WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
WSK Trial : MR16 T, 2.66
Trialowe motocykle WSK był sprzętem przygotowanym do udziału w rajdach obserwowanych. Charakter tych imprez wymagał specjalnie przygotowanego maszyn o elastycznych silnikach pracujących w zakresie średnich i niskich obrotów, które jednocześnie charakteryzowały by się szybką reakcją na odkręcanie manetki gazu, oraz dużą elastycznością. W latach 1972-1977 wyprodukowano jedynie 150-170 egzemplarzy. W roku 1972 wyprodukowano serie pierwszą w liczbie 15 sztuk. W latach późniejszych po zakończeniu produkcji ram MR16 T pierwszej i drugiej serii wdrożono do produkcji ramy 2.66. Była to trzecia i ostatnia wersja tych motocykli.
WSK MR16 T, 1 serii (15 sztuk): WSK MR16 T, 2 serii (najwyższy znany dziś nr ramy MR16T0069) WSK Trial, oznaczenie ramy 2.66, motocykl z 3 i ostatniej serii (najwyższy znany dziś nr ramy 2.66*000.0.53): Trial 2.66 (na motocyklu Mistrz Polski Tadeusz Błażusiak) :
Silnik:
W Świdniku opracowano specjalny silnik na podstawie silnika Wiatra 175. Pojemność skokową zwiększono do 243 cm3. Zmianę pojemności uzyskano dzięki zastosowaniu innego wykorbienia wału korbowego, czyli zwiększenie skoku tłoka i zwiększenie średnicy cylindra wykorzystując aluminiowy cylinder z wciśniętą większą tuleją. Tłok pochodził z motocykla Panonia P-10 lub MZ 250. Po przejściu na tłoki Mz o średnicy 71mm można było uzyskać pojemność 264 cm3. Głowica charakteryzowała się eliptyczna komorą spalania. Stopień sprężania wynosił 7,0 a silnik uzyskiwał taką samą moc co silnik, W2B czyli 13,5KM, lecz przy 4000 Obr./Min. Maksymalny moment obrotowy wynosił ok. 21,5 Nm. i wypadał przy 3000 Obr./Min. Iskrownik Stefa o małych wymiarach i zmienione przełożenie skrzynki biegów czyniły ten motocykl bardzo zwrotnym i dynamicznym. Silnik nosi oznaczenie W-3T, a jego produkcja obywała się w fabryce w Nowej Dębie. Od 1974 motocykle MR16T były wyposażane w 2 typy silników o pojemności 175 ( W2BxS znany ze Sporta 2) oraz w pierwszy produkowany do tego modelu silnik 250 ( W-3T ). Silniki 175 wyposażone były w importowaną ze Szwecji prądnice SEM oraz skrzynki biegów o zmienionych przełożeniach. Rama:
Podwójna z rur stopowych. Wahacz tylny spawany z rur i łożyskowany na łożyskach kulkowych. Później to rozwiązanie zastąpiono wstawieniem tulejek z tarnamidu. Prawe ramie wahacza służyło jako zbiorniczek oleju do smarowania łańcucha podczas jazdy, co umożliwiał specjalny zaworek. Podnóżki składane.
Zawieszenie:
Z pośród 3 serii motocykli trialowych, wyróżnić możemy 3 typy zawieszeń stosowanych w tych motocyklach. Każde wyposażone w kute półki aluminiowe.
Seria pierwsza otrzymała włoskie zawieszenie Ceriani z aluminiowymi lagami dolnymi i progresywnej charakterystyce tłumienia i skoku 130 mm, rury nieruchome 32mm. Motocykle MR16T drugiej serii mają już zawieszenia produkowane w OBR Świdnik. Model 2.66 otrzymał zawieszenie charakteryzujące się skokiem 180 mm i "trialową" bardzo miękką charakterystyką.
Hamulce:
Półbębny typu dzwonowego ze stopów lekkich. Pierwsza seria otrzymał bębny tylne odlewane z elektronu co pozwoliło zaoszczędzić 2 kg. Z powodu wyrywania szprych ze zbyt delikatnej elektronowej piasty zastosowano piasty aluminiowe. Z powodu wyrywania szprych ze zbyt delikatnej elektronowej piasty, w trialach MR16T drugiej serii i 2.66 zastosowano bębny tylne aluminiowe. Seria pierwsza posiadała przednie koło o średnicy 21 cali z bębnem od motocykla MZ. Koło przednie z bębnem w zasadzie były takie same w drugiej i trzeciej serii. Inny był tylko sposób mocowania tarczy kotwicznej.
Nadwozie:
Zarówno błotnik, zbiornik, filtr powietrza wykonywane były z laminatu bądź aluminium. Obręcze przeważnie aluminiowe lecz zdarzały się i stalowe na kole tylnym. Dzięki zastosowaniu materiałów lekkich możliwe było uzyskanie masy własnej w okolicach 90 kg.
Stosowano zarówno silniki WSK 175 jak i nowo opracowany do tego modelu silnik 250.
Dane Techniczne:
Długość x Szerokość x Wysokość- 2060x860x1160 mm
Ciężar motocykla: 90 Kg
Dopuszczalne obciążenie: 120 KG
Pojemność zbiornika paliwa: 7 litrów
Przeznaczenie: rajdy obserwowane
Prędkość max. pojazdu: 90 km/h w terenie ( 250 cm3)
Zużycie paliwa- 5 litrów/100 km w terenie ( 250 cm3)
Ogumienie: - przód 3,00-21’’ Trial
- tył 4,00-18’’ Trial
Typ silnika: W-3T i W2BxS
Pojemność skokowa: 250cm3 i 175 cm3
Ciężar silnika: 28,5 kg ( 250 cm3) i 25,5 kg ( 175 cm3)
Moc max./Obr.- 14 KM/4000 Obr./min.
Moment obrotowy: ok. 21 NM i ok. 16,5
Dokładniejszy opis silnika W3T 250 cm3 : http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=62&t=4478
O predyspozycjach motocykla niech świadczą zdjęcia Pozdrawiam
Trialowe motocykle WSK był sprzętem przygotowanym do udziału w rajdach obserwowanych. Charakter tych imprez wymagał specjalnie przygotowanego maszyn o elastycznych silnikach pracujących w zakresie średnich i niskich obrotów, które jednocześnie charakteryzowały by się szybką reakcją na odkręcanie manetki gazu, oraz dużą elastycznością. W latach 1972-1977 wyprodukowano jedynie 150-170 egzemplarzy. W roku 1972 wyprodukowano serie pierwszą w liczbie 15 sztuk. W latach późniejszych po zakończeniu produkcji ram MR16 T pierwszej i drugiej serii wdrożono do produkcji ramy 2.66. Była to trzecia i ostatnia wersja tych motocykli.
WSK MR16 T, 1 serii (15 sztuk): WSK MR16 T, 2 serii (najwyższy znany dziś nr ramy MR16T0069) WSK Trial, oznaczenie ramy 2.66, motocykl z 3 i ostatniej serii (najwyższy znany dziś nr ramy 2.66*000.0.53): Trial 2.66 (na motocyklu Mistrz Polski Tadeusz Błażusiak) :
Silnik:
W Świdniku opracowano specjalny silnik na podstawie silnika Wiatra 175. Pojemność skokową zwiększono do 243 cm3. Zmianę pojemności uzyskano dzięki zastosowaniu innego wykorbienia wału korbowego, czyli zwiększenie skoku tłoka i zwiększenie średnicy cylindra wykorzystując aluminiowy cylinder z wciśniętą większą tuleją. Tłok pochodził z motocykla Panonia P-10 lub MZ 250. Po przejściu na tłoki Mz o średnicy 71mm można było uzyskać pojemność 264 cm3. Głowica charakteryzowała się eliptyczna komorą spalania. Stopień sprężania wynosił 7,0 a silnik uzyskiwał taką samą moc co silnik, W2B czyli 13,5KM, lecz przy 4000 Obr./Min. Maksymalny moment obrotowy wynosił ok. 21,5 Nm. i wypadał przy 3000 Obr./Min. Iskrownik Stefa o małych wymiarach i zmienione przełożenie skrzynki biegów czyniły ten motocykl bardzo zwrotnym i dynamicznym. Silnik nosi oznaczenie W-3T, a jego produkcja obywała się w fabryce w Nowej Dębie. Od 1974 motocykle MR16T były wyposażane w 2 typy silników o pojemności 175 ( W2BxS znany ze Sporta 2) oraz w pierwszy produkowany do tego modelu silnik 250 ( W-3T ). Silniki 175 wyposażone były w importowaną ze Szwecji prądnice SEM oraz skrzynki biegów o zmienionych przełożeniach. Rama:
Podwójna z rur stopowych. Wahacz tylny spawany z rur i łożyskowany na łożyskach kulkowych. Później to rozwiązanie zastąpiono wstawieniem tulejek z tarnamidu. Prawe ramie wahacza służyło jako zbiorniczek oleju do smarowania łańcucha podczas jazdy, co umożliwiał specjalny zaworek. Podnóżki składane.
Zawieszenie:
Z pośród 3 serii motocykli trialowych, wyróżnić możemy 3 typy zawieszeń stosowanych w tych motocyklach. Każde wyposażone w kute półki aluminiowe.
Seria pierwsza otrzymała włoskie zawieszenie Ceriani z aluminiowymi lagami dolnymi i progresywnej charakterystyce tłumienia i skoku 130 mm, rury nieruchome 32mm. Motocykle MR16T drugiej serii mają już zawieszenia produkowane w OBR Świdnik. Model 2.66 otrzymał zawieszenie charakteryzujące się skokiem 180 mm i "trialową" bardzo miękką charakterystyką.
Hamulce:
Półbębny typu dzwonowego ze stopów lekkich. Pierwsza seria otrzymał bębny tylne odlewane z elektronu co pozwoliło zaoszczędzić 2 kg. Z powodu wyrywania szprych ze zbyt delikatnej elektronowej piasty zastosowano piasty aluminiowe. Z powodu wyrywania szprych ze zbyt delikatnej elektronowej piasty, w trialach MR16T drugiej serii i 2.66 zastosowano bębny tylne aluminiowe. Seria pierwsza posiadała przednie koło o średnicy 21 cali z bębnem od motocykla MZ. Koło przednie z bębnem w zasadzie były takie same w drugiej i trzeciej serii. Inny był tylko sposób mocowania tarczy kotwicznej.
Nadwozie:
Zarówno błotnik, zbiornik, filtr powietrza wykonywane były z laminatu bądź aluminium. Obręcze przeważnie aluminiowe lecz zdarzały się i stalowe na kole tylnym. Dzięki zastosowaniu materiałów lekkich możliwe było uzyskanie masy własnej w okolicach 90 kg.
Stosowano zarówno silniki WSK 175 jak i nowo opracowany do tego modelu silnik 250.
Dane Techniczne:
Długość x Szerokość x Wysokość- 2060x860x1160 mm
Ciężar motocykla: 90 Kg
Dopuszczalne obciążenie: 120 KG
Pojemność zbiornika paliwa: 7 litrów
Przeznaczenie: rajdy obserwowane
Prędkość max. pojazdu: 90 km/h w terenie ( 250 cm3)
Zużycie paliwa- 5 litrów/100 km w terenie ( 250 cm3)
Ogumienie: - przód 3,00-21’’ Trial
- tył 4,00-18’’ Trial
Typ silnika: W-3T i W2BxS
Pojemność skokowa: 250cm3 i 175 cm3
Ciężar silnika: 28,5 kg ( 250 cm3) i 25,5 kg ( 175 cm3)
Moc max./Obr.- 14 KM/4000 Obr./min.
Moment obrotowy: ok. 21 NM i ok. 16,5
Dokładniejszy opis silnika W3T 250 cm3 : http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=62&t=4478
O predyspozycjach motocykla niech świadczą zdjęcia Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Po przeczytaniu materiału, który przygotował Sebastian, pokusiłem się o opracowanie własnego tekstu o WSK MR16T..
Wypada zacząć od serca tego motocykla. Początkowo stosowano jednostkę napędową o symbolu W3T o pojemności skokowej 240 ccm.. Silnik ten powstał w oparciu o rozwiązania konstrukcyjne silnika W-2B i zewnętrznie różnił się wyżej umieszczonym cylindrem (skok tłoka wynosił 66 mm). Kadłub silnika został zmodyfikowany – miał dłuższe i szerzej rozstawione śruby mocujące cylinder i głowicę, kanały olejowe oraz zwiększoną średnicę w podstawie pod tuleją cylindra. Prawa obudowa ma zamontowaną podstawę statora iskrownika. Ze względu na zwiększenie gabarytów mas obrotowych, obniżono rynienkę smarowania łańcuszka sprzęgłowego.
Cylinder powstał z wykorzystaniem oryginalnego odlewu. Różnił się on otworami na śruby dwustronne, kształtem kanałów przelotowych, miał zmienione położenie krawędzi sterujących wymianą ładunków w cylindrze. Zmianie uległ także króciec ssący.. W silniku tym stosowano tłoki z silnika motocykla Pannonia P10 (szlify 68 – 69) oraz podwyższającą podkładkę ze stopu aluminium, która dystansowała położenie kanałów sterujących względem tłoka. Na szlify 69 – 69,75 przypadał tłok z motocykla MZ ES 250/2 po wcześniejszej zmianie podkładki.
Głowica posiadała eliptyczną komorę spalania i tak samo jak cylinder – szerzej rozstawione otwory na śruby dwustronne.
Wal korbowy miał poszerzone przeciwciężary, czop prawy dostosowany do mocowania kola magnesowego iskrownika Stefa (później SEM K1/80), czop lewy miał dłuższy wielowypust pod koło łańcuchowe i dodatkową masę obrotową, czyli kolo zamachowe.
Zapłon iskrownikowy z wydzielonej cewki zapłonowej wbudowanej w stator (Stefa) lub z wydzielonej cewki zapłonowej z zamkniętym obwodem magnetycznym umieszczonej pod zbiornikiem paliwa.
W skrzyni biegów uległy zmianie przełożenia:
1 bieg – 3,24
2 bieg – 2,18
3 bieg – 1,49
4 bieg – 1,00
Dla porównania podam przełożenia w silniku W2B:
1 bieg – 2,93
2 bieg – 1,79
3 bieg – 1,35
4 bieg – 1,00
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów odbywało się za pomocą łańcucha rolkowego o 98 lub 100 ogniwach. Przełożenie między skrzynią biegów a kołem tylnym wynosiło 47 : 12 lub 49 : 11
Warto jeszcze przybliżyć zmiany, które zostały dokonane w silniku 059 (W2Bx) przystosowanym do napędu motocykli MR 16T., a były one następujące:
1) Do prawej obudowy silnika przymocowano stator iskrownika SEM K1/80;
2) Prawy czop walu korbowego został przystosowany do montażu z iskrownikiem SEM K1/80;
3) Do wyposażenia silnika wchodziły zębatki pozwalające zmienić przełożenie miedzy skrzynią biegów a kołem tylnym:
49 : 10
49 : 12
Z grubsza to wszystkie istotniejsze zmiany wprowadzone w tym silniku.
Wypada zacząć od serca tego motocykla. Początkowo stosowano jednostkę napędową o symbolu W3T o pojemności skokowej 240 ccm.. Silnik ten powstał w oparciu o rozwiązania konstrukcyjne silnika W-2B i zewnętrznie różnił się wyżej umieszczonym cylindrem (skok tłoka wynosił 66 mm). Kadłub silnika został zmodyfikowany – miał dłuższe i szerzej rozstawione śruby mocujące cylinder i głowicę, kanały olejowe oraz zwiększoną średnicę w podstawie pod tuleją cylindra. Prawa obudowa ma zamontowaną podstawę statora iskrownika. Ze względu na zwiększenie gabarytów mas obrotowych, obniżono rynienkę smarowania łańcuszka sprzęgłowego.
Cylinder powstał z wykorzystaniem oryginalnego odlewu. Różnił się on otworami na śruby dwustronne, kształtem kanałów przelotowych, miał zmienione położenie krawędzi sterujących wymianą ładunków w cylindrze. Zmianie uległ także króciec ssący.. W silniku tym stosowano tłoki z silnika motocykla Pannonia P10 (szlify 68 – 69) oraz podwyższającą podkładkę ze stopu aluminium, która dystansowała położenie kanałów sterujących względem tłoka. Na szlify 69 – 69,75 przypadał tłok z motocykla MZ ES 250/2 po wcześniejszej zmianie podkładki.
Głowica posiadała eliptyczną komorę spalania i tak samo jak cylinder – szerzej rozstawione otwory na śruby dwustronne.
Wal korbowy miał poszerzone przeciwciężary, czop prawy dostosowany do mocowania kola magnesowego iskrownika Stefa (później SEM K1/80), czop lewy miał dłuższy wielowypust pod koło łańcuchowe i dodatkową masę obrotową, czyli kolo zamachowe.
Zapłon iskrownikowy z wydzielonej cewki zapłonowej wbudowanej w stator (Stefa) lub z wydzielonej cewki zapłonowej z zamkniętym obwodem magnetycznym umieszczonej pod zbiornikiem paliwa.
W skrzyni biegów uległy zmianie przełożenia:
1 bieg – 3,24
2 bieg – 2,18
3 bieg – 1,49
4 bieg – 1,00
Dla porównania podam przełożenia w silniku W2B:
1 bieg – 2,93
2 bieg – 1,79
3 bieg – 1,35
4 bieg – 1,00
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów odbywało się za pomocą łańcucha rolkowego o 98 lub 100 ogniwach. Przełożenie między skrzynią biegów a kołem tylnym wynosiło 47 : 12 lub 49 : 11
Warto jeszcze przybliżyć zmiany, które zostały dokonane w silniku 059 (W2Bx) przystosowanym do napędu motocykli MR 16T., a były one następujące:
1) Do prawej obudowy silnika przymocowano stator iskrownika SEM K1/80;
2) Prawy czop walu korbowego został przystosowany do montażu z iskrownikiem SEM K1/80;
3) Do wyposażenia silnika wchodziły zębatki pozwalające zmienić przełożenie miedzy skrzynią biegów a kołem tylnym:
49 : 10
49 : 12
Z grubsza to wszystkie istotniejsze zmiany wprowadzone w tym silniku.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Przytoczę parę zdań historii tego modelu (z pewnego źródła) no i fotka (z prywatnej kolekcji)
"Rozwój rajdów obserwowanych powodował konieczność wyprodukowania specjalistycznego sprzętu. W 1972r. WSk Świdnik wyprodukowała niewielka próbną serię 15 sztuk trialowych motocykli MR16 T, realizując umowę z PZMot. W listopadzie tegoż roku zostały przekazane do sprzedaży klubom - na trasach rajdów pojawiły się wiosną 1973r. Motocykl ten posiadał nową, zamkniętą pojedynczą ramę, wykonaną z cienkościennych, ulepszanych cieplnie rur ze stali stopowej. Piasty kół typu dzwonowego odlewane ze stopu lekkiego, laminatowe błotniki i zbiornik przyczyniły się do zmniejszenia ciężaru motocykla do 90 kg. Silnik W3T tego motocykla wykonały Zakłady Mechaniczne w Nowej Dębie wg projektu opracowanego w WSK Świdnik ( bazą był silnik W2 175 ccm ). Przy powiększonej do 240 ccm pojemności uzyskano moc 13,5 KM przy 4600 obr/min. Dla potrzeb trialu starego typu ( jazda bez zatrzymań ) był to bardzo godziwy wynik."
Wsk Trial 250 pierwszej serii (15 sztuk): Ps. Jaki aparat można było jeszcze stosować do silników 175 ( oczywiście do trialówki ) z tego co ja wiem to prądnice SEM, Boscha lecz nie znam oznaczenia, no i znany zapłon bateryjny w większości "4"
"Rozwój rajdów obserwowanych powodował konieczność wyprodukowania specjalistycznego sprzętu. W 1972r. WSk Świdnik wyprodukowała niewielka próbną serię 15 sztuk trialowych motocykli MR16 T, realizując umowę z PZMot. W listopadzie tegoż roku zostały przekazane do sprzedaży klubom - na trasach rajdów pojawiły się wiosną 1973r. Motocykl ten posiadał nową, zamkniętą pojedynczą ramę, wykonaną z cienkościennych, ulepszanych cieplnie rur ze stali stopowej. Piasty kół typu dzwonowego odlewane ze stopu lekkiego, laminatowe błotniki i zbiornik przyczyniły się do zmniejszenia ciężaru motocykla do 90 kg. Silnik W3T tego motocykla wykonały Zakłady Mechaniczne w Nowej Dębie wg projektu opracowanego w WSK Świdnik ( bazą był silnik W2 175 ccm ). Przy powiększonej do 240 ccm pojemności uzyskano moc 13,5 KM przy 4600 obr/min. Dla potrzeb trialu starego typu ( jazda bez zatrzymań ) był to bardzo godziwy wynik."
Wsk Trial 250 pierwszej serii (15 sztuk): Ps. Jaki aparat można było jeszcze stosować do silników 175 ( oczywiście do trialówki ) z tego co ja wiem to prądnice SEM, Boscha lecz nie znam oznaczenia, no i znany zapłon bateryjny w większości "4"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Silnik celowo jest odprężony i ma ciężkie koło zamachowe, aby przesunąć moment obrotowy w jak najniższe partie obrotów. Ma moc 14KM czyli nie musieli przerabiać nawet silnika W2 aby to uzyskać. Ale popatrz na moment obrotowy i jego charakterystykę. Silnik W2 po przeróbkach nadaje się np. do gokart gdzie 10000obr/min nie będzie przeszkadzać. Miałem bliska styczność z SHL 250 i tam był albo wał i cylinder z MZ, albo kombinowany cylinder i tłok aby jego średnica i suw wynosiły 68mm. W Niemczech uzyskują z simsona 130cc.
Wykres charakterystyki silnik W3T 250cm3: Wykres pochodzi z opracowania p.Roberta Stecia.
Wykres charakterystyki silnik W3T 250cm3: Wykres pochodzi z opracowania p.Roberta Stecia.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Czy cała przednia lampa od triala została wzięta z KOMAR-a ?? bo z tego co ja widze to tylko element optyczny mi pasuje a obudowa lampy ?? czy to jest wyrób WSK-i ?? Aha i po co były montowane przełączniki świateł po prawej str kierownicy ( można powiedzieć jak na kierunki ale bez przesady )
Ps. ciekawą sprawą by było policzyć wszystkie dotąd znane ( w posiadaniu ) WSK Trial - ile jest odnalezionych, ile kompletnych i na chodzie itp.
Ps. ciekawą sprawą by było policzyć wszystkie dotąd znane ( w posiadaniu ) WSK Trial - ile jest odnalezionych, ile kompletnych i na chodzie itp.
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Cała przednia lampa to Komar, czyli element optyczny + obudowa. Uchwyty były przystosowane do lag i do lampy, wyrób raczej świdnicki.
No i T z 1. serii i z 2. miała przednią lampę z Komara. Stosowane także były w 2.66.
No i T z 1. serii i z 2. miała przednią lampę z Komara. Stosowane także były w 2.66.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Zależy, czy liczysz wszystkie triale, czy dzielisz na fabrykę i klubowe. Myśle, że fabrycznych może być ok 50 sztuk.
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
klubowe... nie jestem aż takim znawcą ale wątpię żeby klub zrobił motocykl rajdowy od podstaw we własnym zakresie - mogę się mylić ...bing17 pisze:Zależy, czy liczysz wszystkie triale, czy dzielisz na fabrykę i klubowe. Myśle, że fabrycznych może być ok 50 sztuk.
chodzi mi o taki spis gdzie można podać nr ramy lub zdjęcie motocykla, ewentualnie właściciel ( ale nie wnikajmy w szczegóły ), coś podobnego widziałem na str. o polskich motocyklach w temacie PODKOWA, ludzie podają dane z tabliczki itp. i wiedzą ile jest aktualnie tych modeli w Polsce...
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Motocykle Marcina.fr, Sebastiana 440 to motocykle klubowe.
- Kelsik
- Posty: 2
- Rejestracja: 2008-02-10, 17:21
- GG: 0
- Moje maszyny: Yamaha TA125
- Lokalizacja: Przysiek
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Zwróć uwagę na to, że często jak to mówisz te motocykle "klubowe" posiadają dużo elementów z oryginalnych trialówek, mówię o zawieszeniach, obręczach, osprzęcie i silniku. Nigdy nie można być pewnym czy to nie oryginał bo dokumentacja jest naprawdę znikoma. Często na oryginalnych podwoziach powstawały z biegiem czasu niezłe "rzeźby". W temacie o trialach z allegro jest czerwony trial, co ciekawe identyczny jak trial jednego z użytkowników forum. Chodzi mi dokładnie o ramę i wzmocnienie główki, zbiornik oraz zawieszenie. Sama chciałabym znać prawdę. Kiedyś też, nikt nie wierzył w Paka a jednak... I nie zakładajmy z góry, że nie wyszły inne triale niż 1,2 i 3 seria.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
O tym czerwonym się nie wypowiem, ponieważ na tym zdjęciu praktycznie nic nie widać. Równie dobrze może to być Yamaha TY 250 z silnikiem WSK. O którym użytkowniku mówisz ?? Części owszem były zaczerpnięte z fabrycznych triali, ale są elementy które dobitnie pokazują co jest fabryką, a co nie.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Co do mojego triala to jest samoróbka jednak cały przód jest identyczny jak w wersjach fabrycznych. Na dźwigienkach sprzegła i chamulca są osłonki jak na jednym z prospektów WSK. Opona z tyłu Michelin trial. Błotnik przedni jest identyczny jak w trialu Roberta Steci 2.66 wykonamy z tworzywa. Koło przednie 21 cali na półbębnie. Co ciekawe po zdarciu niebieskiej farby z lag przedniego zawieszenia, pokazała się orginalna farba pomarańczowa taka jak na lagach WSK 2.66 z fotek polmotu. Tylny wachacz już nie orginalny jak powiedział mi poprzedni właściciel poprzedni okrągły się pogioł wiec go wywalił... i wstawił inny chyba z shl i przystosował pod centralny amortyzator ktorego już nie ma. Z innych rzeczy : cylinder z Gazeli, zębatka tył 60 zębów, napinacz łańcucha. Teraz chyba najciekawsze jest 2 bardzo podobny trial nazwijmy go "czerwony". Ma identyczny zbiornik paliwa jak mój, ten sam przód, to samo wzmocniene główki ramy, troche inny osprzęt tzn. dźwignia hamulca. Wydech w moim nie orginalny, samoróbka poprzedniego właściciela. Co o tym sądzicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Tak jak mówiłem Ci Seba, twój to motocykl klubowy, ten czerwony np. może być z tego samego klubu. Zresztą, na tym zdjęciu czerwonego mało widać. Rama do złudzenia przypomina tą od 2.66. Zwróćcie uwagę na górną belkę i wahacz. Są seryjne. Wielu zawodników nie mogło dostać oryginalnych i zakładali seryjne. Na takich rzeczach jak wydech, zawieszenie to w sumie nie ma co się skupiać.
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Dlaczego wrzuciłem ten filmik, ponieważ zastanawiam się czy gdzieś w archiwach znajdują się STARE nagrania z zawodów motocyklowych... na początku filmu "Segment'76" jest urywek "jakiegoś" rajdu motocyklowego (1.15min)
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Witam. Postanowiłem policzyć wszystkie trialówki jakich fotografie mam na dysku, które widziałem lub jestem pewny ich istnienia w czyjejś kolekcji. Na dysku mam 22 fotki triali, 10 widziałem w prywatnych rękach ( u jednego właściciela ! ), 7 o których wiem, 1 moja.
Razem 40 sztuk w tym:
- Trial 1 serii, z 15 zbudowanych sztuk ( widziałem na własne oczy )
- MR 16 T
- 2.66
- Trial NN (najprawdopodobniej 2.66 z silnikiem 3.41, foty na polmocie )
Najwięcej zachowanych trialówek to 2.66 na laminatowym zbiorniku. Trudno określić ile sztuk jeszcze ocalało. Ja wiem na pewno o tych 40 sztukach. Fotografie zbierałem od ponad 2 lata po różnych forach, często udawało się je dostać od właścicieli, lub pozwalali tylko popatrzeć na motocykle. Myślę, że liczba zachowanych sztuk nie przekracza 40.
Razem 40 sztuk w tym:
- Trial 1 serii, z 15 zbudowanych sztuk ( widziałem na własne oczy )
- MR 16 T
- 2.66
- Trial NN (najprawdopodobniej 2.66 z silnikiem 3.41, foty na polmocie )
Najwięcej zachowanych trialówek to 2.66 na laminatowym zbiorniku. Trudno określić ile sztuk jeszcze ocalało. Ja wiem na pewno o tych 40 sztukach. Fotografie zbierałem od ponad 2 lata po różnych forach, często udawało się je dostać od właścicieli, lub pozwalali tylko popatrzeć na motocykle. Myślę, że liczba zachowanych sztuk nie przekracza 40.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Szkoda tylko że powoli odchodzą ludzie związani ze sportem motorowym lat prl-u. Przykład to Władysław Dudziński z Sochaczewa zmarły w czerwcu ubiegłego roku. Z rajdami terenowymi był związany od początku. Człowiek o dużej wiedzy na dodatek sympatyczny i otwarty na rozmowy. W filmach z klubu "Szarak" Sochaczew było pokazane kilka motorów wsk. Seba kiedyś wstawiał te fotki.
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
to teraz piszesz że sa jakies filmy - wczesniej sie pytałem o to - szukam jakich kolwiek nagran z rajdów lata '60 '70 lub '80rykun pisze:W filmach z klubu "Szarak" Sochaczew było pokazane kilka motorów wsk. Seba kiedyś wstawiał te fotki.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR 16 T
Miałem na myśli współczesne filmy w których są urywkowo pokazywane zdjęcia z dawnych lat. Trzeba się uśmiechnąć do WFDiF może coś mają. Popytam się starszych ludzi zajmujących sie tym sportem. Niedługo zaczynają się starty to nawiąże się może jakieś kontakty.
Edit: Maciek co tam się u was działo w Łowiczu? Już pierwszą rundę okręgu jeździli. Pamiętam jeszcze stary tor w łowiczu...
Edit: Maciek co tam się u was działo w Łowiczu? Już pierwszą rundę okręgu jeździli. Pamiętam jeszcze stary tor w łowiczu...
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66
http://wezu.fotosik.pl/albumy/644675.html Artykuł o Trialu z Automobilisty 2/2008
Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości