rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
Witam.Właśnie remontuję silnik od wsk.Jeszcze z wałem na cienkim korbowodzie.Mam obawy że jest przekręcony czop.Wie ktoś jak to rozpoznać.Chyba sa jakieś sposoby.Słyszałem że oba otwory na klin maja być w jednej linii ale nie wiem czy do jest dobry sposób.Z góry dzięki.
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
Gdy tłok znajduje się w GMP to wycięcie na klin powinno się znajdować idealnie ku dołowi.
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
Ok dzięki.Są jeszcze jakieś inne sposoby?
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
Ten który podał dąbek jest najłatwiejszy do wykonania.
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
Wał jest ok;).Wsk chodzi świetnie.
- kwadrat49
- Posty: 369
- Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
- Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
To gdzie byl problem? Podziel sie tym z nami, Moze taka informacja bedzie przydatna w przyszlosci
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
Hmm.Problemu nie było w niczym.Poprostu remontowałem silnik w wsk.Stary wał był z luzem, bez blach i z wybitymi czopami.A właściciel dorzucił 2 wał.W idealnym stanie ZMD.Poprostu chciałem się upewnić czy jest dobry.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
Czy wycięcia w przeciwwagach musza być dokładnie na przeciw siebie czy to normalne że nie są?
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
No dobra z ciekawości poszukałem na YouTube filmów z centrowania wałów. Wszystkie są z czujnikami zegarowymi po naprawie. Ale jak taki wał się naprawia? Wygina? Zdejmuj na tokarce materiał gdzie jest bicie? Na czym to polega cała ta operacja?
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
...helmutt1 obejrzyj chociażby film z linku poniżej - a w zasadzie fragment od 20:18 do 20:44
https://www.youtube.com/watch?v=emoF0EFxjjA
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
hehe czyli młotkowanie
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
Dziś po 11 miesiącach od złożenia silnika rozebrałem go ponownie w celu wyjęcia wału i oddania go do centrowania ze względu na drgania kierownicy.
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 132148.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 132818.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 134456.jpg
Po zdjęciu głowicy okazało się że cylinder jest trochę zaoliwiony. Widocznie papierowe uszczelki są za słabe. Teraz zamówiłem na allegro droższe klingerytowe.
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 140108.jpg
potem demontaż dekla i sprzęgła
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 143128.jpg
tutaj zaskoczenie bo znalazłem taki ułamany kawałeczek i nie mogę znaleźć ubytku w trybach silnika, co to może być?
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 145033.jpg
po rozpołowieniu okazało się że w komorze przeciwwag znajduje się gęsty olej - podejrzewam zaciąganie oleju przekładniowego simeringiem wału bo jest troszkę pokancerowany
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 152909.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 155508.jpg
czy nacięcia na wale z obu stron powinny być symetrycznie? Bo u mnie jest lekkie przesunięcie
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 154249.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 132148.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 132818.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 134456.jpg
Po zdjęciu głowicy okazało się że cylinder jest trochę zaoliwiony. Widocznie papierowe uszczelki są za słabe. Teraz zamówiłem na allegro droższe klingerytowe.
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 140108.jpg
potem demontaż dekla i sprzęgła
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 143128.jpg
tutaj zaskoczenie bo znalazłem taki ułamany kawałeczek i nie mogę znaleźć ubytku w trybach silnika, co to może być?
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 145033.jpg
po rozpołowieniu okazało się że w komorze przeciwwag znajduje się gęsty olej - podejrzewam zaciąganie oleju przekładniowego simeringiem wału bo jest troszkę pokancerowany
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 152909.jpg
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 155508.jpg
czy nacięcia na wale z obu stron powinny być symetrycznie? Bo u mnie jest lekkie przesunięcie
http://www.pomniejszacz.pl/zdjecie/1221 ... 154249.jpg
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: rozpoznać przekręcony czop w wsk 125.
Jak w skrzyni korbowej był olej to miałeś nieszczelne połówki.Simmering jest dosyć wysoko i nie przepuścił by tak dużo ojelu.Po rozpołowieniu by go nie było widać, bo benzyna by go wypłukiwała i spalała.Ja z uszczelkami papierowymi nigdy nie miałem problemu.Zawsze cienko smaruję je dobrej jakości silikonem skręcam potem wystającą uszczelkę obcinam nożykiem i nie mam problemu ze szczelnością.Silnik jest suchutki nie kopci na biało.Jak kupiłeś uszczelki to dokup sobie jakiś dobry silikon np. Reinzosil,dirko,hylomar i uszczelkę pokrywy sprzęgła i karterów posmaruj cienką warstwą.To nie prl że nie było czym posmarować uszczelki oprócz tawotu.Pod cylinder, głowicę i ten mały dekielek pod zębatką zwawczą dajesz samą uszczelkę.Wał najlepiej oddaj do regeneracji i kup koniecznie jakieś nowe porządne łożyska i simmeringi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości