Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: AudioBas » 2011-11-12, 18:17

Witam.

Jakie macie zabezpieczenia na sworzniach?
Ma to jakieś znaczenie?
SKRZYNIA.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-11-12, 23:45 przez AudioBas, łącznie zmieniany 1 raz.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-11-12, 18:30

O ile się nie mylę to najlepsze są te ostatnie. Słyszałem że te 1 i 2 często się łamią. Ale czy to prawda ?? Poczekajmy na wypowiedzi ekspertów ;)
Pozdrawiam.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Johnny » 2011-11-12, 18:48

Oryginalnie były wkładane Segery (typ 3). Osobiście jeżdżę na segerach i jest dobrze ale trzeba starannie je dopasować do rowków w tłoku - seger się nie rozpręża za bardzo co powoduje, że słabo się układa w rowku jak jest np. zniekształcony.

Obecnie fachowcy odradzają stosowanie segerów (patrz zalecenia na stronie Motor-Tech) i zalecają stosowanie zabezpieczeń z drutu. Tutaj jednak moje obserwacje są takie, że często można kupić zabezpieczenia wykonane z jakiegoś gówna, które w ogóle nie są sprężyste. Dlatego osobiście zastanawiam się nad zabezpieczeniami Wossnera (takie stosował Alien u siebie). Kosztują sporo ale przynajmniej jest nadzieja że się nie ewakuują z rowka tłoka :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: AudioBas » 2011-11-12, 19:01

Alien zarzuć fotką :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Johnny » 2011-11-12, 19:05


Irek.S.

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Irek.S. » 2011-11-12, 20:02

2 i 3 są bardzo dobre

Addadko
Posty: 7
Rejestracja: 2011-10-25, 21:05
GG: 0
Moje maszyny: Romet Chart 210
Lokalizacja: Okolice Warszawy
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Addadko » 2011-11-12, 22:41

Pierwsze i drugie zabezpieczenie najbardziej polecam. Odradzam stosowania trzeciego typu segera! Seger jeżeli jest dupnej jakości po ściśnięciu ściągaczem do owych elementów "ściąga się" i zmniejsza się jego powierzchnia, a co za tym idzie jest luźniejszy i może wylecieć. Wiadomo każdy materiał tak może oddziaływać, ale lepiej dmuchać na zimne.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Alien » 2011-11-12, 22:59

Nie można porównywać segera do klipsa z drutu okrągłego pod względem który jest lepszy, bo one przecież nie są wymienne! Wszystko zależy od rowka w piaście tłoka.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Savier » 2011-11-12, 23:02

Za 2-3 lata ten temat będzie nic nie warty. Nie będzie wiadomo o czym rozmawialiśmy.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Johnny » 2011-11-12, 23:03

Alien pisze: Wszystko zależy od rowka w piaście tłoka.
Mógłbyś to rozwinąć :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Savier » 2011-11-12, 23:07

Odpowiem za kolegę: piasta tłoka może być półokrągła (pod 2 pierwsze) lub kanciasta (pod ostatni). Jak wpakujesz nieodpowiednio to i tak wyleci, choćby był Wossner.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Johnny » 2011-11-12, 23:18

To mi pokaż półokrągłe rowki w tłokach gorzyckich lub "poznańskich". Półokrągłe rowki chyba (i tu nie jestem pewien) są w tłokach FSO z silnika S-34 jakie można teraz kupić w Skuter Dębica :)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Alien » 2011-11-13, 00:22

Johnny pisze:To mi pokaż półokrągłe rowki w tłokach gorzyckich lub "poznańskich". Półokrągłe rowki chyba (i tu nie jestem pewien) są w tłokach FSO z silnika S-34 jakie można teraz kupić w Skuter Dębica :)
Ja tam się na 125 nie znam, ale w gorzyckich do 175 rowki są półokrągłe. Natomiast mam jeden rzemieślniczy i rowek jest pod seger.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: AudioBas » 2012-02-05, 22:40

A co powie reszta na to? :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: rafalgb » 2012-02-05, 23:02

ja powiem tak seger już nie raz przypchałem moto do domu po prostu wypadają (wiem ze teoretycznie powinny byc lepsze ale życie) a druciane nigdy mnie nie zawiodło i zawsze wkładam druciane ale oryginale. a swego czasu jeździłem wska do pracy co dziennie. Na niedzielna przejażdżkę może byc obojętnie jakie ale na codzienną eksploatacje często na maksymalnych obrotach z powodu pośpiechu polecam druciane.(1,2 foto)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

sawekwsk175
Posty: 102
Rejestracja: 2010-01-16, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: Wola
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: sawekwsk175 » 2012-02-13, 22:23

Mi też się wydaję że 1 i 2 są lepsze od segerów . Ja mam nie miłe doświadczenie z segerami.

Lorrenzo

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Lorrenzo » 2012-02-14, 00:10

Seryjnie w autach typu opel corsa, vectra, astra, było zabezpieczenie z 1 zdjęcia więc wychodzi na to że one są lepsze niż segery, których notabene nie widuję się często

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Johnny » 2012-02-14, 02:46

Szanowni Koledzy (bo Szanowne Koleżanki się w tym wątku nie udzielają)...

Przeczytajcie jeszcze raz co napisał kolega Alien i się proszę nad tym zastanówcie. Rodzaj zabezpieczenia (drut lub seger) zależy od kształtu rowka pod zabezpieczenie w tłoku. Oryginalnie w silnikach 125 były stosowane segery i rowki tłoka są "kwadratowe" (co mogę potwierdzić na podstawie posiadanych przeze mnie tłoków gorzyckich), natomiast w silnikach 175 oryginalnie były stosowane druty (co potwierdza Alien na podstawie oględzin tłoków i ja na podstawie posiadania oryginalnych zabezpieczeń ZMD do 175). Jeżeli chodzi o tłoki "współczesne" to każdy powinien zobaczyć jakie są rowki w tłoku i zastosować odpowiednie zabezpieczenie. Swoją drogą segery mają tendencję do wypadania ale cóż zrobić .....

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: Alien » 2012-02-14, 12:33

Uff...na szczęście wróciliśmy do rzeczywistości :D
ps. silniki lotnicze są piękne!

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)

Post autor: AudioBas » 2012-02-15, 13:27

Kupiłem takie zabezpieczenie...
Trochę budzi moje wątpliwości...
Co dziwne nie jest całe okrągłe, a bardziej takie:
seg.jpg
s.jpg

Jak je ustawić względem tłoka:
2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości