Problem z zapłonem cdi wsk 175
- krelo
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Problem z zapłonem cdi wsk 175
Witam Panowie.
Przy kopnięciu iska pojawia się, lecz nie z każdym obrotem wału.
Po prawidłowym podłączeniu zapłonu CDI, w którym musiałem w międzyczasie wymienić spalony moduł , a także cewkę WN, bo też okazała się niesprawna..
..zacząłem zastanawiać się co może być nie tak.
Po skończonej pracy pomierzyłem prąd na wyjściu z cewki cdi, w zależności od siły kopnięcia było w granicach 12V-23V prądu zmiennego. Na wyjściu z modułu też w takim samym zakresie, i na wyjściu z cewki WN,przy każdym obrocie wału wahało się w podobnych zakresach.
Impulsator puszczał sygnał, gdy tylko blaszka dostatecznie się do niego zbliżyła, przy każdym obrocie wału.
Świece kupiłem nową i nie ma znaczenia czy założę starą czy nową problem wygląda tak samo.
Nie mam pomysłu w czym leży problem..
Moje pytania:
Czy jest możliwe, że impulsator daje za krótko sygnał?
Czy moduł nie powinien prostować prądu na stały, lub czy nie powinien utrzymywać takiej samej wartości nie zależnie czy z cewki cdi wychodzi różne napięcie?
Czy macie jakieś sugestie co do zaistniałego problemu?
Pozdrawiam.
Przy kopnięciu iska pojawia się, lecz nie z każdym obrotem wału.
Po prawidłowym podłączeniu zapłonu CDI, w którym musiałem w międzyczasie wymienić spalony moduł , a także cewkę WN, bo też okazała się niesprawna..
..zacząłem zastanawiać się co może być nie tak.
Po skończonej pracy pomierzyłem prąd na wyjściu z cewki cdi, w zależności od siły kopnięcia było w granicach 12V-23V prądu zmiennego. Na wyjściu z modułu też w takim samym zakresie, i na wyjściu z cewki WN,przy każdym obrocie wału wahało się w podobnych zakresach.
Impulsator puszczał sygnał, gdy tylko blaszka dostatecznie się do niego zbliżyła, przy każdym obrocie wału.
Świece kupiłem nową i nie ma znaczenia czy założę starą czy nową problem wygląda tak samo.
Nie mam pomysłu w czym leży problem..
Moje pytania:
Czy jest możliwe, że impulsator daje za krótko sygnał?
Czy moduł nie powinien prostować prądu na stały, lub czy nie powinien utrzymywać takiej samej wartości nie zależnie czy z cewki cdi wychodzi różne napięcie?
Czy macie jakieś sugestie co do zaistniałego problemu?
Pozdrawiam.
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapłonem cdi wsk 175
Z tego co się orientuje to CDI dobrze działa jak ma około 100 volt przy lekkim kopnięciu Także tu bym szukał przyczyny.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapłonem cdi wsk 175
30V starcza do odpalenia. Pokaż jaką masz blaszkę przy impulsatorze.
- krelo
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapłonem cdi wsk 175
Dzięki za odpowiedzi.
Sprawdzałem i impulsator przepuszcza sygnał przy każdym obrocie wału, jest możliwość, że sygnał jest za krótki(bo tak jak mówiłem, sygnał przy każdym obrocie wału pojawia się)? Czy to raczej nie ma znaczenia?
Hmmm.. nie udało mi się uzyskać 30V, więc to może coś z magnesami(może już są zużyte(chociaż jak miałem zwykły zapłon na platynki, to iskra była ok), lub cewką cdi.
Cewka ma 112ohmów, wiec też chyba jest ok.
Zmierzę pozostałe cewki które są oryginalne, żeby wykluczyć magnesy, z tego co się orientuję to mają dawać ~5-6V a ta do świateł przednich ma dawać ~12V, dobre mam informacje?
Jeżeli to będzie ok, to myślicie, że może pomóc obrócenie cewki, czy raczej to nie ma znaczenia?
Jakieś inne propozycję co do zaistniałego problemu?
Zrobie zdjęcie ale, to dopiero w weekend, bo w tyg. nie mam możliwości podjechać, ale z tego co pamiętam to dawałem blaszkę o grubości 3,5mm i szerokości 10mm.Muciek pisze:30V starcza do odpalenia. Pokaż jaką masz blaszkę przy impulsatorze.
Sprawdzałem i impulsator przepuszcza sygnał przy każdym obrocie wału, jest możliwość, że sygnał jest za krótki(bo tak jak mówiłem, sygnał przy każdym obrocie wału pojawia się)? Czy to raczej nie ma znaczenia?
Hmmm.. nie udało mi się uzyskać 30V, więc to może coś z magnesami(może już są zużyte(chociaż jak miałem zwykły zapłon na platynki, to iskra była ok), lub cewką cdi.
Cewka ma 112ohmów, wiec też chyba jest ok.
Zmierzę pozostałe cewki które są oryginalne, żeby wykluczyć magnesy, z tego co się orientuję to mają dawać ~5-6V a ta do świateł przednich ma dawać ~12V, dobre mam informacje?
Jeżeli to będzie ok, to myślicie, że może pomóc obrócenie cewki, czy raczej to nie ma znaczenia?
Jakieś inne propozycję co do zaistniałego problemu?
Ostatnio zmieniony 2014-09-30, 09:01 przez krelo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapłonem cdi wsk 175
Obrócenie cewki albo zamiana jej końców może pomóc.
- krelo
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapłonem cdi wsk 175
Dziś wyszedłem wcześniej z pracy i dałem rade podjechać w miejsce gdzie trzymam motor.
Właśnie jestem po próbach..więc tak:
Obróciłem cewkę, przy kopnięciu pokazywało w zależności od 12-35V, lecz jak zakręciłem wiertarką, to pokazało max 45V. Wróciłem do poprzedniego ustawienia cewki i przy zakręceniu wiertarka napięcie sięgało na max obrotach wiertarki 114V.
Sprawdziłbym na świecy, czy ma iskrę, lecz co się okazało prąd nie przechodzi przed moduł..w ostatnią sobotę jak patrzyłem, to wszystko grało iskra pojawiała się od czasu do czasu, a teraz nie ma napięcia na wyjściu z modułu( czy jest to możliwe, że te moduły tak szybko padają?) Dodam, że impulsator puszcza sygnał, sprawdziłem to miernikiem,jeden koniec podłączony do wyjścia z impulsatora a drugi do masy. Przy każdym obrocie, jak tylko blaszka przekroczyła impulsator, miernik pikał.
Jak myślicie czy wynik 114V jest ok?
Myślicie, że moduł tak po prostu padł?
Właśnie jestem po próbach..więc tak:
Obróciłem cewkę, przy kopnięciu pokazywało w zależności od 12-35V, lecz jak zakręciłem wiertarką, to pokazało max 45V. Wróciłem do poprzedniego ustawienia cewki i przy zakręceniu wiertarka napięcie sięgało na max obrotach wiertarki 114V.
Sprawdziłbym na świecy, czy ma iskrę, lecz co się okazało prąd nie przechodzi przed moduł..w ostatnią sobotę jak patrzyłem, to wszystko grało iskra pojawiała się od czasu do czasu, a teraz nie ma napięcia na wyjściu z modułu( czy jest to możliwe, że te moduły tak szybko padają?) Dodam, że impulsator puszcza sygnał, sprawdziłem to miernikiem,jeden koniec podłączony do wyjścia z impulsatora a drugi do masy. Przy każdym obrocie, jak tylko blaszka przekroczyła impulsator, miernik pikał.
Jak myślicie czy wynik 114V jest ok?
Myślicie, że moduł tak po prostu padł?
- jasiu
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-10-29, 22:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapłonem cdi wsk 175
... może po prostu coś masz źle podłączone. Ja miałem taki problem że iskra powoli zanikała z dnia na dzień była coraz słabsza, okazało się że zanikło podłączenie do masy.
- krelo
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapłonem cdi wsk 175
Wszystko okej jasiu, ale u mnie podłączone wszystko tak ja ma być, zmasowane itp. Wszystko sprawdzałem kilkukrotnie, dziwne jest tylko to, że jak już miałem tą iskrę lecz nie przy każdym obróceniu wału, to przepuszczało prąd itp. , a jak schowałem motor do garażu a wczoraj przyjechałem i po 1 próbie z miernikiem, okazało się, że prąd nie przechodzi.. Dziwne.jasiu pisze:... może po prostu coś masz źle podłączone. Ja miałem taki problem że iskra powoli zanikała z dnia na dzień była coraz słabsza, okazało się że zanikło podłączenie do masy.
Może ktoś mi powiedzieć jaki powinien być prawidłowy prąd z cewki przy kopnięciu i przy zakręceniu wiertarką?
Zamówiłem kolejny moduł i jeszcze do tego impulsator, wymienie i zobaczę czy puszcza prąd, ale chcę się najpierw dowiedzieć ,czy czasami nie muszę przewinąć jeszcze raz cewki, żeby dawala więcej pradu.
- krelo
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapłonem cdi wsk 175
Dziś wziąłem się za rozwiązywanie problemów przy tym CDI.
Więc tak..
Przy zakręceniu wiertarką na max obrotach, cewka(114omów) daje okolo 115V, na wyjściu z modułu przy tych samych obrotach jest już tylko około 40V, a na wyjściu z cewki WN, jak impulsator daje sygnał pojawia się napięcie około 115V. Ze świecą wygląda to w ten sposób, że na niskich obrotach w ogole nie ma iskry, a na wysokich pojawia się przy każdym obrocie wału.
Przewinąłem drugą cewkę wyszło na niej około 160 omów, wyjściowe napięcie na cewce około 150V, na module, około 60V, na cewce WN przy max obrotach około 150V. Sytuacja taka sama jak przy poprzedniej cewce.
Wie ktoś o co tutaj chodzi??? Dla mnie są dwie rzeczy co najmniej dziwne, po 1: jak cewka cdi daje 150V,to czemu na wyjściu z modulu przy tych samych obrotach wychodzi tylko około 60v? I 2: Czemu te cewki przy tylu omach, dają taki mały prąd?
Czy na wyjściu z modułu nie powinno wychodzić takie samo napięcie jak z cewki cdi?
Jakieś sugestie?
Więc tak..
Przy zakręceniu wiertarką na max obrotach, cewka(114omów) daje okolo 115V, na wyjściu z modułu przy tych samych obrotach jest już tylko około 40V, a na wyjściu z cewki WN, jak impulsator daje sygnał pojawia się napięcie około 115V. Ze świecą wygląda to w ten sposób, że na niskich obrotach w ogole nie ma iskry, a na wysokich pojawia się przy każdym obrocie wału.
Przewinąłem drugą cewkę wyszło na niej około 160 omów, wyjściowe napięcie na cewce około 150V, na module, około 60V, na cewce WN przy max obrotach około 150V. Sytuacja taka sama jak przy poprzedniej cewce.
Wie ktoś o co tutaj chodzi??? Dla mnie są dwie rzeczy co najmniej dziwne, po 1: jak cewka cdi daje 150V,to czemu na wyjściu z modulu przy tych samych obrotach wychodzi tylko około 60v? I 2: Czemu te cewki przy tylu omach, dają taki mały prąd?
Czy na wyjściu z modułu nie powinno wychodzić takie samo napięcie jak z cewki cdi?
Jakieś sugestie?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapłonem cdi wsk 175
Do pomiaru takich rzeczy trzeba mieć już porządny miernik i przystawkę , zwykły miernik nie ogarnia takich szpilek napięcia. Jakim drutem to nawijasz ? Moc zależy od rdzenia , jak chcesz więcej prądu to połącz sobie 2 cewki nawinięte.
- krelo
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-07-29, 12:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175,
Honda cr - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapłonem cdi wsk 175
No i tu racja, to nie są miarodajne pomiary.
Drut 0.2 emaliowany podwójnie.
Myślałem o połączeniu dwóch cewej szeregowo, ale zastanawia mnie to czemu przy jednej z wystarczającą ilością ohmów, nie daję tyle prądu ile powinnno.
I jeszcze dwa pytanka do was:
1-Mam jeszcze jedną rzecz na myśli, przez którą tak się dzieje, a mianowicie magnesy..może one już są padnięte, co o tym myślicie?
2-Ta druga cewka co ma około 160 ohmów, nie będzie się za bardzo grzała?
Drut 0.2 emaliowany podwójnie.
Myślałem o połączeniu dwóch cewej szeregowo, ale zastanawia mnie to czemu przy jednej z wystarczającą ilością ohmów, nie daję tyle prądu ile powinnno.
I jeszcze dwa pytanka do was:
1-Mam jeszcze jedną rzecz na myśli, przez którą tak się dzieje, a mianowicie magnesy..może one już są padnięte, co o tym myślicie?
2-Ta druga cewka co ma około 160 ohmów, nie będzie się za bardzo grzała?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości