Pomocy!!!
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2010-04-09, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 i 175
- Lokalizacja: Jawor 55
- Kontaktowanie:
Pomocy!!!
powiedzcie mi jak jest uszczelniony przed wyciekami oleju wałek od zmiany biegów, który jest w wałku startera, mowa tutaj o WSK 175. bo mam taki problem. podczas odpalania rusza się dźwignia od biegów, przez to starter nie chce dobrze odbić. podczas jazdy przy włączaniu biegu przesuwa się także starter ( tak jak przy odpalaniu ) co powoduje zgrzytanie w silniku. więc rozebrałem dzisiaj lewą część, zacząłem trochę piłować dookoła w środku wałka startera, ale nie wiem ile mogę, żeby później ten oring, czy co to tam powinno być, nie był luźny itp.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
ale co tam piłować ?? coś ewidentnie musiało wpaść pomiędzy wałki albo może rdza się zrobiła ?? takie coś jak opisałeś w ogolę nie może występować. Przeczyść wszystko dokładnie i na pewno będzie ok.
Ps miałem kiedyś taki przypadek jak u ciebie ale winą był pęknięty wałek startera, tam gdzie było to pęknięcie to wałek się wygiął i harował o wałek kopniaka.
Ps miałem kiedyś taki przypadek jak u ciebie ale winą był pęknięty wałek startera, tam gdzie było to pęknięcie to wałek się wygiął i harował o wałek kopniaka.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2010-04-09, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 i 175
- Lokalizacja: Jawor 55
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
nie ma rdzy ani nic. po lekkim przypiłowaniu wnętrza wałka startera troszkę się polepszyło, ale nie wiem ile tak mogę, żeby olej mi nie leciał i stąd moje pytanie, jak to jest uszczelnione bo ja tam nie mam żadnego oringa itp.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
Bo oring jest tylko w deklu jak się nie mylę. Te wałki mają raczej dokładne pasowanie i olej z nich nie cieknie. Może masz zgięty któryś z wałków lub zaklepany na końcu wałek od startera.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- PrzeMOC
- Posty: 92
- Rejestracja: 2010-02-04, 03:33
- GG: 3661413
- Moje maszyny: MZ ETZ 250 / KOBUZ - znów w częściach
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
tam idzie tylko pierścień uszczelniający i ja bym obstawiał tak jak mówią koledzy wyżej czyli wygięty wałek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hej, co zrobiłaś?
Jaka głupia byłaś!
KOBUZA spotkałaś,
pojechałaś...
Jaka głupia byłaś!
KOBUZA spotkałaś,
pojechałaś...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
musisz mieć rdze w wałku startera albo ktoś na siłę wsadził tam oring lub inne uszczelnienie (pomiędzy wałek od biegów a wałek startera. lub ja piszą koledzy masz zaklepany wałek kopniaka przez co Ci się wszystko blokuje.
Musisz rozebrać i sprawdzić czemu oba wałki nie kręcą się lekko.
Musisz rozebrać i sprawdzić czemu oba wałki nie kręcą się lekko.
- Mtx50
- Posty: 247
- Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
- GG: 2188809
- Moje maszyny: WSK i inne
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
Wałek może by zgięty. Przypomnij sobie czy czasem ci się motor nie przewrócił na stronę dźwigni zmiany biegów zanim zaczęły występować te problemy.
Polskie motocykle ymmm klasa
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
Mtx bardzo dobra teza, prawdopodobnie najbardziej przypuszczalna.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2010-04-09, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 i 175
- Lokalizacja: Jawor 55
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
problem w tym, że rozebrałem i nie widać żeby cokolwiek było wygięte, a moto nigdy mi się nie przewrócił.
- wskocyklista04
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
- GG: 8553257
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
ja powiem tak miałem tak w simsonie. Wystarczy że podejdzie jakiś paproch i już może być problem. możliwe też jest że masz za cienką uszczelkę i za bradzo jest dociśnięte. U mnie po dość długim czasie to ustało..
moja WueSKa:) http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/48870" target="_blank
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
Może nie masz już oleju w skrzyni? A tak serio to jeśli masz inny wałek to spróbuj go założyć.
Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
- wskocyklista04
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
- GG: 8553257
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
nie mówie o cieknięciu tylko mówie o tym że podczas zmiany biegów starter też się poruszał i na odwrót.
moja WueSKa:) http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/48870" target="_blank
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
ja tak miałem dwa razy. Raz z winy piasku między wałkami ( na pierwszy rzut oka nic nie widać) drugi raz kumpel młotkiem wklepał mi kopnik na wałek i chyba trafił w wałek. Musisz dobrze wyczyścić otwór w wałku kopnika ( najlepiej przeciągnąć jakąś szmatkę kilka razy)
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
Wtrącę się w temat.
Panowie jak zdjąć ten zmieniacz co jest na końcu wałka zmiany biegów i siedzi tam w silniku ?
Nie wiem jak to jest osadzone, czy jakoś zabezpieczone czy coś...
W 125 jest ten drucik do okoła, tutaj nic takiego nie widać...
Panowie jak zdjąć ten zmieniacz co jest na końcu wałka zmiany biegów i siedzi tam w silniku ?
Nie wiem jak to jest osadzone, czy jakoś zabezpieczone czy coś...
W 125 jest ten drucik do okoła, tutaj nic takiego nie widać...
- NeoN
- Posty: 153
- Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
- Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka - Lokalizacja: Grójec
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
Sprawdź wałki mocując je w kłach tokarki. Dostrzeżesz ewentualne skrzywienie. Mam to samo w 175- motor leżał na boku i pogięty wałek.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2010-04-09, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 i 175
- Lokalizacja: Jawor 55
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
wszystko czyściłem, żaden paproch. właśnie złożyłem, piłowałem końce wałka startera tak żeby luźno chodziło i jest dobrze, pojeździłem trochę i póki co nie widać, aby leciał gdzieś tam olej, a wszystko działa tak jak potrzeba. możliwe, że jest gdzieś skrzywiony, ale nie będę rozpoławiał silnika, żeby to wymienić (bo chyba inaczej nie można wyciągnąć wałka zmiany biegów, chyba że się mylę to poprawcie) skoro mogłem zaradzić w inny sposób.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
Jak dobrze pamiętam to jest osadzony z wieloklinie. Wałek i ten " zmieniacz" są nawiercone i wbity jest metalowy kołek - wystarczy go wybić.Mateusz WSK pisze:Wtrącę się w temat.
Panowie jak zdjąć ten zmieniacz co jest na końcu wałka zmiany biegów i siedzi tam w silniku ?
Nie wiem jak to jest osadzone, czy jakoś zabezpieczone czy coś...
W 125 jest ten drucik do okoła, tutaj nic takiego nie widać...
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Pomocy!!!
No dokładnie tak jak piszesz
Udało mi się do tego dojść. W wałku jest nawiercona dziurka i tam w nim tez siedzi. ciężko go wybić ale udało się
Pozdr.
Udało mi się do tego dojść. W wałku jest nawiercona dziurka i tam w nim tez siedzi. ciężko go wybić ale udało się
Pozdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości