Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
Nie były takie same, zresztą prawie co roku nieco się zmieniały i w przypadku niektórych roczników należy korzystać z 3 różnych katalogów.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
wfm m06- s34 wygląda identycznie jak wfm serii trzeciej czyli nie ma już kratki na baku, zbiornik mocowany na pasek. Licznik w lampie, no i oczywiście inny silnik oraz tłumik nie chromowany a malowany na czarno, nie wiem czy jeszcze był rozbieralny.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-08-07, 19:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM S34 1964
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
Cześć
Piotr
W trakcie świąt porozmawiałem jeszcze raz z tatą o tych błotnikach. Nie wymieniał ich z płytkich na głębokie, WFM w takiej konfiguracji kupił, nie zamawiał specjalnie - wziął taką bo taka była a tym bardziej mu pasowała z tymi błotnikami.
Piotr
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
wfm m06s34 ma płytkie błotniki , jeżeli były głębokie błotniki to w ostatnich modelach wfm m06 z1 wyprodukowanej już w zakładach optycznych w roku 1965 mogło to być rok wcześniej w 1964, nie jestem pewien ale czytałem gdzieś że tabliczki były nawet od s34 i to jest przekreślone i wstawione "z"
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
wydaje mi się ze to może być wfm -M06Z1 , nie jestem pewien bo nigdy jej nie widziałem tylko czytałem o niej,oczywiście może to być składak ale wydaje mi się że jest na dziewiętnastkach pneumatykach i przód olejowy przystosowany do tych kół , ciekawe że ma zbiornik z lat 60-tych i widać na nim kratkę , mylący jest tu tylko silnik , ale pod koniec montażu wfm mogło ich już przy braknąć , albo ktoś wstawił go dużo później zdjęcia pochodzą ze strony pałac olsztyn.pl .W opisie tego zdjęcia jest że to wsk z lat 59-64 ale raczej jest WFM
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2017-05-15, 16:08 przez kowal460, łącznie zmieniany 1 raz.
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
Gdzie ty czytałeś o WFM-Z ??
Mam nadzieje, że wiesz , że to zdjęcie jest współczesne?
Mam nadzieje, że wiesz , że to zdjęcie jest współczesne?
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
To zdjęcie to kipeski przykład. Jak już Dąbek napisał jest to współczesne zdjęcie i z tym motocyklem mogły dziać się cuda, poza silnikiem to chorągiewki wyglądają na "małe" od B3. no i wielkość tego zdjęcia mocno utrudnia jakąkolwiek identyfikację.
WFM-Z to chyba chodziło mu o WFM M06 Z1.
WFM-Z to chyba chodziło mu o WFM M06 Z1.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 2014-10-06, 11:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk M21W2,
Wsk M06 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
Miałem kiedyś WFM z 1965 roku, która w polu "typ" na tabliczce miała M06-S01-Z, oczywiście miała też silnik S01-Z1. Numer ramy z tego co pamiętam to lekko ponad pół miliona.
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
Było tak w końcówce produkcji, gdy los Warszawskiej Fabryki Motocykli był przesadzony, że gdy skończyły się warszawskie silniki to do pozostałych ram wkladano silniki z Nowej Deby, ale nie można tego nazywać jako odrębny model, po prostu coś trzeba było zrobić z pozostaloscia.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
Nie zgodzę się że nie można tego nazwać odrębnym modelem. Podobna sytuacja była z WSK kiedy dostali do skopiowania WFM, tak samo WSK M06L nie rózniła się poza silnikiem od wcześniejszych M06 a było to inny model. Dlatego rozszerzenie nazwy modelu M06 o S34 czy Z1 to jest odrębny model, takie były realia tamtych czasów i tak bito na tabliczce znamionowej.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
http://www.palac.olsztyn.pl/wirtualne-muzeum.html tu są zdjęcia w większym formacie , jak już napisałem są one podpisane jako wsk , rok 1959-64 jeżeli ktoś kto podpisał to zdjęcie nie jest wstanie podać dokładnego roku to i nie poda nazwy jedyne co przyjdzie mu do głowy to WSK , Tu Dąbek ma rację że silnik mógł być już z Nowej Dęby bo najprawdopodobniej tak było, dlaczego myślę że to WFM? koła na pół bębnach i olejowa amortyzacja przecież to z reguły szło osobno i stary wzór siedzenia .Wracając do tematu tego postu WFM i głębokie błotniki, zakładając że ten motocykl nie jest składakiem , to ostatnie składane WFM mogły wyglądać właśnie tak , nie były bite już nowe tabliczki , wykorzystane były stare M06s34 przekreślone i wstawione Z1 i z głębokimi błotnikami mogło być podobnie. Wiem że zdjęcie jest współczesne szkoda że nie w kolorze bo pewnie widać stary kolor i można stwierdzić że te elementy są razem od początku.
WFM i SHL oznaczała swoje modele dość przejrzyście dopiero z WSKą zaczynają się schody z identyfikacją modeli ,niewidoczne różnice a nazwa już zmieniona , dlatego WFM nie wypuszczała już M06s34 na głębokich błotnikach , bo to już nie byłby czysty model pasujący do jego opisu, WFM z1 składana pewnie do wyczerpania zapasów w magazynie, a brakujące elementy dopasowywano pewnie już z wsk. Wracając do tych zdjęć jeżeli ktoś do WFM wstawił przód od WSKi to wstawiłby też i koło dużo miej zachodu , przecież te koła są zupełnie inaczej mocowane.
WFM i SHL oznaczała swoje modele dość przejrzyście dopiero z WSKą zaczynają się schody z identyfikacją modeli ,niewidoczne różnice a nazwa już zmieniona , dlatego WFM nie wypuszczała już M06s34 na głębokich błotnikach , bo to już nie byłby czysty model pasujący do jego opisu, WFM z1 składana pewnie do wyczerpania zapasów w magazynie, a brakujące elementy dopasowywano pewnie już z wsk. Wracając do tych zdjęć jeżeli ktoś do WFM wstawił przód od WSKi to wstawiłby też i koło dużo miej zachodu , przecież te koła są zupełnie inaczej mocowane.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
No dokładnie tak było że ostatnia partia WFM miała silniki te same co WSK, czyli z ND. Tabliczki bito do końca i pewnie im jeszcze zostało.Najwyższy numer Z1 jaki mi się przewinał to coś koło 490000, jutro zobaczę w swojej jaki jest numer. Możliwe że Z1 i S34 szły równolegle, bo numery obu typów się nakładają.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
Właściciel skanu na znaku wodnym
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
Pierwsze WFM-ki miały takie właśnie kanapy, które są cieńsze w tylnej/pasażerskiej części. Błotnik tył wygląda w miarę normalnie, tylko ten przedni jakiś trochę bardziej obfity.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
tak tez mi się wydaje, ten przedni , na tym skanie sa przynajmniej dwa prototypy , poniżej junak z wfm jeżeli dobrze pamiętam to 1954 r, a z prawej warszawa m20u
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
Pierwsze WFM-ki, np zwłoki mojej z 1955r. ma przedni błotnik płytki.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
muzealne wfm -ki jedna ma głęboki błotnik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
jeszcze jedna wfm-ka w muzeum z głębokimi błotnikami , ten przód jakiś nie pewny ale tylny błotnik też głęboki wydaje się mieć tą samą patyne
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
tu zdjęcie WFM M06Z Ta tabliczka to dowód że istnieje też samo -Z a nie tylko Z1 zdjęcia z olx
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 2014-07-15, 07:17
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 82r
- Lokalizacja: POLSKA, PODKARPACIE
- Kontaktowanie:
Re: Panowie Pomocy z ustaleniem Wersji WFM
Panowie podłączę się pod temat. WFM po pierwszym właścicielu, oto zdjęcia:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Czy możliwe, że ten przedni błotnik znajduje się tam od nowości?
Drugie mam pytanie jak byście się nią zajęli? Z jednej strony zostawiłbym ten lakier to z drugiej są miejsca gdzie wymaga poprawek a poza tym felgi są już nieco skorodowane a jeśli one zostałyby pomalowane to cały plan pozostawienia starego lakieru bierze w łeb bo będzie się gryzło...
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Czy możliwe, że ten przedni błotnik znajduje się tam od nowości?
Drugie mam pytanie jak byście się nią zajęli? Z jednej strony zostawiłbym ten lakier to z drugiej są miejsca gdzie wymaga poprawek a poza tym felgi są już nieco skorodowane a jeśli one zostałyby pomalowane to cały plan pozostawienia starego lakieru bierze w łeb bo będzie się gryzło...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości