Regulator napięcia
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
Regulator napięcia
Czy z regulatorem napięcie, akumulator może uledz przeładowaniu? Macie w swoich wueskach takie coś?
- Wojtek
- Posty: 955
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
Ręce opadają. Dokształć się trochę. Powiedz w jaki sposób chcesz regulować napięcie. Poczytaj to co zostało napisane. A zostało w zasadzie wszystko. Przynajmniej w kontekście oryginalnej prądnicy WSK.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
A ty masz?qwert45 pisze:...Macie w swoich wueskach takie coś?
Widzę że nie jesteś świeżym nowicjuszem na forum, powinieneś więc pamiętać dyskusję o wytwarzaniu prądu w naszych wueskach: to była bardzo długa i raczej burzliwa dyskusja, trudno było ją przegapić. Faktycznie - tak jak Wojtek zareagował ==> mogą ręce opaść i odpaść. Wpisz do przeglądarki SZUKAJ konkretne hasło i postaraj się zapoznać z tym, co już powiedziano w temacie. I to byłoby chyba wszystko w twoim temacie - co jeszcze można dodać...
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
W WSK175 przy instalacji 12V można zastosować regulator napięcia kosztem 50zł, wystarczy poczytać na forum i porozglądać się za takim reglem w necie;]
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
Odnoszę wrażenie, że macie mnie za kompletnego idiotę. Wiem, że w fabrycznej instalacji nie ma ładowania na tak "wysokim" poziomie. Zrobiłem sobie regulator za małą cenę, chciałem go tu zaprezentować. Miałem nawet parę zdjęć, miałem bo nie są mi już potrzebne. Może ktoś by na tym skorzystał, ale widzę, że nie ma potrzeby. Czytając niektóre posty w tych burzliwych dyskusjach to mi ręce opadają. A swoją drogą za 50 złotych to mam części na 2 "modóły" zapłonowe popularne w Internecie, plus ten regulator (wliczjąc ceny obudów i silikon).
Ale ja idę się dokształcać.
Ale ja idę się dokształcać.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
Jak zadajesz niejasne pytania to nie oczekuj jasnych odpowiedzi. Nikt nie jest jasnowidzem, że sobie zmontowałeś regulator, jeżeli chcesz się nim pochwalić to proszę, jeżeli nie to przynajmniej nie zaczynaj o tym rozmowy Skoro skleciłeś go sam, to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że coś jednak nie podpasowało i akumulator jest przeładowany, więc tu wypada rozpisać się co w nim siedzi, żeby ktoś, kto sie zna mógł wskazać ci twoje błędy. CHOCIAŻ nie spotkałem jeszcze WSKi, w której AQ przeładowywałoby się z nadmiaru ładowania :p
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
A czemu ty się pienisz? Przecież dostałeś takie odpowiedzi, jakie rzuciłeś pytanie! Tyle samo mądrości jest w jednym co i w drugim...qwert45 pisze:Odnoszę wrażenie, że macie mnie za kompletnego idiotę. Wiem, że w fabrycznej instalacji nie ma ładowania na tak "wysokim" poziomie.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
U mnie z ładowaniem w porządku, znam się trochę na elektronice. To, że sam go zrobiłem nie znaczy, że jest zły, bo na tyle to się na tym znam. Składałem sprawdzony schemat, który nie wymaga specjalnej wiedzy i nic nie może być w nim źle. Drugie pytanie wydaje mi się być jasne i proste. Na pierwsze znam odpowiedź, chciałem zobaczyć opinie jakiegoś forumowego elektryka na ten temat.
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
No dobrze - znasz się na elektronice. To i bardzo dobrze dla naszego forum: że wreszcie jest ktoś kto zna się na "kabelkach". Powiadasz, że chciałeś sprawdzić, co odpowie ci forumowy elektryk. Ale też masz już ponad dwieście postów, a więc nie od dzisiaj siedzisz na forum, i wiele spraw, problemów forumowych znasz z własnej obserwacji. No to trochę się dziwię, że chciałeś sprawdzać wiedzę "forumowego elektryka", którego - jak pewnie zauważyłeś - ciągle nie ma!
A wracając do twojego pytania: przecież regulator napięcia po to właśnie wstawia się do pojazdu, żeby uchronić akumulator przed przeładowaniem!!! Właściwie nie ma innego celu. No to jaki sens ma takie pytanie: Czy z regulatorem napięcie, akumulator może uledz przeładowaniu?.
I na koniec jeszcze zdanie. Zamiast się obrażać i straszyć nas, że pozabierasz swoje zabawki (pójdziesz sobie z naszej piaskownicy) wygląda bardzo niepoważnie!! No sam popatrz na swoje zdanie: Miałem nawet parę zdjęć, miałem bo nie są mi już potrzebne. Może ktoś by na tym skorzystał, ale widzę, że nie ma potrzeby. Popatrz, przeczytaj jeszcze raz spokojnie i wyciągnij sobie wnioski... A teraz pochwal się, co wymyśliłeś, pokaż te zdjęcie jednak.
A wracając do twojego pytania: przecież regulator napięcia po to właśnie wstawia się do pojazdu, żeby uchronić akumulator przed przeładowaniem!!! Właściwie nie ma innego celu. No to jaki sens ma takie pytanie: Czy z regulatorem napięcie, akumulator może uledz przeładowaniu?.
I na koniec jeszcze zdanie. Zamiast się obrażać i straszyć nas, że pozabierasz swoje zabawki (pójdziesz sobie z naszej piaskownicy) wygląda bardzo niepoważnie!! No sam popatrz na swoje zdanie: Miałem nawet parę zdjęć, miałem bo nie są mi już potrzebne. Może ktoś by na tym skorzystał, ale widzę, że nie ma potrzeby. Popatrz, przeczytaj jeszcze raz spokojnie i wyciągnij sobie wnioski... A teraz pochwal się, co wymyśliłeś, pokaż te zdjęcie jednak.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
No niestety na zdjęciu nic ciekawego nie widać bo juzgo zalałem silikonem. Mogę dać jak to wygląda z zewnątrz, a na razie schemat.
Pszepraszam za schemat, ale nie mam eagle.
Pszepraszam za schemat, ale nie mam eagle.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
Ten układ jest już przetestowany w bardzo dużej liczbie motorów. Spisuje się dobrze choć ma spore straty i tranzystor dosyć mocno się grzeje. Ja proponuje dać drugi tranzystor równolegle i dodatkowy filtr wyjściowy w postaci kondensatora 1000uF np./25V. Bawiłem się w tego typu zabawki jak robiłem całą instalację z akumulatora. Ten układ dobrze się spisuje jak nie musi regulować dużych napięć np. 30V. Jak masz czas to pobaw się z układem LM317 i zrób regulowany regulator napięcia.
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
Też mam stabilizator na LM317, ale wybrałem na 7815. Za 13 złotych można kupić kit z podstawową aplikacją LM317. 2n3055 ma straty napięcia takie jak potrzeba nawet ciut mało, bo na wyjściu mam 14,6v. Wyposażyłem go w konkretny radiator, posmarowałem pastą, przykręcę tak by owiewało go chłodne powietrze. On jest dedykowany zasilaczom, a więc w regulatorze napięcia będzie się spisywał chyba dobrze. Ma 115W nie powinien się tak tragicznie grzać.
Filtr w postaci elektrolitu oczywiście mam (tylko na schemacie nie ma). Myślałem nawet o jakimś dławiku w celu zbicia tego napięcia. To on by się grzał, ale to tylko akumulator, elektrolit wystarczy. Ten kondensator na wejściu zabezpiecza scalka, najlepiej żeby był ceramiczny, ja dałem 4700n.
Filtr w postaci elektrolitu oczywiście mam (tylko na schemacie nie ma). Myślałem nawet o jakimś dławiku w celu zbicia tego napięcia. To on by się grzał, ale to tylko akumulator, elektrolit wystarczy. Ten kondensator na wejściu zabezpiecza scalka, najlepiej żeby był ceramiczny, ja dałem 4700n.
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
Mierzyłeś napięcie bez obciążenia, czy z obciążeniem (akumulator).
To jest ważne byś zmierzył pod obciążeniem, bo jak pewnie się już zorientowałeś wsk-owe uzwojenie daje mniej jak 14,6V pod obciążeniem.
Jeżeli przewijałeś cewki, to moje pytanie możesz traktować jako niebyłe .
To jest ważne byś zmierzył pod obciążeniem, bo jak pewnie się już zorientowałeś wsk-owe uzwojenie daje mniej jak 14,6V pod obciążeniem.
Jeżeli przewijałeś cewki, to moje pytanie możesz traktować jako niebyłe .
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
Mam przewijane cewki, bezs obciąrzenia dają 24v. Myślałem żeby najpierw napięcie obniżyć do 18v, a dopiero potem na te 14,6, żeby ten 7815 nie pracował na zbyt wysokoim napięciu, bo kilka w innym wynalazku już tak załatwiłem.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
a powiedz coś więcej o przewinięciu sam to robiłes?
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2007-02-10, 22:37
- GG: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
Bez sensu jest przewijanie cewki ładowania na tak duże napięcie. Przecież prawie połowa mocy z takiej cewki i tak jest zamieniana na ciepło (w regulatorze napięcia ).Więc i tak nie poprawia to ładowania akumulatora. Chyba, że jest w tym jakiś ukryty cel, np. montaż takiego regulatora pod siedzeniem w celu podgrzewania siedzenia i zabezpieczenie d... przed odmrożeniem. Lepszym rozwiązaniem byłoby w takim przypadku zamontowanie impulsowego stabilizatora napięcia (znacznie mniejsze straty).
Natomiast bezsensem jest że zamontowanie dodatkowej cewki na wyjściu stabilizatora w celu obniżenia napięcia. Absolutnie nic to nie da.
Natomiast bezsensem jest że zamontowanie dodatkowej cewki na wyjściu stabilizatora w celu obniżenia napięcia. Absolutnie nic to nie da.
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
Mam przewinięte wszystkie cewki, karzda po 100 zwojów drutem 0,5mm, może się mylę, ale nie jest cieńszy od tego na uzwojeniu oryginalnych cewek świetlnych. Chciałem przez to osiągnąć normalne ładowanie na wolnych obrotach. Co do tego dławika to chyba masz rację i on tam nie jest potrzebny.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
przepraszam za off topic ale 0,5 mm czy 0,5 mm2?
- jimmi1206
- Posty: 44
- Rejestracja: 2007-07-22, 17:41
- GG: 0
- Lokalizacja: Pietkowo
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
Witam po przeczytaniu postu chcialbym wtracic taka mala zecz. Tez siedze troszke w elektronice i chcialbym zaowazyc ze te stabilizatory najlepiej pracuja na napieciu pierwotnym 0 3 V wiekszym od napiecaia wturnego (Przy napieciu pierwotnym 2 krotnie wyzszym od napiecia wturnego stabilizatory bardzo szybko padaja) . Wtedy stabilizatory z seri 78.. maja najlepsze charakterystyki i wygluszaja tetnienia. Prad obciazeniowy ktory wytrzymuja to 1,5 A MAX. Zastosowales prostownik jedno czy 2 polowkowy??
WSK M06 B3 77r super maszyna
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Regulator napięcia
tylko że prądnica oryginalna ma:qwert45 pisze:Mam przewinięte wszystkie cewki, karzda po 100 zwojów drutem 0,5mm, może się mylę, ale nie jest cieńszy od tego na uzwojeniu oryginalnych cewek świetlnych. Chciałem przez to osiągnąć normalne ładowanie na wolnych obrotach. Co do tego dławika to chyba masz rację i on tam nie jest potrzebny.
cztery cewki od oświetlenia (12V 35W) każda po 108 zwoi drutem o grubości 0.85 mm
oraz dwie pozostałe od ładowania akumulatora:
jedna ma 120 zwojów drutem o grubości 0.85 mm
a druga 220 zwojów cieńszym drutem 0.5 mm
tak właściwie to nie wiem co osiągnąłeś, na mój rozum Twoja prądnica jest jeszcze słabsza od oryginału .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości