Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
- 50g
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
- GG: 6314057
- Kontaktowanie:
Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Zacznę od początku : Chce doprowadzić moją WFMke do dobrego stanu a jest : http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WFM/M06/52172 Jak narazie mam kilka pytań
1. Jak wybić śruby z wahacza , bo któryś użytkownik wysłał mi katalog części i chyba u mnie jest inaczej
2. Do jakich miejsc ma być przykręcony tylny błotnik bo chce go wyprostować przed malowaniem - głównie chodzi mi o tą " blachę "
3. Jakie macie sposoby by ściągnąć te paski na baku i napis -w-f-m- , bo chce zrobić szablon żeby było oryginalne
Narazie tyle jak coś jeszcze to napiszę
1. Jak wybić śruby z wahacza , bo któryś użytkownik wysłał mi katalog części i chyba u mnie jest inaczej
2. Do jakich miejsc ma być przykręcony tylny błotnik bo chce go wyprostować przed malowaniem - głównie chodzi mi o tą " blachę "
3. Jakie macie sposoby by ściągnąć te paski na baku i napis -w-f-m- , bo chce zrobić szablon żeby było oryginalne
Narazie tyle jak coś jeszcze to napiszę
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Ad1
Powiedz mi jakim cudem wyjołeś ten wahacz skoro nie da się z niego wybić oski..? Oskę tę poprostu się wybija, spróbuj nakręcić nakrętkę na oś tak zeby załapały 3-4 zwoje gwintu i spróbuj młotkiem przez jakiś drewniany klocek wybijac tą oś.. w żadnym wypadku nie uzywaj palnika tam są tulejki Turbaxowe (nie wiem czy dobrze to napisałem jak coś to poprawcie).
Ad2
O jaką blachę ci chodzi dokładnie..? moze to zdjecie ci pomoze w jakiś sposób..
Ad3
Kalka techniczna ołowek.. i bierzesz się do roboty.. jak już zdejmiesz zarys i bedziez miał go na kalce, powiem ci co robić dalej..
Powiedz mi jakim cudem wyjołeś ten wahacz skoro nie da się z niego wybić oski..? Oskę tę poprostu się wybija, spróbuj nakręcić nakrętkę na oś tak zeby załapały 3-4 zwoje gwintu i spróbuj młotkiem przez jakiś drewniany klocek wybijac tą oś.. w żadnym wypadku nie uzywaj palnika tam są tulejki Turbaxowe (nie wiem czy dobrze to napisałem jak coś to poprawcie).
Ad2
O jaką blachę ci chodzi dokładnie..? moze to zdjecie ci pomoze w jakiś sposób..
Ad3
Kalka techniczna ołowek.. i bierzesz się do roboty.. jak już zdejmiesz zarys i bedziez miał go na kalce, powiem ci co robić dalej..
Little Outsider
- 50g
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
- GG: 6314057
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
1. Takim cudem , że mój dziadek wyjął to jakieś 15 lat temu i nabił żeby się nie pogubiło . Trochę zardzewiały ....
Na tym schemacie wygląda na to , że jak będę bić z jednej strony to powinno wyleść z drugiej , bo na tym moim to wygląda jakby ta tulejka a śruba to jedno ale to pewnie przez rdze .
2.o ta blachę to mi chodzi o :
ona jest trochę chyba źle wygięta , zdjęcie dużo mi pomogło
3.Czyli kalkę przykleić taśmą do baku i jechać
Na tym schemacie wygląda na to , że jak będę bić z jednej strony to powinno wyleść z drugiej , bo na tym moim to wygląda jakby ta tulejka a śruba to jedno ale to pewnie przez rdze .
2.o ta blachę to mi chodzi o :
ona jest trochę chyba źle wygięta , zdjęcie dużo mi pomogło
3.Czyli kalkę przykleić taśmą do baku i jechać
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Ad1
Ahha no chyba ze tak.. jezeli wygląda to na jedną całość to napewno jest zardzewiałe.. weż to wszystko oczyść szczotką drucianą.. pokombinuj z WD i innymi specyfikami i staraj się wybić... musi wyjść..
Ad2
Aaa o tą balchę chodzi... to jest spręzyna podtrzymująca podstawke centralną.. Mam zdjecie tylko moze i nie dokładne ale powinno ci pomóc...w zagięcie w kształcie litery U powinna wejsć poprzeczka łącząca stopkę w jedną całość.. A i jeszcze jedno uwazaj przy gięciu tej blachy jest ona bardzo delikatna i łatwo ją złamać...
Ad3
Dokładnie tak..
Pozdrawiam
Ahha no chyba ze tak.. jezeli wygląda to na jedną całość to napewno jest zardzewiałe.. weż to wszystko oczyść szczotką drucianą.. pokombinuj z WD i innymi specyfikami i staraj się wybić... musi wyjść..
Ad2
Aaa o tą balchę chodzi... to jest spręzyna podtrzymująca podstawke centralną.. Mam zdjecie tylko moze i nie dokładne ale powinno ci pomóc...w zagięcie w kształcie litery U powinna wejsć poprzeczka łącząca stopkę w jedną całość.. A i jeszcze jedno uwazaj przy gięciu tej blachy jest ona bardzo delikatna i łatwo ją złamać...
Ad3
Dokładnie tak..
Pozdrawiam
Little Outsider
- 50g
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
- GG: 6314057
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Niestety przy wybijaniu gwint zerwałem bo tak było zapieczone choć WD40 kapała z tego . Już odrysowałem z baku napisy i co radzisz dalej
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Uuu no to faktycznie .. ale i tak pewnie ta ośka była by do niczego.. na "dębicy" kupisz nową takze o to sie nie martw..
Napis teraz wykonaj równo przy linijeczce sugerując się tym co juz narysowałeś.. lub wrzuć na komputer i obrób to na komputerze tak abyś uzyskał szablon w którym mozesz wyciąc te miejsca ktore bedziesz malował.. poprostu zrób szablon.
Jak zrobić szparunek który "zdjołeś" z baku..? tu masz temat --> viewtopic.php?f=21&t=162&st=0&sk=t&sd=a&hilit=szparunki" target="_blank" target="_blank
Ps. tam chyba nie ma fotek a były.. chyba się pokasowały..(chyba mam je na dysku jeszcze) jak coś to pisz do mnie na gg albo PW zawsze pomoge..
Napis teraz wykonaj równo przy linijeczce sugerując się tym co juz narysowałeś.. lub wrzuć na komputer i obrób to na komputerze tak abyś uzyskał szablon w którym mozesz wyciąc te miejsca ktore bedziesz malował.. poprostu zrób szablon.
Jak zrobić szparunek który "zdjołeś" z baku..? tu masz temat --> viewtopic.php?f=21&t=162&st=0&sk=t&sd=a&hilit=szparunki" target="_blank" target="_blank
Ps. tam chyba nie ma fotek a były.. chyba się pokasowały..(chyba mam je na dysku jeszcze) jak coś to pisz do mnie na gg albo PW zawsze pomoge..
Little Outsider
- Lopez_92
- Posty: 79
- Rejestracja: 2008-08-31, 20:58
- GG: 9912702
- Lokalizacja: Pilawa East Side
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
50g pisze:Niestety przy wybijaniu gwint zerwałem bo tak było zapieczone choć WD40 kapała z tego . Już odrysowałem z baku napisy i co radzisz dalej
Jak się wybija gwint gdziekolwiek nakręca się na to śrubę (tak aby była równo żeby wybijając walić i w śrubę i w pręt) i wtedy się nie zerwie, tak na przyszłość....
MoTór nie umiera nigdy!-MoTór jest wieczny!
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
No ja tymi oryginalnymi napisami na baku bym się nie sugerował Wygrzebałem niedawno zbiornik WFM i postanowiłem sprawdzić ile razy był już malowany, stara farba elegancko odłaziła wiec ukazał się oryginalny lakier i logo. Z ręką na sercu muszę stwierdzić, że mój zbiornik trafił na słabego "malarza" loga w fabryce . Jak zrobię fotki to wrzucę.
PS. Instrukcja wybijania osi jeśli by ktoś nie wiedział ocb.
PS. Instrukcja wybijania osi jeśli by ktoś nie wiedział ocb.
- 50g
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
- GG: 6314057
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Lakier mam oryginał bo kupił ją ojciec kilka lat po wyprodukowaniu od jakiegoś pana . Z tą tulejką to tak robiłem .
Kwestia jest jeszcze tej blach wspomnianej wcześniej od błotnika stwierdziłem , że ona jest ułamana i ma pęknięcie i teraz nasuwa się moje pytanie , bo wymiarów nie ma jak to gdzie ona ma przylegać na ramie to jakoś metodą prób i błędów może coś wygnę .
Rozkręciłem amortyzatory narazie same szklanki ale to co tłumi to mogę ruszać tym tłoczkiem bez oporu I pytanie czy mogę kupić / zrobić tą uszczelkę do tłoczka , czy trzeba dać do regeneracji
Kwestia jest jeszcze tej blach wspomnianej wcześniej od błotnika stwierdziłem , że ona jest ułamana i ma pęknięcie i teraz nasuwa się moje pytanie , bo wymiarów nie ma jak to gdzie ona ma przylegać na ramie to jakoś metodą prób i błędów może coś wygnę .
Rozkręciłem amortyzatory narazie same szklanki ale to co tłumi to mogę ruszać tym tłoczkiem bez oporu I pytanie czy mogę kupić / zrobić tą uszczelkę do tłoczka , czy trzeba dać do regeneracji
- shlmatis
- Posty: 156
- Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
- GG: 12412133
- Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
http://www.skuterdebica.hg.pl/" target="_blank
wejdź na wfm i znajdź uszczelki amortyzatora 3szt.
wejdź na wfm i znajdź uszczelki amortyzatora 3szt.
Grono motorków rośnie jak na drożdżach
Ekipa Południe
Ekipa Południe
- 50g
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
- GG: 6314057
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Niedawno rozplotłem przednie koło i teraz chcę się wzorować na tylnym . I tu mam pytania czy szprychy są takie same jak w przednim i czy są plecione tak samo
PS. Może dla niektórych pytanie może wydawać się głupie , ale jeszcze niektóre części są w szopie przywalone i muszę spędzić cały dzień żeby to znaleźć koło .
PS. Może dla niektórych pytanie może wydawać się głupie , ale jeszcze niektóre części są w szopie przywalone i muszę spędzić cały dzień żeby to znaleźć koło .
- shlmatis
- Posty: 156
- Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
- GG: 12412133
- Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
W wuefemce masz takie same szprychy z przodu i z tyłu tylko z przodu przy krótszych szprychachnie masztych szerszych dziurek przy piaście, ale to chyba nie wpływa na łebki szprych
Grono motorków rośnie jak na drożdżach
Ekipa Południe
Ekipa Południe
- 50g
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
- GG: 6314057
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Witam po dłuższej przerwie !
Ostatnio zająłem się zdobyciem brakujących części i lakierowaniem .
Nie mogę nigdzie znaleźć jak przykręcić mocowanie akumulatora - te po bokach do puszek , a te inne ?
Do czego się przykręca osłonę łańcucha - 1 mocowanie do wahacza a 2 ?
Czy ktoś zrobił by dla mnie rysunek z wymiarami sklejki siedzenia ? Bo Chyba tak wyjdzie najtaniej .
Ostatnio zająłem się zdobyciem brakujących części i lakierowaniem .
Nie mogę nigdzie znaleźć jak przykręcić mocowanie akumulatora - te po bokach do puszek , a te inne ?
Do czego się przykręca osłonę łańcucha - 1 mocowanie do wahacza a 2 ?
Czy ktoś zrobił by dla mnie rysunek z wymiarami sklejki siedzenia ? Bo Chyba tak wyjdzie najtaniej .
- shlmatis
- Posty: 156
- Rejestracja: 2007-12-12, 12:39
- GG: 12412133
- Lokalizacja: Świniarsko / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Podstawę akumulatora przykręcasz do tylnego błotnika,
a osłone łańcucha jak masz orginalną to drugie mocowanie też powinno iść do wachacza.
Osłona jest inna jak w wsk.
A jeżeli masz blotnik bez dziur to anzczy że masz mieć inną puszkę i nie masz mieć podstawy aqu
a osłone łańcucha jak masz orginalną to drugie mocowanie też powinno iść do wachacza.
Osłona jest inna jak w wsk.
A jeżeli masz blotnik bez dziur to anzczy że masz mieć inną puszkę i nie masz mieć podstawy aqu
Grono motorków rośnie jak na drożdżach
Ekipa Południe
Ekipa Południe
- 50g
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
- GG: 6314057
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Witam ponownie .
Czy mogę zrobić śrubę wahacza z pręta gwintowanego ? Czy musi być drobnozwojowy gwint ?
Z czego zrobić szablon na szparunki mając przeniesione na kalkę ?
Czy mogę zrobić śrubę wahacza z pręta gwintowanego ? Czy musi być drobnozwojowy gwint ?
Z czego zrobić szablon na szparunki mając przeniesione na kalkę ?
- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Cały pręt gwintowany będzie zdecydowanie słabszy niż "lity" z nagwintowanymi końcami.Drobnozwojowy gwint jest zalecany ponieważ minimalizujemy tym samym ryzyko luzowania się nakrętek.Z drugiej strony ciężko będzie z drobnozwojowymi narzynkami.
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
jeśli zlecisz zrobienie tego Tokarzowi z gwintem nie ma problemu bo on może zrobić gwint drobny zwykły a nawet calowy.
Co do narzynki to jest to jak najbardziej często spotykany gwint w takim zakładzie powinien być
Jesli faktycznie nie uda ci sie tego znaleźć to możesz użyć pręta gwintowanego ale o lepszej twardości (minimum 8.8 najlepiej 10.9)
Co do narzynki to jest to jak najbardziej często spotykany gwint w takim zakładzie powinien być
Jesli faktycznie nie uda ci sie tego znaleźć to możesz użyć pręta gwintowanego ale o lepszej twardości (minimum 8.8 najlepiej 10.9)
- 50g
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
- GG: 6314057
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Powiem tak , tokarzem był mój dziadek. Tokarka stoi u mnie w garażu tylko jest 1 problem ojciec nie nauczył się gwintować , a ja ani tyle . Tylko ja zrobię tulejki z teflonu do wahacza . Postaram się jakiś pręt przetoczyć i już ręcznie narzynką nagwintować . Zastanawiam się nad zastosowaniem nakrętek z tym takim plastikiem zapobiegającego odkręcaniu .
A co do narzynek drobnozwojowych to może i bym zakąś wytrzasnął , ale jak potem z nakrętkami ?
A co do amortyzatorów , muszę wymienić te uszczelki ( nie tłoczka które są na tej stronie skuter dębica ... ) tylko te co uszczelniają ( ten pręt od tłoczka ) można to gdzieś kupić ? Do amortyzatorów leje się 75 ml ?
A co do narzynek drobnozwojowych to może i bym zakąś wytrzasnął , ale jak potem z nakrętkami ?
A co do amortyzatorów , muszę wymienić te uszczelki ( nie tłoczka które są na tej stronie skuter dębica ... ) tylko te co uszczelniają ( ten pręt od tłoczka ) można to gdzieś kupić ? Do amortyzatorów leje się 75 ml ?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
jeśli nie umiesz tego nagwintować to kup pręta gwintowanego tylko twardego jak Pisałem utnij na miarę i dodaj te nakrętki z plastikiem i będzie gites
Ilość oleju to musisz sam dobrać ja tak testowałem i wlałem chyba 90 ml
Ilość oleju to musisz sam dobrać ja tak testowałem i wlałem chyba 90 ml
- 50g
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
- GG: 6314057
- Kontaktowanie:
Re: Morze pytań / Kapitalna renowacja M06
Już ośkę mam wszystko tak URL=http://www.fotosik.pl][/URL]
Pojawił się taki problem , ( robiłem na miarę starych części ) między wahaczem a ramą mam 3mm . Według mnie mam tam jeszcze zmieścić te talerzyki z gumą . Bo na zewnątrz chyba ich nie było . Czy wstawić tam takie podkładki z tego tworzywa co tulejki .
Czym mogę pisać po lakierze żeby sobie naszkicować szparunki ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po roku prawie przestoju w remontach motocykli znowu zaczynam .
Jeśli WFM jest z 65 roku , na silniku jaki powinien być dekiel ?
Pojawił się taki problem , ( robiłem na miarę starych części ) między wahaczem a ramą mam 3mm . Według mnie mam tam jeszcze zmieścić te talerzyki z gumą . Bo na zewnątrz chyba ich nie było . Czy wstawić tam takie podkładki z tego tworzywa co tulejki .
Czym mogę pisać po lakierze żeby sobie naszkicować szparunki ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po roku prawie przestoju w remontach motocykli znowu zaczynam .
Jeśli WFM jest z 65 roku , na silniku jaki powinien być dekiel ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości