WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125
WSK M06-B
Krótka charakterystyka:
W roku 1966 zaprezentowano w Poznaniu odmianę modelu M06-64 oznaczoną jako M06B Główne zmiany dotyczyły zastosowania zamków kierownicy i siodła (minęły już lata kiedy to reklamując Osę M50 podkreślano brak zamków jako zaletę podnoszącą komfort obsługi!),podnóżki pasażera wróciły na wsporniki ramy, a podnóżki kierowcy zyskały regulację.
Funkcjonalnośc w codziennym użytkowaniu poprawiał bagażnik umieszczony za tylną kanapą, nieco inny kształt nadano błotnikom pogłębiając profil, co poprawiło ich działanie.
Ponieważ z załóżenia miała to być wersja luksusowa chromem pokryto również tłumik, pedał hamulca i dolne elementy przedniego zawieszenia.
Prospekt M06-B
Model M06B W1 (a właściwie prototyp)powstał równolegle z modelem M06B i różnił się od niego zastosowanym zespołem napędowym. Silnik Wiatr W1 (powszechnie znany z późniejszych wykonań w wersji 175ccm jako W2)opracowano w zakładach w Nowej Dębie pod kierunkiem mgr inż Wiesława Wiatraka i Stanisława Jarnuszkiewicza z Politechniki Krakowskiej (optymalizacja komory spalania).
Prospekt M06-B z silnikiem W1
Szkoda, że ten motocykl nie wszedł do produkcji seryjnej i jest tak mało jego zdjęć, niemam nawet jak wrzucić fotek charakterystycznych osłon bocznych ponieważ do dzisiejszych czasów zachowało się ich bardzo mało.
Zauważmy że koła motocykla M06-B są wymienne, przedni błotnik już nowej generacji jest taki sam jak w B1, tylny zaś jakby zapożyczony z SHL M11, Osobiście nie widziałem żadnego współczesnego zdjęcia z tym motocyklem także tutaj apel do wszystkich którzy mają jakieś części związane z modelem B, szczególnie boczki, lub Ci którzy jakimś cudem posiadają ten model w pełni okazałości o wklejenie zdjęć tego modelu.
Dane techniczne dla M06-B
Silnik:
S 01 Z3, dwusuwowy jednocylindrowy z przpłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania 6,9, moc maksymalna 7,3 KM przy 4850 obr/min, moment 10,8 Nm przy 4600 obr/min.. Smarowanie mieszankowe w stosunku 1:20
Gaźnik:
Typu G20M o gardzieli 20 mm
Sprzęgło:
mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów:
trzybiegowa z kołami stale zazębionymi. przełożenia: I-3,16, II- 1,495, III-1
Napęd:
Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Podwozie:
Rama podwójna spawana, wykonana z profili ceowych. Zawieszenie przednie teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 150 mm. Zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu wleczonym telekskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 80 mm
Koła:
obręcze 1,85x18, opony 3,00x18', koła wymienne
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna:
6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy. Punkt zapłonu 3 mm przed GMP, Przerywacz - 0,3-0,4 mm, świeca M14x1,25 225. światło szosowe 6v25/25W, światło miejskie 6V1,5W, oświetlenie szybkościomierza 6V 1,5W. Prostownik selenowy z bezpiecznikiem, lampa tylna 6V 3 W do świateł, 6V 5W do światła stop. Akumulator 6V 10Ah ołowiowy kwasowy. Przełącznik świateł przy lewej rączce kierownicy zintegrowany z przyciskiem sygnału. Sygnał dźwiękowy zamontowany pod lampą przednią elektryczny.
Pojazd wyposażano początkowo w metalową lampę tylną od WFM a w okresie późniejszym w lampę z tworzywa (taką jak na zdjęciach)
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,5 L LUX 10
Zbiornik paliwa 12,5 L
Teleskopy przednie 90ccm LUX 10
Teleskopy tylne 50 ccm mieszaniny oleju turbinowego i transformatorowego.
Ciężar:
Ciężar własny 98 kg, ciężar max 150 kg
Zużycie paliwa: 2.5 l/100 km przy 60 km/h
Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesień bd
Stosunek mocy silnika do ciężaru 65 KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
Czarna+ szary młotkowy
Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi, światło odblaskowe w niektórych modelach
Dane techniczne dla M06-B z silnikiem W1
Silnik:
W1, dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra 54 mm, skok tłoka 54 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania bd, moc maksymalna bd. Wał korbowy składany podparty w dwóch łożyskach montowanych w stalowych tulejach zalanych w kadłubie. Smarowanie mieszankowe w stosunku 1:20
Gaźnik:
GM24 U3
Sprzęgło:
Mokre czterotarczowe
Skrzynia biegów:
czterobiegowa o kołach stale zazębionych, zblokowana z silnikiem. Zmana biegów nożna
Napęd:
Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Podwozie:
Rama podwójna spawana, wykonana z profili ceowych. Zawieszenie przednie teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 150 mm. Zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu wleczonym telekskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 80 mm
Koła:
Obręcze 1,85x18, opony 3,00x18', koła wymienne
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna:
6Vlub 12 V (alternator)), prądnica o mocy 28W lub alternator 50W (Haldex)), zapłon iskrownikowy lub bateryjny . Punkt zapłonu 3 mm przed GMP, Przerywacz - 0,3-0,4 mm, świeca M14x1,25 225. światło szosowe 6v25/25W, światło miejskie 6V1,5W, oświetlenie szybkościomierza 6V 1,5W. Prostownik selenowy z bezpiecznikiem, lampa tylna 6V 3 W do świateł, 6V 5W do światła stop. Akumulator 6V 10Ah (lub 2x6V7Ah) ołowiowy kwasowy. Przełącznik świateł przy lewej rączce kierownicy zintegrowany z przyciskiem sygnału. Sygnał dźwiękowy zamontowany pod lampą przednią elektryczny.
Pojemności:
Zbiornik paliwa 12,5 l
Prędkość maksymalna:
85 km/h
Prędkość maksymalna użytkowa:
65 km/h
Masy:
Ciężar własny 106 kg, ciężar max 250 kg ,Dopuszczalne obciążenie 143 kg
Podstawowe wymiary:
Rozstaw osi 1280 mm. Długość całkowita 2020mm, szerokość 645 mm, wysokość 1000mm.
Zdolność pokonywania wzniesień:
35%
Stosunek mocy silnika do ciężaru:
68 KM/T
Zuźycie paliwa:
2,8 l/100 km przy 40 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
czarna, bd
Wyposażenie:
kpl. narzędzi, pompka, instrukcja
Przygotował
WSK
Krótka charakterystyka:
W roku 1966 zaprezentowano w Poznaniu odmianę modelu M06-64 oznaczoną jako M06B Główne zmiany dotyczyły zastosowania zamków kierownicy i siodła (minęły już lata kiedy to reklamując Osę M50 podkreślano brak zamków jako zaletę podnoszącą komfort obsługi!),podnóżki pasażera wróciły na wsporniki ramy, a podnóżki kierowcy zyskały regulację.
Funkcjonalnośc w codziennym użytkowaniu poprawiał bagażnik umieszczony za tylną kanapą, nieco inny kształt nadano błotnikom pogłębiając profil, co poprawiło ich działanie.
Ponieważ z załóżenia miała to być wersja luksusowa chromem pokryto również tłumik, pedał hamulca i dolne elementy przedniego zawieszenia.
Prospekt M06-B
Model M06B W1 (a właściwie prototyp)powstał równolegle z modelem M06B i różnił się od niego zastosowanym zespołem napędowym. Silnik Wiatr W1 (powszechnie znany z późniejszych wykonań w wersji 175ccm jako W2)opracowano w zakładach w Nowej Dębie pod kierunkiem mgr inż Wiesława Wiatraka i Stanisława Jarnuszkiewicza z Politechniki Krakowskiej (optymalizacja komory spalania).
Prospekt M06-B z silnikiem W1
Szkoda, że ten motocykl nie wszedł do produkcji seryjnej i jest tak mało jego zdjęć, niemam nawet jak wrzucić fotek charakterystycznych osłon bocznych ponieważ do dzisiejszych czasów zachowało się ich bardzo mało.
Zauważmy że koła motocykla M06-B są wymienne, przedni błotnik już nowej generacji jest taki sam jak w B1, tylny zaś jakby zapożyczony z SHL M11, Osobiście nie widziałem żadnego współczesnego zdjęcia z tym motocyklem także tutaj apel do wszystkich którzy mają jakieś części związane z modelem B, szczególnie boczki, lub Ci którzy jakimś cudem posiadają ten model w pełni okazałości o wklejenie zdjęć tego modelu.
Dane techniczne dla M06-B
Silnik:
S 01 Z3, dwusuwowy jednocylindrowy z przpłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania 6,9, moc maksymalna 7,3 KM przy 4850 obr/min, moment 10,8 Nm przy 4600 obr/min.. Smarowanie mieszankowe w stosunku 1:20
Gaźnik:
Typu G20M o gardzieli 20 mm
Sprzęgło:
mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów:
trzybiegowa z kołami stale zazębionymi. przełożenia: I-3,16, II- 1,495, III-1
Napęd:
Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Podwozie:
Rama podwójna spawana, wykonana z profili ceowych. Zawieszenie przednie teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 150 mm. Zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu wleczonym telekskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 80 mm
Koła:
obręcze 1,85x18, opony 3,00x18', koła wymienne
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna:
6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy. Punkt zapłonu 3 mm przed GMP, Przerywacz - 0,3-0,4 mm, świeca M14x1,25 225. światło szosowe 6v25/25W, światło miejskie 6V1,5W, oświetlenie szybkościomierza 6V 1,5W. Prostownik selenowy z bezpiecznikiem, lampa tylna 6V 3 W do świateł, 6V 5W do światła stop. Akumulator 6V 10Ah ołowiowy kwasowy. Przełącznik świateł przy lewej rączce kierownicy zintegrowany z przyciskiem sygnału. Sygnał dźwiękowy zamontowany pod lampą przednią elektryczny.
Pojazd wyposażano początkowo w metalową lampę tylną od WFM a w okresie późniejszym w lampę z tworzywa (taką jak na zdjęciach)
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,5 L LUX 10
Zbiornik paliwa 12,5 L
Teleskopy przednie 90ccm LUX 10
Teleskopy tylne 50 ccm mieszaniny oleju turbinowego i transformatorowego.
Ciężar:
Ciężar własny 98 kg, ciężar max 150 kg
Zużycie paliwa: 2.5 l/100 km przy 60 km/h
Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesień bd
Stosunek mocy silnika do ciężaru 65 KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
Czarna+ szary młotkowy
Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi, światło odblaskowe w niektórych modelach
Dane techniczne dla M06-B z silnikiem W1
Silnik:
W1, dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra 54 mm, skok tłoka 54 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania bd, moc maksymalna bd. Wał korbowy składany podparty w dwóch łożyskach montowanych w stalowych tulejach zalanych w kadłubie. Smarowanie mieszankowe w stosunku 1:20
Gaźnik:
GM24 U3
Sprzęgło:
Mokre czterotarczowe
Skrzynia biegów:
czterobiegowa o kołach stale zazębionych, zblokowana z silnikiem. Zmana biegów nożna
Napęd:
Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Podwozie:
Rama podwójna spawana, wykonana z profili ceowych. Zawieszenie przednie teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 150 mm. Zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu wleczonym telekskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 80 mm
Koła:
Obręcze 1,85x18, opony 3,00x18', koła wymienne
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna:
6Vlub 12 V (alternator)), prądnica o mocy 28W lub alternator 50W (Haldex)), zapłon iskrownikowy lub bateryjny . Punkt zapłonu 3 mm przed GMP, Przerywacz - 0,3-0,4 mm, świeca M14x1,25 225. światło szosowe 6v25/25W, światło miejskie 6V1,5W, oświetlenie szybkościomierza 6V 1,5W. Prostownik selenowy z bezpiecznikiem, lampa tylna 6V 3 W do świateł, 6V 5W do światła stop. Akumulator 6V 10Ah (lub 2x6V7Ah) ołowiowy kwasowy. Przełącznik świateł przy lewej rączce kierownicy zintegrowany z przyciskiem sygnału. Sygnał dźwiękowy zamontowany pod lampą przednią elektryczny.
Pojemności:
Zbiornik paliwa 12,5 l
Prędkość maksymalna:
85 km/h
Prędkość maksymalna użytkowa:
65 km/h
Masy:
Ciężar własny 106 kg, ciężar max 250 kg ,Dopuszczalne obciążenie 143 kg
Podstawowe wymiary:
Rozstaw osi 1280 mm. Długość całkowita 2020mm, szerokość 645 mm, wysokość 1000mm.
Zdolność pokonywania wzniesień:
35%
Stosunek mocy silnika do ciężaru:
68 KM/T
Zuźycie paliwa:
2,8 l/100 km przy 40 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
czarna, bd
Wyposażenie:
kpl. narzędzi, pompka, instrukcja
Przygotował
WSK
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-11-11, 17:36 przez WSK, łącznie zmieniany 1 raz.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
WSK M06-64
Krótka charakterystyka:
Na początku roku 1964 opracowano model M06 64 będący kolejna modernizacją modelu podstawowego M06.Celem jego produkcji było zastąpienie modeli M06L i M06Z Główne zmiany dotyczyły użycia mniejszych kół (18' zamiast dotychczasowych 19') oraz zmian bębnów hamulcowych na pełnopiastowe ze stopu lekkiego z żeliwną wkładką.
W przednim zawieszeniu zmieniono teleskopy na wersję z tłumieniem olejowym co znacznie poprawiło komfort jazdy.
Pozostałe zmiany były raczej kosmetyczne i miały za cel poprawę funkcjonalności. I tak np. zmieniono mocowanie kanapy, a pod nią znalazło się miejsce na narzędzia, zrezygnowano z bocznych puszek i osłony akumulatora.
Bezpieczeństwo jazdy w nocy poprawiał reflektor o średnicy czynnej zwiększonej do 135 mm. Podnóżki pasażera przeniesiono na wahacz, ze zbiornika paliwa zniknął chromowany bagażnik. Pojazd przedstawiono oficjalnie na Międzynarodowych Targach Poznańskich a w ciągu trzech lat produkcji fabrykę opuściło ponad 230 tys szt. motocykla
Motocykl WSK M06-64 był najkrócej produkowanym seryjnie modelem o podwoziu na ramie podwójnej, produkowany był zaledwie 3 lata (1964-1967) aż w końcu ustąpił swojemu młodszemu bratu, modelowi M06-B1 który można powiedzieć stał się symbolem popularnych "dwuramówek".
Prospekt fabryczny motocykla M06-64: Motocykl WSK M06-64 strona prawa Motocykl WSK M06-64 strona lewa
Jako źródło napędu w motocyklach M06-64 do III kwartału 1966 roku stosowano silniki S01-Z o mocy 6,5 KM, a następnie silniki S01-Z3 o.o mocy zwiększonej do 7,3 KM i momencie 10,8 Nm przy 4600 obr/min.
Zmiany polegały na zastosowaniu innych elementów układu korbowego,zmianie przełożenia pierwszego biegu z 3.16 na 2.43. oraz zastąpienia iskrownika starego typu 31-05 (głęboki 3 cewkowy) na nowy typ 31-06 (płytki 4 cewkowy dodano cewkę ładowania) Silnik z nowym zapłonem łatwo odróżnić po jednolitej osłonie iskrownika, oraz mocowaniach zapłonu w karterze. W roku zmiany była także „przejściówka” tzn zapłon był płytki 4-cewkowy a osłona iskrownika jeszcze dzielona, takie rozwiązanie występowało tylko w momencie zmian- III kwartał 1966r.
Zdjęcie lewej strony silników S01-Z i S01-Z3 (lewa strona jest taka sama)
Zdjęcie prawej strony silnika S01-Z (Pokrywa 2 częściowa, karter pod zapłon 31-05)
Zdjęcie prawej strony silnika S01-Z3 (Pokrywa 1 częściowa, karter pod zapłon 31-06)
Zapłon 31-05: Zapłon 31-06: Mocowanie pod zapłon 31-05: Mocowanie pod zapłon 31-06: Model M06-64 różnił się od swoich pobratyńców kilkoma innowacyjnymi szczegółami;
Przeniesiono mocowanie podnóżek pasażera z konsoli ramy na wachacz.
Podnóżki pasażera mocykla WSK M06-64
Zrezygnowano z bocznych puszek i osłony akumulatora; akumulator odsłonięty.
Po prawo widać mocowanie dla akumulatora.
Mocowanie tłumika wychodzi z ramy a nie jak w poprzednikach jest przedłużeniem konsoli.
Zdjęcie wspornika
Zmieniono mocowanie kanapy a także zastosowano schowek pod kanapą który już został na stałe wprowadzony do produkcji motocykla M06-64 oraz motocykla M06-B1.
Kanapa z blaszanym spodem
Schowek na narzędzia pod kanapą
Wprowadzono reflektor o średnicy czynnej zwiększonej do 135 mm.
Nowy reflektor
Błotnik tylny został został skrócony o połowę, pierwsza połowa (stała) razem ze schowkiem jest stałym nie wymienialnym elementem ramy.
Na pierwszym planie (czarny błotnik) widzimy błotnik do M06-64, w dalszym planie (bordowy błotnik) jest to błotnik do WFM
Zmiany dotyczyły także licznika, lecz była to zmiana kosmetyczna mianowicie zmianie uległa wskazówka licznika.
Zdjęcie licznika starego typu
Zdjęcie licznika nowego typu
Koła motocykla M06-64 są wymienne, charakteryzują się bębnem posiadającym 5 żeberek.
5 żeberek koła M06-64 wymiennego
Motocykl WSK M06-64 był dość ubogi w chromach i dodatkowym wyposażeniu, chromowano elementy:
Kierownica: Ramka lampy: Szklanki amortyzatorów: Wsporniki tylne błotnika: Kolanko wydechowe: Resztę czyli;
szklanki przedniego zawieszenia, hamulec nożny, felgi, malowano na kolor szary młotkowy, Karoserię motocykla M06-64 malowano na trzy kolory: popularny czarny
rzadziej spotykany "wiśnia-bordo"
oraz bardzo rzadki kolor "seledyn-morski" stosowany tylko w 1964r (dodatkowo lampa miała kolor szary a trójkątne osłony-czarny)
szparunki złote jak w poprzednikach oraz logo WSK nie zmieniło się.
Kraników w M06-64 były 2 typy
1'szy jak we wcześniejszych wsk i wfm "przesuwany"
2'gi taki sam jak w Junaku i komarze.
Zdjęcie 1'szy typ Zdjęcie 2'gi typ
Dane techniczo-eksploatacyjne motocykla M06-64
DANE OGÓLNE:
Model motocykla: M06-64
Marka fabryczna: WSK
Ciężar własny: 98kg
Dopuszczalne obciążenie użyteczne: 150kg
Prędkość maksymalna: 80km/h
Zużycie paliwa: 2,5l na 100km przy prędkości 60km/h
Pojemność zbiornika paliwa: 12,5l
Dopuszczalny ciężar całkowity: 250kg
Silnik:
Model:S01-Z lub S01-Z3
Gaźnik: G20M o gardzieli 20mm
Sprzęgło: Mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów: trzybiegowa z kołami stale zazębionymi. przełożenia: I-3,16*, II- 1,495, III-1
* w silnikach S01-Z przełożenie pierwszego biegu wynosi 2.43
PODWOZIE:
Rozstaw osi: 1281mm
Całkowita długość: 2020mm
Całkwita szerokość: 645mm
Wysokość: 1000mm
Prześwit: 180mm
Najmniejszy promień skrętu w lewo i w prawo: 2000mm
Napęd:z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Koło przednie i tylne: Zamienne, szprychowe z obręczą 18", piasta koła pełna odlewana ze stopu lekkiego z pierścieniem żeliwnym, ułożyskowana na dwóch łożyskach kulkowych. Ogumienie uniwersalne
Hamulce:Bebnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, zebrowane z wtopiona zeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Pojemnosci:
Skrzynka biegów 0,5 L LUX 10
Zbiornik paliwa 12,5 L
Teleskopy przednie 90ccm LUX 10
Teleskopy tylne 50 ccm mieszaniny oleju turbinowego i transformatorowego.
Motocykl nie posiadał krućca,skrzynek bocznych narzędziowych,osłon gaźnika od B1, wszystkie te elementy były "doklejane" przez swoich właścicieli i nie stanowiły oryginalnego wyposażenia motocykla.
Bibliografia:
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... k1251.html
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/wsk-m06-64-zaw.html
Oraz własna wiedza
Zdjęcia dzięki serwisowi allegro.pl, sklepowi skuterdebica.hg.pl oraz nasza prywatna baza zdjęć.
Autorzy: z-tomek oraz WSK
Krótka charakterystyka:
Na początku roku 1964 opracowano model M06 64 będący kolejna modernizacją modelu podstawowego M06.Celem jego produkcji było zastąpienie modeli M06L i M06Z Główne zmiany dotyczyły użycia mniejszych kół (18' zamiast dotychczasowych 19') oraz zmian bębnów hamulcowych na pełnopiastowe ze stopu lekkiego z żeliwną wkładką.
W przednim zawieszeniu zmieniono teleskopy na wersję z tłumieniem olejowym co znacznie poprawiło komfort jazdy.
Pozostałe zmiany były raczej kosmetyczne i miały za cel poprawę funkcjonalności. I tak np. zmieniono mocowanie kanapy, a pod nią znalazło się miejsce na narzędzia, zrezygnowano z bocznych puszek i osłony akumulatora.
Bezpieczeństwo jazdy w nocy poprawiał reflektor o średnicy czynnej zwiększonej do 135 mm. Podnóżki pasażera przeniesiono na wahacz, ze zbiornika paliwa zniknął chromowany bagażnik. Pojazd przedstawiono oficjalnie na Międzynarodowych Targach Poznańskich a w ciągu trzech lat produkcji fabrykę opuściło ponad 230 tys szt. motocykla
Motocykl WSK M06-64 był najkrócej produkowanym seryjnie modelem o podwoziu na ramie podwójnej, produkowany był zaledwie 3 lata (1964-1967) aż w końcu ustąpił swojemu młodszemu bratu, modelowi M06-B1 który można powiedzieć stał się symbolem popularnych "dwuramówek".
Prospekt fabryczny motocykla M06-64: Motocykl WSK M06-64 strona prawa Motocykl WSK M06-64 strona lewa
Jako źródło napędu w motocyklach M06-64 do III kwartału 1966 roku stosowano silniki S01-Z o mocy 6,5 KM, a następnie silniki S01-Z3 o.o mocy zwiększonej do 7,3 KM i momencie 10,8 Nm przy 4600 obr/min.
Zmiany polegały na zastosowaniu innych elementów układu korbowego,zmianie przełożenia pierwszego biegu z 3.16 na 2.43. oraz zastąpienia iskrownika starego typu 31-05 (głęboki 3 cewkowy) na nowy typ 31-06 (płytki 4 cewkowy dodano cewkę ładowania) Silnik z nowym zapłonem łatwo odróżnić po jednolitej osłonie iskrownika, oraz mocowaniach zapłonu w karterze. W roku zmiany była także „przejściówka” tzn zapłon był płytki 4-cewkowy a osłona iskrownika jeszcze dzielona, takie rozwiązanie występowało tylko w momencie zmian- III kwartał 1966r.
Zdjęcie lewej strony silników S01-Z i S01-Z3 (lewa strona jest taka sama)
Zdjęcie prawej strony silnika S01-Z (Pokrywa 2 częściowa, karter pod zapłon 31-05)
Zdjęcie prawej strony silnika S01-Z3 (Pokrywa 1 częściowa, karter pod zapłon 31-06)
Zapłon 31-05: Zapłon 31-06: Mocowanie pod zapłon 31-05: Mocowanie pod zapłon 31-06: Model M06-64 różnił się od swoich pobratyńców kilkoma innowacyjnymi szczegółami;
Przeniesiono mocowanie podnóżek pasażera z konsoli ramy na wachacz.
Podnóżki pasażera mocykla WSK M06-64
Zrezygnowano z bocznych puszek i osłony akumulatora; akumulator odsłonięty.
Po prawo widać mocowanie dla akumulatora.
Mocowanie tłumika wychodzi z ramy a nie jak w poprzednikach jest przedłużeniem konsoli.
Zdjęcie wspornika
Zmieniono mocowanie kanapy a także zastosowano schowek pod kanapą który już został na stałe wprowadzony do produkcji motocykla M06-64 oraz motocykla M06-B1.
Kanapa z blaszanym spodem
Schowek na narzędzia pod kanapą
Wprowadzono reflektor o średnicy czynnej zwiększonej do 135 mm.
Nowy reflektor
Błotnik tylny został został skrócony o połowę, pierwsza połowa (stała) razem ze schowkiem jest stałym nie wymienialnym elementem ramy.
Na pierwszym planie (czarny błotnik) widzimy błotnik do M06-64, w dalszym planie (bordowy błotnik) jest to błotnik do WFM
Zmiany dotyczyły także licznika, lecz była to zmiana kosmetyczna mianowicie zmianie uległa wskazówka licznika.
Zdjęcie licznika starego typu
Zdjęcie licznika nowego typu
Koła motocykla M06-64 są wymienne, charakteryzują się bębnem posiadającym 5 żeberek.
5 żeberek koła M06-64 wymiennego
Motocykl WSK M06-64 był dość ubogi w chromach i dodatkowym wyposażeniu, chromowano elementy:
Kierownica: Ramka lampy: Szklanki amortyzatorów: Wsporniki tylne błotnika: Kolanko wydechowe: Resztę czyli;
szklanki przedniego zawieszenia, hamulec nożny, felgi, malowano na kolor szary młotkowy, Karoserię motocykla M06-64 malowano na trzy kolory: popularny czarny
rzadziej spotykany "wiśnia-bordo"
oraz bardzo rzadki kolor "seledyn-morski" stosowany tylko w 1964r (dodatkowo lampa miała kolor szary a trójkątne osłony-czarny)
szparunki złote jak w poprzednikach oraz logo WSK nie zmieniło się.
Kraników w M06-64 były 2 typy
1'szy jak we wcześniejszych wsk i wfm "przesuwany"
2'gi taki sam jak w Junaku i komarze.
Zdjęcie 1'szy typ Zdjęcie 2'gi typ
Dane techniczo-eksploatacyjne motocykla M06-64
DANE OGÓLNE:
Model motocykla: M06-64
Marka fabryczna: WSK
Ciężar własny: 98kg
Dopuszczalne obciążenie użyteczne: 150kg
Prędkość maksymalna: 80km/h
Zużycie paliwa: 2,5l na 100km przy prędkości 60km/h
Pojemność zbiornika paliwa: 12,5l
Dopuszczalny ciężar całkowity: 250kg
Silnik:
Model:S01-Z lub S01-Z3
Gaźnik: G20M o gardzieli 20mm
Sprzęgło: Mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów: trzybiegowa z kołami stale zazębionymi. przełożenia: I-3,16*, II- 1,495, III-1
* w silnikach S01-Z przełożenie pierwszego biegu wynosi 2.43
PODWOZIE:
Rozstaw osi: 1281mm
Całkowita długość: 2020mm
Całkwita szerokość: 645mm
Wysokość: 1000mm
Prześwit: 180mm
Najmniejszy promień skrętu w lewo i w prawo: 2000mm
Napęd:z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Koło przednie i tylne: Zamienne, szprychowe z obręczą 18", piasta koła pełna odlewana ze stopu lekkiego z pierścieniem żeliwnym, ułożyskowana na dwóch łożyskach kulkowych. Ogumienie uniwersalne
Hamulce:Bebnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, zebrowane z wtopiona zeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Pojemnosci:
Skrzynka biegów 0,5 L LUX 10
Zbiornik paliwa 12,5 L
Teleskopy przednie 90ccm LUX 10
Teleskopy tylne 50 ccm mieszaniny oleju turbinowego i transformatorowego.
Motocykl nie posiadał krućca,skrzynek bocznych narzędziowych,osłon gaźnika od B1, wszystkie te elementy były "doklejane" przez swoich właścicieli i nie stanowiły oryginalnego wyposażenia motocykla.
Bibliografia:
http://motocykle.svasti.org/index.html? ... k1251.html
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/wsk-m06-64-zaw.html
Oraz własna wiedza
Zdjęcia dzięki serwisowi allegro.pl, sklepowi skuterdebica.hg.pl oraz nasza prywatna baza zdjęć.
Autorzy: z-tomek oraz WSK
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-11-11, 17:55 przez WSK, łącznie zmieniany 2 razy.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Motocykl M06-B1
Krótka charakterystyka
Jak to zwykle bywało trudności z wprowadzeniem do produkcji seryjnej niektórych rozwiązań z modelu M06B zmusiły konstruktorów do opracowania nieco uproszczonej wersji motocykla. Ze względów technologicznych powrócono do płytkich błotników, toczoną osłonę gaźnika zastąpiła gięta, zniknął bagażnik. Nieco zmodyfikowany układ dolotowy silnika poprawił jego elastyczność i z uwagi na tłumik szmerów ssania pojazd stał się trochę cichszy.
Pierwsze 500 sztuk tej wersji WSK zeszło z taśmy na przełomie lat 1966/67. Masowa produkcje uruchomiono w sierpniu 1967 roku. Jednostką napędową motocykla B1 był silnik z Nowej Dęby oznaczony symbolem S-01Z3A. W silniku zastosowano dłuższy, niz. w wersjach poprzednich, króciec ssący. Zmiana poprawiła stopień napełniania oraz podwyższyła osiągi. Moment obrotowy wzrósł do 10,8 N/m przy 4600 obr/min. Moc silnika wynosiła 8 KM. Chromowa powłokę zyskała dzwignia kickstartera oraz zmiany biegów.
(Wypusty przed rokiem 1968 posiadały silnik S01-Z3 na zapłonie 31-06 zapożyczony z motocykla M06-64)
Prospekty fabryczne motocykla WSK M06-B1
Motocykl M06-B1 strona lewa
Motocykl M06-B1 strona prawa
Motocykl M06-B1 w białej kolorystyce
Silnik zblokowany był z trzystopniowa skrzynia biegów. Motocykl wyposażony był w trzytarczowe mokre sprzęgło, a napęd na tylne koło przenoszony był przez łańcuch 1/2". Jednostka napędowa zasilana była przez gaźnik G-20 M o średnicy 20 mm. Silnik wmontowany był w ramę zamkniętą podwójna, wykonana z ceowych, wzmocnionych belek.
Zdjęcie silnika S01-Z3Alux , charakteryzuje się on przedewszystkim numerami silnika ze strony lewej i w jednym ciągu
Silnik posiadał zapłon 31-06
Zdjęcie krućca silnika
Motocykl M06-B1 posiadał także inne "innowacyjne" na tamte czasy rozwiązania a więc;
Zastosowano zamki kierownicy i siodła ( niespotykane we wsześniejszych produkcjach WSK),podnóżki pasażera wróciły na konsolę ramy, a podnóżki kierowcy zyskały regulację, zmieniono także wygląd filtra powietrza, który pozostał w tej formie aż do zamknięcia fabryki w 1985r, zmianie uległ także licznik i to dwukrotnie, nie zmieniono kranika, lecz wyeliminowano przestarzały i kłopotliwy przesuwany kranik starego typu..
Zdjęcie miejsca na zamek kierownicy
Mocowanie baku zostało na stałe umieszczone w ramie a nie jak w poprzednikach było oddzielnym elementem.
Zdjęcie mocowania baku
Zdjęcie nowych konsol ramy
Zdjęcie regulowanych podnóżek kierowcy
Wprowadzono osłony na gaźnik (dotychczas takie rozwiązania były widywane w SHL (M11,Gazeli) )
Zdjęcie osłon gaźnika charakterystycznych dla modelu B1
Kranik w B1
Zastosowano błotniki nowego typu, całkiem inne niż w dotychczasowych modelach
Zdjęcie nowego przedniego błotnika
Zdjęcie nowego tylniego błotnika
Zdjęcie miejsca umieszczenia blokady siedzenia w B1
Zdjęcie nowego typu filtra powietrza.
Koła motocykla M06-B1 nie były już zamienne jak u jego pobratyńcach, koła posiadały 4 żeberka a nie 5
Koło przednie motocykla B1, charakteryzuje się brakiem metalowego dekielka osłaniającego miejsce na zębatke w kołach niewymiennych
Liczników było 3 typy, 1'szy to kontynuacja licznika z M06-64, drugi typ to występujący tylko w tym modelu licznik do 100km/h, trzeci to znany nam bardziej licznik do 120km/h
1'szy typ licznika( w b1 tylko w roku 1968 i wczesniejszych wypustach)
2'gi typ licznika (rok tylko 1969)
3'ci typ licznika (w b1 rok 1970-1971 )
Dodano także nowe chromy, zaczęto chromować stopke hamulca nożnego a także przednie lagi, zmieniono tylne mocowania błotnika
Zdjęcie chromowanej dźwigni hamulca tylniego
Zdjęcie chromowanego kickstartera
Zdjęcie chromowanych przednich lag
Nowe tylne mocowania błotnika
Motocykl jako jedyny pojazd mechaniczny został oznaczony krajowym znakiem jakości "1", który nadawał Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie, nagrodę zdobył w roku 1969.
W tym także roku model B1 przeszedł pierwszą zmianę- mianowicie pod logiem "WSK" na baku zaczęto naklejać znak jakości "1", takie rozwiązanie było tylko i wyłącznie w roku 1969.Znaczek jakości "1" pojawił się także na dekielku od sprzęgła.
Kolejną zmianę motocykl przeszedł w następnym roku- 1970, mianowicie zmianie uległa kanapa, zamiast dotychczasowej 11 letniej kanapy profilowanej wprowadzono kanapę "płaską", która towarzyszyła tym motocyklom prawie bez zmieniania do końca produkcji, zmieniono także tylnią lampę- zastosowano lampę z SHL Gazeli.
Nowy typ siedzenia stosowany w motocyklach B1 w latach 1969-1971
Nowy typ siedzenia widok od góry
Nowy typ siedzenia widok od spodu
Siedzenie profilowane na metalowej podeszwie stosowane w latach 1964-1969
Zdjęcie kanapy profilowanej na metalowym spodzie wraz z uchwytem na zamek siedzenia.
Zdjęcie lampy z SHL Gazeli.
Znaczek "1" na dekielku od sprzęgła
Znaczek "1" na baku
Motocykle M06-B1 malowano na trzy kolory;
Czarny ze złotymi szparunkami-(1968-1971)
Biały-(1970-1971)
Czerwony ze złotymi szparunkami (1968 i wersje wstecz)
Konstruktorami WSK M 06 B1 byli m.in. Mieczysław Krzeszowiec i Tadeusz Władysiuk. 1.pazdziernika 1968* roku motocykl został oznaczony krajowym znakiem jakości "1" który nadawał Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. Model B1 doczekał się także wersji wyścigowej. Prototyp tej maszyny zaprezentowano na Targach Poznańskich. Pojazd napędzany silnikiem W-1 miął moc 12 KM.
* znaczek "1" na baku pojawił się dopiero w 1969r.
Oficjalne lata produkcji motocykla M06-B1 to 1968-1971
Liczba wyprodukowanych sztuk: 271590szt.
Pierwsze wersje M06-B1 były wyposażone w koła wymienne (patrz M06-64)
Oraz silniki S01-Z3, z tym że dodany był króciec, pasowanie to dotyczy tylko i wyłącznie rocznika 1968 i wersji "wstecz"
Dane techniczne:
Silnik:
S 01 Z3A, dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania 6,9, moc maksymalna 7,3 KM przy 4850 obr/min, moment 10,8 Nm przy 4600 obr/min.. Smarowanie mieszankowe w stosunku 1:20
Gaźnik:
Typu G20M o gardzieli 20 mm
Sprzęgło:
mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów:
trzybiegowa z kołami stale zazębionymi. przełożenia: I-3,16, II- 1,495, III-1
Napęd:
Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Podwozie:
Rama podwójna spawana, wykonana z profili ceowych. Zawieszenie przednie teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 150 mm. Zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu wleczonym teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 80 mm
Koła:
obręcze 1,85x18, opony 3,00x18', koła niewymienne
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna:
6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy. Punkt zapłonu 3 mm przed GMP, Przerywacz - 0,3-0,4 mm, świeca M14x1,25 225. światło szosowe 6v25/25W, światło miejskie 6V1,5W, oświetlenie szybkościomierza 6V 1,5W. Prostownik selenowy z bezpiecznikiem, lampa tylna 6V 3 W do świateł, 6V 5W do światła stop. Akumulator 6V 10Ah ołowiowy kwasowy. Przełącznik świateł przy lewej rączce kierownicy zintegrowany z przyciskiem sygnału. Sygnał dźwiękowy zamontowany pod lampą przednią elektryczny.
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,5 L LUX 10
Zbiornik paliwa 12,5 L
Teleskopy przednie 90ccm LUX 10
Teleskopy tylne 50 ccm mieszaniny oleju turbinowego i transformatorowego.
Ciężar:
Ciężar własny 98 kg, ciężar max 150 kg
Zużycie paliwa: 2.5 l/100 km przy 60 km/h
Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesień bd
Stosunek mocy silnika do ciężaru 65 KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
Czarna+ szary młotkowy, biała, wiśniowa
Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi
Zdjęcia dzięki:
http://www.skuterdebica.hg.pl
http://www.allegro.pl
http://www.polskajazda.pl
oraz własne zdjęcia
Pozwoliłem sobie także wykorzystać zdjęcie białej b1 użytkownika konter
Przygotował
WSK
Krótka charakterystyka
Jak to zwykle bywało trudności z wprowadzeniem do produkcji seryjnej niektórych rozwiązań z modelu M06B zmusiły konstruktorów do opracowania nieco uproszczonej wersji motocykla. Ze względów technologicznych powrócono do płytkich błotników, toczoną osłonę gaźnika zastąpiła gięta, zniknął bagażnik. Nieco zmodyfikowany układ dolotowy silnika poprawił jego elastyczność i z uwagi na tłumik szmerów ssania pojazd stał się trochę cichszy.
Pierwsze 500 sztuk tej wersji WSK zeszło z taśmy na przełomie lat 1966/67. Masowa produkcje uruchomiono w sierpniu 1967 roku. Jednostką napędową motocykla B1 był silnik z Nowej Dęby oznaczony symbolem S-01Z3A. W silniku zastosowano dłuższy, niz. w wersjach poprzednich, króciec ssący. Zmiana poprawiła stopień napełniania oraz podwyższyła osiągi. Moment obrotowy wzrósł do 10,8 N/m przy 4600 obr/min. Moc silnika wynosiła 8 KM. Chromowa powłokę zyskała dzwignia kickstartera oraz zmiany biegów.
(Wypusty przed rokiem 1968 posiadały silnik S01-Z3 na zapłonie 31-06 zapożyczony z motocykla M06-64)
Prospekty fabryczne motocykla WSK M06-B1
Motocykl M06-B1 strona lewa
Motocykl M06-B1 strona prawa
Motocykl M06-B1 w białej kolorystyce
Silnik zblokowany był z trzystopniowa skrzynia biegów. Motocykl wyposażony był w trzytarczowe mokre sprzęgło, a napęd na tylne koło przenoszony był przez łańcuch 1/2". Jednostka napędowa zasilana była przez gaźnik G-20 M o średnicy 20 mm. Silnik wmontowany był w ramę zamkniętą podwójna, wykonana z ceowych, wzmocnionych belek.
Zdjęcie silnika S01-Z3Alux , charakteryzuje się on przedewszystkim numerami silnika ze strony lewej i w jednym ciągu
Silnik posiadał zapłon 31-06
Zdjęcie krućca silnika
Motocykl M06-B1 posiadał także inne "innowacyjne" na tamte czasy rozwiązania a więc;
Zastosowano zamki kierownicy i siodła ( niespotykane we wsześniejszych produkcjach WSK),podnóżki pasażera wróciły na konsolę ramy, a podnóżki kierowcy zyskały regulację, zmieniono także wygląd filtra powietrza, który pozostał w tej formie aż do zamknięcia fabryki w 1985r, zmianie uległ także licznik i to dwukrotnie, nie zmieniono kranika, lecz wyeliminowano przestarzały i kłopotliwy przesuwany kranik starego typu..
Zdjęcie miejsca na zamek kierownicy
Mocowanie baku zostało na stałe umieszczone w ramie a nie jak w poprzednikach było oddzielnym elementem.
Zdjęcie mocowania baku
Zdjęcie nowych konsol ramy
Zdjęcie regulowanych podnóżek kierowcy
Wprowadzono osłony na gaźnik (dotychczas takie rozwiązania były widywane w SHL (M11,Gazeli) )
Zdjęcie osłon gaźnika charakterystycznych dla modelu B1
Kranik w B1
Zastosowano błotniki nowego typu, całkiem inne niż w dotychczasowych modelach
Zdjęcie nowego przedniego błotnika
Zdjęcie nowego tylniego błotnika
Zdjęcie miejsca umieszczenia blokady siedzenia w B1
Zdjęcie nowego typu filtra powietrza.
Koła motocykla M06-B1 nie były już zamienne jak u jego pobratyńcach, koła posiadały 4 żeberka a nie 5
Koło przednie motocykla B1, charakteryzuje się brakiem metalowego dekielka osłaniającego miejsce na zębatke w kołach niewymiennych
Liczników było 3 typy, 1'szy to kontynuacja licznika z M06-64, drugi typ to występujący tylko w tym modelu licznik do 100km/h, trzeci to znany nam bardziej licznik do 120km/h
1'szy typ licznika( w b1 tylko w roku 1968 i wczesniejszych wypustach)
2'gi typ licznika (rok tylko 1969)
3'ci typ licznika (w b1 rok 1970-1971 )
Dodano także nowe chromy, zaczęto chromować stopke hamulca nożnego a także przednie lagi, zmieniono tylne mocowania błotnika
Zdjęcie chromowanej dźwigni hamulca tylniego
Zdjęcie chromowanego kickstartera
Zdjęcie chromowanych przednich lag
Nowe tylne mocowania błotnika
Motocykl jako jedyny pojazd mechaniczny został oznaczony krajowym znakiem jakości "1", który nadawał Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie, nagrodę zdobył w roku 1969.
W tym także roku model B1 przeszedł pierwszą zmianę- mianowicie pod logiem "WSK" na baku zaczęto naklejać znak jakości "1", takie rozwiązanie było tylko i wyłącznie w roku 1969.Znaczek jakości "1" pojawił się także na dekielku od sprzęgła.
Kolejną zmianę motocykl przeszedł w następnym roku- 1970, mianowicie zmianie uległa kanapa, zamiast dotychczasowej 11 letniej kanapy profilowanej wprowadzono kanapę "płaską", która towarzyszyła tym motocyklom prawie bez zmieniania do końca produkcji, zmieniono także tylnią lampę- zastosowano lampę z SHL Gazeli.
Nowy typ siedzenia stosowany w motocyklach B1 w latach 1969-1971
Nowy typ siedzenia widok od góry
Nowy typ siedzenia widok od spodu
Siedzenie profilowane na metalowej podeszwie stosowane w latach 1964-1969
Zdjęcie kanapy profilowanej na metalowym spodzie wraz z uchwytem na zamek siedzenia.
Zdjęcie lampy z SHL Gazeli.
Znaczek "1" na dekielku od sprzęgła
Znaczek "1" na baku
Motocykle M06-B1 malowano na trzy kolory;
Czarny ze złotymi szparunkami-(1968-1971)
Biały-(1970-1971)
Czerwony ze złotymi szparunkami (1968 i wersje wstecz)
Konstruktorami WSK M 06 B1 byli m.in. Mieczysław Krzeszowiec i Tadeusz Władysiuk. 1.pazdziernika 1968* roku motocykl został oznaczony krajowym znakiem jakości "1" który nadawał Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. Model B1 doczekał się także wersji wyścigowej. Prototyp tej maszyny zaprezentowano na Targach Poznańskich. Pojazd napędzany silnikiem W-1 miął moc 12 KM.
* znaczek "1" na baku pojawił się dopiero w 1969r.
Oficjalne lata produkcji motocykla M06-B1 to 1968-1971
Liczba wyprodukowanych sztuk: 271590szt.
Pierwsze wersje M06-B1 były wyposażone w koła wymienne (patrz M06-64)
Oraz silniki S01-Z3, z tym że dodany był króciec, pasowanie to dotyczy tylko i wyłącznie rocznika 1968 i wersji "wstecz"
Dane techniczne:
Silnik:
S 01 Z3A, dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania 6,9, moc maksymalna 7,3 KM przy 4850 obr/min, moment 10,8 Nm przy 4600 obr/min.. Smarowanie mieszankowe w stosunku 1:20
Gaźnik:
Typu G20M o gardzieli 20 mm
Sprzęgło:
mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów:
trzybiegowa z kołami stale zazębionymi. przełożenia: I-3,16, II- 1,495, III-1
Napęd:
Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Podwozie:
Rama podwójna spawana, wykonana z profili ceowych. Zawieszenie przednie teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 150 mm. Zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu wleczonym teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 80 mm
Koła:
obręcze 1,85x18, opony 3,00x18', koła niewymienne
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna:
6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy. Punkt zapłonu 3 mm przed GMP, Przerywacz - 0,3-0,4 mm, świeca M14x1,25 225. światło szosowe 6v25/25W, światło miejskie 6V1,5W, oświetlenie szybkościomierza 6V 1,5W. Prostownik selenowy z bezpiecznikiem, lampa tylna 6V 3 W do świateł, 6V 5W do światła stop. Akumulator 6V 10Ah ołowiowy kwasowy. Przełącznik świateł przy lewej rączce kierownicy zintegrowany z przyciskiem sygnału. Sygnał dźwiękowy zamontowany pod lampą przednią elektryczny.
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,5 L LUX 10
Zbiornik paliwa 12,5 L
Teleskopy przednie 90ccm LUX 10
Teleskopy tylne 50 ccm mieszaniny oleju turbinowego i transformatorowego.
Ciężar:
Ciężar własny 98 kg, ciężar max 150 kg
Zużycie paliwa: 2.5 l/100 km przy 60 km/h
Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesień bd
Stosunek mocy silnika do ciężaru 65 KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
Czarna+ szary młotkowy, biała, wiśniowa
Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi
Zdjęcia dzięki:
http://www.skuterdebica.hg.pl
http://www.allegro.pl
http://www.polskajazda.pl
oraz własne zdjęcia
Pozwoliłem sobie także wykorzystać zdjęcie białej b1 użytkownika konter
Przygotował
WSK
Ostatnio zmieniony 2012-01-31, 22:45 przez WSK, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2007-01-13, 11:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Wg książki Kuklewicza,Kapeckiego z 69r. w B1 stosowany był kranik z rezerwą.
Jednak w rozdziale o wymianie uszczelek kranika autor podaje że w tym czasie był w obiegu starszy kranik przepływowy, którego już nie produkowano. Stąd wynika że masz poprostu kranik od starszego typu WSK lub podobnych .
Kranik starego typu.
Kranik nowego typu.
Jednak w rozdziale o wymianie uszczelek kranika autor podaje że w tym czasie był w obiegu starszy kranik przepływowy, którego już nie produkowano. Stąd wynika że masz poprostu kranik od starszego typu WSK lub podobnych .
Kranik starego typu.
Kranik nowego typu.
Ostatnio zmieniony 2007-03-20, 00:35 przez karol.hol, łącznie zmieniany 2 razy.
MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
- marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
HObbystycznie dla porownania poprzednik i nastepca. Motocykle w duzym stopniu oryginalne, M06-64 w trakcie kompetowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-03-03, 21:28 przez Stary, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zbyt duże zdjęcie rozciągające forum. Pomniejszyłem.
Powód: Zbyt duże zdjęcie rozciągające forum. Pomniejszyłem.
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
A tu moja WSK M06 64 z 1967roku
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Mam takie pytanie
Według książki Adama Kuklewicza ''Naprawa motocykli WSK'' w której opisane są m.in. WSK M06-Z, WSK M06-64 i WSK M06B1 istniało swego rodzaju wyposażenie dodatkowe dostępne sklepach Motozbytu produkcji WSK Świdnik :
osłony przeciwwiatrowe, osłony na nogi, uchwyt boczny, podpórka boczna, kierunkowskazy i bagażnik.
Wiem że jest temat o dodatkowym wyposażeniu na forum ale męczy mnie jedno - te kierunkowskazy--> czyli że w latach 60 były przewidziane kierunkowskazy jako wyposażenie dodatkowe do WSK dwu ramowych Jak to wyglądało czy to takie jakie znamy z kobuza czy może jakieś zaprojektowane pod linię dwu ramówki Pytam gdyż gdyby kierunkowskazy były przewidziane (jako dodatkowe) do WSK dwu ramowych to zainstalował bym kierunki w mojej WSK M06-64 z 1967 roku
Dodam że ta książka jest z 1969 roku czyli by pasowało.
Według książki Adama Kuklewicza ''Naprawa motocykli WSK'' w której opisane są m.in. WSK M06-Z, WSK M06-64 i WSK M06B1 istniało swego rodzaju wyposażenie dodatkowe dostępne sklepach Motozbytu produkcji WSK Świdnik :
osłony przeciwwiatrowe, osłony na nogi, uchwyt boczny, podpórka boczna, kierunkowskazy i bagażnik.
Wiem że jest temat o dodatkowym wyposażeniu na forum ale męczy mnie jedno - te kierunkowskazy--> czyli że w latach 60 były przewidziane kierunkowskazy jako wyposażenie dodatkowe do WSK dwu ramowych Jak to wyglądało czy to takie jakie znamy z kobuza czy może jakieś zaprojektowane pod linię dwu ramówki Pytam gdyż gdyby kierunkowskazy były przewidziane (jako dodatkowe) do WSK dwu ramowych to zainstalował bym kierunki w mojej WSK M06-64 z 1967 roku
Dodam że ta książka jest z 1969 roku czyli by pasowało.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Kierunków w 2 ramówce nigdy nie widziałem (żeby wyglądało na oryginał). Do 125 szkoda kierunków ładować bo będzie aqu szybko padał - ot, taka to konstrukcja.
Kanapa ma być stopniowana - płaska była tylko w M06B1 z 1970-71.
Silnik ma mieć kapę Dębowską, w M06-64 nie było krućców ssących.
Kanapa ma być stopniowana - płaska była tylko w M06B1 z 1970-71.
Silnik ma mieć kapę Dębowską, w M06-64 nie było krućców ssących.
- Edi
- Posty: 13
- Rejestracja: 2008-04-03, 18:42
- GG: 0
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Witam was. Mój ojciec mi opowiadał o kierunkowskazach były montowane przy manetkach (na samym końcu). Mam chyba nawet zdjęcie (postaram się wrzucić).Wyglądały jak żarówki z płaskim końcem. takie jak te punktowe. Bagażnik mam i wszelkie osłony również.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Jeśli możesz to wrzuć te zdjęcia jak najszybciej
Mam takie osłony- czy to jest oryginał do modelu M06 64 i B1 I czy te mocowania na dole są oryginalne? w tych osłonach jakieś taki powyginane są
I jeszcze jedno--> jako że stopka centralna od moto pojechała do spawania zastanawia mnie czy tam gdzie się ją mocuje nie powinno być jakiś tulejek I jak oryginalnie były rozwiązane podnóżki - w moim przypadku było tak że przez rame przechodzi taki gruby drut i na jego końcach zakłada się te gumy-- czy to oryginalnie tak było a jeśli nie to jak to było fabrycznie zrobione
P.S
Zdjęcia miło widziane
Mam takie osłony- czy to jest oryginał do modelu M06 64 i B1 I czy te mocowania na dole są oryginalne? w tych osłonach jakieś taki powyginane są
I jeszcze jedno--> jako że stopka centralna od moto pojechała do spawania zastanawia mnie czy tam gdzie się ją mocuje nie powinno być jakiś tulejek I jak oryginalnie były rozwiązane podnóżki - w moim przypadku było tak że przez rame przechodzi taki gruby drut i na jego końcach zakłada się te gumy-- czy to oryginalnie tak było a jeśli nie to jak to było fabrycznie zrobione
P.S
Zdjęcia miło widziane
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Nie ma "oryginalnych" osłon na nogi do B1, każda taka osłona to wyposarzenie dodatkowe motocykla które kupowało się w GS-ach tak jak np dzisiaj owiewki Tiger czy cuś takiego..
Ps. Edi a masz przednią osłonę z szybą..?
Ps. Edi a masz przednią osłonę z szybą..?
Little Outsider
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Jeżeli o taką oryginalność ci chodzi to mówię ci ze sa one oryginalne, mocowania niekoniecznie muszą pasować do b1, bo np. mogły jeżdzić w junaku.. poprostu żeby stwierdzić czy pasują do dwuramówki poprostu trzeba je przymierzyć, wiem ze te mocowania były cięte , gięte i przerabiane by dostosować je pod dany motocykl.. a osłona powinna wyglądać mniejwiecej jak na tym zdjęciu..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Little Outsider
- Edi
- Posty: 13
- Rejestracja: 2008-04-03, 18:42
- GG: 0
- Lokalizacja: Chełm
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Witam, miałem już to dawno zrobić ale dodam fotki B1-dynek 125 i 175 Rok bliżej nie określony ponieważ dostałem te zdjęcia w prezencie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Czy to nie jest przypadkiem W1 taki sam który posiada gaceczkos?
Gdyby ktoś nie kojarzył silników W1 tu link : viewtopic.php?f=62&t=3595
Kruciec gaźnika cienki jak w w1j?Gdyby ktoś nie kojarzył silników W1 tu link : viewtopic.php?f=62&t=3595
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Tak, WSK jest dokladnie z takim Wicherkiem, jak mój. Łatwo poznać po króćcu gaźnika, na którym najpewniej siedzi G20. Dla osób nie obeznanych w temacie jest to silnik Wiatr o pojemności 125 ccm z czterobiegową skrzynią, jak przystało na Wiatra. Jest to pierwszy wypust Wiatra 125, prawdopodobnie jeszcze na iskrownik (na zdjęciu nie widać).
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
No dobra tylko skoro ten silnik to 125 to dlaczego wcześniej było wspomniane że to wsk M06-B1 175?
Z tego co rozumiem to w końcu nie było 175 tylko 125 lecz z innym silnikiem...
Z tego co rozumiem to w końcu nie było 175 tylko 125 lecz z innym silnikiem...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Tak, M06B1 z silnikiem W1 tj. 125ccm.
A tak w ogóle to pozwolę sobie zauważyć, że motocykl z 1 zdjęcia to nie M06B1, a M06-64 z założonymi osłonami bocznymi od B1, a drugi motocykl jest podobny do M06B (nie mylić z M06B1) z tym, że ma silnik W1 oraz tylny błotnik jak w Shl M11.
Świdnicka fabryka nigdy nie przestanie nas zaskakiwać ...
A tak w ogóle to pozwolę sobie zauważyć, że motocykl z 1 zdjęcia to nie M06B1, a M06-64 z założonymi osłonami bocznymi od B1, a drugi motocykl jest podobny do M06B (nie mylić z M06B1) z tym, że ma silnik W1 oraz tylny błotnik jak w Shl M11.
Świdnicka fabryka nigdy nie przestanie nas zaskakiwać ...
- misiek125
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
- GG: 5981881
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Ta wsk jest zaprzeczeniem że m06-64 były tylko i wyłącznie w czarnym kolorze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Freedom Riders
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: M06-64, M06B1
Foto wyścigowej B1. WSK świetne opisy
Czerwona to W1 Roberta Stecia.
Foto z wyścigów ze strony "Świdnik na kartach historii"
Czerwona to W1 Roberta Stecia.
Foto z wyścigów ze strony "Świdnik na kartach historii"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2010-01-22, 00:37
- GG: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Witam.
Mam kilka pytań odnośnie WSK M06B1 rocznik 1969
1. Czy był oryginalnie montowany licznik skalowany do 120 km/h, taki jak pokazał kolega WSK jako 3ci typ licznika. Posiadam taki w modelu z 1969 roku.
2. Czy nr silnika w 1969 był wybijany pod cylindrem z lewej strony, tak jak na fotce kolegi WSK? Czy takie oznakowanie było stosowane w silnikach S01 Z3A?
3. Jak odróżnić silnik S01 Z3A od S01 Z3A lux?
4. Czy koła są takie same jak w modelu M06B3?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Mam kilka pytań odnośnie WSK M06B1 rocznik 1969
1. Czy był oryginalnie montowany licznik skalowany do 120 km/h, taki jak pokazał kolega WSK jako 3ci typ licznika. Posiadam taki w modelu z 1969 roku.
2. Czy nr silnika w 1969 był wybijany pod cylindrem z lewej strony, tak jak na fotce kolegi WSK? Czy takie oznakowanie było stosowane w silnikach S01 Z3A?
3. Jak odróżnić silnik S01 Z3A od S01 Z3A lux?
4. Czy koła są takie same jak w modelu M06B3?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości