Anodowanie tłoków

Usługi oferowane przez użytkowników, np. chromowanie, malowanie proszkowe, szkiełkowanie.
Zablokowany
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Anodowanie tłoków

Post autor: Alien » 2013-10-29, 01:33

Witam,

od dziś oficjalnie ponownie ruszam z tłokami. Od razu uprzedzam: tanio nie będzie :)

Temat dotyczy twardych powłok anodowych (anodowanie typu III) na tłoki. Powłoka jest grubości co najmniej ~0.01mm (~0.02mm na średnicy). Jest twarda, odporna na ścieranie, ma zauważalnie mniejszy współczynnik tarcia. Mniejsze tarcie to mniej wydzielanego ciepła i mniejsze skłonności tłoka do puchnięcia. Powłoka anodowa jest porowata dzięki czemu zdecydowanie lepiej zachowuje film olejowy na swojej powierzchni poprawiając smarowanie oraz jest znakomitym podkładem do aplikowania dodatkowych powłok tarciowych. Wysoka twardość powierzchniowa utrudnia zatarcie, czyli zczepienie się materiału tłoka z tuleją.

Wykonuje dodatkową obróbkę mechaniczną mająca na celu zminimalizowania puchnięcia tłoka, poprawienie utrzymania filmu olejowego. Poprawiam odlew, obrabiam piasty, otwory smarujące, robię fazy itd. Pasowanie piasta tłoka-sworzeń pozostaje fabryczne!

Zdjęcia ->

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Tym razem zdecydowanie stawiam na najwyższą jakość, nie bedzie pół-środków. Dlatego kilka zmian w usłudze:

-Nie robię już czegoś takiego jak 'sama anoda' dla tłoków z PRL, nie ma to dla mnie sensu bo i tak muszę zawsze poprawić odlew żeby to miało ręce i nogi.
-Samą powlokę mogę zrobic ewentualnie dla Almota.
- nie pokrywam CXów i tym podobnych tworów chyba, że w gre wchodzi np. tłok do S32 (mam tylko R1 FSO z tego silnika)
- koszt oryginalnego gorzyckiego tłoka u mnie jest (celowo) wysoki. Przyczyny sa proste: anodując na zamówienie pozbyłem się w błyskawicznym tempie ogromu oryginalnych tłoków. Nie mogę sobie pozwolić na wyzerowanie mnie ze stanu magazynowego dlatego tym samym zachęcam do poszukiwania i przysyłania mi własnych tłoków do obróbki :)
- zabezpieczeń tłokowych (drucianych, typu jak wossner ze zdjęć) na chwile obecną nie sprzedaje, ale powinny pojawić się niedługo w zestawie
- Rowki pod zabezpieczenia druciane (tj. w albumie) dorabiam na życzenie w cenie. Mogę wykonać także dodatkowe zabiegi dla przerabianych jednostek tj. zdjąć materiał z części pierścieniowej, wyfrezować okna pod boosty, powiększyć owal, odchudzić tłok plus kilka innych zabiegów. Koszty do ustalenia.
- na swoje wyroby udzielam gwarancji tylko w przypadku jeśli to ja wykonuję szlif cylindra. W cenie jest mycie/zabezpieczenie gładzi po honowaniu, zrobienie faz na oknach, dobór pasowania tłok-cylinder oraz dopasowanie trzech luzów pierścieniowych. Dostajesz zestaw plug&play - oczywiście trzeba to jeszcze dotrzeć ;)

Koszty: (dotyczą wszystkich tłoków do fi75mm)
- tłok gorzycki R1/R2/R3 100zł
- sama powłoka 60zł
- powłoka + obróbka 80zł
- pierścienie PRIMA (górny chromowany z fazą) 35zł/kpl
- szlif + bajery 110zł
- jak ktoś bierze full opcje sworzeń tłokowy dorzucam gratis

Czas wykonania usługi:
od 1 do 3 tygodni.

Płatności:
Przelew na konto

FAQ powstałe po pewnym czasie wykonywania zestawów:
- dobry tłok to tylko 50% sukcesu, trzeba jeszcze dobrze zrobić szlif,
- po anodowaniu tłok zwiększa średnicę, dlatego NIE MOŻNA zakładać go do cylindra szlifowanego pod tłok bez powłoki lub cylindra który już pracował. Konieczne jest wykonanie szlifu pod konkretny tłok!
- gorzycki oryginał ma owal na 0.1mm - almot już połowę z tego bo tylko 0.05mm więc bez modyfikacji owalu trzeba zastosować luźniejsze pasowanie
- pasowanie sworzeń-tłok pozostaje bez zmian, zakładasz jak do oryginału,
- anodowany tłok podlega procesowi docierania tj. każdy standardowy tłok, skład mieszanki pozostaje niezmienny w stosunku do tego co jest napisane w serwisówce WSK

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: AudioBas » 2013-10-29, 10:03

Od siebie dodam!
Jak ktoś chce naprawdę pojeździć w sezonie pierwszą rzeczą remontu powinno być zgłoszenie się do Baya (po wał) i Aliena po tłok :)

Powiem Wam tak:
Założyłem tłok robiony przez Aliena do świeżo wyremontowanego silnika.
Naprawdę łatwo nie miał.
Zrobił prawie 1500 km przez 3 dni, nic go nie zabolało...

Dlatego polecam odłożyć trochę, na pewno wyjdzie taniej niż kolejny szlif i zestaw tłokowo-pierścieniowy.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: Alien » 2013-11-24, 01:14

Nie przyjmuję już zleceń.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości