Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-04-05, 12:37

Cześć !

Chciałem zaprezentować wam mój najnowszy, a jednocześnie pierwszy nabytek, czyli WSK 175 M21W2 z roku 1972.
Motocykl odkupiłem od Starszego Pana, który był już jej trzecim właścicielem, zarejestrowana, opłacona (jedynie bez przegladu, bo ponad rok stała ona w piwnicy nie uruchamiana, ale cylinder był zalany olejem) i co najlepsze - znaleziona 2 ulice dalej od mojego domu :) Okazja chyba była niepowtarzalna, bo Motór jest w oryginalnym lakierze i nawet na oryginalnych oponach !
Ogólnie stan bardzo ładny, jednak WSK nie jest wolna od wad. Otóz poprzedni właściciel miał ja mieć dla siebie (dołożył dlatego jakieś lusterka i chciał montować kierunkowskazy, które dostałem gratis :D ), ale drugi uzytkownik motoru pomieszał cała elektrykę i dlatego stała ona nieużywana przez dłuższy czas. Także drugi właściciel trzymał wiesie gdzieś w takim miejscu, że przednia felga ostro zardzewiał... Z reszta jak kilka innych elementów. W kilku miejscach jest też odrapana, ale jej najgorsza wada jest brak oryginalnego licznika :/ Trzeci właściciel, który miał kontakt z I i II właścicielem od początku dziejów WSK'i zapewnił mnie, że mozna mu dodac do przebiegu max. 1000km. Biorę go za słowo, bo zdał się być miłym i uczciwym człowiekiem.
Tak więc to chyba cała opowieść od czasu, kiedy ja ją przejąłem. Co prawda znam jej losy od I właściciela, ale to historia na później :P Nizej trochę zdjęć zrobionych dzień po kupnie (sory za miniaturki, bo chcę zeby było dobrze widac, ale nie żeby sie forum rozjeżdzało).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj zdjęcia z Piątku. Już jeżdżąca itp. Zostało ją tylko podregulować.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ogólnie jeszcze, co mam zamiar z nią zrobić - otóż na razie chcę żeby była w 100% sprawna mechanicznie. Nastepnie będe kompletował do niej oryginalne części i zakonserwuje ją z tym lakierem. Będzie taka ot ładna oryginalna wiesia do jeżdżenia ;)

Komentarze, sugestie oraz pomoc, w rozpoznaniu nie oryginalnych części i czego w niej brakuje bardzo mile widziane :) Jak Wy też macie jakieś pytania - piszcie śmiało, chętnie odpowiem.

Pozdrawiam !!

Awatar użytkownika
qwerty
Posty: 88
Rejestracja: 2009-08-26, 20:42
GG: 0
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: qwerty » 2010-04-05, 12:43

bardzo ładna garbuska. Też bym taką chciał... przepoleruj dobrze lakier i będzie lux sprzęcior.
Silnik, 2 koła i mina wesoła :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Alien » 2010-04-05, 14:50

Piękny okaz! Tylko nie wiem co Ty chcesz kompletować, skoro praktycznie niczego nie brakuje! Licznik to jest pikuś:D poza tym nieoryginalne są tylko lusterka - upolowanie bocznego, wkręcanego w kierownice graniczy z cudem. Przejedź lakier jakąś pasta (tylko uważaj na szparunki), potem zabezpiecz woskiem. Dobrze będzie jeszcze wyczyścić ładnie silnik i ogarnąć chromy - i tu znowu jakaś dobra pasta i....tyle :) Chyba jeszcze nie wiesz jakim szczęśliwcem jesteś, że Ci się taka sztuka trafiła, jeszcze na białych blachach :-P

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: wskocyklista04 » 2010-04-05, 14:54

noo garbata cudowna trzeba przyznać:) a uchylisz rąbka tajemnicy ile dałeś za nią?? Prawko masz już??

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: pawel15 » 2010-04-05, 16:37

Piękna sztuka. Zachowaj ją w oryginale i ciesz się jazdą :). Świetnie wygląda. Mogłeś nie zdejmować tego bagażnika- moim zdaniem ładnie się prezentował z resztą :). Ale to Twój motocykl i Twoja sprawa :). Pozdrawiam

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-04-05, 18:01

qwerty pisze:bardzo ładna garbuska. Też bym taką chciał... przepoleruj dobrze lakier i będzie lux sprzęcior.
Alien pisze:Przejedź lakier jakąś pasta (tylko uważaj na szparunki), potem zabezpiecz woskiem. Dobrze będzie jeszcze wyczyścić ładnie silnik i ogarnąć chromy - i tu znowu jakaś dobra pasta i....tyle :)
W niedługim czasie będzie gruntowna konserwacja, więc w tej kwestii wszystko ok ;-)

Co do ceny, dałem całe 600zł :) Gratis dostałem nowe kierunkowskazy dzisiejszej produkcji, stary kask oraz jakiś akumulator wraz z butelką elektrolitu. Prawko zrobić mam zamiar, ale to kwestia do rozważenia, bo WSK miałem trzymać jako zabytek, ale jak się nią przejechałem to aż chęci na prawko mam coraz większe :D

Bagażnik zdjąłem, bo ten był od bodajże Gazeli, oczywiście nie przeszkadzał, ale motorek wygladał tak jakoś bardziej ''dziadkowo'' :P

Jeszcze kwestia tego licznika... Prosilbym o pomoc w tej sprawie, bo nie mam pojecia, czy w tym modelu WSK był jeszcze stary, z żółtą wskazówką zegar, czy montowano już te klasyczne, z czerwoną wskazówką ??

SuLeK

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: SuLeK » 2010-04-05, 18:09

72r. to jak najbardziej z żółtą wskazówką do 120 km/h.
A co do garbuski to jest to mój ulubiony model :P Nie potrzebny ptak zeby się zadowolić(oczywiście ptak jako wsk :D)

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Kamil » 2010-04-05, 20:45

Bardzo ładna garbuska, dobrze zaczynasz ;).

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: z-tomek » 2010-04-05, 21:33

jeżeli w realu wygląda tak samo dobrze ja kan fotach to tylko polerka lakieru plus drobne podmalowania i będzie piękny Motór i do tego w oryginale ;-)
Gratuluję zakupu

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-04-06, 10:42

Zadziwające... każdy kto ją widzi (nawet moi Wójkowie i Dziadkowie itp.) wszyscy są zdziwieni, że albo w Stargardzie takie coś znalazłem, albo trafiłem niezłą okazję, ale bardzo miło mi to słyszeć tym bardziej że to mój pierwszy moto-nabytek :) :) Ogólnie nie spodziewałem się że wyjdzie, że mam w garażu tak cieszacą oko maszynę :P

Ale jeszcze sprawa oryginalności... musze w niej wymienić kranik, bo mam typowy od motorynki itp. (a nie ten z długim pokrętłem, że za osłonę wystaje) :P Po za tym wymienić bede chciał chlapacze na oryginały, ale ten detal to moze poczekać.

Ciekawi mnie korek na baku. Nie powinien on być czasem plastikowy ?? Bo mam pod tym względem pewne wątpliwości, ale w sumie trafiałem tez na zdjęcia M21W2 z takim korkiem... Czy ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości ? Byłbym niezmiernie wdzięczny.

Pozdro !

Awatar użytkownika
ADRIANO1992LBN
Posty: 88
Rejestracja: 2008-04-17, 14:18
GG: 9516828
Lokalizacja: LUBLIN
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: ADRIANO1992LBN » 2010-04-06, 12:10

Jest to korek prawdopodobnie od MZ ale z tej odległości na tych zdjęciach w 100% pewien nie jestem...
Kupię jedną lagę nieruchomą do: Bąka, Dudka, Lelka etc.!

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-04-09, 20:48

Postaram się na dniach zrobić jego dokładne zdjęcie.
Alien pisze:Licznik to jest pikuś:D
I chyba jednak ciężko coś dostać :P Szukam i szukam, pytałem nawet tutaj, ale nic godnego uwagi nie ma, albo ma kosmiczne ceny... W każdym bądź razie, licznik na gwałt mi nie potrzebny :)
Mniejwięcej pod koniec miesiąca mam zamiar zafundować jej wizyte u ''kosmetyczki'', czyli dogłebne oczyszczanie, woskowanie, czy coś tam, miałem to zrobić na wakacje, ale kurde korci mnie, żeby nadać jej dawnego blasku ;)
Szukam też jeszcze przepustnicy do Pegaza w dobrym stanie, żeby nie było, dam linka do właściwego tematu:
viewtopic.php?f=18&t=6927&p=460435#p460435

Pozdro !

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-05-08, 17:41

Witam po dłuuugiej nieobecności, spowodowanej nieciekawą sytuacją w szkole, ale także moim motórem :) Proszę także, żebyście przeczytali wszystko (wiem że sporo ale na końcu mam prośbę do Was !!)

Od czego by zacząć, miałem planowane na wakacje gruntowne czyszczenie Wiesławy, ale jakoś tak wyszło, że zrobiłem to na spokojnie przez ostatnie 4 tygodnie.
W tym czasie z grubsza rozebrałem motorek, głównie chciałem wymyć mieszankę olej+ziemia+cholera wie co jeszcze, która zaatakowała mi ramę pod silnikiem i trochę wahacza, ale tez większość kurzu i brudu z motorku wsiąknęła w trawę. Następnie ramę i po kolei każdą część przed zamontowaniem do ramy wyczyściłem pastą Tempo. Dziadek ku mojemu zaskoczeniu, myślał, że kupiłem nowy motor w częściach i go składam :P
Jednak największa satysfakcję mam z kół. Nad tą parą spędziłem 6 godzin, ale wyszło bardzo ładnie :) Nie liczę oczywiście rdzy na przednim kole... bo to porażka, ale możliwe że w przeciągu miesiąca zdobędę ładne koło.
Całość starałem się na bieżąco fotografować, tak więc spora ilość zdjęć na BikePics: http://bikepics.com/members/phillip1944/72wsk175/
A pod spodem zamieszczę kilka zdjęć, bo jakbym wrzucił wszystkie to by ładowały się cały dzień :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Teraz czekam na słoneczną pogodę i robię jako taką sesję fotograficzną :) Po za tym udało mi się zdobyć oryginalny licznik ;D Tzn. brat mi kupił na urodziny i teraz czekam aż przyjdzie.

Ale też nie obyło się bez problemu i tu Was proszę o konsultację... To było tak: w końcu po wsadzeniu silnika do ramy i podłączeniu wszystkiego, ku mojemu zdziwieniu WSK odpaliła od kopa :D i działała bez problemu. Na drugi dzień odpalam - również bez problemu. Ale próbuję za jakieś 2,5h znów zapalić i przysłowiowa dupa się zrobiła... Najpierw próbowała zapalić ale potem zdechła... Kompletny brak iskry... :/ Jako że nie specjalnie jestem świetnym mechanikiem proszę o pomoc, czym może być to spowodowane, co ewentualnie wymienić ? Bo działa wszystko prócz jakby zapłonu (próbowałem na kilku sprawnych świecach). I czy jeśli wszystko działa, ale mam nie do końca naładowane aku, to też może coś z tym powiązane będzie ?

Jeszcze raz proszę o pomoc i Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: wujcio » 2010-05-08, 18:31

Phillip1944 pisze:mam nie do końca naładowane aku, to też może coś z tym powiązane będzie ?
Jeśli masz org cewke na 6V i taką instalacje to aq musi być naładowany bo wystarczy że lekko się rozładuje i już motor nie pali takie są uroki instalacji 6V i tej cewki zapłonowej.
To samo ma się do instalacji 12V z cewka zapłonową oryginalna najlepszym rozwiązaniem jest cewka zapłonowa od jawy 350TS ta nisko oporowa która pozwala na uruchomienie motora bez najmniejszego problemu nawet przy napięciu na aq 8V (przy instalacji 12V)

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-05-08, 18:47

A widzisz, i tu właśnie się niepokoiłem, bo sprawdzałem miernikiem i mam 9,51V (bo mam oryginalna instalację 12V). Czyli jutro podładuje akumulator i zobaczę. Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Dam znać jak poszło. Pozdro !

SuLeK

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: SuLeK » 2010-05-08, 21:19

no fajnie ci wyszło to czyszczenie xD tak serio to WSK dużo lepiej wygląda. Chromy odnawiałeś jakoś czy takie były?

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: mateusz 46 » 2010-05-09, 10:09

piekna garbóska i dotego rocznik chyba 72 :D wygląda teraz jak nowa po tym wyczyszczeniu
kiedy moja taka bedzie :P pieknie sie błyszcza chromy i wszystko inne a do tego biała bacha ;)
a widze za masz też yamahe YZ cwiartka czy setka ??
Ekipa Północ

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-05-09, 11:28

Chromy tylko pastą Tempo przetarłem, czyli tak jak całą resztę ;)
A Yamaha to WR400f, ale jest mojego brata :P Ogólnie fajny sprzęt do polatania.
Dzisiaj idę podładować akumulator i przetrzeć rzeczy na których zostały ślady po paluchach. Potem WSK ląduje pod płachtę Louis'a (dostałem od kolegi brata :) ) i czekam na ładną pogodę, po zrobieniu zdjęć daje bratu żeby pojechał na przegląd i to by był koniec roboty przy niej w tym sezonie :P
Właśnie, czym mogę potraktować siedzenie, żeby też było ładne ? Jakimś preparatem do pielęgnacji wnętrz samochodów da radę ? Bo chciałem takimi ściereczkami, ale pisało, że jedynie na rzeczy matowe można stosować...

Awatar użytkownika
PrzeMOC
Posty: 92
Rejestracja: 2010-02-04, 03:33
GG: 3661413
Moje maszyny: MZ ETZ 250 / KOBUZ - znów w częściach
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: PrzeMOC » 2010-05-09, 12:21

PLAK - czyści i konserwuje tapicerki :)
Hej, co zrobiłaś?
Jaka głupia byłaś!
KOBUZA spotkałaś,
pojechałaś...

Phillip1944
Posty: 55
Rejestracja: 2010-04-04, 18:50
GG: 2326547
Moje maszyny: WSK M21W2 '73
Junak M10 przejściówka '61
Romet Chart 210 '91
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: Motór Mateusza, czyli WSK 175 M21W2

Post autor: Phillip1944 » 2010-05-09, 18:25

Dokładnie to miałem na myśli :)

Więc tak, dzisiaj poszedłem do garażu, naładowałem akumulator, i dalej nie chciała zapalić... Ustawiłem przerwę na przerywaczu i.... jest iskra ! Kopię i zapalił, ale długo się nie cieszyłem... :/ Nie wkręcał się na obroty i zgasł.... I na tym się skończyło :( Dalej nie chciał zapalić, nawet nie próbował zaskoczyć... Tak więc iskra jest, paliwo dochodzi. Wszystko wygląda ok ale nie zaskakuje. Co może być teraz nie tak ?!
Bardzo bym prosił o napisanie od najprostszej do najbardziej skomplikowanej przyczyny problemu, Bo ja już dzisiaj szlag mnie trafiał i siły grzebać dalej nie miałem... W razie czego za tydzień będę dopiero mógł coś zajrzeć do motorku. Proszę o pomoc !

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości