WSK 175

Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-04-05, 21:15

Od Aliena możesz brać w ciemno - kupowałem już u niego kupe rzeczy!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Szczepan » 2012-04-05, 21:17

Pierwszy na pewno nówka, drugi jakiś podejrzany, wał Aliena wygląda Ok.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Alien » 2012-04-05, 21:57

Borewicz, chyba Ci się kolejność pomyliła :D
Pierwszy śmierdzi z kilometra - popatrz na mój wał i ten z drugiej aukcji - przeciwwagi po prostu wyglądają "świeżo". Jak zajdzie nagarem to już nie uzyskasz takiej powierzchni...no chyba że był źle przechowywany.

Ten drugi faktycznie wygląda na nówke, mój - tj. w opisie aukcji.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Szczepan » 2012-04-05, 22:08

Ten pierwszy wydaje się być ok przez tą czerwoną plamkę na dolnym sworzniu, nówka brata podobnie wyglądała. Dla mnie ocenianie po fotkach a szczególnie z allegro to ciężka fucha :P
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-04-15, 14:08

Czekając na wał od Aliena zakupiłem następny silnik (nie na chodzie) na części. Po rozebraniu go na części pierwsze okazało się że jest w dobrym stanie, chodziło mi głównie o kartery. Silnik miał zerwany łańcuszek sprzęgła co zblokowało wał i wyszczerbiło jeden ząb w koszy sprzęgłowym. Wał ku mojemu zaskoczeniu nie ma luzów na korbowodzie :-) ale za to ma inna wadę delikatnie wygięty korbowód :-( (widać na foto). Da się coś z tym zrobić? Jakoś go wyprostować? Szkoda go bo korba naprawdę sztywniutka bez luzów :-/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Savier » 2012-04-15, 14:13

Jasne, można naprostować. Trudno będzie tylko określić kiedy już będzie prosty... Zajrzyj do załęskiego, tam było na pewno opisane jak sprawdzić czy korba jest prosta. Może i sposób naprawy jest podany?

Pozdr!

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-04-17, 20:49

Mam pytanie czy w WSK 175 między karterami na pierwszy montaż fabryka dawała uszczelkę czy tylko jakiś hermetyk dawali? Czytałem na różnych forach trochę o dystansowaniu skrzyni biegów i w wielu motocyklach między innymi powodem wyskakujących biegów były uszczelki między karterami. Nigdy dziewiczego (czyt. nie rozpoławianego, zaplombowanego) silnika nie rozbierałem więc nie wiem. Jeśli szła tam uszczelka to jakiej grubości?

abaddon666ave
Posty: 90
Rejestracja: 2011-07-14, 18:18
GG: 35012995
Moje maszyny: Komar 232 65
Romet ogar 200 87
WSK 175 72
WSK 175 75
Lokalizacja: Kończyce Małe
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: abaddon666ave » 2012-04-17, 22:10

Ja miałem silnik z plombą i była uszczelka ale niewiem niestety jakiej grubosci. Co do wału to ojciec kiedy prostował w 125 to jak masz wał w karterach włozony to włóż swożen i przesuń w jedna strone zmierz wysokosc ile jest do karteru i w druga strone i potem można kombinowac czyms prostowac ojciec to wyczytał w ksiażce o naprawach wsk wiec pomysł raczej sprawdzony. Powodzenia przy składaniu moto.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Alien » 2012-04-17, 22:35

Uszczelka powinna mieć 0.5mm
Co do prostowania to sworzeń w główce to podstawa do pomiaru - jest gdzieś na forum art z serwisówki Fiata 126p gdzie jest przepis na prostowanie korbowodów.

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-04-18, 20:21

Narazie ten wał z krzywym korbowodem odkładam na półkę, twój Alien wygląda że jest w lepszym stanie (dziś przyszła paczka dzięki). Kupiłem materiał na uszczelki w Agmocie ale jest chyba grubszy niż 0.5mm :-/ . Ma ktoś może oryginalną uszczelkę między kartery? Chętnie kupię.
Dziś po pracy zawiozłem cylinder do szlifu. Jak bede miał czas to jutro wezmę się za składanie silnika. Wszystkie części potrzebne do remontu już mam. Większość to fanty z epoki. Zrobiłem kilka fotek, oto one:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Alien » 2012-04-18, 20:30

Narazie ten wał z krzywym korbowodem odkładam na półkę, twój Alien wygląda że jest w lepszym stanie
W lepszym? Przecież to ideał! :)
Uszczelkę możesz wyciąć z polonitu 0.5mm - koszt arkusza to max. 5zł.

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-04-18, 20:36

Jest OK nie mam zastrzeżeń. W Lubartowie nigdzie nie mogę kupić materiału na uszczelki, co za miasto :-? Zaraz poszperam na allegro, może coś znajdę. A jeszcze jedno pytanie mam, czy na wałek ten od nóżki zmiany biegów idzie jakiś oring bo mi tam się nie chce zmieścić? Jak uszczelniacie to miejsce w swoich sprzętach?

Awatar użytkownika
mIcHaL_027
Posty: 188
Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
GG: 5187115
Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
Lokalizacja: Kamienowola
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: mIcHaL_027 » 2012-04-18, 21:15

Patyk pisze:W Lubartowie nigdzie nie mogę kupić materiału na uszczelki, co za miasto
Dokładnie, sam szukałem polonitu lub coś w tym stylu i nie było, a jeden koleś miał materiał uszczelkowy ale chciał za moego 50zł!
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Alien » 2012-04-18, 21:20


Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: sieergiej » 2012-04-18, 22:45

Polecam do 175 0,8mm. Właśnie od tego sprzedającego kupowałem tydzień temu i gra.
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Alien » 2012-04-18, 23:30

A wyjaśnisz nam dlaczego akurat 0.8mm?

Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: sieergiej » 2012-04-19, 15:22

Gdyż w 2 silnikach 175 co rozbierałem ostatnio były oryginalne 0,8 więc to nie może być przypadek :) W sumie róbcie jak uważacie.
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Alien » 2012-04-19, 16:34

Ja składałem na 0.5 i każdy wałek potrzebował podkładki dystansującej, ale wszystkie były mniejsze niż 0.3mm. Zakładając dodatkowe zużycie Wiatra z '72 wydaje mi się że na 0.8 będzie mocno za szeroko. Ale spierał się nie będę bo nie miałem okazji mierzyć oryginalnej uszczelki.

To były takie czarne kręgielitowe?

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-04-19, 20:19

Mam takie uszczelki czarne ze starych zapasów ale tej między kartery nie mam niestety. Moja uszczelka zrobiona z Gambitu ma grubość 0,56mm ( mierzone sufmiarką elektroniczną). Dziś dystansowałem skrzynię i dałem podkładki 0,5mm na obydwa wałki. Bez uszczelki przy skręconych karterach wałek zdawczy się nie obracał, jak dałem uszczelkę na sucho i skręciłem było OK zdawczy kręcił się bez oporów tylko miał luz 0,3 mm. Będzie dobrze czy dystansować dalej? Jutro może uda się złożyć cały silnik, cylinder już mam wyszlifowany na drugi nadwymiar.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mIcHaL_027
Posty: 188
Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
GG: 5187115
Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
Lokalizacja: Kamienowola
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: mIcHaL_027 » 2012-04-19, 20:25

Szlif robiłeś w Chlewiskach.??
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości