Projekt WSK 175 + membrana - glutek21
- glutek21
- Posty: 257
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
- GG: 266895
- Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Projekt WSK 175 + membrana - glutek21
Witam.
Od jakiegoś czasu po prawie ukończonym Dudku postanowiłem zbudować coś nowego. Jako że naczytałem się na forum o membranach, to ta opcja najbardziej mnie zajawiła.
Membranę wstawiam w kartery silnika 175, pochodzi ona z silnika Rotaxa 123.
W grudniu zabrałem się za frezowanie karterów oraz kostki pod membranę.
W tym miejscu miała być membrana, lecz podczas wykonywania musiałem pozmieniać niektóre wymiary itp. Do wykonania kostki kupiłem dwa walce alu o średnicy 70mm i wysokości około 100mm.
Kostkę wykonywałem sam na szkolnej frezarce, a oto efekty. Kartery również frezowałem w szkole. Wszystko do kupy mam zamiar pospawać do około 2 tygodni, lecz narazie muszę dopracować niektóre miejsca by było idealnie
Gaźnik który w początkowej fazie będzie pracował w tym silniku to Dellorto PHBL 26, poźniej wsadzę tam coś lekko powyżej 30. Korba będzie z Yamahy YZ 250
Zawieszenie przednie kosowskie z obręczą MZ, tylna obręcz z Jawy.
Na dziś tyle w najbliższych dniach podrzucę foty lag i innych gratów które już uzbierałem
Od jakiegoś czasu po prawie ukończonym Dudku postanowiłem zbudować coś nowego. Jako że naczytałem się na forum o membranach, to ta opcja najbardziej mnie zajawiła.
Membranę wstawiam w kartery silnika 175, pochodzi ona z silnika Rotaxa 123.
W grudniu zabrałem się za frezowanie karterów oraz kostki pod membranę.
W tym miejscu miała być membrana, lecz podczas wykonywania musiałem pozmieniać niektóre wymiary itp. Do wykonania kostki kupiłem dwa walce alu o średnicy 70mm i wysokości około 100mm.
Kostkę wykonywałem sam na szkolnej frezarce, a oto efekty. Kartery również frezowałem w szkole. Wszystko do kupy mam zamiar pospawać do około 2 tygodni, lecz narazie muszę dopracować niektóre miejsca by było idealnie
Gaźnik który w początkowej fazie będzie pracował w tym silniku to Dellorto PHBL 26, poźniej wsadzę tam coś lekko powyżej 30. Korba będzie z Yamahy YZ 250
Zawieszenie przednie kosowskie z obręczą MZ, tylna obręcz z Jawy.
Na dziś tyle w najbliższych dniach podrzucę foty lag i innych gratów które już uzbierałem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
W jaką rame to wstawiasz ? Masz dostęp do sprzętu więc robota odchodzi. Membrana na prawdę konkretna , gaźnik pod to też musi być konkretniejszy. Jakieś usprawnienia w garze ?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- glutek21
- Posty: 257
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
- GG: 266895
- Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Projekt powstanie na bazie wski 175
W garze z pewnością powiększenie trochę kanałów i oczywiście plan głowicy
W garze z pewnością powiększenie trochę kanałów i oczywiście plan głowicy
- glutek21
- Posty: 257
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
- GG: 266895
- Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Wrzucam foty wypolerowanych goleni lag, materiały polerskie zakupione u Pana Wiecha z allegro.
Gdy je kupiłem były trochę poharatane, ale większość głębszych rys udało się spolerować.
Do złożenia ich w całość brakuje mi górnej śruby, lecz niebawem powinna przyjść pocztą.
Na tył postanowiłem założyć obręcz z Jawy, trafiła się okazyjnie, a po za tym nie posiadam innej obręczy nadającej się do użytku. Aktualnie czeka na rozszprychowanie i polerkę.
Wybiegając w przyszłość zastanawiam się jaką szerokość opon wybrać, myślałem nad 3,25 na przód i 3,5 na tył. Tak w ogóle zapomniałem wspomnieć, że tą WSK chcę wystylizować na ala' formułę
Powoli będę się rozglądał za jakiś garbatym bakiem, a także za materiałem z którego powstanie kierownica typu "clip-on".
Kolor na jaki prawdopodobnie pomaluje bak, lampę, może błotniki i boczki (jeśli będą) to Yellow Bahama.
W najbliższym czasie dalsza część prezentacji, a tu jeszcze foto z powstawania kostki Proszę o komentarze.
Gdy je kupiłem były trochę poharatane, ale większość głębszych rys udało się spolerować.
Do złożenia ich w całość brakuje mi górnej śruby, lecz niebawem powinna przyjść pocztą.
Na tył postanowiłem założyć obręcz z Jawy, trafiła się okazyjnie, a po za tym nie posiadam innej obręczy nadającej się do użytku. Aktualnie czeka na rozszprychowanie i polerkę.
Wybiegając w przyszłość zastanawiam się jaką szerokość opon wybrać, myślałem nad 3,25 na przód i 3,5 na tył. Tak w ogóle zapomniałem wspomnieć, że tą WSK chcę wystylizować na ala' formułę
Powoli będę się rozglądał za jakiś garbatym bakiem, a także za materiałem z którego powstanie kierownica typu "clip-on".
Kolor na jaki prawdopodobnie pomaluje bak, lampę, może błotniki i boczki (jeśli będą) to Yellow Bahama.
W najbliższym czasie dalsza część prezentacji, a tu jeszcze foto z powstawania kostki Proszę o komentarze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Wielka locha w karterach . Tak jak już wiesz, gaźnik 26 to o wiele za mało. Bardziej u mnie znalazłby zastosowanie.
Polera wyszła świetnie. Mógłbyś dokładnie opisać jak ją wykonałeś?
Polera wyszła świetnie. Mógłbyś dokładnie opisać jak ją wykonałeś?
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Ja miałem już pokaz "przedpremierowy" hehe, ładnie to wygląda i idzie. Co do gaźnika, to fabrycznie rotax 123 miał gaźnik 28mm. Myślę, że nie ma co się aż tak tym sugerować, to wszystko zależy głównie od dyszy.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Dyszą regulujemy tylko proporcję powietrza do paliwa?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Z tej kostki nie zrobił byś 2 takich gniazd? Co z tego chcesz zrobić , coś do jazdy czy jakiegoś potworka do przelotów w niedziele?
- glutek21
- Posty: 257
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
- GG: 266895
- Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
W rotaxie 123 były dwa typy gaźników, tak przynajmniej piszę w wikipedi.
Gaźnik – 34 mm Dell'Orto VHSB i 28mm Dell'Orto
http://pl.wikipedia.org/wiki/Aprilia_Pegaso_125
Muciek, co do kostki to z jednego kawałka nie zrobiłbym dwóch kostek, wymiar jednej połówki to 88x48x49 A z motorka chce zrobić coś podobnego do torówki, jeszcze nie wiem jak będę go eksploatował, do finału daleko
Gaźnik – 34 mm Dell'Orto VHSB i 28mm Dell'Orto
http://pl.wikipedia.org/wiki/Aprilia_Pegaso_125
Muciek, co do kostki to z jednego kawałka nie zrobiłbym dwóch kostek, wymiar jednej połówki to 88x48x49 A z motorka chce zrobić coś podobnego do torówki, jeszcze nie wiem jak będę go eksploatował, do finału daleko
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Dobrze że jest kolejna osoba co coś działa. Czekamy na efekty.
Powodzenia i pozdrowienia.
Powodzenia i pozdrowienia.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Rób wyścigówkę, skoro masz dudka Dudkiem na lans, wyścigówką na zawody staroci typu weteran.glutek21 pisze:A z motorka chce zrobić coś podobnego do torówki, jeszcze nie wiem jak będę go eksploatował, do finału daleko
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- glutek21
- Posty: 257
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
- GG: 266895
- Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Będę się starał zrobić coś w stylu Rodentsów
Orientuje się ktoś jakie opony były w tych wyścigówkach?? A także jak szeroka jest przednia obręcz z ETZ 150? Mogę mieć taką po pieniądzach, lecz zastanawiam się czy nie będzie trochę za wąska.
Orientuje się ktoś jakie opony były w tych wyścigówkach?? A także jak szeroka jest przednia obręcz z ETZ 150? Mogę mieć taką po pieniądzach, lecz zastanawiam się czy nie będzie trochę za wąska.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Metalex 125 miał 2,75 przód i tył. Szerszych nie szukaj. Warto zainwestować w markowe pół slicki.
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Ta obręcz od mz to 18 calowa tak ? U mnie wyglądało to tak na tej obręczy, kapeć 100/90 - ok 4.0.
http://p1.bikepics.com/2011/06/20/bikep ... 6-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2011/06/20/bikep ... 5-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2011/06/20/bikep ... 6-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2011/06/20/bikep ... 5-full.jpg
- sieergiej
- Posty: 62
- Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
.. - Lokalizacja: Andrychów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
W Etz z przodu montowali opony 2.75.glutek21 pisze:Będę się starał zrobić coś w stylu Rodentsów
Orientuje się ktoś jakie opony były w tych wyścigówkach?? A także jak szeroka jest przednia obręcz z ETZ 150? Mogę mieć taką po pieniądzach, lecz zastanawiam się czy nie będzie trochę za wąska.
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.
Prawda jest najważniejsza.
- glutek21
- Posty: 257
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
- GG: 266895
- Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Do wybrania opon jeszcze czas, szkoda tylko że, mechanizmu prędkościomierza nie montowali z przodu, tak to może całe koło by siadło. Lecz nic się nie dzieję, przejdzie z góry planowany przeszczep na piastę z kosa.
Podrzucam jeszcze rysunek kostki wykonany 1:1 ( została zmieniona tylko jedna krawędź).
Podrzucam jeszcze rysunek kostki wykonany 1:1 ( została zmieniona tylko jedna krawędź).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- glutek21
- Posty: 257
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
- GG: 266895
- Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Górne śruby do lag dotarły, lecz są w fatalnym stanie.. Nie wiem co ludzi z nimi robią.. Postaram się trochę je zregenerować. Wszelkie ubytki zostaną napawane tigiem, następnie je wyszlifuje i wypoleruje. Nie będę odtwarzał "kołnierza", jak patrzyłem, w niczym jego brak nie będzie przeszkadzał, śruba wkręci się dalej i ładnie zatrzyma na oringu.
Do silnika posiadam również gazelową skrzynie w całkiem niezłym stanie. Siedziała ona w silniku który przerabiam. Dodam że cały silnik kupiłem na złomie za 40zł. Nie miał on prądnicy i cały wał był zardzewiały przez nie wkręcenie do głowicy świecy..
Savier, co do polerki to najpierw do grubszych uszkodzeń musiałem użyć nawet pilnika, by wygładzić trochę powierzchnie, następnie szlifowałem papierami wodnymi (poziomo w stosunku gdy laga stoi). Na początku papier 240, trochę się niem namachałem by pozbyć się większych ubytków, następnie 380 i 600 - do tych papierów szlifowałem bardzo dokładnie, później 800, 1200, 1500 i 2000 - tymi papierami przeleciałem tak z grubsza. Po papierach użyłem zielonej pasty i filcu 6mm na szlifierce. Filc co jakiś czas moczyłem i nakładałem pastę, gdy całą lagę obleciałem już pastą, namaczałem filc (nie żałować wody) i czyściłem nim pozostałości pasty. Na koniec wytrzeć wszystko szmatką i cieszyć się udaną polerką.
Do silnika posiadam również gazelową skrzynie w całkiem niezłym stanie. Siedziała ona w silniku który przerabiam. Dodam że cały silnik kupiłem na złomie za 40zł. Nie miał on prądnicy i cały wał był zardzewiały przez nie wkręcenie do głowicy świecy..
Savier, co do polerki to najpierw do grubszych uszkodzeń musiałem użyć nawet pilnika, by wygładzić trochę powierzchnie, następnie szlifowałem papierami wodnymi (poziomo w stosunku gdy laga stoi). Na początku papier 240, trochę się niem namachałem by pozbyć się większych ubytków, następnie 380 i 600 - do tych papierów szlifowałem bardzo dokładnie, później 800, 1200, 1500 i 2000 - tymi papierami przeleciałem tak z grubsza. Po papierach użyłem zielonej pasty i filcu 6mm na szlifierce. Filc co jakiś czas moczyłem i nakładałem pastę, gdy całą lagę obleciałem już pastą, namaczałem filc (nie żałować wody) i czyściłem nim pozostałości pasty. Na koniec wytrzeć wszystko szmatką i cieszyć się udaną polerką.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
E tam mechanizm prędkościomierza to zbędny bajer . Dałbym na przód coś z tarczą, a zamiast licznika dać elektroniczny.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
Na przód jedynie tarcza, z takim zestawem musisz mieć czym hamować. Borek taki elektroniczny licznik do czego podpinamy ? Miałeś na myśli rowerowy ?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 + membrana
No rowerowy najprostsze wyjście. Ma być lekko i dokładnie
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości