Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Odpowiedz
Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Post autor: rafalgb » 2012-05-07, 11:55

ZAPŁON CDI WSK 175 M21W2 OD A DO Z!!!
Prawdziwa Inspiracja
Obrazek
drut i reszta już zamówiona silnik już po testach.

Wszystkie niezbędne Rzeczy na najtańsze i najlepsze CDI w wsk 175
wszystkie części pochodzą z chińskich skuterów lub ATV oprócz druta i przekaźnika gaszenia
- moduł zapłonowy
- impulsator
- cewka zapłonowa
- regulator napięcia (ważne aby regulator miał 2 żółte przewody)
- około 150g drutu 0.2 podwójnie emaliowanego
- trochę żywicy lub porządnego lakieru
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zaczynamy zabawę aby co kolwiek zacząć musimy posiadac WSK 175;) a nie teoryzować:


Obrazek

Demontujemy zapłon i cały stojan z cewkami na stół musimy sami na mierzyć które cewki sa od ładowania są to napewno dwie cewki.
najpierw przewiniecie cewki najmniej potrzebnej czyli tej od ładowania z cieńszym drutem.(bardzo łatwo zauważyć która to cewka gołym okiem) no chyba ze mieliśmy starszy model to grubość drutu bedzie taka sama ale tez jedną trzeba cewkę poświecić na CDI. Przewijamy w obojętnie jakim kierunku jak największą ilością zwoi (ile się zmiesci tyle nawijamy)
Obrazek
po przewinięciu drutem podwójnie emaliowanym zabezpieczamy zywica uzwojenie. Dobrze nawinięta cewka powinna mieć co najmniej 95ohm. Lub wiecej. Przewinięta cewka ma dwa końce, Jeden z końców tej cewki łączymy z masa (musi być bardzo dobre polaczenie do masy) drugi do modułu zapłonu w moim moto jest to przewod brązowy.
Tak cienki drucik raczej nie uda się nawinąć tak aby oddzielić warstwy ja po prostu nawinąłem jak największą ilością zwoi i na końcu wszystko zabezpieczyłem klejem aby nie uszkodzić i usztywnić uzwojenie przed drganiami.
Obrazek
Stator CDI w karterach z przewiniętą cewką
Obrazek

Impulstor na obudowie przykręcamy na dwie śrubki ja u siebie gwintowałem ale może być przelotowo ważne aby było bezawaryjnie.
Obrazek

targetem jest zwykła blaszka 3mmgrubosci i 10mm szerokosci z dziurką 6mm(bez żadnych magnesów) która przykręcamy do wirnika blaszka oczywiscie im krutsza tym mniejsze wibracje i obciążenie dla łożysk wału. musimy ustawić zaplon;). Zapłon ustawiamy tą blaszką po prostu ja przesuwamy w miarę potrzeby gdyż nie ma ona żadnego klina.Wazne aby była prosta tak jak na foto bo jeśli będzie zagięta to sila odśrodkowa może nam ja wyprostować( odkształcić) i może nam Zachaczyc czujnik.
Obrazek
odległość Targeta od impulsatora ma być: prawie się dotykać ale nie dotykać w moim przypadku odległość ustawiona na dwie grubości kartki papieru
Podłączenie mojego modułu :
Zółty – cewka WN
Biały – impulstor
Brazowy – cewka ładujaca moduł (ta przewinieta)
Zielony – masa
Czarnoczerwony – gaszenie przez masowanie.

Cala instalacja CDI i oświetleniowa

tak łącze prądnice aby wszystko działało i było ładowanie na przyzwoitym poziomie i nie traci się na jakości przedniego swiatlana.
Obrazek

Można tez połaczyc tak wszystko w szereg ale tu polecana jest z przodu żarówka 12V18W/18W aby w jwzdzie miejskiej nie rozładowywało AQ
Obrazek

Podłączenie mojego regulatora kupiłem 4 przewodowy ale przysłali 5 przewodowy no ale działa poprawnie. Wazne aby były 2 zółte przewody( DWA zółte nie trzy.) w tedy mamy pewność jak połączyć cewki ładowania. nie uszkadzająć regulatora na samym początku to nie zgaduj zgadula.
Obrazek
Żółty-cewka(i)ładujaca
Żółty-drugi koniec cewek ładujacych
Zielony – masa
Czerwony- plus już wyregulowane do akumulatora
Piąty przewód zostawiamy luzno nie podłączamy nigdzie. (Chociaż sa regulatory ze na ten 5ty przewod podajemy plus po stacyjce bo nie działają poprawnie)
Musi być zamontowany akumulator nawet nie sprawny gdyz regulator napieia nie dziala bez akumulatora poprawnie.
Ja w moim moto w tylnej lampie liczniku mam LEDy wiec mi starcza prądu z tej jednej cewki ładowania. I nie trace na jakości oświetlenia drogi .
Jeszcze problem z gaszeniem moto gdyz stacyjka w wsk 175 nie robi połaczenia do masy na pozycji „0” opcji sa co najmniej cztery wiec szybko opisze
1. Ukryty pstryczek który po przełączeniu zmasuje nam moduł i moto nie odpali.
2. Zastapienie stacyjki i instalacji na hartowską
3. Stacyjka od wsk 125 dobre i proste rozwiązanie
4. Przekaźnik który łaczymy tak jak na rys do istniejącej instalacji;
Obrazek
podłączenie przekaznika do gaszenia:
85-masa
86- plus po stacyjce
30- masa
87a- moduł przewod gaszenia (czarnoczerwony)

Motory tak zrobione już jezdza mój tez. wszystko przetestowane i działa.
Mam nadzieje ze wyjaśniłem wszystko od A-Z. zadowolenia z jazdy motory już nie pyrkaja na takim CDI bez względu na stan akumulatora;)
I nie zadawajcie pytan typu u mnie w module sa inne kolory ja miałem taki i opisuje taki po prostu musicie dojsc do tego sami przede wszystkim zaczac działać a nie teoryzowac.
Wypowiadanie się na ten temat teoretykom podziękujemy tylko osoby posiadające CDI i własne doświadczenie mogą cos wnieść do tematu. Nie bede tu chwalił ze lepsze spalanie i nie zaglądam tam od czasu montażu. To jest najlepsze i najtańsze rozwiązanie dla wsk 175
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5OQQMkBjcbM[/youtube]
Mam nadzieje ze rozwiałem wszystkich wątpliwości co do prostoty i ceny takiego CDI wszystko jest tu napisane jesli kupicie wszystko identyczne to nie bedzie problemu z uruchomieniem.
zapłon 3-4mm przed GMP jak już odpalisz to będziesz czół jak maszyna najlepiej chodzi a blaszką łatwo sie reguluje wiec nie będzie problemu.
Do pierwszego odpalenia (ja nie mam lampy) ustawiam na zero gmp i środek impulsatora i później reguluje

wiele ciekawych rozwiazan na temat wsk 175 w moim temacie:
viewtopic.php?f=72&t=8972
Z BRAKU CZASU NIESTETY NIE SPRZEDAJE GOTOWYCH ZESTAWÓW DO CDI
MUSICIE TO ZROBIĆ SAMI A ILE SIE PRZY TYM NAUCZYCIE TO JUZ BĘDZIE WASZE
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-12-03, 11:19 przez rafalgb, łącznie zmieniany 7 razy.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-05-08, 11:08

rafalgb pisze:Dobrze nawinięta cewka powinna mieć co najmniej 95ohm. Lub wiecej.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-05-08, 12:08

Koszty:

Moduł 35 zł
Cewka z fajką 25 zł
Impulsator 15 zł
Regulator 46 zł
Drut, klej, kable cyna około 40 zł

Nawijanie cewek duuużo spokoju i 3 piwka!




edit:
Dodam jeszcze, że lepsza jest cewka ta wyżej na zdjeciu:
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Patyk » 2012-05-09, 15:49

Mam jedno ale, mianowicie jak mamy regulator to rozumiem że mostek prostowniczy jest już zbędny. Dobrze myślę?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2012-05-09, 15:58

Tak, mostek jest zbędny, tylko zastanawia mnie dlaczego wkładacie tam ten regulator skoro fabrycznie ta prądnica nie domagała?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Alien » 2012-05-09, 17:13

Po to że jak odpale moto bez świateł gdzie wszystkie cewki idą na ładownie to nie zagotuje mi aq na wysokich obrotach.

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Patyk » 2012-05-09, 20:07

A przy zastosowaniu tego chematu połączeń też zagotuje AKU? Tu też jest regulator niezbędny? Nie może być tylko mostek?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2012-05-09, 20:21

Trzeba zmierzyć ile daje ta 1 cewka i zależy jakie aku dasz :) . Regulator możesz kupić najtańszy i spiąć tak jak oni wyżej tylko że zmasowane :P

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Patyk » 2012-05-09, 20:46

Podobno daje tyle że podczas jazdy pali żarówki 12V postojowe wiec regel musi być.
"zmasowane" - ale co zmasowane cewki? Jeśli tak to który koniec cewki do masy?
Sory za moje może dla niektórych banalne pytania ale nie każdy siedzi w elektryce ;-)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2012-05-09, 20:55

Obojętnie który do masy.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-05-09, 21:28

Muciek pisze:Regulator możesz kupić najtańszy i spiąć tak jak oni wyżej tylko że zmasowane :P
A tak ogólnie jaka jest różnica w tym czy są zmasowane czy nie są?
Jak jest lepiej?
I w ogóle co uzyskujemy?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2012-05-09, 21:32

Montujesz i nie wiesz :> ? Ładowanie 2 połówkowe :P

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: jannex » 2012-05-20, 14:59

Mam pytanie o technikę nawijania - izolowałeś warstwy między sobą impreganetem? dawałeś przekładki żeby zwoje się nie rozjeżdżały?

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-05-20, 19:00

jannex pisze:Mam pytanie o technikę nawijania - izolowałeś warstwy między sobą impreganetem? dawałeś przekładki żeby zwoje się nie rozjeżdżały?
tak cienki drucik raczej nie uda się nawinąć tak aby oddzielić warstwy ja po prostu nawinąłem jak największą ilością zwoi i na końcu wszystko zabezpieczyłem klejem aby nie uszkodzić i usztywnić uzwojenie od drgań.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: SEBA » 2012-07-21, 17:34

Czy impulsator oraz cewka mogą być od 4T ma to jakiś wpływ? Jeżeli do CDI wykorzystamy jedną z cewek świetlnych i ładowanie aq zostawimy tak jak jest w oryginale to przednie światło będzie dużo gorsze?

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Matej » 2012-07-21, 18:25

Najlepiej jest połaczyć pozostałe cewki, puścić przez regulator do aku a z aku rozprowadzać sobie światła itd

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-07-25, 23:06

SEBA pisze:Jeżeli do CDI wykorzystamy jedną z cewek świetlnych i ładowanie aq zostawimy tak jak jest w oryginale to przednie światło będzie dużo gorsze?
duzo gorsze nie bedzie w oryginale masz żarówkę 35W jeśli zabierzesz jedna z cewek świetlnych możesz zawsze zastosować żarówkę 25W wydaje mi zie ze powinno być dobrze. ale poco kombinować tu jest sprawdzony system i wszystko działa klakson i stop tez;D
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Dymacz.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Dymacz. » 2012-07-29, 01:21

Iskra się pojawia wtedy, kiedy całe kółeczko od impulsatora pokrywa się z blaszką, czy jak aby go zobaczy nawet kawałek??

I czy trzeba całkiem rozwinąć starą cewkę czy połączyć do starego nawoju?
I jak wyjąć cewkę ze statoru?
2 ostatnie pytania już nieaktualne ;pp

Ale pojawia się nowe pytanie

U mnie w prądnicy jest tylko 1 cewka z cieńszym uzwojeniem, ale jak mają te 2 izolacje to tam są dziurki i druty z innych cewek tamtędy idą. Co mam zrobić/

Edit: Poradziłem sobie już. Okazuje się, że mam tylko 1 cewkę ładowania. Czyli grzebane było w instalacji. Co mam teraz zrobić? Starą cewkę ładowania już rozwinąłem i jutro może na allegro kupię drut, impulsator i moduł, jeżeli starczy forsy.

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Matej » 2012-07-29, 20:52

Bazyl Wszystko do cdi mozesz kupic u nelmoto Cewke do cdi, moduł i impulsator oraz regulator naięcia

Dymacz.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Dymacz. » 2012-07-30, 11:15

Regulatora właśnie nie widzę. Mam problem, skoro mam 5 cewek grubozwojowych i 1 drobnozwojową rozwinąłem żeby przewinąć pod CDI, to do regulatora napięcia może być ta 1 grubozwojowa?

Sorki że ttak dużo pytań zadaję, ale mam jeszcze 1 pytanie. Czy 40 metrów drutu wystarczy na nowe nawinięcie cewki do CDI?

I czy impulsator musi być od 2T.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości