Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
- BamboTM
- Posty: 112
- Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
- GG: 9375069
- Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp - Lokalizacja: Wygiełzów
- Kontaktowanie:
Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Witam od jakiegoś czasu nosze się z myślą kupienia czegoś "większego" chce wydać ok 2500zl na motor z papierami stan może być do remontu i nie wiem co wybrać Junaka ,Awo czy Ife za te pieniądze z papierami raczej nie znajdę ale jakoś tak ostatnio wzięło mnie na coś ruskiego i dość poważnie zastanawiam się nad K750 lub czymś podobnym co o tym myślicie miał ktoś już styczność z tymi ruskami jak tak to proszę o rady itp
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=4110191" target="_blank
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Też ostatnio myśle nad Kaśką chcociaż chce kupic japońca ale fakt faktem dobra Kaśka wiedzie i przejedzie wszedzie i na trasie problemów nie będzie tylko że jest jakby inna klasa od Junaka czy AWO
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Nie wiem jak wy ale ja bym wybrał AVO podobają mi się te trzy motocykle ale jakoś AVO najbardziej mi podeszło piękny motorek
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem".
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
A do czego chcesz ten motor? Jak do jazdy to kup używaną japonie do 250ccm - może do 3000 coś do jazdy kupisz. Jazda zabytkiem wymaga ***zajeb*** wiedzy, kasy, czasu i zaplecza warsztatowego.
Ruskie boxery:
+ dźwięk
+ dużo części w przystępnych cenach
+ tanie w eksploatacji
+ moc !
- "ruskie są dobre tylko pierogi"
- częsta potrzeba "poprawiania fabryki"
- masa
Avo:
+ niezawodność (cóż... tu chyba nie muszę komentować)
+ wygląd
+ rzadka potrzeba regulacji
+ duża tolerancja wymiarów
+ łatwy do poskładania (ach ten dzielony blok / skrzynia ...)
- drogi (bardzo)
- mało części w dobrym stanie, dostęp ciężki nawet przez allegro
- wariacje na temat roczników - wiecie, że było m.in. 3 dyfry?
Ifa (ciężko mi się wypowiedzieć, nie miałem z ifą do czynienia):
+ 2 suw - łatwy remont
+ wygląd
- ciężko o części
- droga
Junak (tu zacznę od minusów):
- ceny dochodzą już do AVO
- niezniszczone części są jednymi z droższych na rynku
- większość egzemplarzy jest zużyta w stopniu uniemożliwiającym jazdę bez gruntownego remontu silnika (około 2500zł)
- ciężki w utrzymaniu (częste regulacje, zwłaszcza zaworów oraz gaźnika)
- częste uszkodzenia rozrusznika
- konieczność dbania i częstego przeglądu instalacji elektrycznej
+ niezniszczalna skrzynia biegów (za wyjątkiem "1" jeśli zapłon jest źle ustawiony)
+ wygląd (przejściówka jest bodaj jednym z najładniejszych motocykli wszechczasów)
+ dobrze zrobione egzemplarze przejeżdżają bez większych awarii naprawdę dużo
+ cieknięcie to MIT! Jeśli odma jest dobrze ustawiona i silnik nie był rozbierany kilofem to wszystko będzie ok.
+ dźwięk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ŻADEN MOTOCYKL TAK NIE BRZMI!
Generalnie najtaniej wyjdzie Rusek. Dobrze zrobiony zapewni w miarę bezawaryjną eksploatacje. Ifa - cóż ... 2 suw to 2 suw - w przeciwieństwie do 4 suwu masz 2 suwy mniej do psucia. Avo - koszty remontu zbliżone do Junaka, bezawaryjność na lata przy minimalnej ingerencji w czasie eksploatacji. Junak - najwięcej pier*lenia się, ale wg. mnie największy fun! Jest to maszyna która zmiażdżyła mnie totalnie, a przerobiłem chyba wszystkie popularne motocykle z lat 1950-1990.
Aha i jedna sprawa - Junaka M07 za 2500zł raczej nie kupisz Jeśli chcesz cieszyć się z jazdy to bierz M10 po 1962.
Ruskie boxery:
+ dźwięk
+ dużo części w przystępnych cenach
+ tanie w eksploatacji
+ moc !
- "ruskie są dobre tylko pierogi"
- częsta potrzeba "poprawiania fabryki"
- masa
Avo:
+ niezawodność (cóż... tu chyba nie muszę komentować)
+ wygląd
+ rzadka potrzeba regulacji
+ duża tolerancja wymiarów
+ łatwy do poskładania (ach ten dzielony blok / skrzynia ...)
- drogi (bardzo)
- mało części w dobrym stanie, dostęp ciężki nawet przez allegro
- wariacje na temat roczników - wiecie, że było m.in. 3 dyfry?
Ifa (ciężko mi się wypowiedzieć, nie miałem z ifą do czynienia):
+ 2 suw - łatwy remont
+ wygląd
- ciężko o części
- droga
Junak (tu zacznę od minusów):
- ceny dochodzą już do AVO
- niezniszczone części są jednymi z droższych na rynku
- większość egzemplarzy jest zużyta w stopniu uniemożliwiającym jazdę bez gruntownego remontu silnika (około 2500zł)
- ciężki w utrzymaniu (częste regulacje, zwłaszcza zaworów oraz gaźnika)
- częste uszkodzenia rozrusznika
- konieczność dbania i częstego przeglądu instalacji elektrycznej
+ niezniszczalna skrzynia biegów (za wyjątkiem "1" jeśli zapłon jest źle ustawiony)
+ wygląd (przejściówka jest bodaj jednym z najładniejszych motocykli wszechczasów)
+ dobrze zrobione egzemplarze przejeżdżają bez większych awarii naprawdę dużo
+ cieknięcie to MIT! Jeśli odma jest dobrze ustawiona i silnik nie był rozbierany kilofem to wszystko będzie ok.
+ dźwięk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ŻADEN MOTOCYKL TAK NIE BRZMI!
Generalnie najtaniej wyjdzie Rusek. Dobrze zrobiony zapewni w miarę bezawaryjną eksploatacje. Ifa - cóż ... 2 suw to 2 suw - w przeciwieństwie do 4 suwu masz 2 suwy mniej do psucia. Avo - koszty remontu zbliżone do Junaka, bezawaryjność na lata przy minimalnej ingerencji w czasie eksploatacji. Junak - najwięcej pier*lenia się, ale wg. mnie największy fun! Jest to maszyna która zmiażdżyła mnie totalnie, a przerobiłem chyba wszystkie popularne motocykle z lat 1950-1990.
Aha i jedna sprawa - Junaka M07 za 2500zł raczej nie kupisz Jeśli chcesz cieszyć się z jazdy to bierz M10 po 1962.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Na pewno był dyfer sportowy z szybszym przełożeniem , i z wolniejszym przełożeniem do wózka bocznego, a trzeci nie mam pojęcia jaki mógł być ? wiesz coś na ten temat Stary ? Posiadam 2 dyfry te które wymieniłem ale trzeciego nie mam pojęcia.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem".
- BamboTM
- Posty: 112
- Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
- GG: 9375069
- Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp - Lokalizacja: Wygiełzów
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Wielkie dzieki za obszerna wypowiedz
ps juz nie takie rzeczy sie kupowalo za takie pieniadze (np moj Junak b20:D)
ps juz nie takie rzeczy sie kupowalo za takie pieniadze (np moj Junak b20:D)
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=4110191" target="_blank
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Noooo to jak masz B20 to heja Trzymam za Ciebie kciuki szczęściarzu, bo ceny części do M07 w tej chwili wariują - facet chciał mi dać cały kompletny tył do B20 (bez paki) za głowicę do M07 !!
Co do dyfru - dowiedziałem się, że są 3 gdy jakiś czas temu był na allegro taki śliczny wiśniowy avos - zadzwoniłem do kolesia i on udzielił mi takich informacji.
Co do dyfru - dowiedziałem się, że są 3 gdy jakiś czas temu był na allegro taki śliczny wiśniowy avos - zadzwoniłem do kolesia i on udzielił mi takich informacji.
- BamboTM
- Posty: 112
- Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
- GG: 9375069
- Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp - Lokalizacja: Wygiełzów
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
a co panowie mysla jeszcze o pannoni za ok 2000 to mozna juz trafic ladny egzemplarz
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=4110191" target="_blank
- Lopez_92
- Posty: 79
- Rejestracja: 2008-08-31, 20:58
- GG: 9912702
- Lokalizacja: Pilawa East Side
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
O ile wiem spalanie Panonni wynosi około 14litrów co nie jest zbyt zadowalające...
MoTór nie umiera nigdy!-MoTór jest wieczny!
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
O Panonni wiem tylko tyle co z opowiadań innych motocyklistów z tamtych lat - ponoć dawała radę MZ i Jawom bez problemu
A o iż-u 49 myślałeś? Też fajna zabawka, ale szukaj w oryginale. Generalnie każdy z tych motocykli ma jedną zasadniczą wadę - to są zabytki = potrzeba dużo hajsu żeby dobrze jeździły.
A o iż-u 49 myślałeś? Też fajna zabawka, ale szukaj w oryginale. Generalnie każdy z tych motocykli ma jedną zasadniczą wadę - to są zabytki = potrzeba dużo hajsu żeby dobrze jeździły.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Heh miałem kupować junaka i robić go na oryginał ( o kosztach wiedziałem) ale o innych minusach.
Zastanawia mnie jedno zdanie
''- ciężki w utrzymaniu (częste regulacje, zwłaszcza zaworów oraz gaźnika)'' czy to znaczy że np. sam gaźnik trzeba regulować częściej niż np. w WSK?
Zastanawia mnie jedno zdanie
''- ciężki w utrzymaniu (częste regulacje, zwłaszcza zaworów oraz gaźnika)'' czy to znaczy że np. sam gaźnik trzeba regulować częściej niż np. w WSK?
- BamboTM
- Posty: 112
- Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
- GG: 9375069
- Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp - Lokalizacja: Wygiełzów
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
o Iz-u 49 tez myslalem ale jakos jak mial bym wybrac k750 a iz-a to wole k750
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=4110191" target="_blank
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Kup junaka, a się dowiesz ciężko to wytłumaczyć To jest bardzo "specyficzny" motocykl. W sumie chyba najcięższy i najdroższy w utrzymaniu (trzeba go często "sprawdzać") z podanych motocykli, ale wg. mnie daje największą satysfakcję - dźwięk, styl, legenda .... junaka po prostu trzeba mieć. W tej chwili mam M10 z 1963 i M07 z 1 tygodnia 1958. Przez chwilę miałem jeszcze przejściówkę z 1960. I co? Szukam teraz 3 kompletnegoz-tomek pisze:''- ciężki w utrzymaniu (częste regulacje, zwłaszcza zaworów oraz gaźnika)'' czy to znaczy że np. sam gaźnik trzeba regulować częściej niż np. w WSK?
- Sumek101
- Posty: 94
- Rejestracja: 2007-08-13, 22:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3
Ogar 200
BMW 700
Ursus C-330 ;) - Lokalizacja: ok. Warszawy
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Stary, pochwaliłbyś się trochę tymi junakami, chętnie bym pooglądał
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-10-18, 10:23
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1-125
AWO 425 T
BMW R60-6 - Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Patrząc po dacie to było lata temu, lecz zaciekawiło mnie z racji tego że mam AWO.maykii pisze:Na pewno był dyfer sportowy z szybszym przełożeniem , i z wolniejszym przełożeniem do wózka bocznego, a trzeci nie mam pojęcia jaki mógł być ? wiesz coś na ten temat Stary ? Posiadam 2 dyfry te które wymieniłem ale trzeciego nie mam pojęcia.
Zgadza się przekładni były 3 rodzaje ( Teoretycznie ) . Najbardziej popularna do jazdy solo przełożenie 3.86, moduł zębów przekładni 2.5. Koleina jak zauważyliście służyła do jazdy z wózkiem bocznym, różniła się od pozostałem tylko przełożeniem : 4,66.
I tu jak w każdej historii motocykla jest dość zawiła sytuacja, ale chronologicznie:
lata 1950-51 - była montowana do pierwszych modeli AWO miała moduł zęba 2.
lata 1951-52 - Obudowa dyfra była wąska i podobnie jak poprzednia miała moduł 2
lata 1952-54 - Obudowa dyfra była wąska ale posiadała już moduł 2.5
Większość zmian było dokonywane do 1954r a w Polsce królują AWO-ki w rocznikach 56 i wyżej. Stąd też mit że jest ten ,,trzeci" który w realu jest potrójny W sumie mamy 5
Swoją drogą pierwszy AWO ( lata 1950-51 ) to tak rzadki model, że dopiero po kilku latach obcowania w środowisku motocykli AWO udało mi się spotkać dziadka z 51r. Jest to kompletnie inny motocykl niż np 425T choć widać podobieństwo.
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 2012-03-03, 21:06
- GG: 0
- Moje maszyny: ntv 650 85r
k 650 71r
wfm 57r
wsk 84r - Lokalizacja: Brzozowiec
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Co do panoni to miałem przez 2 lata,odkopana z pod cegieł rozwalonej szopy.Po wyczyszczeniu gaźnika i wymianie oleju i napompowaniu opon motor bez awaryjny,fanie się nim śmiga nisko środek ciężkości i bardzo wygodny,fany jest ten bajer licznik z biegami na silniku,na oryginal.gaźniku paliła max.5 dotoczyłem tuleje i śmigałem na gaźniku od wski 125 nie było różnicy a miała być słabsza,super silna i zrywna,jak bym nie musiał to bym nie sprzedawał.
A co do Rusków to miałem k-650 z silnikiem dniepra po regulacji chodził czasami na jeden baniak ale dalej jechał i najbardziej ***zajeb***.rzecz w rusku WSTECZNY super frajda + kosz(3kolega to tania jazda paliwo na 3 się dzieli i 2 zgrzewki piwa wchodzą do schowka)miałem skundlonego wyglądał jak wyciągnięty z rowu ale śmigał,wszystkie części dostępne i tanie jak się zrobi remont to można pośmigać.Sam miałem dylemat Rusek czy Janek Nad Junakiem się zastanawiałem ale mnie nie stać szkoda kasy jak tak sobie wszystko policzysz ile byle jaka pierdoła do janka to masakra.Remont ruska o wiele tańszy i po co wywalać kasę a i tak trzeba będzie przy nim często siedzieć jak można śmigać za te pieniądze ruskiem obecnie śmigam na Uralu jak jestem u kolegi jest lepszy od dniepra.K-750 też fajna ale już droższa.
Iż jest mały i 2-sów jak pakować kasę to w większego ruska,zamierzam jeszcze kupić ale to po weselu.
Kolega Stary dobrze to opisał.
A co do Rusków to miałem k-650 z silnikiem dniepra po regulacji chodził czasami na jeden baniak ale dalej jechał i najbardziej ***zajeb***.rzecz w rusku WSTECZNY super frajda + kosz(3kolega to tania jazda paliwo na 3 się dzieli i 2 zgrzewki piwa wchodzą do schowka)miałem skundlonego wyglądał jak wyciągnięty z rowu ale śmigał,wszystkie części dostępne i tanie jak się zrobi remont to można pośmigać.Sam miałem dylemat Rusek czy Janek Nad Junakiem się zastanawiałem ale mnie nie stać szkoda kasy jak tak sobie wszystko policzysz ile byle jaka pierdoła do janka to masakra.Remont ruska o wiele tańszy i po co wywalać kasę a i tak trzeba będzie przy nim często siedzieć jak można śmigać za te pieniądze ruskiem obecnie śmigam na Uralu jak jestem u kolegi jest lepszy od dniepra.K-750 też fajna ale już droższa.
Iż jest mały i 2-sów jak pakować kasę to w większego ruska,zamierzam jeszcze kupić ale to po weselu.
Kolega Stary dobrze to opisał.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-10-18, 10:23
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1-125
AWO 425 T
BMW R60-6 - Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontaktowanie:
Re: Junak Awo Ifa K-750 Ural ??? co wybrac??
Udało mi się kupić książkę o historii modeli AWO, i powiem wam że szczena opadła. Podobnie jak każda firma która produkowała motocykle, robiła wersję dla ludu / służb mundurowych oraz wersje sportowe ( nie wiem akurat czy były WSK milicyjne ale z opowieści mojego sąsiada wiem że milicjanci jeździli na WFM, a polski film Motodrama pokazuje WSK sportowe - cross )
Powracając do tematu. Modeleli AWO było 15 ( "AWO - Die Geschichte einer Legende" Jurgen KieBlich, 2011 ) W tym modele cywilne, mundurowe ( eskorta ) Crossowe, wyścigowe ( RS ) ale też np do wożenia poczty ( zamiast wózka skrzynia pocztowa ) itp
Kilka udało mi się namierzyć w muzeum w Berlinie mam fotki jeśli kogoś by to interesowało. Wymieniać dokładnie jakie były modele jaką miały moc i pojemność nie ma sensu.
Rusek fajny ale kurka ta jakość części, co z tego że nowe jak z plasteliny, i jak kolega wspomniał ceny mają tendencję wzrostową więc K750 czy M72 to powoli sport dla wytrwałych.
A mnie ostatnio urzekł Iż - i chyba na tym forum dwusuw to nie jest ujma Cena dostępna, linia motocykla ładna, cześci sporo do tego tanie, fkat że w 3 to raczej słabo na tych 11 kucykach, to i się piwo nie zwróci ale lubię tego śmierdzielka
puenta: jedni wola szczupłe drudzy grube, blondynki brunetki a i znajdzie się jakiś pies na baby któremu wszystko jedno....
Powracając do tematu. Modeleli AWO było 15 ( "AWO - Die Geschichte einer Legende" Jurgen KieBlich, 2011 ) W tym modele cywilne, mundurowe ( eskorta ) Crossowe, wyścigowe ( RS ) ale też np do wożenia poczty ( zamiast wózka skrzynia pocztowa ) itp
Kilka udało mi się namierzyć w muzeum w Berlinie mam fotki jeśli kogoś by to interesowało. Wymieniać dokładnie jakie były modele jaką miały moc i pojemność nie ma sensu.
Rusek fajny ale kurka ta jakość części, co z tego że nowe jak z plasteliny, i jak kolega wspomniał ceny mają tendencję wzrostową więc K750 czy M72 to powoli sport dla wytrwałych.
A mnie ostatnio urzekł Iż - i chyba na tym forum dwusuw to nie jest ujma Cena dostępna, linia motocykla ładna, cześci sporo do tego tanie, fkat że w 3 to raczej słabo na tych 11 kucykach, to i się piwo nie zwróci ale lubię tego śmierdzielka
puenta: jedni wola szczupłe drudzy grube, blondynki brunetki a i znajdzie się jakiś pies na baby któremu wszystko jedno....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości