Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
- Lewkowicz
- Posty: 8
- Rejestracja: 2008-07-01, 14:03
- GG: 7889438
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
URAL M62
Komar '68 - Lokalizacja: olsztyn
Ładowanie
Witam
Prosze powiedzcie mi jakie sa stojany do wsk 175?
na deklu od iskrownika jest napis "ladowanie 6v, oswietlenie 12v"
mam prawdopodobnie uszkodzone cewki, bo swiatla sa slabe i ladowanie marne, wiec musze kupic stojan 12v czy 6v? nie wiem juz bo zglupialem...a moze jest tylko jeden typ stojana z cewkami, a ja robie tylko sobie i Wam problem.
Powiedzcie jak to z tym jest w koncu
Prosze powiedzcie mi jakie sa stojany do wsk 175?
na deklu od iskrownika jest napis "ladowanie 6v, oswietlenie 12v"
mam prawdopodobnie uszkodzone cewki, bo swiatla sa slabe i ladowanie marne, wiec musze kupic stojan 12v czy 6v? nie wiem juz bo zglupialem...a moze jest tylko jeden typ stojana z cewkami, a ja robie tylko sobie i Wam problem.
Powiedzcie jak to z tym jest w koncu
- Wojtek
- Posty: 955
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Ładowanie
Są dwa rodzaje prądnic. Światła zawsze mają zasilanie 12V. Różnica jest w napięciu ładowania akumulatora. Początkowo wynosiło ono 12V, później 6V. 6V jest najczęściej spotykane i tak też jest u ciebie. Prądnicę12V poznasz po czterech kablach. 2 żółtych, czerwonym i czarnym. Prądnica 6V ma 5 kabli: żółty, niebieski, brąz, czerwony i czarny. Czarny to przewód od przerywacza, czerwony zawsze zasilanie świateł. Napięcie między czerwonym a masą wynosi 12V.
2 żółte przewody to dwa bieguny dwóch połączonych szeregowo cewek. W prądnicy 6V 3 przewody wynikają z równoległego połączenia cewek.
2 żółte przewody to dwa bieguny dwóch połączonych szeregowo cewek. W prądnicy 6V 3 przewody wynikają z równoległego połączenia cewek.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Gracjan
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
- GG: 621142
- Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
- Kontaktowanie:
Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Mam taką sprawę. Zamierzam zrobić porządne ładowanie w motorze i mam pytanie jak sprawdzić czy jest ładowanie, a dokładniej jakie powinno być napięcie na klemach od AQ, kiedy AQ będzie odłączony od tych klem i podłączony bezpośrednio do cewki WN, aby motor mógł być uruchomiony, oraz jakie napięcie będzie na klemach kiedy AQ będzie do nich podłączony i jakie napięcie powinno być pomiędzy tymi dwoma żółtymi kablami od ładowania co wychodzą z prądnicy. Oczywiście przyjmijmy, że silnik jest wtedy uruchomiony.
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Przyłącze się do pytania bo mam pogmatwaną elektrykę i muszę zrobić właśnie ładowanie
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska!
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
- Wojtek
- Posty: 955
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Naładowany akumulator powinien mieć 13V. Problemy z zapłonem pojawiają się gdy napięcie spada poniżej 8V.
Najłatwiejszy pomiar jaki można wykonać to zmierzyć napięcie na stykach akumulatora podczas gdy silnik pracuje i światła są włączone. Po dodaniu gazu napięcie powinno wzrosnąć do blisko 14V a w każdym razie ponad 13V.
Kolejny test to uruchomienie motocykla i odłączenie akumulatora. Przy sprawnym ładowaniu silnik powinien pracować dalej.
Trzeci sposób to pomiar natężenia prądu na przewodzie biegnącym do dodatniego bieguna akumulatora. Amperomierz oczywiście włączamy w obwód szeregowo. Świadomie podłączamy przewody tak aby kontrolować znak wyniku pomiaru. Jeśli na wolnych obrotach na mierniku pojawi się minus to oznaczać będzie że chwilowy bilans jest ujemny i akumulator rozładowuje się. Gdy po dodaniu gazu pomiar będzie dodatni okaże się że ładowanie jest sprawne. Pozostaje kwestia jaka będzie wartość natężenia. Nie mam tutaj pewności ale tak na wyczucia przynajmniej jeden amper powinien być.
Pomiar natężenia wykonujemy przy włączonych światłach.
Najłatwiejszy pomiar jaki można wykonać to zmierzyć napięcie na stykach akumulatora podczas gdy silnik pracuje i światła są włączone. Po dodaniu gazu napięcie powinno wzrosnąć do blisko 14V a w każdym razie ponad 13V.
Kolejny test to uruchomienie motocykla i odłączenie akumulatora. Przy sprawnym ładowaniu silnik powinien pracować dalej.
Trzeci sposób to pomiar natężenia prądu na przewodzie biegnącym do dodatniego bieguna akumulatora. Amperomierz oczywiście włączamy w obwód szeregowo. Świadomie podłączamy przewody tak aby kontrolować znak wyniku pomiaru. Jeśli na wolnych obrotach na mierniku pojawi się minus to oznaczać będzie że chwilowy bilans jest ujemny i akumulator rozładowuje się. Gdy po dodaniu gazu pomiar będzie dodatni okaże się że ładowanie jest sprawne. Pozostaje kwestia jaka będzie wartość natężenia. Nie mam tutaj pewności ale tak na wyczucia przynajmniej jeden amper powinien być.
Pomiar natężenia wykonujemy przy włączonych światłach.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
A jeśli chodzi o instalacje 6 to powinno być w granicach 7 ??
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska!
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
- Wojtek
- Posty: 955
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Pierwsze co zrobiłem po kupnie to przeszedłem na 12V także dokładnie nie umiem powiedzieć. Ale intuicyjnie napięcie powinno skoczyć powyżej 7V po dodaniu gazu. W każdym razie powinno wyraźnie wzrosnąć względem tego co zmierzyłeś gdy silnik nie pracował. Na wolnych obrotach spodziewałbym się niskiej wartości a po dodaniu gazu powinna wyraźnie wzrosnąć. Ciężko tu mówić o konkretnych wartościach bo napięcie w WSK nie jest regulowane i waha się w dosyć dużym zakresie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Dobrze ładowany AQ 6V podczas pracy silnika powinien mieć 7,2V. na spoczynku troszkę ponad 6V.
P.S. to się tyczy sprzętów z regulatorami napięcia albo ładowarek a w wsk to tak jak kolega wyżej napisał.
P.S. to się tyczy sprzętów z regulatorami napięcia albo ładowarek a w wsk to tak jak kolega wyżej napisał.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- Gracjan
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
- GG: 621142
- Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Wojtek a ile powinno wynosić napięcie na klemach od AQ kiedy motor jest zapalony a AQ odłączony? Oczywiście w sytuacji kiedy prąd nie jest wogóle pobierany czyli światła wyłączone a cewka zapłonowa zasilana z osobnego źródła. Chodzi o takie coś jak na schemacie poniżej. I jeszcze ile powinno wynosić napięcie na tych dwóch kablach żółtych wychodzących z prądnicy.
- Wojtek
- Posty: 955
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Kiedyś wykonałem taki pomiar i napięcie było bardzo niestabilne. Dochodziło do kilkudziesięciu volt. W najmniejszym stopniu nie jest to miarodajny rezultat. Napięcie ładowania mierzymy na stykach akumulatora gdy silnik jest uruchomiony a światła włączone. Wtedy mamy sytuację podobną do warunków rzeczywistej pracy.
Nie dam głowy czy mierzyłem napięcie 'za' czy 'przed' prostownikiem.
Nie dam głowy czy mierzyłem napięcie 'za' czy 'przed' prostownikiem.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Pomiar na koncach kabli ładujących nic ci Gracjan nie da, pomiar musi być wykonany pod obciążeniem czyli z podłączony akumulatorem.
- Gracjan
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
- GG: 621142
- Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Aha czyli zrobię pomiar z akumulatorem. A co powiecie na sposób sprawdzania ładowania przez postojówki, czyli włączenie świateł postojowych przy zapalonym silniku i przygazowanie po czym powinno nastąpić rozjaśnienie się świateł. U mnie tylko w niewielkim stopniu prawie niezauważalnie się rozjaśniają a AQ ciągle się rozładowuje. Muszę kupić porządny mostek to zobaczymy.
- LukaSS
- Posty: 54
- Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
- GG: 6429228
- Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
To może ja sie wtrącę.
Akumulator nowy - naładowany w 100% ma mieć 12,6V.
Jeśli akumulator ma poniżej 12V - będzie najprawdopodobniej do wyrzucenia.
Ładowanie mierzymy przy odkręconej rączce gazu do połowy (moze byc troche mniej), przy zapalonych światłach długich. Ma być powyżej 13V. Tak w ogóle to powinno być powiyżej 14, aż do 14,4, ale tu jeśli jest powyżej 13 to jest git
Pomiar robimy na podłączonym akumulatorze, nie powinno się go odłączać podczas pracy silnika.
Nie ma co kombinować z włączaniem posotojówek czy stopu.
Akumulator nowy - naładowany w 100% ma mieć 12,6V.
Jeśli akumulator ma poniżej 12V - będzie najprawdopodobniej do wyrzucenia.
Ładowanie mierzymy przy odkręconej rączce gazu do połowy (moze byc troche mniej), przy zapalonych światłach długich. Ma być powyżej 13V. Tak w ogóle to powinno być powiyżej 14, aż do 14,4, ale tu jeśli jest powyżej 13 to jest git
Pomiar robimy na podłączonym akumulatorze, nie powinno się go odłączać podczas pracy silnika.
Nie ma co kombinować z włączaniem posotojówek czy stopu.
!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
W teorii tak, ale i tak jest niewystarczające w ruchu miejskim bez używania kierunków, mi tak akumulator starczał na tydzień-dwa. Ładowanie mamy tak na prawdę dopiero wtedy kiedy jedziemy w zakresie średnich obrotów czyli np 80km/h na 4 biegu.
- Gracjan
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
- GG: 621142
- Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Może i nie da, ale chciałem to sprawdzić, gdyż na sprawnym ładowaniu silnik po odłączeniu akumulatora powinien chodzić i właśnie chciałem sprawdzić jakie jest to napięcie za prostownikiem że silnik nie gaśnie mimo że AQ odłączony.ŻbiKu pisze:Pomiar na koncach kabli ładujących nic ci Gracjan nie da, pomiar musi być wykonany pod obciążeniem czyli z podłączony akumulatorem.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Jak sprawdzić ładowanie w WSK 175?
Pamiętajcie że na to wszystko ma wpływ również opornośc cewki zapłonowej przerwa na przerywaczy stan waszej instalacji!
Im mniejsza przerwa i większa oporność cewki zapłonowej ładowanie będzie większe, ja mam przerwę 0,55 i cewkę z jawy bo ma chyba 1,5-2Ohmy większą oporność niż cewka od wueski dzięki temu mam lepszy bilans prądu. Nie wiem po co w ogóle ten temat wszystko już zostało napisane chyba w temacie PROSTOWNIK.
Im mniejsza przerwa i większa oporność cewki zapłonowej ładowanie będzie większe, ja mam przerwę 0,55 i cewkę z jawy bo ma chyba 1,5-2Ohmy większą oporność niż cewka od wueski dzięki temu mam lepszy bilans prądu. Nie wiem po co w ogóle ten temat wszystko już zostało napisane chyba w temacie PROSTOWNIK.
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Za duzo prądu...wsk 175
Dzis mierzyłem napięcie ładowania na aq i na światłach jest 17-18V na wysokich obr.No i ja nie wiem co zrobić.Spaliło mi cewke butelkową od tego prądu.Moze zmienić regulator?Bo ja mam JEZPOL RNc-12 i on jest chyba od duzego fiata.Moze zmienić na ELMOT RNc-12 od malucha?Oba tak samo wyglądają ale moze jest jakaś różnica?Poradzcie prosze
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- wskocyklista04
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
- GG: 8553257
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Za duzo prądu...wsk 175
a nie próbowałeś na oryginalnym od jawy??
nie dałoby rady??
nie dałoby rady??
moja WueSKa:) http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/48870" target="_blank
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Za duzo prądu...wsk 175
Właśnie ze nie pomoze...to musi byc regulator z tylko 2 kablami.wejscie i wyjście.narazie spróbuje kupic nowy od malucha i powinno pomóc bo czytałem na elektrodzie ze najczęstszą przyczyną jest regulator.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości