S2 prądy

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-03, 08:20

Hej
Potrzebuje pomocy od osób które mają opanowane prądy w S2 i jego silniku.
Pierwsza sprawa to może mi ktoś napisać jaki jest gwint w magnecie aby dorobić ściągacz?
Po zamontowaniu silnika nie mam iskry- z silnika wychodzą dwa żółte na ładowanie, czerwony na światła i czarny do cewki. Cewka jest uziemiona do ramy. Jakie napięcie powinno się pojawiać na przewodzie przy cewce? Ktoś gdzieś kupował cewkę czy raczej przewijacie ją.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-04, 06:44

dzięki za wymiary do ściagacza.
u mnie na pewno czarny to platynki, a do platynek idzie czerwony z kondensatora a na kondensator żółty z cewki.
dzisiaj zawiozę do gościa niech sprawdzi cewkę.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-09, 17:12

hej
czy cewka powinna mieć przejście między wyjściem na platynki a "kopytkiem" który przykręcany jest do podstawy i przez ktore powstaje pole magnetyczne. Bo w cewce ładowania nie ma przejścia a w cewce iskrowej jest przejście i nie ma iskry. Cewki są jedna na drugiej przykręcane i w całości ciężko było zdiagnozować gdzie ginie prąd.
Zna ktoś fachowca co przewija cewki?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: Muciek » 2015-08-09, 17:22

Normalnie cewka od zapłonu jest połączona jednym końcem z masą w takim układzie jak tam występuje. Cewka ładowania nie jest połączona z masą jak idzie do prostownika 2 połówkowego a taki tam chyba masz? Pokaż foto tej cewki. Tutaj jest foto ze schematem jak to ma być podłączone. sprawdź czy młoteczek nie ma połączenia z masą (bez podpiętej cewki zasilającej).
Obrazek

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-10, 06:45

na platynkach nie mam przebicia- sprawdzałem
cewka jest oryginalna od S2 ale do niej nie dochodzi prąd
więc zacząłem szukać i okazuje się że jest przejście miedzy przewodem który idzie na kondensator i platynki a obudową. Zdjąłem cewki od ładowania cewka nie ma przejścia między przewodem a kopytkiem a od cewka od iskry ma. Więc podejrzewam że jest gdzieś przebicie w niej.
I teraz szukam fachowca co by cewkę przewinął

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-10, 09:23

z elektrotechniki miałem 3 i wiele lat temu
ale przewód z platynek biegnie do cewki pod bakiem i dalej jest wszystko odpięte. Więc powinno być napięcie jakiekolwiek na cewce. Mogła by to być cewka pod bakiem ale najpierw musi się pojawić napiecie na przewodzie dochodzącym. Przewody są ok bo sprawdzałem i nie mają przebicia. Platynki sprawdzone też nie ma przebicia, kondesator wymieniony na sprawny. A iskry nie ma.
Cewki w tym zapłonie (ładowania i zapłonu) są jedna na drugiej po podłączeniu prądu do przewodów cewki ładowania pojawiło się pole magnetyczne na obu cewkach. Cewka ładowania nie ma przejścia między przewodem wychodzącym z uzwojeń a kopytkiem, natomiast cewka zapłonowa takie przejście ma. Kopytka są przykrecane do podstawy przez wket razem i są masowane przez podstawe. Więc wywnioskowałem że skoro cewka zapłonowa ma przejscie między uzwojeniem a kopytkiem to i jest tam masowana i prad nie płynie dalej.
Jak sprawdzić cewkę czy jest napewno dobra ? to gdzie może być jeszcze problem skoro, przeowdy i wszystko inne jest przejrzane.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-10, 10:56

Tak masz racie nie sprawdziłem zamienienia przewodów bo to miało by sens jakby kolory przewodów były zamienione. A skoro przewód czerwony idzie bezpośrednio z cewki oświetleniowej do puszki i potem trafia do stacyjki to uznałem że nie ma sensu skoro napewno czerwony przewód idzie od cewki świetlnej do lampy zgodnie.
A sprawdzenie woltomierzem to podstawowa diagnoza czy prąd płynął czy nie. I skoro nie było wskazania na przewodzie czarnym wychodzącym z silnika to oznaczało że problem musi być w iskrowniku.
Czyli mam rozumieć że cewka od zapłonu ma być uziemiona na kopytku? A nie miało być tak że prąd z cewki płynie do platynek i tam jest uziemiany a po rozwarciu platynek będzie płynąc do cewki pod bakiem bo ona jest uziemiana.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: Muciek » 2015-08-10, 11:57

Cewka do zapłonu ta w statorze masz jeden koniec przylutowany do karkasu a drugi idzie do przerywacza. Kowadełko jest przykręcone do obudowy (masy) a młoteczek ma być oddzielony od masy. Weź żarówkę 12v10W podepnij jeden koniec do masy a drugi do przewodu z cewki zasilającej zapłon zakręć wiertarką i powinna zaświecić, takie cewki nawinięte grubym drutem praktycznie się nie uszkadzają.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-10, 12:22

nie mogę teraz tego sprawdzić bo w pracy jestem. ale zrobię tak jak piszecie czyli odłączę platynki i sprawdzę czy będzie prąd.
ale napiszcie co może być powodem tego że prąd nie pojawia się na przewodzie wychodzącym.

kolega mi tu podsuwa pomysła by zamiast zasilania cewki wypiąć ją i dać zamiast niej napięcie z akumulatora i wtedy wszystkie inne elementy pośrednie instalacji da się sprawdzić czy działają.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: Muciek » 2015-08-10, 12:41

Można tak zrobić tylko nie trzymaj długo zwartego przerywacza bo możesz uszkodzić te cewkę pod bakiem. Na przewód którym będziesz zasilał układ daj jakiś bezpiecznik (np puść prąd przez żarówkę 12v20w).

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-10, 12:59

rozwartego przerywacza- bo wtedy będzie szło na cewkę pod bakiem
dzięki za podpowiedź o bezpieczniku- dam albo 1A albo tak jak mówisz żarówkę.
a w S2 to cała instalacja jest na 12v czy tak jak w dudkach światła 12V a reszta 6V?

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-24, 21:39

zrobiłem tak jak kazaliście
a więc odpiąłem cewkę a zamiast niej podłączyłem prąd z aku przez żarówkę.
okazało się że nie było przejścia na platynkach (nie mam pojęcia czemu) ale miedzy młoteczkiem a kowadełkiem nie przechodził pąd, ale po potrakowaniu kowadełka pilnikiem prąd przejście odzyskał i żarówka zaświeciła. Prąd dochodzi teraz do cewki pod bakiem ale ta iskry nie daje. Podejrzewam że teraz to jest ona walnięta. Gdzie mogę kupić taką cewkę lub od czego dobrać?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: Muciek » 2015-08-24, 21:46

Na allegro podobne się pojawiają czasami. Jak nie musi być ori to simson/jawka.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-24, 22:04

byle co aby działało, jak się zdenerwuje za bardzo to cdi wstawię.
ale to taka sama jak w zwykłej WSK? jak byś mógł to daj linka do aukcji lub ogłoszenia.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: Muciek » 2015-08-24, 22:16

Ta od WSK 175 też się nada.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: picek » 2015-08-25, 11:59

to sprawdziłęm i masa jest.

Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: Klaper » 2018-01-27, 12:42

Witam . Panowie macie może schemat podlaczenia instalacji elektrycznej do silnika 059-1?

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: S2 prądy

Post autor: daroohd » 2018-01-27, 13:52

Schematy dostępne są cały czas na forum..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: Klaper » 2018-01-27, 15:34

Dziekuje za pomoc. Moglby ktos mi podeslac link z tymi schematami bo ja tego nie moge znalezc.

Klaper
Posty: 71
Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: S2 prądy

Post autor: Klaper » 2018-01-27, 15:53

Bo na tym schemacie widze bialy przewod+ idacy od prostownika do aku. A z aku na istalacje ktorym idzie? Chodzi mi glownie o to jak podlaczyc swiatla mijania i drogowe.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość