: 2011-02-20, 19:05
GG: 0
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: CZ 350

Post autor: Grzesiek_Bieszczady » 2011-03-07, 19:20

Ja powiem tak mój tato miał ale Jawe 350 TS a to to samo tylko karoseria inna. Na potwierdzenie daje zdjęcie. Tato mówił że Jawa (czyli można powiedzieć że też CZ) to był dobry motocykl ale bardziej z nastawieniem turystycznym jak sportowym. Palił swoje (około 5 litrów) ale był wygodny i dobrze trzymał sie drogi (nie to co ETZ i jej wątła rama). Z niczym tato nie miał problemów oprócz zapłonu. Był na dwa przerywacze, i po tych 60 tyś. km zapłon trzeba było ustawiać przy włączonej stacyjce, bo wał miał takie duże luzy. Ale tato miło wspomina jawe, mówi o niej lepsze rzeczy niż o ETZ 150 i WSK 175 które miał. Ta CZ wystarczy tobie spokojnie. Niema sie co pchać w większe maszyny chyba że potrzebujesz prędkości rzędu 200km/h i przyśpieszenia takiego że zrywa z siedzenia :D Ja bym ją zrobił żeby wyszła na ludzi i cieszył się jazdą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CZ 350

Post autor: Szczepan » 2011-03-07, 20:18

Jawa i CZ to całkowicie odmienne motory, do których części prawie nie są zamienne, silniki, ramy, wszystko jest inne AMEN. Jeśli chcesz jeździć to zainwestuj 600 zł i kup zapłon Vape dopiero wtedy motor osiąga pełnię swoich osiągów i po prostu da nim się normalnie jeździć.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Grzesiek_Bieszczady
Posty: 122
Rejestracja: 2011-02-20, 19:05
GG: 0
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: CZ 350

Post autor: Grzesiek_Bieszczady » 2011-03-07, 21:04

Borewicz skoro części są nie zamienne to ciekawe czego mój tato miał w jawie cylindry, całe sprzęgło, kilka elementów w skrzyni i przednie zawieszenie z CZ ? Części bardzo dużo pasuje do siebie przemiennie z Jawy do Cz i odwrotnie. A takich co nie pasuje jest kilka i jest to jakieś 20 % motoru.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CZ 350

Post autor: Szczepan » 2011-03-07, 21:19

Ja poznałem się na swojej Cz, że większość części jest tylko podobna, a nie pasują do siebie w ogóle. Sprzęgło w TS i CZ jest inne chodź może pasować w Jawie jest docisk aluminiowy w Cz stalowy chyba. Pasują przy użyciu wrzeszczotu i spawarki, przody Jawa i Cz miała chyba inne nie jestem pewien.Skrzynie też się różniły. Może moja CZ była starsza o jakieś 25 lat, ale praktycznie żadna część nie pasowała od Jawy. Polecam forum JawaCz tam jest wszystko opisane.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Grzesiek_Bieszczady
Posty: 122
Rejestracja: 2011-02-20, 19:05
GG: 0
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: CZ 350

Post autor: Grzesiek_Bieszczady » 2011-03-07, 21:24

Ja mówię oczywiście o jawie i CZ z silnikiem 350ccm, dwu cylindrowym, czterobiegowym. Tato mówił że skrzynia i wał nie pasuje, a reszte da sie założyć.

Awatar użytkownika
Chota
Posty: 185
Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
Moje maszyny: Kilka
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: CZ 350

Post autor: Chota » 2011-03-07, 21:29

Jeśli chodzi o starsze Jawy 350 te z cylindrami żeliwnymi i CZ 350 to części silnikowe są jak najbardziej wymienne bo to w zasadzie te same silniki. W TS wał jest na czterech łożyskach a w CZ na trzech więc.... :P
Polish motorcycles never die !!!

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: CZ 350

Post autor: 175mirek » 2011-03-08, 23:18

No właśnie tak jak Chota mówi :P Ja tam na tym zdjęciu Twojego taty z jawą,to widzę silnik od TS(po cylindrach poznałem) który nie jest nawet podobny do silnika CZ... Jeśli byłaby to Jawa 350 Deluxe to bym sie zgodził,że części są zamienne,bo byłby to ten sam silnik co w CZ.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości