WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Abuk

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Abuk » 2010-10-22, 22:32

Mam do was pytanie. Czy przednie zawieszenie z WFM M06 pasuje do WSK eLki ?? Bo części z WueFeMki dużo łatwiej dostać niż do WSK, mam już nawet coś na oku, zobaczymy czy się uda kupić ;).

Awatar użytkownika
tollek83
Posty: 136
Rejestracja: 2010-05-27, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1964r.
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: tollek83 » 2010-11-29, 19:32

mam pytanie czy to jest błotnik od Z2 ? zobaczcie na mocowania są inne łączą sie w jeden otwór
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2010-11-29, 20:06

Jak najbardziej, tylko mocowanie błotnika jest pod stary typ zawieszenia (pod zawieche sprężynową)- taką jak w M06-L
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: xradusx » 2010-11-29, 20:16

Stosowany w latach 1959 i początek 60 Przejście z modelu Z do Z2
Obrazek

WSk mnie wyprzedził :P

Awatar użytkownika
tollek83
Posty: 136
Rejestracja: 2010-05-27, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1964r.
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: tollek83 » 2010-11-29, 20:36

czyli bede musiał przerabiać mocowanie żeby pasowało do mojego zawieszenia ? u mnie wyglada to tak , niestety nie mam lepszego zdjecia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: WSK » 2010-11-29, 22:59

Tak, musiałbyś przerabiać, na Twoim miejscu jednak nie ciął bym tego błotnika- szkoda go a na pewno tych pod stare mocowanie jest mniej niż pod 'nowe', sprzedaj ten kup oryginalny, bądź kup oryginalny, możesz też dać ogłoszenie na zamiane np na forum.

Naprawdę szkoda Ciąć takiego błotnika, o tą część nie jest aż tak ciężko. ;)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

irokez59
Posty: 26
Rejestracja: 2010-07-24, 10:50
GG: 0
Moje maszyny: WS K79 WSK M06-Z2 1959r
Lokalizacja: płd. wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: irokez59 » 2011-04-03, 15:28

Niedawno wszedłem w posiadanie WSK M06 Z2 z 1959 roku. Jest trochę rozbebeszona i wystepują drobne braki. Jak pozbieram ją do kupy wrzuce kilka zdjęć.

Kameleon
Posty: 24
Rejestracja: 2011-08-09, 22:29
GG: 5586000
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Post autor: Kameleon » 2011-08-30, 23:46

Maniekk pisze:Panowie w 59 roku były tylko białe łatki na bakach czy jak to z nimi było bo nie wiem czy sobie robić z łatkami czy bez. Tu jest taka z łatkami : http://moto.allegro.pl/item817233393_ws ... y_756.html
i moja jest jej bliska numerem ramy.
Ja również mam WSK M06-Z z 1959 roku i łatka na baku była na bank, bo odrestaurowywałem ją według oryginału i łata była.
pozdrawiam
--- Motór jest wieczny, Motór nie umiera nigdy ---

Abaddon
Posty: 54
Rejestracja: 2011-06-22, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '70
Lokalizacja: Sędziszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Abaddon » 2011-09-08, 20:15

panowie mam ramę, niestety bez tabliczki, po błotnikach sądze że to jakaś zetka. teraz jak rozpoznać czy to Z czy Z2? jakieś charakterystyczne cechy? bak mocowany po środku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

irokez59
Posty: 26
Rejestracja: 2010-07-24, 10:50
GG: 0
Moje maszyny: WS K79 WSK M06-Z2 1959r
Lokalizacja: płd. wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: irokez59 » 2011-09-08, 20:40

Z-2 miała lekko podwinięty przedni błotnik, podobnie jak w SHL. Ramy chyba były te sme.

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mateo88k » 2011-09-08, 23:12

Z2 miała również głęboki tylny błotnik, taki jak na zdjęciu. Ja obstawiam, że to M06-Z2.
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Abaddon
Posty: 54
Rejestracja: 2011-06-22, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '70
Lokalizacja: Sędziszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Abaddon » 2011-09-09, 07:18

oba błotniki są podgięte na końcach, głębokie. aha i tak mi się przypomniało że automat stopu jest po wewnętrznej stronie ramy przykręcany. Głównie rozchodzi mi się o różnice pomiędzy modelami Z i Z2.

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mateo88k » 2011-09-09, 08:59

Ja w swojej Z2 z 1960 miałem zamontowany automat stopu po wewnętrznej stronie ramy i tak jak piszesz oba błotniki lekko zagięte na końcach. Rama jest taka sama w Z i Z2. U mnie tylko w miejscu bagażnika jest chromowany pręt, który mocuje się tak samo, ale biegnie zaraz za siedzeniem i służy do stawiania motocykla na stopkę centralną. To już raczej kwestia indywidualna, bo bagażnik zawsze można dodać ;)
M06-Z2 1960 r. stan 90%

milenium5
Posty: 50
Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
GG: 0
Moje maszyny: simson wsk
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: milenium5 » 2011-11-09, 10:15

zanim zaczne remont tego cacka chce sie upewnic czy to oryginal
mam watpliwosci
siedzenie wiem ze jest nie od tego , licznik jakby od nowszej wsk? jaki powinien byc? dziwne korki zawieszenia , cienkie sruby , gruboscia roznia sie znacznie od tych z nowszych wersji , boczki , uchwyt na tlumik jest jakby dospawany za stopka pasazera , wyglada na nieoryginalny jakby obciety z innej wsk i tu dodany , spaw jest kiepskiej jakosci nierowny , jak wygladc powinien ten uchwyt
i jaki silnik?
podobno byl na bloku wfm z cylindrem jak w nowszej wsk , niewykluczone ze kapa boczna byla z napisem demba dęba czy jakos tak
no i bezdyskuzyjnie tlumik od shl to wiadomo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Szczepan » 2011-11-09, 15:12

Boczki od B1. Powinna już mieć kwadratowy cylinder i głowice.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: WSK » 2011-11-09, 16:02

milenium5 pisze: - licznik jakby od nowszej wsk? jaki powinien byc?
- boczki
-i jaki silnik?
Licznik jest od nowszej wsk, nie widze dokładnie przedział B1-B3.

Boczki posiadasz od B1, powinieneś mieć trójkątne puszki

Silnik- podstawowa jednostka napędowa, kwadratowa góra, blok silnika z numerami u góry na prawym karterze, sygnowane ZMD, oraz odlew pod cylindrem nie okrągły, kapa sprzęgła ZM- Dęba.

Pzdr.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: JueS » 2011-11-10, 09:12

A może by tak podzielić cały temat na 3 wątki dotyczące konkretnych modeli?
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

milenium5
Posty: 50
Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
GG: 0
Moje maszyny: simson wsk
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: milenium5 » 2011-11-10, 23:59

silnik mial blok z okraglymi karterami a cylinder kwadratowy , licznik mam taki jak robili do 77 roku chyba we wszystkich jednoramowkach majacych malej srednicy licznik, na ile to wycenice? silnik miala nowy jak i cala reszta nowa i taka ze zlomu przyszla , tylko silnik poszedl na zcesci do innego motoru , tlumik miala podobno rozkrecany 2 czesciowy identyczny jak te zgrzewane pozniejsze tylko rozbieralny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2012-02-18, 15:30

luk@sz pisze:mamy kolejne potwierdzenie ze wsk m06z-1 była produkowana.
znalezione na otomoto:
M3043119_5.jpg
Motor wyjechał z fabryki 28.01.1960. Co ciekawe w dokumentach jest to nie Z1 a Z2.
Nr ramy 1264xx, silnika 744xx
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
filu
Posty: 78
Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2

Toyota MRS
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: filu » 2012-04-19, 11:07

Witam!
Podbijam ze swoją M06-Z2!
Pełną parą rozpocząłem właśnie renowację!
zdjecie1t.jpg
ws1wl.jpg
Cały temat o moim modelu i trwających pracach będzie dostępny tutaj:
viewtopic.php?f=9&t=11863

:-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Rajnold i 2 gości