WSK M06 : Z, Z2, L - 125
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Zetki widziałem tylko bordowe z owalem lub bez, Z2 była czarna, bordowa i zielona.
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Witam. Potrzebuję informację do jakich modeli to są silniki. Obstawiam Z1 i Z2 . Z góry dziękuje za pomoc.
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Mogły by być jeszcze do M06-64 lub B1 do 67 roku. Po numerach nie chce mi się porównywać. Jeśli nie było nic kombinowane to odkręć pokrywy magneta i na nim masz nabity rocznik. Na stojanie również.
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Dziękuje kolego, ale nie chodzi mi o rok, tylko do którego one są modelu. Czy oznaczenia "Z" nie wskazują na modele Z i Z2? Czy te oznaczenia nie są istotne?
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2016-03-24, 10:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 m06 z2
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
może ktoś podesłać zdjęcie gaźnika montowanego w z2 ?
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Wpisz gaźnik G20 w Google lub zajrzyj do instrukcji w dziale literatura
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- MajkelCIN
- Posty: 455
- Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.? - Lokalizacja: Cinowo
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Panowie doradźcie, gdzie najlepiej zakupić kompletne łożyskowanie główki ramy do Zetki 59?, tj. kulki, miski i całą resztę?.
Na alledrogo jest kilkanaście aukcji, w sklepach również coś się znajdzie, ale z tego co gdzieś wyczytałem, to to, że któreś miski są za małe/za duże, że z Tajwanu czy Chin i trzeba rzeźbić... . A może ktoś ma niepotrzebny komplecik made in PRL i byłby w stanie poratować?
Na alledrogo jest kilkanaście aukcji, w sklepach również coś się znajdzie, ale z tego co gdzieś wyczytałem, to to, że któreś miski są za małe/za duże, że z Tajwanu czy Chin i trzeba rzeźbić... . A może ktoś ma niepotrzebny komplecik made in PRL i byłby w stanie poratować?
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Potwierdzam że współczesne są za małe - tylko oryginał... a może przeróbka na stożek?
- MajkelCIN
- Posty: 455
- Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.? - Lokalizacja: Cinowo
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Myślałem nad tym, ale na tą chwilę odrzuciłem taką opcję.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Spróbuj motokam.net - czasami ma nietypowe rzeczy w ofercie...
- janosikmz19822
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
- Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Żeby dobrać stożek musisz poszukać łożyska które będzie miało taka samą średnicę zewnętrzna natomiast w środku może byc większe od starego aby nie mniejsze bo ciężko skrawać łożysko tokarz dorobi tuleje redukcyjna na sztyce w pierwszej wersji i wiadomo zbliżona wysokość też musi być .
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Koledzy czy w modelu L licznik w półce powinien byc metalowy czy plastikowy?
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Natrafiłem na fajne zdjęcia z hali produkcyjnej wsk gdzie widać że model Z z przodem od wersji L to nie są pojedyncze egzemplarze, a było ich setki a nawet tysiące , model Z1 Z2 i Z jest oznaczeniem że do tych modeli został wstawiony zmodernizowany silnik s01 nad którego ulepszeniem pracował min W. Wiatrak (nie licząc modelu Z150) Jedna Z-tka to model jaki wszyscy znają , następna Z tka z przodem od modelu L a ostatnia to Z- tka na bogato dużo chromu i odpada kremowy kolor, cena jego była dużo wyższa
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Możesz wrzucić to zdjęcie?
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
tak mogę na dniach postaram się wstawić, kadruje właśnie niektóre artykuły robię sobie co ciekawsze wycinki, min ten o serii Z, znalazłem również jak dotąd jedyne zdjęcie jakie widziałem rajdowej wski zbudowanej na modelu m06Z, ale to niestety zostawię dla siebie, wstawie kilka art min o tym kto malował szparunki na prawie każdym z waszych motocykli
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Nie wiem skąd ty bierzesz takie rzeczy ale chętnie bym je przejrzał!
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
typ Z1 nie jest ewolucją wski a raczej jej uwstecznieniem . WSk z serii Z zaprezentowane na MTP były o jeden krok na przód w rozwoju tej marki wprowadzając szereg zmian i nowych rozwiązań bazując na modelu M06-L . Z1 to uwstecznienie modelu typy Z , powód banalny CENA. Priorytetowym zadaniem WSK było min wprowadzenie szeregu zmian i ulepszeń przy utrzymaniu stałej ceny. Zbyt duża ilość zmian w M06 Z spowodowała przekroczenie tej kwoty , dlatego powstał typ Z1. Widać to również w modelach typu M06-64, B i B1 robiono wszystko aby ulepszyć model i utrzymać stałą cene pozbawiając motocykl drogich w produkcji elementów takich jak np. skrzynki narzędziowe zastępując je profilowaną blachą a później jeszcze tańszym plastykiem. Nawet późniejsze modele typu L nie były już czystą pierwotną wersją , Mój motocykl M06L z roku 1961 miał już ramę z zetki , to znaczy możliwość przeniesienia hamulca z prawej na lewą stronę motocykla. Co za tym idzie wiele ludzi kiedyś to robiło, wstawiało nowoczesne koła z pełnymi bębnami do tego modelu bo hamulce były skuteczniejsze ,a pełne bębny sprawiały że motocykl stawał się atrakcyjniejszy. Po co taka rama w M06L? Proste czysta ekonomika, taniej ,łatwiej i szybciej jest produkować jeden wzór ram. Sukces WSKi to była jego niska cena.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
zauważyliście że 1/5 motocykli nie ma dwubarwnego baku?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
- Posty: 828
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
Jeden wielki misz -masz, mi osobiście Z1 z przodem od L bardzo się podoba, szkoda tylko że tak mało się ich uchowało, w ogłoszeniach spotyka się L, Z2, a Z1 ze starym przodem chyba z raz widziałem.Może jest jak pisze Kowal, ludzie podążając za modą przerabiali swoje egzemplarze.Dzięki za zdjęcia, oj jak bym wpadł na taka halę z tyloma Wueskami
- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125
nie ma sprawy Teraz przerabiam obszerny artykuł o modelach typu B1, ile Świdnik musiał zrobić aby uzyskać znak jakości. Ostatnio Z1 była wystawiona na sprzedaż oryginał i fajny opis był do niej , widać że koleś znał się na rzeczy i się tym interesował napisał min że przód od tego modelu był trochę inny niż w L miał mniejszą średnicę na ośkę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości