Brak wolnych obrotów na CDI...
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Brak wolnych obrotów na CDI...
Hej
Ostatnimi czasy zamontowałem CDI. Początkowo strzelał w tłumik troszkę jak zapłon był przykręcony na środku, ale później wziąłem tłok na GMP, później cofnąłem go o 3 mm i ustawiłem tak by impulsator był na końcu znacznika właśnie w momencie kiedy ma być 3mm przed GMP. Pali na strzał, ale obecnie mam problemy z regulacją bo nie mogę znaleźć wolnych obrotów. Według instrukcji trzeba wykręcić śrubę pionową coby nie gasł, a potem odkręcać co pół obrotu śrubę wolnych obrotów. No ale tu problem, że tą pionową to mogę albo dać takie że gaśnie albo po prostu wysokie. Nie mogę po prostu znaleźć tych małych. Próbowałem też po prostu nie zważać na to i po prostu wykręcałem śrubę wolnych obrotów do momentu kiedy dalsze wykręcanie powodowało zmniejszanie obrotów silnika. No ale wtedy ta pionowa śrubka przepustnicy nie daje się wyregulować i mogę ustawić średnio/wysokie obroty albo tak, że chwilę pochodzi ale zaraz zgaśnie bo ją zaleje. Świeca jest zazwyczaj mokra, troszeczkę też wypluwa paliwa z tłumika, mam też wrażenie, że jest ono w gumie filtra. Opuszczałem iglicę, ale bez większego rezultatu, poskręcałem kruciec już tak, że jeszcze trochę to bym gwinty pozrywał, żeby nie łapał lewego powietrza ale tu dużego rezultatu nie zrobiło. Zapłonu nie jestem w stanie w 100% dokładnie wyregulować obecnie, bo na takich obrotach koło się kręci się za szybko i nie jestem w stanie zauważyć przez siebie narysowanych znaczników narysowanych markerem. Jeżeli to pomoże, to mogę wrzucić jutro filmik jak ona pracuje jeżeli to rzeczywiście ma pomóc.
Pozdrawiam
Ostatnimi czasy zamontowałem CDI. Początkowo strzelał w tłumik troszkę jak zapłon był przykręcony na środku, ale później wziąłem tłok na GMP, później cofnąłem go o 3 mm i ustawiłem tak by impulsator był na końcu znacznika właśnie w momencie kiedy ma być 3mm przed GMP. Pali na strzał, ale obecnie mam problemy z regulacją bo nie mogę znaleźć wolnych obrotów. Według instrukcji trzeba wykręcić śrubę pionową coby nie gasł, a potem odkręcać co pół obrotu śrubę wolnych obrotów. No ale tu problem, że tą pionową to mogę albo dać takie że gaśnie albo po prostu wysokie. Nie mogę po prostu znaleźć tych małych. Próbowałem też po prostu nie zważać na to i po prostu wykręcałem śrubę wolnych obrotów do momentu kiedy dalsze wykręcanie powodowało zmniejszanie obrotów silnika. No ale wtedy ta pionowa śrubka przepustnicy nie daje się wyregulować i mogę ustawić średnio/wysokie obroty albo tak, że chwilę pochodzi ale zaraz zgaśnie bo ją zaleje. Świeca jest zazwyczaj mokra, troszeczkę też wypluwa paliwa z tłumika, mam też wrażenie, że jest ono w gumie filtra. Opuszczałem iglicę, ale bez większego rezultatu, poskręcałem kruciec już tak, że jeszcze trochę to bym gwinty pozrywał, żeby nie łapał lewego powietrza ale tu dużego rezultatu nie zrobiło. Zapłonu nie jestem w stanie w 100% dokładnie wyregulować obecnie, bo na takich obrotach koło się kręci się za szybko i nie jestem w stanie zauważyć przez siebie narysowanych znaczników narysowanych markerem. Jeżeli to pomoże, to mogę wrzucić jutro filmik jak ona pracuje jeżeli to rzeczywiście ma pomóc.
Pozdrawiam
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Takie objawy daje duży luz przepustnicy w gardzieli ,słychać terkotanie przy minimalnym dodaniu "gazu" ?
- czankete
- Posty: 1320
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
....Sarmat, nie sugerowałbym się tak do końca położeniem znacznika przy ustawieniu zapłonu i sprawdził wszystko na koniec lampą stroboskopową. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że dwa pozornie takie same zestawy CDI po ustawieniu zapłonu przy użyciu lampy nie do końca miały takie samo położenie podstawki względem karterów. Ustawienie CDI bez lampy traktowałbym raczej jako zgrubne .Sarmat pisze:Ostatnimi czasy zamontowałem CDI. Początkowo strzelał w tłumik troszkę jak zapłon był przykręcony na środku, ale później wziąłem tłok na GMP, później cofnąłem go o 3 mm i ustawiłem tak by impulsator był na końcu znacznika właśnie w momencie kiedy ma być 3mm przed GMP. Pali na strzał, ale obecnie mam problemy z regulacją bo nie mogę znaleźć wolnych obrotów... ...Zapłonu nie jestem w stanie w 100% dokładnie wyregulować obecnie, bo na takich obrotach koło się kręci się za szybko i nie jestem w stanie zauważyć przez siebie narysowanych znaczników narysowanych markerem.
...dodam, że sam miałem problem z wolnymi obrotami po zamontowaniu po raz pierwszy CDI, pomimo, że silnik palił od przysłowiowego kopa (co de facto mnie zmyliło), ponieważ przy okazji wymieniłem gaźnik na mniej zużyty. Straciłem ze dwie godziny na zabawie z gaźnikiem po czym sprawdziłem jak ustawiony jest zapłon - tu okazało się, że wymagał korekty. Po ustawieniu na lampę pyka na wolnych aż miło
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Słychać pierścienie, ale w gaźnik się nie wsłuchiwałem Na szczęście mam drugą przepustnicę więc sprawdzę.franq87 pisze:Takie objawy daje duży luz przepustnicy w gardzieli ,słychać terkotanie przy minimalnym dodaniu "gazu" ?
Chciałbym go ustawić przy pomocy lampy, ale jak pisałem koło się obraca za szybko i nie jestem w stanie tego dokładnie zrobić ponieważ nie widzę moich oznaczeń na kole, a takim sposobem według poradnika Saviera z youtube, próbuje wykonać. Markerem czarnym na żółtym kole, także powinno być widaćczankete pisze:...Sarmat, nie sugerowałbym się tak do końca położeniem znacznika przy ustawieniu zapłonu i sprawdził wszystko na koniec lampą stroboskopową. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że dwa pozornie takie same zestawy CDI po ustawieniu zapłonu przy użyciu lampy nie do końca miały takie samo położenie podstawki względem karterów. Ustawienie CDI bez lampy traktowałbym raczej jako zgrubne .
...dodam, że sam miałem problem z wolnymi obrotami po zamontowaniu po raz pierwszy CDI, pomimo, że silnik palił od przysłowiowego kopa (co de facto mnie zmyliło), ponieważ przy okazji wymieniłem gaźnik na mniej zużyty. Straciłem ze dwie godziny na zabawie z gaźnikiem po czym sprawdziłem jak ustawiony jest zapłon - tu okazało się, że wymagał korekty. Po ustawieniu na lampę pyka na wolnych aż miło
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Mój poradnik wprowadza w błąd. Ustaw sobie 3mm przed GMP i w tym momencie ma schodzić w połowie kółeczko impulsatora z blaszki. Powinno być OK Ewentualnie przesuń sobie troszkę w jedną i drugą stronę. U mnie zawsze jakoś ustawianie na oko zdawało egzamin .
W tym momencie jest zapłon
http://imgur.com/a/XAaDj
W tym momencie jest zapłon
http://imgur.com/a/XAaDj
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Savier co w Twoim filmiku jest nie tak, bo ustawiałem według niego i faktycznie kopniak trochę oddaje. Zapłon od Ciebie chodzi u mnie w SHL-ce.
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Oto filmiki które nagrałem po dzisiejszej fatydze:
https://www.youtube.com/watch?v=3n_ykKB ... e=youtu.be tutaj nieźle napluła z tłumika
https://youtu.be/rzdZmYc4DjU - tu słychać jej pracę i jak spada/wchodzi na obroty
https://youtu.be/PgOErJVS-co - tutaj w sumie też
Pozdr
https://www.youtube.com/watch?v=3n_ykKB ... e=youtu.be tutaj nieźle napluła z tłumika
https://youtu.be/rzdZmYc4DjU - tu słychać jej pracę i jak spada/wchodzi na obroty
https://youtu.be/PgOErJVS-co - tutaj w sumie też
Pozdr
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Ledwo chodzi.
Tutaj zapłon nieustawiany: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mVB5NRCHbN0[/youtube]
A tutaj na oko, nawet nie ma miejsca na klin [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3DHc77Vh_So[/youtube]
Gaźnik masz w porządku?
Tutaj zapłon nieustawiany: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mVB5NRCHbN0[/youtube]
A tutaj na oko, nawet nie ma miejsca na klin [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3DHc77Vh_So[/youtube]
Gaźnik masz w porządku?
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Krótkie te filmy, ale można wywnioskować duże wyprzedzenie zapłonu i ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną. Postaraj się go opóźnić i napisz efekty. Jak reaguje na całkowite wkręcenie śruby składu mieszanki?
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Już go bardziej nie opoznie bo zabrakło mi tej regulacji w podstawce
A co do wkreconej śrubie to pracuje podobnie
A co do wkreconej śrubie to pracuje podobnie
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Dalsze próby regulacji:
https://www.youtube.com/watch?v=01Bqb27zPSA
https://www.youtube.com/watch?v=vhtuwE8IuQQ
https://www.youtube.com/watch?v=x0FjpLZFzN4
Co o tym myślicie? Ostatni filmik przedstawia na końcu pewien problem, bo mam wrażenie, że gdzieś spomiędzy karterów kapie mi olej, dużo nie widać bo bateria mi padła, ale mniej więcej w tym miejscu. Albo też nie spomiędzy karterów a wydech się rozczelnił i stamtąd cieknie olej po silniku. W każdym bądź razie, jak myślicie, stamtąd może łapać lewe powietrze i przez to nie idzie wyregulować?
https://www.youtube.com/watch?v=01Bqb27zPSA
https://www.youtube.com/watch?v=vhtuwE8IuQQ
https://www.youtube.com/watch?v=x0FjpLZFzN4
Co o tym myślicie? Ostatni filmik przedstawia na końcu pewien problem, bo mam wrażenie, że gdzieś spomiędzy karterów kapie mi olej, dużo nie widać bo bateria mi padła, ale mniej więcej w tym miejscu. Albo też nie spomiędzy karterów a wydech się rozczelnił i stamtąd cieknie olej po silniku. W każdym bądź razie, jak myślicie, stamtąd może łapać lewe powietrze i przez to nie idzie wyregulować?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Pierwsza sprawa, podziwiam Cie, że kupiłeś ten nowy cylinder do dwuramówki . To on tak dzwoni czy magneto trze o stator?
Druga sprawa, nadal nie wiem czy Ty masz ten gaźnik dobrze wyregulowany... Ja zawsze jak miałem z czymś problemy to wsadzałem byleco, np cały inny gaźnik i już wiedziałem czy to problem z tym czy z innym . Jak nie masz takiego gaźnika na boku to sugeruję rozgrzać motor, wziąć instrukcje i ustawic według niej . Jeździ to do przodu/ Przejedź się, sprawdź itp.
Że tak spytam, jaką masz przerwę między impulsatorem a magnetem?
Druga sprawa, nadal nie wiem czy Ty masz ten gaźnik dobrze wyregulowany... Ja zawsze jak miałem z czymś problemy to wsadzałem byleco, np cały inny gaźnik i już wiedziałem czy to problem z tym czy z innym . Jak nie masz takiego gaźnika na boku to sugeruję rozgrzać motor, wziąć instrukcje i ustawic według niej . Jeździ to do przodu/ Przejedź się, sprawdź itp.
Że tak spytam, jaką masz przerwę między impulsatorem a magnetem?
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Cylinder jest chyba albo z końcowych linii produkcyjnej albo z lat 90/20, gdzieś tak. I nie wiem co to trze, jakby to tarlo o stator to nie byłoby iskry nie?
Gaznika drugiego nie mam właśnie. Po pewnym czasie jednak po wykrecaniu śruby poziomej nie ma ona już wpływu na pracę gaźnika i obawiam się że łapie lewe powietrze i stąd to to. Próbowałem ustalić też gaźnik według instrukcji i to w zasadzie tylko to zrobiłem wczoraj ale efekt nie zadowala jak powinienen.
Już na niej jeździłem, dałem jej dwa to zgasla Ale to było dwa tygodnie temu, teraz nie próbowałem więc to chyba się nie liczy.
Przerwa między impulsatorem ustawiona szczelinomierzem na 0.4mm.
Gaznika drugiego nie mam właśnie. Po pewnym czasie jednak po wykrecaniu śruby poziomej nie ma ona już wpływu na pracę gaźnika i obawiam się że łapie lewe powietrze i stąd to to. Próbowałem ustalić też gaźnik według instrukcji i to w zasadzie tylko to zrobiłem wczoraj ale efekt nie zadowala jak powinienen.
Już na niej jeździłem, dałem jej dwa to zgasla Ale to było dwa tygodnie temu, teraz nie próbowałem więc to chyba się nie liczy.
Przerwa między impulsatorem ustawiona szczelinomierzem na 0.4mm.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Wygląda mi to na problem z gaźnikiem bo dosyć mocno kopci i chodzi nie równo.
Jak teraz wygląda świeca? jest mokra czy czarna?
Spróbuj jeszcze odpiąć filtr powietrza od gaźnika bo może tam nie ma dobrego przepływu powietrze do gaźnika np zatkana siatka lub za drobne otworki przez co silnik zasysa przez gaźnik więcej paliwa a mniej powietrza.
Nie przesadziłeś z olejem do paliwa? jest to świeże paliwo?
Jak teraz wygląda świeca? jest mokra czy czarna?
Spróbuj jeszcze odpiąć filtr powietrza od gaźnika bo może tam nie ma dobrego przepływu powietrze do gaźnika np zatkana siatka lub za drobne otworki przez co silnik zasysa przez gaźnik więcej paliwa a mniej powietrza.
Nie przesadziłeś z olejem do paliwa? jest to świeże paliwo?
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Świeca jest zazwyczaj mokra i czarna, ale po wczorajszym ustawianiu była sucha.
Mieszanka 30:1, paliwo świeże. Z filtrem spróbuję
Mieszanka 30:1, paliwo świeże. Z filtrem spróbuję
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Wywal ten cylinder jak nie daje się wyregulować, poszukaj oryginału do szlifu, pewnie zacznie normalnie reagować.
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Znalazłem takie cacko, nadaje się jeszcze na coś? http://imgur.com/a/gIEokfranq87 pisze:Wywal ten cylinder jak nie daje się wyregulować, poszukaj oryginału do szlifu, pewnie zacznie normalnie reagować.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Bez tych żeber będzie wyglądać trochę koślawo, mierzyłeś średnicę tulei? Trzeba liczyć ze dwa nadwymiary do góry od obecnego żeby to jakoś wyprowadzić.
- Sarmat
- Posty: 375
- Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
- Moje maszyny: WSK 125 B1
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Dziadek mówi że to nominał więc nie sprawdzałem. W środku szlif nie będzie jednak konieczny? Niestety ale kasy na nowy cylek nie mam i muszę radzić sobie z tym co mam. Dzisiaj pomierze i dam znać
A i ten nowy to też nominał
A i ten nowy to też nominał
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Brak wolnych obrotów na CDI...
Weź poszukaj inny gaźnik na początek a cylinder zostaw w spokoju.. Ustawiałeś ten zapłon lampą?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości