Tłok puka o głowice...
- KLINAR
- Posty: 129
- Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
- GG: 0
- Lokalizacja: STG
- Kontaktowanie:
Tłok puka o głowice...
Witam
Dziś ostatecznie kończyłem remont swojej 175 i po wstepnym dokreceniu głowicy tłok podszedł do gory i w tym momencie kopniak zablokował się zdjąłem więc głowice i problem znikł jak ręką odjał... Probówałem kilka razy i wywnioskowałem że tłok podchodzi do głowicy i na tym stanie bo nie ma miejsca na to zeby podszedł jeszcze kawałek w gore i zjechał na dół Dziwne conajmiej bo przeciez 175 nie ma uszczelki pod głowice... W kilku miejsach w głowicy sa wgłebienia jakby pierscień pękł i powybijał kilka wgłebien... jak myślicie to może być przyczyna? Głowica pochodzi od całkiem innego motoru i nie miałem możliwości sprawdzenia jak działała w pierwotnym silniku... Może by tak ta płaszczyzne przejechać kamieniem szlifierskim osadzonym na wiertarke? Jak uważacie co z tym fantem zrobić?
Dziś ostatecznie kończyłem remont swojej 175 i po wstepnym dokreceniu głowicy tłok podszedł do gory i w tym momencie kopniak zablokował się zdjąłem więc głowice i problem znikł jak ręką odjał... Probówałem kilka razy i wywnioskowałem że tłok podchodzi do głowicy i na tym stanie bo nie ma miejsca na to zeby podszedł jeszcze kawałek w gore i zjechał na dół Dziwne conajmiej bo przeciez 175 nie ma uszczelki pod głowice... W kilku miejsach w głowicy sa wgłebienia jakby pierscień pękł i powybijał kilka wgłebien... jak myślicie to może być przyczyna? Głowica pochodzi od całkiem innego motoru i nie miałem możliwości sprawdzenia jak działała w pierwotnym silniku... Może by tak ta płaszczyzne przejechać kamieniem szlifierskim osadzonym na wiertarke? Jak uważacie co z tym fantem zrobić?
- pawe86
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
- GG: 0
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
- KLINAR
- Posty: 129
- Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
- GG: 0
- Lokalizacja: STG
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Po 1. W silniku W2B fabrycznie nie ma uszczelki i nigdy nie powinno być sytuacji by tłok miał uderzyć w głowicę. Uszczelkę zakłada się, ponieważ po wielu latach eksploatacji głowica nie jest już tak szczelna jak 25 lat temu. Jeżeli kolego masz w porządku tłok, to radzę spróbować na innej głowicy, potem kolejno na innym cylindrze, ponieważ możliwe, że jakiś głupek splanował wystającą tuleję cylindra. Świece masz z krótkim gwintem??
[ Dodano: 2007-11-26, 14:27 ]
Wiad. napisałem równo z Twoim postem, także zmień głowicę.
[ Dodano: 2007-11-26, 14:27 ]
Wiad. napisałem równo z Twoim postem, także zmień głowicę.
- KLINAR
- Posty: 129
- Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
- GG: 0
- Lokalizacja: STG
- Kontaktowanie:
Przypominam iż cylinder jest całkowicie nowy Sprawdzałem bez świecy, Głowica nie była tez konkretnie dociagnieta ale siedziała na 100% prosto i sztywno, mam na składzie jakąś dodatkową głowice bodajże więc jutro albo jeszcze dzis sprawdze, chociaż ta która jest teraz nie wygląda na to żeby była splanowana, z reszta tam nawet nie miejsca na plan, a jak myślicie może to byc spowodowane tymi kilkoma wgłebieniami? co prawda czuc palcem jakieś zadziory ale tam chyba tłok nie podchodzi aż tak idealnie pod głowice?
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
KLINAR pisze:Przypominam iż cylinder jest całkowicie nowy Sprawdzałem bez świecy, Głowica nie była tez konkretnie dociagnieta ale siedziała na 100% prosto i sztywno, mam na składzie jakąś dodatkową głowice bodajże więc jutro albo jeszcze dzis sprawdze, chociaż ta która jest teraz nie wygląda na to żeby była splanowana, z reszta tam nawet nie miejsca na plan, a jak myślicie może to byc spowodowane tymi kilkoma wgłebieniami? co prawda czuc palcem jakieś zadziory ale tam chyba tłok nie podchodzi aż tak idealnie pod głowice?
Nie no sprawa jest prosta jest możliwości kilka
1. cudowna świewca o bardzo długim gwincie
2. cudowny za wysoki tłok
3.za długi korbowód
4. najbardziej prawdopodobne jakiś mistrz splanował tuleje cylindra zamiast głowicy
5.głowica splanowana w sposób który nie mieści się w zakresie rozumowania przeciętnej jednostki
I tu najprostsza metoda załóż cylinder i kopnij tłok nie może wychylić się ponad tuleje jak się wychyli to masz problem z głowy ....
Polskie motocykle ymmm klasa
- KLINAR
- Posty: 129
- Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
- GG: 0
- Lokalizacja: STG
- Kontaktowanie:
Na głowicy, zdjęć niestety nie mogę zrobić bo nie mam aparatu a mój kom aktualnie ma dziewczyna więc zaznacze wam na przykładowej głowicy gdzie są te zadziory:
(w miejscu gdzie zaznaczyłem czarna obwodka, znajdują się owe zadziory... )
EDIT:
Mtx50 czytaj ze zrozumieniem! Napisałem że wał i cylinder są NOWE z epoki, sprawdzałem bez wkręcania świecy, tłok z Almotu jest wymiarowo identyczny jak orginał (mierzyłem ze starym na 1 szlif)
(w miejscu gdzie zaznaczyłem czarna obwodka, znajdują się owe zadziory... )
EDIT:
Mtx50 czytaj ze zrozumieniem! Napisałem że wał i cylinder są NOWE z epoki, sprawdzałem bez wkręcania świecy, tłok z Almotu jest wymiarowo identyczny jak orginał (mierzyłem ze starym na 1 szlif)
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
Czytam ze zrozumieniem i podałem możliwe przyczyny co do zadziorów to normalna sprawa i to powodem nie jest mam takich głowic pełno a i kilka czwórek na takich głowicach u mnie odjechałoKLINAR pisze:Na głowicy, zdjęć niestety nie mogę zrobić bo nie mam aparatu a mój kom aktualnie ma dziewczyna więc zaznacze wam na przykładowej głowicy gdzie są te zadziory:
[url=http://images32.fotosik.pl/57/3c5bc5ec3bf85950m.jpg]Obrazek[/URL]
(w miejscu gdzie zaznaczyłem czarna obwodka, znajdują się owe zadziory... )
EDIT:
Mtx50 czytaj ze zrozumieniem! Napisałem że wał i cylinder są NOWE z epoki, sprawdzałem bez wkręcania świecy, tłok z Almotu jest wymiarowo identyczny jak orginał (mierzyłem ze starym na 1 szlif)
Polskie motocykle ymmm klasa
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Niestety, bez danego przedmiotu nie można stwierdzić co to będzie w 100%, ale te dwie opcje są najprawdopodobniejsze:
Mtx50 pisze:4. najbardziej prawdopodobne jakiś mistrz splanował tuleje cylindra zamiast głowicy
5.głowica splanowana w sposób który nie mieści się w zakresie rozumowania przeciętnej jednostki
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- rezik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2007-08-11, 20:14
- GG: 667778
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lubin/Wrocław
- Kontaktowanie:
mysle ze te zadziory nie maja nic wspolnego bo tak czy owak do tamtego miejsca tlok nie dochodzi
poruszaj kopnikiem jak bedziesz mial cylinder bez glowicy i jak tlow wyjdzie poza krawedz cylindra to juz wiec ze to albo tlok albo korobwod (stawiam na to 2)
moim zdaniem glowica odpada
poruszaj kopnikiem jak bedziesz mial cylinder bez glowicy i jak tlow wyjdzie poza krawedz cylindra to juz wiec ze to albo tlok albo korobwod (stawiam na to 2)
moim zdaniem glowica odpada
Piszę poprawnie po polsku!
- KLINAR
- Posty: 129
- Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
- GG: 0
- Lokalizacja: STG
- Kontaktowanie:
- pawe86
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
- GG: 0
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
To nie ma już znaczenia, czy głowica była splanowana, czy nie. Warto pogadać o sposobie poprawienia sytuacji.
Skoro cylinder jest ganc-nówka to pewnie jest pełnowymiarowy. Głowica - piszesz - nie wygląda na planowaną. A i tłok masz z nie najgorszej firmy. Wszystko jest dobrze, a jest... zupełnie do dupy! No to teraz trzeba coś zepsuć i żeby też nie wyszło.
Te zadziory w czaszy głowicy to jest "stały element" Wiatra 175 i tym się nie przejmuj. Ten typ tak ma. Nawet nie próbuj tego polerować, czyścić. Nie wiadomo co jest przyczyną tychże zadziorów: kiedyś-kiedyś, jeszcze na starym "czarnym" forum Fenixa dyskutowaliśmy o tych zadziorach i nie udało nam się zgadnąć skąd się biorą. Najprościej byłoby przyjąć tezę o pęknięciu pierścienia = ale wówczas byłyby podobne ślady na denku tłoka. A przecież na tłoku nie ma śladów!! Więc to nie pierścień...
A co? No tego właśnie nie udało nam się ustalić. Moja hipoteza jest taka, że być może powstają one wskutek spalania stukowego, ale jak to potwierdzić?
A jakie masz wyjście z twojego problemu? Najłatwiej byłoby podłożyć cienką aluminiową lub miedzianą uszczelkę między głowicę a cylinder. Czasami takie uszczelki dodają jak się kupuje cały zestaw uszczelek do silnika (ja najczęściej wyrzucam to). A jak nie dostaniesz to spróbuj dać uszczelkę z grubego kartonu, lub cienkiej tektury (np.z pudełka po butach) ale wtedy nie pod głowicę (bo tu jest za wysoka temperatura i spali tekturę) a daj ją pod... cylinder: między karter a cylinder, tam gdzie idzie uszczelka z cieniutkiego kartonu. Wtedy cały cylinder z głowicą przesuną się do góry i powinno być w porządku. Przy okazji zmienisz (przyśpieszysz) odrobinę kąty otwarcia okien w cylindrze ==> taki "niechcący" mini-tuning silnika. Bo to będzie wyglądać tak jakbyś podcinał krawędzie okien lub spiłował denko tłoka!!
.
Skoro cylinder jest ganc-nówka to pewnie jest pełnowymiarowy. Głowica - piszesz - nie wygląda na planowaną. A i tłok masz z nie najgorszej firmy. Wszystko jest dobrze, a jest... zupełnie do dupy! No to teraz trzeba coś zepsuć i żeby też nie wyszło.
Te zadziory w czaszy głowicy to jest "stały element" Wiatra 175 i tym się nie przejmuj. Ten typ tak ma. Nawet nie próbuj tego polerować, czyścić. Nie wiadomo co jest przyczyną tychże zadziorów: kiedyś-kiedyś, jeszcze na starym "czarnym" forum Fenixa dyskutowaliśmy o tych zadziorach i nie udało nam się zgadnąć skąd się biorą. Najprościej byłoby przyjąć tezę o pęknięciu pierścienia = ale wówczas byłyby podobne ślady na denku tłoka. A przecież na tłoku nie ma śladów!! Więc to nie pierścień...
A co? No tego właśnie nie udało nam się ustalić. Moja hipoteza jest taka, że być może powstają one wskutek spalania stukowego, ale jak to potwierdzić?
A jakie masz wyjście z twojego problemu? Najłatwiej byłoby podłożyć cienką aluminiową lub miedzianą uszczelkę między głowicę a cylinder. Czasami takie uszczelki dodają jak się kupuje cały zestaw uszczelek do silnika (ja najczęściej wyrzucam to). A jak nie dostaniesz to spróbuj dać uszczelkę z grubego kartonu, lub cienkiej tektury (np.z pudełka po butach) ale wtedy nie pod głowicę (bo tu jest za wysoka temperatura i spali tekturę) a daj ją pod... cylinder: między karter a cylinder, tam gdzie idzie uszczelka z cieniutkiego kartonu. Wtedy cały cylinder z głowicą przesuną się do góry i powinno być w porządku. Przy okazji zmienisz (przyśpieszysz) odrobinę kąty otwarcia okien w cylindrze ==> taki "niechcący" mini-tuning silnika. Bo to będzie wyglądać tak jakbyś podcinał krawędzie okien lub spiłował denko tłoka!!
.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Ja z ciekawości pomierzyłbym wszystko aby się przekonać gdzie leży problem. W której części. Wysokość cylindra porównałbym ze starym, pewnie jeszcze go nie wyrzuciłeś. Cylinder niby nowy ale może z wadą fabryczną? Mało prawdopodobne ale w ogóle całą sytuacja jest dziwna skoro silnik składałeś na nowych częściach.
Uszczelka pod głowicę pasuje od CZ 350.
Ja miałem podobny problem w CZ cross 380. Po tym jak tłok i pierścienie rozsypały mi się w czasie pracy. Założyłem nowy tłok, składam cylinder i głowicę do kupy i okazuje się że nie mogę obrócić wałem. Przyczyną był fragment starego pierścienia wbity w głowicę. Tłok opierał się o niego. Przeoczyłem go mimo iż czyściłem głowicę z tych fragmentów. A poznałem po tym że na błyszczącym denku tłoka pojawiło się malutkie wgniecenie od tegoż właśnie wystającego fragmentu.
Uszczelka pod głowicę pasuje od CZ 350.
Ja miałem podobny problem w CZ cross 380. Po tym jak tłok i pierścienie rozsypały mi się w czasie pracy. Założyłem nowy tłok, składam cylinder i głowicę do kupy i okazuje się że nie mogę obrócić wałem. Przyczyną był fragment starego pierścienia wbity w głowicę. Tłok opierał się o niego. Przeoczyłem go mimo iż czyściłem głowicę z tych fragmentów. A poznałem po tym że na błyszczącym denku tłoka pojawiło się malutkie wgniecenie od tegoż właśnie wystającego fragmentu.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- KLINAR
- Posty: 129
- Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
- GG: 0
- Lokalizacja: STG
- Kontaktowanie:
Tłok nie ma śladów bo jest nowy, a wczesniejsilnik był bez tłoka W każdym razie założyłem drugą głowice i jest ok... Choć nie mówie że to dziwne bo wyglądają identycznie... Takżnie niejako problem rozwiazany Chociaż dla 100% pewności pojade kupić uszczelke od CZ Swoja droga... macie jakiś sposob na wyciagniecie w całości gum zpomiedzy żeberek głowicy? Bo chciałbym je przełożyć do drugiej głowicy ale to tylko czysto wizualna sprawa Ale jakby nie było, dzieki za pomoc
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
No wcale nie taka tylko czysto wizualna, bo te gumy wyciszają drgania żeberek a robią to naprawdę = sprawdź sobie sam na swoim silniku: jak będzie chodził silnik (bez tych gum) to przyłóż dłoń do głowicy (obejmij głowicę dłonią) - sam usłyszysz różnicę.KLINAR pisze: ...macie jakiś sposob na wyciagniecie w całości gum zpomiedzy żeberek głowicy? Bo chciałbym je przełożyć ale to tylko czysto wizualna sprawa
- KLINAR
- Posty: 129
- Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
- GG: 0
- Lokalizacja: STG
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość