WSK-ę mam po ojcu, który z kolei dostał ją (nówkę) od swojego ojca (mojego dziadka). Sam sporo na niej przeżyłem i zawsze wspominałem z sentymentem, więc jako dorosły człowiek postanowiłem ją odrestaurować. Jakby tego było mało postanowiłem ją nieco wzbogacić o elementy spotykane w innych modelach M21W2. Proces doprowadzenia ją do obecnego stanu trwał latami, w związku z brakiem czasu oraz ciężko dostępnymi unikalnymi częściami (szczególnie od wersji eksportowej).
Motocykl był robiony od podstaw, a oto lista nowych części:
Rama:
- 1.Niklowane koła (PRL) – dodatkowo oddane na wszelki wypadek do wycentrowania.
2.Manetki (PRL)
3.Amortyzatory tylne (PRL).
4.Lagi amortyzatorów przednich (PRL), natomiast same amortyzatory są w b. dobrym stanie – musiały być naprawdę mało używane.
5.Licznik 120Km/h (taki miałem oryginalnie) i ślimak (PRL)
6.Pokrowiec siedzenia ze skai wraz z podszyciem (współczesna produkcja tapicera).
7.Podnóżki przednie (PRL),
8.Gumy czterech podnóżków (PRL)
9.Nowa lampa przednia tj. klosz, ramka i wkład (PRL)
10.Chlapacze (PRL)
11. Dodatkowo to czego nie było w oryginale:- a. Oryginalne kierunkowskazy od Dudka z nowymi wkładami i kloszami (tutaj też trzeba było zamontować specjalną obejmę hamulca przedniego z miejscem na przełącznik kierunków).
b. Chromowane osłony na bak od Export,
c. Aluminiowa obręcz lampy tylnej – były w Export, Gazelach i może najstarszych M21W2 – u mnie już nie było.
d. Odblaski od Kobuz-a
e. Aluminiowy Emblemat „175” na boczek – nie wiem dokładnie od jakiej wersji (chyba od Export), gdyż nigdy nie widziałem WSK z aluminiowymi emblematami. Na 100% też nie wiem (ale może ktoś z Was będzie wiedział ??) czy jest on od WSK, ale porównując emblematu plastikowy z aluminiowym widać cechy wspólne (kąt nachylenia i kształt cyfr, kształt dolnej części elementu).
f. Szyba, daszek lampy, lusterka (współczesne dodatki)
- a. Oryginalne kierunkowskazy od Dudka z nowymi wkładami i kloszami (tutaj też trzeba było zamontować specjalną obejmę hamulca przedniego z miejscem na przełącznik kierunków).
- 1. Oryginalna Głowica i Cylinder (nominał),
2. Gorzycki tłok
3. Oryginalny z epoki wał korbowy z koszyczkowym jednorzędowym łożyskiem (ponoć najmocniejsze),
4. Nowe łożyska na wale z luzem C3 firmy SKF,
5. Koszyczek sprzęgłowy wraz łożyskiem, tarczami i łańcuszkiem (zakupione w http://www.skuterdebica.hg.pl)
6. Wszystkie zębatki (zakupione w skuterdebica.hg.pl)
7. Kopniak z wałkiem (zakupione w skuterdebica.hg.pl)
8. Dźwignia zmiany biegów wraz z wałkiem (zakupione w skuterdebica.hg.pl)
9. Oryginalny Gaźnik (PRL)
10. Kolanko i tłumik wraz z opaskami (oryginały z PRL)
11. Usprawnienia wykonane na silniku:- a. Wypolerowana komora spalania,
b. Wypolerowana komora wału korbowego,
c. Częściowo(trudny dostęp) przepolerowane kanały cylindra -
d. Zgranie na stykach silnik-cylinder, króciec-cylinder.
e. Ostatnio tłok trafił tutaj http://www.hipeco.com/ - motocyklem nie szarżuję aby móc stwierdzić, że jest mocniejszy, ale na pewno lepiej ciągnie od dołu (wzrost momentu obrotowego)
- a. Wypolerowana komora spalania,
- Elektryka
1. Instalacja 6V (zakupiona w skuterdebica.hg.pl)
2. Oryginalna z epoki: prądnica, magneto i inne (tj. styki, podstawka itd.)
3. Prostownik (zakupione w skuterdebica.hg.pl)
4. Cewka (PRL)
5. Akumulator (współczesny)
6. Przełączniki świateł i kierunków (PRL)
7. Stacyjka (zakupione w skuterdebica.hg.pl)
8. Dodatkowe usprawnienia instalacji elektrycznej- a. Moduł zapłonowy http://www.elektronika-motocyklowa.pl/m ... e_wsk.html
b. Zostały zastosowane żarówki LED (oprócz świateł przednich, które nie są zasilane bateryjnie) w celu oszczędności energii.
c. Przerywacz kierunkowskazów LED
d. Stabilizatory wykonane przez kolegę elektronika (LED-y się paliły, bo moto nie ma regulatora napięcia i układ ma mega-zakłócenia, dochodzące za prostownikiem do ok. 20V, co zwykłym żarówkom nie przeszkadza).
- a. Moduł zapłonowy http://www.elektronika-motocyklowa.pl/m ... e_wsk.html
Zapraszam do komentowania i zadawania pytań (może będę w stanie w czymś pomóc) oraz udzielania porad (sugestii).