Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
...fajnie, ale kolejność i sposób montażu łożyskowania wału to chyba jakieś nieporozumienie - wciskanie wału prasą w łożyska nie wspominając, że w dwa jednocześnie??
...wał składany w sposób pokazany na zdjęciach nadaje się w tym momencie do centrowania a nie do dalszego montażu
...wał składany w sposób pokazany na zdjęciach nadaje się w tym momencie do centrowania a nie do dalszego montażu
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Jak się człowiek spieszy ..... faktycznie pomyliłem chyba kolejność .... dałem łożysko, łożysko i uszczelnienie a chyba powinno być od wału łożysko, uszczelnienie i łożysko .... ale to się poprawi...
czankete co tam się miało rozcentrować w tym wale przy wciskaniu możesz rozwinąć temat ... ? To w jaki sposób mają być montowane te łożyska ?czankete pisze: ...wał składany w sposób pokazany na zdjęciach nadaje się w tym momencie do centrowania a nie do dalszego montażu
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Kolego, miło, że się starasz, ale kupiłeś kiepskie części .
Wał jest z tych pełnych - ciężki, możesz mieć ponadprzeciętne wibracje. Cylinder ma mniejsze kanały niż oryginał, musisz dopasować to do kanałów w karterach i ogólnie powiększyć całość. Ostatnia sprawa - przed cynkowaniem się nie piaskuje, bo po galwanizacji powłoka nie wygląda święcąco .
Poza tym konkretna robota!
Wał jest z tych pełnych - ciężki, możesz mieć ponadprzeciętne wibracje. Cylinder ma mniejsze kanały niż oryginał, musisz dopasować to do kanałów w karterach i ogólnie powiększyć całość. Ostatnia sprawa - przed cynkowaniem się nie piaskuje, bo po galwanizacji powłoka nie wygląda święcąco .
Poza tym konkretna robota!
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Sawier ...może nie będzie tak źle z tym wałem mam też stary cylinder w nominale może dać go do szlifu i niech dopasują do tłoka? do Stadtmuller-a we Wrocławiu.
Pierwsze słyszę żeby nie piaskować ??? wręcz wymagają tego ... ale zapytam galwanizera .... a tymczasem ... trzeba to wszystko zamontować poprawnie więc...
Potem płyta grzewcza na 170 stopni ... i wciskamy wał z powrotem praską ... i już prawidłowo
Panowie a co z tą lewą pokrywą ? szukać nowej czy da radę coś zrobić? i te nieszczęsne znaczki 125?
Pierwsze słyszę żeby nie piaskować ??? wręcz wymagają tego ... ale zapytam galwanizera .... a tymczasem ... trzeba to wszystko zamontować poprawnie więc...
Potem płyta grzewcza na 170 stopni ... i wciskamy wał z powrotem praską ... i już prawidłowo
Panowie a co z tą lewą pokrywą ? szukać nowej czy da radę coś zrobić? i te nieszczęsne znaczki 125?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1980
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Znaczki są nowe na OLX jak wolisz wydać parę grosza
- profss
- Posty: 118
- Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50 - Lokalizacja: Twardogóra
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Lepiej na rakową daj do szlifu na przeciwko korony we wrocku,albo wyslij do forumowego franq87 robiłem szlify tu i tu jestem zadowolonymaniek_wroc pisze:Sawier ...może nie będzie tak źle z tym wałem mam też stary cylinder w nominale może dać go do szlifu i niech dopasują do tłoka? do Stadtmuller-a we Wrocławiu.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Z nowymi tłokami tez nie jest za różowo, powiększ sobie te kanały może lepiej .
Po piaskowaniu masz taką powierzchnię, że wyjdzie po ocynku matowe - przejedź sobie teraz papierem ściernym np.
Po piaskowaniu masz taką powierzchnię, że wyjdzie po ocynku matowe - przejedź sobie teraz papierem ściernym np.
- qpa
- Posty: 617
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Ale wału się nie wciska prasą!
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Savier - miałeś rację, spec od ocynku powiedział że wyjdzie matowe ....cóż trudno ...może jeszcze zdecyduje się na polerkę szprych i kilku elementów które chciałbym aby się błyszczały.... Mam wałek bawełniany i pastę polerską która została po polerowaniu silnika ...więc chyba można tym przepolerować przed ocynkiem..
Zimny-Lech - dzięki za info ...chyba zdecyduję się na kupno nowych...
Profss - sam już nie wiem co zrobić można jeszcze dostać tłok oryginalny z epoki ? .... bo zacząłem kopać w szpargałach i znalazłem jakiś stary nieużywany tłok ale okazało się że jest do WSK 175 i zonk ... ale może ktoś ma taki zapomniany do 125 to chętnie się wymienię
Kompletuje rzeczy do ocynku i mam pytanie czy zabierak tylnego koła był oryginalnie w ocynku czy malowany ? Zobaczcie rzeczy które będą cynkowane ....czy to wszystko czy trzeba jeszcze coś dorzucić:
Śruby planuje zakupić na SD z nierdzewki takie:
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4824
I mam pytanie czy to są wszystkie śruby jakie są w motocyklu czy jednak trzeba będzie jakieś jeszcze dokupić ? Kupował już ktoś ten zestaw i może coś o nich powiedzieć? Trzeba je jeszcze polerować na błysk ?
Zimny-Lech - dzięki za info ...chyba zdecyduję się na kupno nowych...
Profss - sam już nie wiem co zrobić można jeszcze dostać tłok oryginalny z epoki ? .... bo zacząłem kopać w szpargałach i znalazłem jakiś stary nieużywany tłok ale okazało się że jest do WSK 175 i zonk ... ale może ktoś ma taki zapomniany do 125 to chętnie się wymienię
Kompletuje rzeczy do ocynku i mam pytanie czy zabierak tylnego koła był oryginalnie w ocynku czy malowany ? Zobaczcie rzeczy które będą cynkowane ....czy to wszystko czy trzeba jeszcze coś dorzucić:
Śruby planuje zakupić na SD z nierdzewki takie:
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4824
I mam pytanie czy to są wszystkie śruby jakie są w motocyklu czy jednak trzeba będzie jakieś jeszcze dokupić ? Kupował już ktoś ten zestaw i może coś o nich powiedzieć? Trzeba je jeszcze polerować na błysk ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Przygotowałem takie zestawienie, proszę http://imgur.com/a/PG1TI
Na pewno wzrokowo nie ma tam wkrętów silnika - mam takie na u siebie gdybyś chciał, odezwij się na PW. .
Te z linku trzeba polerować i szlifować - najgorsze są duże śruby z napisami. Sam się dziwię skąd miałem tyle cierpliwości do tego kiedyś.
Na pewno wzrokowo nie ma tam wkrętów silnika - mam takie na u siebie gdybyś chciał, odezwij się na PW. .
Te z linku trzeba polerować i szlifować - najgorsze są duże śruby z napisami. Sam się dziwię skąd miałem tyle cierpliwości do tego kiedyś.
- zmyngut
- Posty: 686
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Napinacze tylnego koła przed cynkowaniem obejrzyj- dobrze je na wszelki wypadek pospawać i potem spawy ładnie oszlifować. Dzisiejszych nie kupuj bo nie warto.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Dobra robota, skąd masz rysunki? Moje są trochę gorzej czytelne i ciężko się połapać.Savier pisze:Przygotowałem takie zestawienie, proszę http://imgur.com/a/PG1TI
Na pewno wzrokowo nie ma tam wkrętów silnika - mam takie na u siebie gdybyś chciał, odezwij się na PW. .
Te z linku trzeba polerować i szlifować - najgorsze są duże śruby z napisami. Sam się dziwię skąd miałem tyle cierpliwości do tego kiedyś.
Ja miałem jeden napinacz a drugi kupiłem, nakrętka za szeroka w miejscu gdzie wchodzi w wahacz i za długa, strasznie toporna, proponuję spasować przed ocynkiem i założeniem. Jakby co mam 1 zapasowy ale bez nakrętki
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Savier - Zestawienie świetne dzięki a rysunki jeszcze lepsze, dzięki temu zobaczyłem że elementy ramy zaznaczone na czerwono były u mnie źle pospawane ( a raczej posmarkane ) Wiec przy okazji szykowania zaślepek otworów do malowania kumpel je odciął i przyspawał już prawidłowo. Masz te rysunki z jakiegoś katalogu? Daj namiar na PW jak możesz.
A tutaj fotki ramy z zabezpieczonymi otworami przed piaskiem i malowaniem:
A jak zabezpieczaliście ten gwint do malowania ?
Zmyngut - Napinacze są w bardzo dobrym stanie, żadnych pęknięć na spawach itp .. aż sam się zdziwiłem ... nic nie musiałem przy nich robić
A tutaj blacha siedzenia po naprawie i wspawaniu nowego bolca oraz blachy wzmacniającej ..teraz na pewno się nie wyłamie .... może nie wygląda to za ciekawie ale myślę że po proszku będzie ok.
A tutaj fotki ramy z zabezpieczonymi otworami przed piaskiem i malowaniem:
A jak zabezpieczaliście ten gwint do malowania ?
Zmyngut - Napinacze są w bardzo dobrym stanie, żadnych pęknięć na spawach itp .. aż sam się zdziwiłem ... nic nie musiałem przy nich robić
A tutaj blacha siedzenia po naprawie i wspawaniu nowego bolca oraz blachy wzmacniającej ..teraz na pewno się nie wyłamie .... może nie wygląda to za ciekawie ale myślę że po proszku będzie ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- qpa
- Posty: 617
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Całą sztycę oklej taśmą
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
qpa pisze:Całą sztycę oklej taśmą
qpa - Ale to idzie w proszek więc taśma odpada ...
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Moja sztyca była w taśmie malarskiej i nie spłonęła nie dygaj. Spytaj fachmana jak to zabezpieczyć.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Mój nic nie kazał zabezpieczać, sam to zrobił. Po wyjęciu z pieca zrobiła się strasznie krucha i elegancko odpadła a do piaskowania była jakaś bardzo gruba gumowa. Ci co to robią wiedzą najlepiej, zapytaj
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
To super że można to zabezpieczyć zwykłą taśmą skonsultuje to jeszcze z malarzem w końcu to jego robota .... mam nadzieję, że uda mi się w tym tygodniu zawieźć graty do cynkowni i do malarza bo nie mogę się już doczekać pierwszych efektów remontu
Czas ucieka a ja dopiero wypiaskowałem obręcze kół ... z zewnątrz wyglądają bardzo przyzwoicie ale wewnątrz gdzie było dużo rdzy widać wżery .. została jeszcze rama ...
Savier - śruby z nierdzewki zamówię jednak polerowane a nie te ze "skuteraD" ... kupował ktoś z forum od tego użytkownika? wyglądają ładnie i ma samych zadowolonych klientów , chyba że polecacie jakieś inne?
http://allegro.pl/wsk-b3-polerowane-sru ... 44131.html
Czas ucieka a ja dopiero wypiaskowałem obręcze kół ... z zewnątrz wyglądają bardzo przyzwoicie ale wewnątrz gdzie było dużo rdzy widać wżery .. została jeszcze rama ...
Savier - śruby z nierdzewki zamówię jednak polerowane a nie te ze "skuteraD" ... kupował ktoś z forum od tego użytkownika? wyglądają ładnie i ma samych zadowolonych klientów , chyba że polecacie jakieś inne?
http://allegro.pl/wsk-b3-polerowane-sru ... 44131.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Panowie rama wypiaskowana .....dzisiaj rano zawiozłem wszystko do malowania ...właściciel jak zobaczył części to nie chciał uwierzyć że to było śrutowane .... myślał że szkiełkowałem .... poprosił nawet żebym mu podał jaki to typ i rodzaj śrutu bo na częściach wychodzi ***zajeb*** satynowy efekt i kupi sobie taki śrut do firmy ... także teraz czekam aż pomalują jutro wybieram się z częściami do cynkowania ...
A tutaj krótki filmik z piaskowania ramy:
https://youtu.be/4YE7DqjIh-0
Mam jeszcze dylemat ...wyśrutowałem magneto całe z magnesami .... też je dać do proszku ?
A tutaj krótki filmik z piaskowania ramy:
https://youtu.be/4YE7DqjIh-0
Mam jeszcze dylemat ...wyśrutowałem magneto całe z magnesami .... też je dać do proszku ?
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Wreszcie ocynki wróciły do domu ....bardzo podoba mi się efekt ...cynkownia dała rade
szprychy wyszły bardzo ładnie:
W czasie oczekiwania na te ocynki zabrałem się za przednie amortyzatory:
I tutaj zaczęły się schody .... pierścień ( zaznaczony na czerwono ) zabezpieczający tulejkę stałą pękł podczas ściągania
Można gdzieś dostać takie pierścienie? macie jakieś namiary ?
Rozbierając drugi amortyzator pierścień nie pękł ..... ale nie mogłem wyciągnąć sprężyny z lagi nieruchomej ...cały czas coś trzymało i nie chciało wyjść więc musiałem ją wybić od dołu i po wyciągnięciu okazało się co było tego przyczyną :
Ta guma uszczelniająca wbiła się na sprężynę i ją zablokowała. Czy tam nie powinno być jakiegoś zabezpieczenia aby tak się nie stało ?? Nowe simmeringi już zamówiłem, tuleje ruchome i gładź lag jest ok, żadnych rys itp. .... w zasadzie te tuleje stałe też są ok więc chyba też je zostawię bo akurat na Skuterze D są teraz niedostępne ... potrzebuję tych gum uszczelniających ze zdjęcia powyżej i tego nieszczęsnego pierścienia ...jak ktoś wie gdzie mogę to dostać to prosiłbym o namiary.
Mam jeszcze pytanie odnośnie tej rdzy na górnej części lag nieruchomych .... wyczyścić to tylko drobnym papierem ściernym? odboje gumowe są ok ... jak wy to robiliście?
szprychy wyszły bardzo ładnie:
W czasie oczekiwania na te ocynki zabrałem się za przednie amortyzatory:
I tutaj zaczęły się schody .... pierścień ( zaznaczony na czerwono ) zabezpieczający tulejkę stałą pękł podczas ściągania
Można gdzieś dostać takie pierścienie? macie jakieś namiary ?
Rozbierając drugi amortyzator pierścień nie pękł ..... ale nie mogłem wyciągnąć sprężyny z lagi nieruchomej ...cały czas coś trzymało i nie chciało wyjść więc musiałem ją wybić od dołu i po wyciągnięciu okazało się co było tego przyczyną :
Ta guma uszczelniająca wbiła się na sprężynę i ją zablokowała. Czy tam nie powinno być jakiegoś zabezpieczenia aby tak się nie stało ?? Nowe simmeringi już zamówiłem, tuleje ruchome i gładź lag jest ok, żadnych rys itp. .... w zasadzie te tuleje stałe też są ok więc chyba też je zostawię bo akurat na Skuterze D są teraz niedostępne ... potrzebuję tych gum uszczelniających ze zdjęcia powyżej i tego nieszczęsnego pierścienia ...jak ktoś wie gdzie mogę to dostać to prosiłbym o namiary.
Mam jeszcze pytanie odnośnie tej rdzy na górnej części lag nieruchomych .... wyczyścić to tylko drobnym papierem ściernym? odboje gumowe są ok ... jak wy to robiliście?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości