Zmiana cewek ładowania

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Zmiana cewek ładowania

Post autor: piokuk10 » 2012-12-04, 23:51

Siema
Ostatnio spotkałem sie z problemem w WSK 175 (chyba każdy posiadacz go ma :/) brak prądu.
Od jednego użytkownika z naszego forum otrzymałem taki sposób: W prądnicy od WSK 175 są 2 cewki do ładowania(jedna nawinięta grubym drutem a druga nawinięta cienkim drutem) jego sposób to żeby z innej prądnicy od WSK 175 zamienić tą cewkę z cienkim drutem na cewkę z grubym drutem wtedy otrzymamy prądnice z obydwoma cewkami ładowania nawiniętymi grubym drutem. I tu właśnie liczę na pomoc z waszej strony czy co kolwiek to da ?? I najważniejsze czy wzrośnie prąd ładowania i nie uszkodzi przy tym akumulatora ?? Z góry dzięki za poświęcony czas.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: AudioBas » 2012-12-05, 09:44

Dużo nie poprawisz.... :(

Najlepiej zastosować wirnik z Royala i cieszyć się porządnymi światłami:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C1_SmIvtAv8[/youtube]


Tylko niestety to kosztuje :(
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: rafalgb » 2012-12-05, 10:30

piokuk10 pisze:otrzymamy prądnice z obydwoma cewkami ładowania nawiniętymi grubym drutem. I tu właśnie liczę na pomoc z waszej strony czy co kolwiek to da ??
tak da to coś ale nie wiele bo dalej najwięcej prądu będzie brał zapłon do tego światło stop i już mamy prawie 50W.
w WSK 175 brak prądu to odwieczny problem tez to przechodziłem i dlatego pewnie znasz moj system CDI w najlepszym Polskim motocyklu turystycznym ;) zapłon jaki skonstruowałem na oryginalnym stojanie ale to tez całkowity koszt ponad 100pln. no ale w trasie nie musisz sie martwić stanem akumulatora i możesz jeździć bez niego i to na światłach a moto nawet nie pryknie. :evil:
Ostatnio zmieniony 2012-12-05, 12:59 przez rafalgb, łącznie zmieniany 1 raz.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: SEBA » 2012-12-05, 12:52

Ile oryginalny zapłon pożera prądu ?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: Muciek » 2012-12-05, 16:41

3A przy ori cewce , jak dasz inną (niskoomową) to jeszcze więcej.

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: man on the WSK » 2012-12-05, 23:24

Robiłem pomiary prądu ładowania już po przeróbce - bilans był na plus przy włączonych światłach ( dokładnej wartości nie pamiętam ale na pewno było powyżej 1A). Dodam przy tym, że stop u mnie jest bardzo często świeci , używam kierunkowskazów ( co wcześniej było nierealne) i akumulator mi się nigdy w czasie jazdy nie rozładował. Cewkę zapłonową mam oryginalną. Wiadomo że wirnik z enfielda mocno poprawi wydajność i jest to super rozwiązanie tyle że droższe. Mam pytanie - czy taki wirnik może pracować w oryginalnej prądnicy ( z zachowaniem obwodu do świateł i ładowania ) i cewki to wytrzymają?

LayOut
Posty: 3
Rejestracja: 2012-12-03, 01:33
GG: 0
Moje maszyny: Romet Komar 232
WFM 150
WSK 175 S1
Lokalizacja: Zwierzyniec

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: LayOut » 2012-12-05, 23:26

A wie ktoś ile Watt daje jedna oryginalna cewka ładowania w wsk 4?

Awatar użytkownika
probiez
Posty: 89
Rejestracja: 2012-11-16, 21:42
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175, "a nie jakaś tam WSK M21W2"
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: probiez » 2012-12-06, 16:13

Ja w swojej miałem problem również z niedoładowanym aku, po 100 km już przy stopie nierówno chodził. Co ja nie wymyślałem, przerobiłem prawie wszystko o czym pisali na forum, aż przypadkiem wpadł w moje ręce nowy wirnik z plastikiem w środku>>> chyba od gazeli>>>Problemy poszły w niepamięć. Moim zdaniem w wirniku fabrycznie są słabej jakości magnesy i z czasem nie spełniają swojej funkcji.
PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE SODOWANIE PLASTIKOWANIE ORZECHOWANIE tel. 724-838-098

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: piokuk10 » 2012-12-06, 22:58

Obrazek
O taki wirnik ci chodzi ??

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: wujcio » 2012-12-06, 23:20

po wielu latach wirnik się rozmagnesowuje.
Niestety stare wirniki miały już słabe magnesy

Awatar użytkownika
probiez
Posty: 89
Rejestracja: 2012-11-16, 21:42
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175, "a nie jakaś tam WSK M21W2"
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: probiez » 2012-12-07, 06:38

Tak właśnie taki, tylko nówka. :hihi:
PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE SODOWANIE PLASTIKOWANIE ORZECHOWANIE tel. 724-838-098

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: piokuk10 » 2012-12-07, 23:47

Jutro będę kombinował z moją elektryką Gdzie dokładnie przyłożyć miernik żeby zmierzyć prąd ładowania - Na które styki(kable) ??
Mam dokładnie taki miernik Obrazek
Na jakie ustawienie ustawić żeby zmierzyć prąd ładowania ?

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: SEBA » 2012-12-08, 22:17

A czy w jakiś sposób można na nowo namagnesować wirnik?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: Muciek » 2012-12-08, 22:23

Można , tutaj np do junaka robią http://allegro.pl/junak-awo-magnesowani ... 14489.html . Co do posta wyżej to czerwony do 10A wejścia , czarny do czarnego, na przełączniku 10A wybierz, wepnij się szeregowo na kabel plusowy który idzie do akumulatora z prądnicy. Tutaj masz obrazek Obrazek

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: piokuk10 » 2012-12-08, 23:08

OK jutro spróbuje to zmierzyć wielkie dzięki ;) Podłączyłem się normalnie podczas odpalonego silnika do akumulatora + do + i - do -
po przegazowaniu pokazało ok 7,2V Jak to według was wygląda ?

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: SEBA » 2012-12-08, 23:13

Jeżeli masz prądnice 6V to dobrze ale jeśli 12V to cienko, zresztą tak samo jak u mnie :-/

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: rafalgb » 2012-12-08, 23:15

piokuk10 pisze:po przegazowaniu pokazało ok 7,2V Jak to według was wygląda ?
przy 6V instalacji wygląda dobrze ale na krzyżówce stoisz na światłach i nie przygazowujesz moto pyrka na wolnych obrotach do tego wciśnięty hamulec i tu jest zong. gaśnie :(. prądy w wsk 175 mamy dość opanowane na tym forum wic opcji jest parę.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: piokuk10 » 2012-12-09, 00:32

Czyli co zrobić żeby tego prądu nie brakowało ? Tak ulepszyć instalacje żeby ładowanie pokazywało zamiast tak jak u mnie dzisiaj około 7.2V to np.8V ?? O to chodzi ? Bo do mnie to już się powoli zaczyna robić dziwne ładowanie ok a prądu brakuje. Z Góry Wielkie Dzięki ;)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: rafalgb » 2012-12-09, 00:47

sam decydujesz co i ile chcesz poswiecic
1 wirnik z royala plusy to: żadnych przeróbek wkładasz i jeździsz
- pozostają platynki
- potrzebny sprawny akumulator
2 CDI plusy: komplety brak obsługi
+ nie musi być sprawne AQ aby sie przejechać
- trzeba poświecić trochę pracy i własnej chęci
3 CDI + Royal plusy to juz ci nic więcej do szczęścia nie trzeba prądu tyle ze na bagażniku możesz ciepłą wodę grzać
jedyny - to to ze ten bajer to już kosztuje
WYBÓR NALEŻNY DO CIEBIE KTÓRA OPCJA KAŻDA JEST SPRAWDZONA I KAŻDY CHWALI SWOJE NA PEWNO PRĄDU CI NIE ZABRAKNIE WYBIERAJĄC KTÓRĄŚ Z NICH
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: Zmiana cewek ładowania

Post autor: piokuk10 » 2012-12-09, 00:59

Z 1 wcale tak nie jest jak napisałeś bo pisałem z Audio i sam powiedział, że trzeba przewinąć cewki, bo oryginały się podobno grzeją.
Ale skoro mam dobre ładowanie to po co za dużo grzebać?? Może wystarczy jej tylko po prostu zwiększyć ładowanie żeby powiedzmy bez gazowania miała 7,2V i to wszystko ? No ale jeśli wtedy przegazuję i ładowanie będzie powyżej 8V, czy nie uszkodzi akumulatora ?.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość